Michael Jackson

Muzika i ti - asiakeskustelua musiikista, joka ei ole Euroviisuja
Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Kuva
29.8.1958 - 25.6.2009

Michael Joseph Jackson (29. elokuuta 1958 Gary, Indiana, Yhdysvallat – 25. kesäkuuta 2009 Los Angeles, Kalifornia, Yhdysvallat) oli yhdysvaltalainen popmuusikko ja tanssija, joka on yksi eniten levyjä myyneistä artisteista. Hänen hallussaan ovat ennätykset maailman eniten myyneestä levystä (Thriller) sekä maailman kalleimmasta musiikkivideosta (Scream). Elizabeth Taylor nimesi Jacksonin 1980-luvulla popin kuninkaaksi, tätä nimitystä hänestä käytetään usein nykyäänkin. Uransa aikana Jackson voitti 13 Grammy-palkintoa. Hänen yksi tavaramerkkinsä oli moonwalk-tanssi.

Kuva
Kuva

Kuva
Kuva

Kuva

Musiikki ei kuole koskaan
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Tällä hetkellä Radio Helsingissä Njassan toimittama Michael Jackson-ohjelma joka päättyy klo 13. Kuuluu netissä myös. <3
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Eikö täällä ollut entuudestaan ketjua Michaelille? :shock: Onneksi gente korjasi asian! :peukku:

Mitkä on teidän suosikkibiisejä Michaelin tuotannosta? Mulle "Thriller"-levy on kaikista tutuin, joten nimikkokappale, "Billie Jean" ja "Beat It" on ne legendaarisimmat. "Black or white" on myös mainio. :joojoo:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
--evg
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1832
Liittynyt: 24 Marras 2008, 18:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja --evg »

Muhun iskee Billie Jean ja Beat it eniten, mutta en voi käsittää miten näin ihana laulaja kuolee aivan liian nuorena. Yksi maailman parhaimmista, ehdottomasti :lohduton: Ja mielestäni viime yönä me menetettiin jotakin todella upeaa.
IB- International Bullshit

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Billie Jean on mulle se legendaarisin. Se biitti, se rytmi.
Musta Billie Jeanin riffi on ehkä nerokkainen ja legendaarisin, mitä itse olen koskaan kuullut.
Se vie mukanaan ja pakottaa kuuntelemaan biisin loppuun.

Black or White, Thriller, Heal the World, Dirty Diana, Remeber the time, Will You Be There, The way you make me feel,
Smooth Criminal, They don't care about us, You are not alone, Earth Song, History.....
Puhumattakaan Jackson Fiven hiteistä: I'll be there, I want you back, Blame it on the boogie.....

Hitto, helpompi ois luetella niitä biisejä jotka ei ole hyviä :joojoo:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Ei niitä Michaelin legendaarisimpia biisejä, mutta mulle yksi Michaelin parhaista
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
tuulia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1152
Liittynyt: 08 Heinä 2006, 16:39
Paikkakunta: Pori

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja tuulia »

Itse en ole koskaan ollut Michael-fani, mutta nyt tuntuu, että olisi pitänyt olla :roll: . Voi vain kuvitella mikä pyhiinvaelluspaikka Michaelin hauta tulee olemaan vuosikymmeniksi...
Ylpeyden tunne meissä ei näytä olevan suhteessa todellisiin kykyihimme. - Pentti Siimes -

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Aintsu kirjoitti:Mitkä on teidän suosikkibiisejä Michaelin tuotannosta?
Mulle taasen Bad-albumi on tutuin ja semmonen legendaarinen, jonka ostin heti uutuuttaan (samalla ostosreissulla ostin Pet Shop Boysin "Actuallyn"). Muistan kun sain levyn vielä paria päivää ennen julkistamispäivää, kun Riihimäen levykaupan apulainen laittoi levyt esille lauantaina, vaikka julkaisupäivä oli vasta maanantaina. "Thriller" oli tullut aikoinaan tutuksi hivenen silleen jälkijunassa ja levyn julkaisun aikoihin olin 13-vuotias eikä niin paljon ollut rahaa ostella uusia levyjä. Kaverin isolta siskolta äänitin kasetille joskus vuosi ilmestymisen jälkeen tai jotain. Innostus saada koko levy itselle kasettikopiona lähti ehkä siitä kun uuden vuoden yönä tuli siihen aikaan aina nuorisolle suunnattu musiikkivideoita esittävä yöohjelma, jossa oli Thriller-videon Suomen ensi-ilta.
Bad onkin sitten semmoinen hittiputki ettei toista ole maailmassa ja niinhän ne ovatkin singlehittejä kaikki levyn laulut, paitsi "Just good friends" ja "Speed demon", joita ei ole julkaistu sinkkuina :heh:
Dangerous levy on myös loistava, vaikka siinä joissakin kappaleissa tuli minun makuuni liikaa sitä ähisevää laulutyyliä ja joissakin kappaleissa on LIIAN r'n'b-tyyppinen rytmi. King of pop siis loittoni popista. Mutta "Black or white" on kyllä ihan klassikko. :ihana:
HIStorylla hienot hetket vähenevät vielä lisää, mutta upeita biisejä on silläkin :joojoo: Ja Invinsiblekin löytyy hyllystä :joojoo:

Hienot yksittäiset biisit ovatkin jo tulleet mainituiksi täällä ja niitä on - kuten gentedimare sanoi - PALJON <3
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Olipas tonywernerillä taas paljon tietoa oleva viesti. :hali:

Mulla ei taida itsellä olla yhtään levyä, mutta siskon History kokoelmaa luukutettiin paljon nuorempana. :ihana: Omia lempparibiisejä on Thriller, Black or white, I wanna rock with you, Beat it, Billie Jean... :ihana: Ihania biisejä.

Taidan tänään pitää pienen muistokonsertin ja luukutan noita hittejä. Kuolema tuli ihan yllättäen, itku silmässä katselin tv-uutisia. :lohduton: Yksi pop-ikoni on poissa, joka on todella jättänyt jälkensä musiikin historiaan. <3
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Weewa kirjoitti:Olipas tonywernerillä taas paljon tietoa oleva viesti. :hali:
:hali:

Mäkin täällä siirtelen Miihkalia koneelle hyllyssäni olevilta cd:eiltä. Matkamusaa junaan, johon kohta puoliin aion hypätä :joojoo:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Mä oon kuunnellu We Are The Worldia tänään jo kolmasti ja joka kerran tuo kyyneleet silmiin.
Ehkä ei pitäs näin omituisessa mielentilassa kuunnella noin voimakasta biisiä
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Mäkin kuuntelin genten innoittamana We are the worldin ja kyllä kosketti :parku:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja AntSa »

IHANA Gente kun perustit ketjun MICHAELILLE! :hali: Alkoi ihan itkettämään kun tuossa BIOssa, jonka laitoit tuohon alkuun käytettiin jo IMPERFEKTIÄ. Muakin tieto hänen kuolemastaan kosketti syvästi. Mikään ykkösfani en ole milloinkaan ollut, mutta olen seurannut hänen uraansa aina mielenkiinnolla. <3 Suosikkibiisejä on monta. Ensimmäisinä tulevat mieleen ainakin I JUST CAN'T STOP LOVING YOU, BILLIE JEAN, SMOOTH CRIMINAL, DIRTY DIANA, LEAVE ME ALONE, IN THE CLOSET ja BEAT IT. <3

Veikkaan, että MICHAELIN levyt myyvät tämän suru-uutisen myötä aika tavalla. Itsellekin tuli lähes syyllinen olo, etten omista vasta kuin pari MICHAELIN kokopitkää. :roll: Ne ovatkin soineet tänään sitten molemmat. :ihana:

R.I.P. MICHAEL ja MUSIIKKI ELÄKÖÖN IKUISESTI! <3 Voimia myös läheisille sekä Michaelin todellisille faneille. :hali:
Viimeksi muokannut AntSa, 26 Kesä 2009, 17:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Miihkali oli ensimmäinen artisti, jota aloin fanittamaan. Olin tuolloin 12- vuotias ja kuullut sitä ennen käytännössä vain iskelmää, meidän vanhemmat ei muuta kuunnelleetkaan. Sitten tuli Michael Thrillereineen ja muutti kaiken. Se video oli jotain käsittämätöntä, niin hienosti tehty ja aika pelottavakin. Muistan kun olin ihan vähän leuhka, kun olin nähnyt sen videon erään sukulaisen nauhoittamana (eihän siihen aikaan videolaitteitakaan ollut juuri kellään) ja kaverit eivät olleet. Ja sitten piti tietysti lähettää idolilleni fanikirje. Väänsin kieli keskellä suuta englantia paperille ja vein enkunopettajalle kirjeen tarkistettavaksi. Vastausta en kyllä koskaan Miihkalilta saanut.
Niin ja suosikkibiisejäni ovat Beat it, Billie Jean, Dirty Diana ja Smooth Criminal.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Alexander
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:05

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Enemmän popin kuninkaallinen kuin kukaan muu.. todellinen audiovisiönääri.

Tänään soinut ainoastaan MJ:n biisit kaiuttimista. Tosin äsken menin ja kuuntelin Janetin Together Again.. saa sekin biisi aivan uusia ulottuvuuksia nyt.

Avatar
Dino78
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 549
Liittynyt: 04 Helmi 2007, 14:15

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja Dino78 »

yksi koskettavimpia MJ biisejä on hänen Elizabeth, I love you... jonka hän esitti Elizabeth Taylorin syntymäpäivägaalassa. ja käsittääkseni kyseistä kappaletta ei ole levytetty. video ainakin joskus ollut tuubissa.
On niiiin könni. (TomppaJr:n legendaarinen humalaviesti eräänä la-yönä)

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

En valitettavasti tällä hetkellä pysty hypettämään juuri poisnukkunutta suurta taiteilijaa, Michael Jacksonia. Popin kuningas levätköön rauhassa. Kauniit muistot tulevat sitten myöhemmin. Juuri nyt tunnen suurta tuskaa tämän ihmeellisen esiintyjätaiturin poismenon hetkellä. Snif.

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja Kollega »

tonywerner kirjoitti: -- uuden vuoden yönä tuli siihen aikaan aina nuorisolle suunnattu musiikkivideoita esittävä yöohjelma, jossa oli Thriller-videon Suomen ensi-ilta. --
Joo, samainen tapahtuma on jäänyt itsellenikin mieleeni. Muistelen, että koulukavereiden kanssa olisi ollut keskustelua siitä, oliko joku onnekas jo nähnyt Michael Jacksonin videon :draamaa: ja nimenomaan, oliko nähnyt sen kokonaisuudessaan :ylppis: . Ilmeisesti itse näin videon ensi kertaa tämän tonywernerin ohjelman myötä, sillä mieleeni on jäänyt, että miten siitä puhuttiin julkisuudessa, että NYT se video näytetään Suomen telkkarissa. Mahdettiinkohan videoa näyttää kuitenkaan ihan kokonaisuudessaan, sillä minulla on epämääräinen muistikuva, ettei olisi näytetty :mitvit: ja siitä olis noussut kalabaliikki? Ken muistaa, tietää, mahdanko muistaa väärin?

"Beat it" & "Billie jean" edustavat korvissani jotain niin <3 kasaria kuin vain olla voi. Jännä juttu, että suhtaudun molempiin kappaleisiin suurella nostalgisella lämmöllä, vaikka en muista, että kumpikaan kappale olisi tuolloin mitenkään kärkisuosikkejani ollut. Olin noihin aikoihin ahkera erinäisten musiikkilistojen (radio & TV) suurahmija ja Michael Jackson tuli "pakostakin" tutuksi.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ROprP41y ... re=related[/youtube]

Kappale "Bad" osuikin sitten niin osuvaan saumaan, ettei tosikaan. Olinhan noihin aikoihin päässyt yläasteikäisen "paheellisen" elämän makuun, eikä ollut todellakaan mitään ongelmia kokea biisiä omakseen :mrgreen: . Mm. "Dirty Diana", "Smooth criminal" & "The way you make me feel" löytyvät pölyyntyneistä VHS-arkistoistani ja yleensäkin tuotantonsa 1987-88.

Niin megadraamallista kuin onkin, niin olen täysin samaa mieltä eräiden julkkiskommettien kanssa siitä, miten mahtavaa on kuulua siihen sukupolveen, joka tietää omien kokemuksiensa pohjalta, kuka oli Michael Jackson. Tytär kuuluu siihen ikäluokkaan, jolle Michael Jackson on kuin, mitä Elvis on minulle. Artisti, jonka suuruudesta puhutaan ja kappaleitaan tunnistaa, mutta sitten kuitenkin artisti, johon itsellä ei ole oikein tartuntapohjaa. En tiedä mitä, mutta jotakin samaistumisen otetta siinä on, kun on saanut seurata "omin silmin" Michaelin uraa.

Michael Jackson on artisti, jonka musiikin siivittämänä teinivuoteni vietin. Vuosien 1987-88 M.J on se Michael Jackson, joka allekirjoittaneeseen osui ja upposi.
Viimeksi muokannut Kollega, 28 Kesä 2009, 07:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Jisuliini
Siemailija
Siemailija
Viestit: 162
Liittynyt: 22 Helmi 2009, 16:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja Jisuliini »

Bad, Thriller, Billie Jean, Black or White, We are the world...Ainakin nuo tulivat nyt ensimmäisinä mieleen Michaelin biiseistä, joista tykkään todella kovasti. Michaelin aikakaudella meikä ei ollut vielä tähän maailmaan hypähtänyt, ja myöhemminki ollaan sitte vaippaikäsiä oltu mutta olen onnellinen että miehen tuotantoon kerkesin tutustumaan puoli vuotta sitten yhtenä päivänä kun koulusta tulin. Enkun tunnilla kuunneltiin Beat It biisistä pilaversio Eat it, jota kuuntelin " :jupinaa: :nohyi: :niinpa: " Ilmeet pitäen kokoajan päällä, joten kun kotiin pääsin nii jotenki sattumalta tuli kirjoitettua youtubeen hakusana Michael Jackson. Ja olinhan mie Thriller videon aikaisemmin joskus pienempänä nähnyt ja pelästynyt sitä oikein kunnolla, mutta silloin youtubesta katsoessa mietin vain että vautsi mikä video. Että jos itse olisin muusikko, niin pistäisin kaiken likoon juuri noin. Badin musiikkivideoon ihastuin myös totaallisesti kun näin sen ekan kerran, ja innoissani olin kun näin sen vielä parin päivän päästä voicelta "deja vu" ohjelmassa. Ja ainahan Moonwalkin olen halunnut osata, kaverinikin tietävät sen kun monesti olen sanonut "Vähän olisi siistiä osata moonwalk!" Ja sitten olen vetänyt jotain jalkaliikettä siinä. :mrgreen: Ja vaikka se naurettavalta kuulostaakin, niin Jacksonin ja Britney spearsin yhteistä live-esiintymistä olen aina pitänyt yhtenä parhaimpana!
Michaelin biisejäkin on monta kertaa pitänyt ladata, olen vähän vihainen itselleni että nyt sain vasta itseäni niskasta kiinni kun mies kuoli.. :eiei: En voinut ensin uskoa todeksi Jacksonin kuolemaa, olin vielä ihan puoliunessa kun äiti huusi BBC worldilla juuri nyt kerrottavan siitä, joten luulin että taidan olla vielä unessa. Mutta kun ylös sängystä pääsin ja television ääreen hiippailin..suu kyllä loksahti auki ja tuli tyhjä olo. En ole miehen fani sillain ollut ikinä, mutta aina olen hänen musiikistaan tykännyt eikä minulla koskaan ole mitään vastaan häntä ollut. Eilen ja tänäänkin olen hymähtäen ja vihaisena seurannut joidenkin ihmisten "JESH! SE PEDARI KUOLI!" letkautuksia ja vitsejä aiheesta tai "Lol, ketä kiinnostaa" kommentteja, samaan aikaan kun monet muut ihmiset surevat tätä suurta menetystä. On se surullista kun jotkut ihmiset uskovat mitä juorulehdissä kirjoitetaan, ja nyt kun mies on vielä kuollut niin pitää soittaa suutaan. On sekin kyllä aika huvittavaa, että nyt juorulehdet surevat myös asiaa vaikka ennen olisivat innoissaan kirjoittaneet lisää pahoja juoruja Michaelista. Onneksi Michael sai nyt rauhan lopullisesti, tarvitse kuunnella joidenkin typerien ihmisten letkautuksia. Comeback ei koskaan toteutunut, mutta muistoissamme mies pysyy aina loistavan musiikkinsa ansiosta ja fanit muistava miehen aina. Levätköön nyt rauhassa.~~ :hali: <3
Shame that it is just a fairytale~~

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Pongasin Youtubesta haastattelun, joka tehtiin "Beat it"iä tehdessä.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6mExMI0P ... annel_page[/youtube]

Ei sillä, ettäkö se olisi jotenkin uutta, millaista "lapsuutensa menettäneen" elämä on, mutta jokin tuossa vaan siltikin :lohduton: , mitä pari-kolmekymppinen Michael kommentoi muista ihmisistä ja ystävyydestä kohdassa 1:12 -> .

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Eilinen päivä oli mulla pyhitetty Michael Jacksonille. Me katsottiin Nightingalen kanssa vanhaa VHS:ää, johon olen joskus vuosia sitten nauhoittanut Michaelin musavideoita MTV:ltä. Tuli kyllä todella nostalginen fiilis. :ihana: Lisäksi piti mennä vielä YouTubeen katselemaan lisää ja myöhemmin tiskatessa laitoin "Thrillerin" soimaan. Se on muuten parasta siivousmusiikkia ikinä, jopa mun kaltainen laiskamato saa siitä energiaa. :mrgreen:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Kollega kirjoitti:
tonywerner kirjoitti: -- uuden vuoden yönä tuli siihen aikaan aina nuorisolle suunnattu musiikkivideoita esittävä yöohjelma, jossa oli Thriller-videon Suomen ensi-ilta. --
Joo, samainen tapahtuma on jäänyt itsellenikin mieleeni. Muistelen, että koulukavereiden kanssa olisi ollut keskustelua siitä, oliko joku onnekas jo nähnyt Michael Jacksonin videon :draamaa: ja nimenomaan, oliko nähnyt sen kokonaisuudessaan :ylppis: . Ilmeisesti itse näin videon ensi kertaa tämän tonywernerin ohjelman myötä, sillä mieleeni on jäänyt, että miten siitä puhuttiin julkisuudessa, että NYT se video näytetään Suomen telkkarissa. Mahdettiinkohan videoa näyttää kuitenkaan ihan kokonaisuudessaan, sillä minulla on epämääräinen muistikuva, ettei olisi näytetty :mitvit: ja siitä olis noussut kalabaliikki? Ken muistaa, tietää, mahdanko muistaa väärin?
Kyllä se näytettiin ihan kokonaan :joojoo: Muistan erittäin selkeästi sen ennakkohypetyksen ja varoitukset, että se on sitten tosipelottava jne. Ostin myös aikoinaan semmoisen vhs-videokasetin, joka sisälsi vain Thriller-videon ja sen tekemisestä kertova tunnin pituisen dokumentin. Harmi ettei tuo viteo ole enää tallessa :eiei:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Minäkin muistan tuon Thrillerin ensiesityksen :uujee: - Luulen, että videoiden esittäminen oli niin harvinaista tuolloin että kaikki katseltiin ja varsinkin tuollaiset Tapaukset:heh: .

En kyllä sille syttynyt, mutta Billy Jean oli minusta tosi hyvä ja Michael oikeastaan ihku, vaikka en silloinkaan tuon tyyppistä musiikkia ihan kuunnellut. Silti Michael oli kyllä niin hyvä, ettei siitä voinut olla pitämättäkään, paitsi että M on kyllä niitä joiden kohdalla en ole kyennyt ulkomusiikillisia seikkoja ylittämään: olin jo Badin naamaan niin pettynyt, että sitä seurasi jakso, jolloin en kunnellut yhtään. Mutta se inho jäi EDIT siis jäi taakse ja unohtui :heh: , kun aloin itse enemmän kuuntelemaan Motown jne tuotantoja. Onhan Michael James Brownin - niin ja Princen - ohella järisyttävän tiukka ilmaisija. Niin ja itseasiassa lapsuusystäväni perheessä kuunneltiin kovasti jenkkimusiikkia jo ennen Thrilleriä, Osmondsia ja Jackson fivea, niin että Michael on kyllä ollut läsnä aivan tietoisen elämäni alusta saakka.
Viimeksi muokannut ta1ja, 29 Kesä 2009, 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Joo, se on varmaankin niin, että kyse ei ollut Thriller-videosta. Mutta, siitä on kuitenkin selkeä muistikuva, että studiossa oli juontajana mies ja nainen ja sit ne ei näyttänytkään loppuun sitä videoa. Jos se ei ollut "Thriller", niin sitten sen on täytynyt olla Duranien "Girls on film". Mutta tämä ei taida olla oikea ketju keskustella siitä :puna: .

Amerikassa on ollut BET awards-tilaisuus ja olen jotensakin varma, että lähipäivien katsotuin Youtube-video on tämä :lohduton: ,



jossa Janet tulee lavalle :lohduton: ja sanoo pari sanaa.


Ihmeellisellä lailla sitä on vaan ajautunut miettimään näiden megaikonien elämää eri tavalla. Vierastin ja vierastan Michaelin kasarivuosien jälkeistä ulkonäköä, mutta jotenkin tuntuu, että sillä (lapsuus) historialla, mitä hänellä oli takanaan, onko se nyt sitten niin ihme, että on aikuisena hukassa. Kaikilla meillä on yksi elämä, ilman rewind-mahdollisuutta ja Michaelin kohtalo taisi tulla sinetöidyksi lapsuutensa vuosina.


Youtubatessani pongasin jotain, mistä en ainakaan itse ole ollut aiemmin tietoinen. "Thriller" vaikuttaa olleen suosittu hääohjelmanumero :mitvit: :tapu: . "Thriller wedding"-hakusanoilla löytyy ties miten monta YouTube-variaatioa ja tässä nyt yksi malliesimerkki.
Viimeksi muokannut Kollega, 30 Kesä 2009, 06:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Musta tää on hauska versio Thriller-tanssista. :tapu:

Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mä oon nyt pari päivää kuunnellut Michael Jacksonia. Bad on noussut mun lempparibiisiksi. :ihana: Mutta kauheen surullinen ollut Michaelin elämä. Ilta-Sanomissa ollut ruuminavausraporttikin oli aika surullista luettavaa. :eiei: Ei voi kuvitella tuollaista elämää, heti lapsuudesta ollut mukana viihdebisneksessä eikä hän ole elänyt koskaan tavallista elämää. :(
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Monet lapsitähdet nykyään on kyllä ihan "tajuissaan".
Jossain vaiheessa vaan Michaelilta lähti kaikki käsissä. Mutta toivottavasti hän saa edes nyt levätä rauhassa.
Ikävä ääriesimerkki siitä, miten kaikki voi lähteä väärään suuntaan.

Jotenkin tuntuu, niin kauheelta kuin se kuulostaakin, että ehkä parempi, että Michael lähti nyt. Olkoon hän nyt in peace.
Kauheeta ajatella mitä kaikkea olisi vielä voinut hänelle tapahtua parinkymmenenkin vuoden aikana. Ja miten media olisi häntä kohdellut? :lohduton: Puhumattakaan niistä ilkeistä, jotka jaksoivat täyttää internetiä pilapiiroksilla. Toivottavasti sellainen nyt loppui. Media nyt tietysti vielä revittelee ja etsii törkyä jossain vaiheessa, mutta ainakaan Michael itse ei joudu sitä henk.kohtaisesti kokemaan :lohduton:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Tällä viikolla julkaisussa:

Kuva
MICHAEL JACKSON - The Collection
5CD 0886975362127 COLUMBIA
- Viisi MJ albumia pakattuna päältä avattavaan boksiin
- Kaikki albumit ovat bonusversiollisia ja ne ovat pahvikoteloissa
- Mukana olevat albumit: Off The Wall, Thriller, Bad, Dangerous, Invincible
- Michael Jackson konsertoi seuraavan vuoden aikana Lontoon O2 areenalla peräti 50 kertaa (13.7.2009-6.3.2010), esiintyen lähes miljoonalle ihmiselle
Aika irvokasta, ettei SonyBMG ole saanut ajankohtaista tietoa päivitettyään tänään julkaistuun uutuustiedotteeseen :roll:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16706
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

tonywerner kirjoitti:Aika irvokasta, ettei SonyBMG ole saanut ajankohtaista tietoa päivitettyään tänään julkaistuun uutuustiedotteeseen :roll:
Tai sitten he tietävät jotain, mitä me emme :shock:

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Re: Michael Jackson

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

SVT:n sivuilla ovat äänestäneet Jackon parasta biisiä (lienee näitä vastaavia äänestyksiä ollut muuallakin)

http://svt.se/2.22584/1.1610252/michael ... asta_latar
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Vastaa Viestiin