Cinéma (Elokuvat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka usein käyt elokuvissa?

Kerran kuussa tai useammin
20
11%
Kerran kahdessa kuussa
24
13%
Kolmen tai neljä kuukauden välein suunnilleen
42
23%
Ehkä pari kertaa vuodessa
58
31%
Kerran vuodessa tai harvemmin
41
22%
 
Ääniä yhteensä: 185

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Katoin uusimman Harry Potterin aika ristiriitaisia ajatuksia pyörii leffan suhteen. Tavallaan tykkäsin ekasta reilusta kahdesta tunnista, mutta toisaalta oli se aika epä Potterimaista. Viimeiset kakskytä minuuttia oli jotain ihan outoa, ei ees mitään taistelua tai jotain sellasta. Todella tyylikäs ja erikoistehosteet ihan kunnossa. Mutta miksi tähän lisättiin kohtia joita kirjassa ei ollut?? Leffan ohjaaja ja käsikirjoittaja varmaan oli kännissä. Ginny- Harry juttu oli jotenkin hätäisesti tehty niinkuin feeniksin killassa Cho-Harryn suhde konsanaan. Ihme jos ei vieläkään Harry Potter saa edes oscar-patsasta. Elokuvan huumori ei sopinut niin hyvin kuin olisi pitänyt.

4/5 tai 3½/5
LOBODA

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

mä oon samoilla linjoilla Potterista kuin tonywerner. PETTYMYS! Tosin oon nähnyt aiemmin vain sarjan 2 osaa, mutta silti voin näin sanoa. Taisin ensimmäisen tunnin aikana vähän torkahtaakin, mutta sitten kyllä virkosin taas ja loppuun katsoin. Välillä teki kyllä mieli painaa pausea (niinku ny leffateatterissa painellaan) ja lähteä kälppimään..
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7315
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Potterin kävin katsomassa ja tykkäsin :ihana: .. Oli huomattavasti parempi kuin Feeniksen kilta joka on tähän mennessä surkein Potter leffa :joojoo:... Loppu jätti aika ristiriitaisia ajatuksia :roll:... No ensi vuonna sitten näkee miten tämä jatkuu :mrgreen:..

4/5

Oma järjestykseni Potter-leffoista on tälläinen..

1. Liekehtivä pikari
2. Salaisuuksien kammio
3. Viisasten kivi
4. Puoliverinen prinssi
5. Azkabanin vanki
6. Feeniksen kilta
Viimeksi muokannut -kaitsu87-, 24 Heinä 2009, 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I, I went to hell and back to find myself on track
I broke the code, oh ohh
Like ammonites, I just gave it some time

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Margot »

Potter oli mullekin pettymys. Tai ei oikeastaan, koska olen tähänkin asti tykännyt ainoastaan Liekehtivän pikarin filmatisoinnista, joten en odottanut liikoja. Alan Rickman on edelleen kuuma. :ihana: Panin ilolla merkille Harryn Converset. Ja tykkäsin teinirakkaudesta. Noin muuten leffa oli vaan pitkä ja tylsä, maustettuna säikyttelyefekteillä. Tuntuu, että leffoissa luotetaan nykyään liian usein siihen, että mitään sisältöä ei tarvita, kun on tehosteita.
What color is your life?

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Uusin Harry Potter on mielestäni selvästi sarjan huonoin filmatisointi. Välillä meinasin pitkästyä ihan oikeasti. Azkabanin vanki ja Liekehtivä pikari ovat edelleen ne loistavimmat näistä, mutta kyllä myös kaksi ensimmäistä ovat hyviä. Feeniksin killassa alkoi jo olla hiven tylsyyttä ja Puoliverinen prinssi oli kuin siitä huonompi painos. Jonkinlainen väliteos tämä lienee ennen loppuhuipennusta, niinhän se on vähän kirjakin.

Romanttinen puoli leffassa olisi ihan ok, jos näyttelijöiden kemiat edes jotenkin kolahtaisivat, mutta ei.

Toivottavasti viimeisestä kirjasta tehdään nyt sitten kunnollinen leffa tämän väliteoksen jälkeen. Sehän filmataankin kahdessa osassa.

Kolme tähteä kuitenkin annan, lähinnä alun ja lopun hyville tehosteille ja koko filmin läpi kulkevalle upealle visuaaliselle ilmeelle.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kääk, nyt oon kuullut jo useammalta taholta, että uusin Potter on pettymys. :eiei: Kyllä mä sen silti aion mennä katsomaan, mutta on joka tapauksessa sääli, ettei loistavia kirjoja olla oikein onnistuttu siirtämään valkokankaalle. No, koetan katsoa Puoliverisen prinssin avoimin mielin. :D

Mä sen sijaan katselin eilen oikean laatuleffan: Paistetut vihreät tomaatit. :ihana: Aivan ihana tarina ja henkilöhahmot! Lähinnä Kathy Batesin takia tuli katseltua, mutta pidin kyllä muistakin näyttelijäsuorituksista. Rekkikseksi haukkumani Idgie oli se paras tyyppi koko leffassa. Elokuva jäi vaivaamaan mieltä, joten se teki kyllä suuren vaikutuksen. Suosittelen tätä kaikkien nähtäväksi! :joojoo:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

^ Pitäähän ne kaikki tietenkin nähdä :joojoo: Itse aion ostaa DVD:n hyllyynkin, vaikka en pitänytkään elokuvasta. Pitäähän ne kaikki tietenkin olla hyllyssä :heh:
Hazel puki Potterin upeasti sanoiksi :ihana: Minäkin unohdin kehua visuaalista ilmettä, joka oli synkeä, mutta kaunis :joojoo:

Paistetut vihreät tomaatit :ihana:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Jännä ettette pitäneet siitä. :shock: Mä hykertelin koko leffan ajan ja olen sitä mieltä että on sarjansa paras. <3
Raipatirai

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Eilen tuli yleltä Venetsian kauppias. Mikä tahansa Shakespeareen perustuva leffa on katsottava, joten olihan tämäkin. Kelpo näyttelijät ja hauskaa ajankuvaa. Varsinkin nykyaikana poliittisesti epäkorrekti juutalaiskuvaus oli mielenkiintoista. Loppupuolella homma vähän väsähti, mutta jaksoin silti katsoa kokonaan.

Katsottiin samana iltana/yönä myös mieheni suosittelema romanttinen komedia (!?) ja yllätyin positiivisesti. As Good as It Gets. Yleensä inhoan romanttisia komedioita, mutta tämä oli oikein elämänmakuinen ja uskottava. Kerrankin romanttinen komedia, joka ei perustu mihinkään "ah tartuimme samaan kirjaan kirjakaupassa ja rakastuimme ensisilmäyksellä"-roskaan. Mahtavat näyttelijät (Jack Nicholson <3 ) ja kerrankin tykkäsin onnellisesta lopusta.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

1) Tietokone on apuväline, ei syy tehdä elokuvaa. Miksi kaikki oli niin uskomattoman feikin näköistä?
2) Olisko kannattanut tehdä vaan suosiolla tästäkin kaksi elokuvaa? Paljon jäi pois.
3) Oliko ne oikeasti noin kiimaisia teinejä kirjassakin? Pitänee lukea uudestaan.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Brüno
Ihan hyvä pätkä, joka irroitti monet monet naurut. Tarinahan tässä ei ollut pääosassa, vaan ihmisten ennakkoasenteiden paljastaminen, mutta silti olisin tarinalta (lue: selkeästi näytellyistä osioista) odottanut jotain parempaa. Ei sillä, omat hetkensä tarinassakin oli ja parasta antia oli selvästi Brünon ja Dieselin makuuhuonesessiot :rofl: . Dieseliä olisi voinut katsoa vähän enemmänkin. Mitä tulee sitten näihin kanssakäymisiin ihmisten kanssa, niin monet hersyvät naurut sain, vaikka ihan kaikki ei saanutkaan nauramaan kippurassa.
Pisteitä: 3,5/5

1 puhelu tullut
Japanilainen kauhu, jossa kännyköihin tulee soittoja kännykänomistajien kuolinhetkiltä. Ihan pätevää kauhua ja jännitystä riitti suurin piirtein alusta loppuun, vaikka varsinaisesti pelottavaksi en tätä kuitenkaan sanoisi. Kuitenkin tarina oli mielenkiintoinen ja kantoi melkein loppuun asti. Ihan loppuosassa leffa vähän latistui ja tuntui vähän venytetyltä.
Pisteitä: 3,5/5
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Naali »

Klodvig, Potterista:

3) Ei kai, mutta kiimaisuutta (tai sen heräämistä) oli mun mielestä lisätty vielä enemmän siihen edelliseen leffaan. Sinänsä leffan olisi pitänyt joko ottaa aimo harppaus kirjasta ja yrittää siten pitää yllä jonkinlaista omaa juonta tai sitten käsitellä elokuvasarjan kannalta tärkeää pääjuonta laajemmin. Tällainen teinien romanssiin keskittyminen ja sen pitkän, juoneenkuulumattoman pellossajuoksemiskohtauksen lisääminen olivat aika outoja vetoja. Leffa ei herättänyt juuri mitään tunteita, koska kaikki mielenkiintoiset kohdat pikakelattiin. Potentiaalia olisi ollut (esim. teiniromansseissa ja kuolemassa). Vähän kaikkee = ei jää käteen mitään.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Joo, jotenkin tuntuu että tuo kiimaisuus oli päälleliimattua. Mutta ehkä se on ajan kuva, Twilighteineen ja muutenkin. Ja tosiaan, kaikki tehtiin vähän hosuen, erään hahmon kuolemakin oli vähän kuin hän olisi liukastunut banaaniin. Tuliko kenellekään muulle muuten tunne että tästä hahmosta oltiin tehty nyt jotenkin silmiinpistävän homahtava? Tai en tiedä, samoja viboja tuli vähän muistakin elokuvan miehistä. :heh:
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Naali »

Mää näin vaikka mitä homoeroottisia kohtia, joista teinit kirjoittaa innoissansa fan fictionia eteenpäin. :heh: Luulen kuitenkin, että se oli vaan oman pääni sisällä. :hiips:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

[Rec] 5/5

Tähän ei vaan kyllästy sitten ollenkaan. Erittäin hyvä kauhuelokuva ja myös mielenkiintoinen. Katsoin leffan uudestaan koska tälle näyttää tulevan jatko-osa tänä vuonna siis Rec 2. Angela näyttää olevan ainakin hengissä trailerissa, saa sitten nähdä kuinka kauan kun se aikoo elää. Kakkososa jatkuu 15 minuutin jälkeen ensimmäisen elokuvan lopusta. Saa nähdä onko Rec 2 yhtä hyvä ja karmiva kuin edeltäjänsä.
LOBODA

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Naali kirjoitti:Mää näin vaikka mitä homoeroottisia kohtia, joista teinit kirjoittaa innoissansa fan fictionia eteenpäin. :heh: Luulen kuitenkin, että se oli vaan oman pääni sisällä. :hiips:
No ei ollu vain sun (ja Klodden) pään sisällä :heh: Minä jo teatterissa tein "vitsikkäitä" käsi- ja suuliikkeitä kaverilleni monissa miesten välisissä kohtauksissa, joissa oli selkeä homoeroottinen jännite. Tom Valendro oli etenkin ihan päivänselvä gay! :draamaa:
Klodvig kirjoitti:Tuliko kenellekään muulle muuten tunne että tästä hahmosta oltiin tehty nyt jotenkin silmiinpistävän homahtava?
Tuli :joojoo: Ja luin juuri Episodi-lehden juonipaljastuksista, että seuraavassa elokuvassa aukeaa kaappikin :joojoo:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Vompeli kirjoitti:Jännä ettette pitäneet siitä. :shock: Mä hykertelin koko leffan ajan ja olen sitä mieltä että on sarjansa paras. <3
Samaa mieltä. Tykkäsin tosi paljon siitä, että leffa oli selkeästi omanlaisensa eikä yrittänytkään jäljitellä kirjaa kaikessa, lisätyt kohtaukset olivat kivoja. Ihan mukavaa saada vähän uutta näkökulmaa Potterin tarinaan. Kaiken kaikkiaan elokuva oli minusta todella viihdyttävä ja nautin joka hetkestä. En tosin tiedä, miten vaikea elokuvasta on saada otetta, jos ei ole lukenut kirjaa - vähän sellainen olo jäi, että tarina voi jäädä ohueksi, jos ei ole perehtynyt Potterin maailmaan perinpohjin kirjoja lukemalla, mutta en voi varmasti tätä tietää, koska on aika mahdotonta katsella elokuvaa toisen henkilön silmin.

Tosin mielipiteeni saattaa olla puolueellinen, koska olen suuri Potterin ystävä noin yleensäkin. :heh: Sekä leffojen että kirjojen.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

^ Ehkä munkin ongelma on juuri se, kun en ole lukenut kirjoja :miettii: Monissa arvosteluissakin on todettu "elokuvan ongelmaksi" se ettei se tunnu miltään jos ei ole lukenut kirjaa :raaps:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Voi olla, joo... :miettii: Itse näen nuo elokuvat ennemminkin kirjojen täydentäjinä, ne ikään kuin tarjoavat vaihtoehtoisen tavan kokea kirjan tapahtumat uudestaan, valmiiksi kuvitettuna. Ei mua silloin haittaa, jos jotain oleellista juonta jää puuttumaan.

On aina kivaa huomata, että se ja se hahmo onkin leffassa vähän erinäköinen kuin mitä oli itse lukiessaan kuvitellut. Toisaalta kaikki hahmot ovat osuneet sitten loppujen lopuksi mielestäni ihan nappiin, Gilderoy Lockhartia (Salaisuuksien kammiossa) lukuunottamatta.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Minä taas katson elokuvaa aina elokuvana, en kirjan kylkiäisenä. Useimmitenhan elokuvasta tulee kirjaa huonompi, enkä siksi niitä niin vertaakaan.

Onhan Pottereista tehty todella hyviä elokuvia, siis itsenäisenä elokuvana, kuten jo aiemmin mainitsin (Azkabanin vanki, Liekehtivä pikari). Myös kaksi ensimmäistä olivat ihan kelpo leffoja. Mutta kaksi viimeistä eivät sitä enää ole, liekö syy sitten ohjaajan vai onko luovuus vaan käytetty loppuun näiden kohdalla.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Harry Potter kirjat on parempia kuin niistä tehdyt peliculat. HP leffat tarjoaa erilaisen näkemyksen kirjasta, eihän harry potteria muutenkaan alunperin suunniteltu elokuvasarjaksi vaan ihan kirjasarjaksi.

Marttyyrit

Ultrashokeeraava tarinaltaan ''kiva'' kauhuelokuva. Silmitöntä väkivaltaa, ihminen nyljetty että ihan lihakset ja verisuonet sekä luut törröttää :nohyi: :nohyi: . Voiko elokuva enää olla kaameampi. Tunnelmaltaan kuin 70-luvun elokuvista. Mieleen tuli esim. I Spit on your grave & Last house on the left. Ranskalais näyttelijättäret pääosissa tekivät työnsä hyvin.

3/5

MUOKKASIN SEN LOPPU JUTSKAN :joojoo:
Viimeksi muokannut Ticoshay, 23 Heinä 2009, 19:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
LOBODA

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Marttyyrit on ihan katsottava leffa, ostin sen joku aika sitten omaksikin, vaikka katsoin jo elokuvissakin. Samoin tuo aiemmin mainittu [Rec]. Erilaista kauhun lajiahan ne edustavat, mutta lajissaan erinomaisia molemmat. Pitäisikin katsoa, miten pahasti amerikkalaiset ovat pilanneet viimeksi mainitun omassa Karanteeni teoksessaan.

Tuo Marttyyrien loppuratkaisu on muuten sellainen, että voisit käydä sen vetämässä valkoisella piiloon. Jos joku ei ole leffaa nähnyt, suuri osa jännitteestä hukkuu, kun tuon selostuksesi lukee :eiei: .
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Hazel kirjoitti:Minä taas katson elokuvaa aina elokuvana, en kirjan kylkiäisenä. Useimmitenhan elokuvasta tulee kirjaa huonompi, enkä siksi niitä niin vertaakaan.

Onhan Pottereista tehty todella hyviä elokuvia, siis itsenäisenä elokuvana, kuten jo aiemmin mainitsin (Azkabanin vanki, Liekehtivä pikari). Myös kaksi ensimmäistä olivat ihan kelpo leffoja. Mutta kaksi viimeistä eivät sitä enää ole, liekö syy sitten ohjaajan vai onko luovuus vaan käytetty loppuun näiden kohdalla.
Smiaxii :surrur: Joskus on nimittäin käynyt jopa niin, että olen lukenut kirjan :heh:

Minä taasen tykkäsin Feeniksin killasta vähän enemmän, kuin Liekehtivästä pikarista :miettii:

Mun Potter-elokuvien paremmuusjärjestys :heh:

1. Salaisuuksien kammio
2. Azkabanin vanki
3. Viisasten kivi
4. Feeniksin kilta
5. Liekehtivä pikari
6. Puoliverinen prinssi

Eilen katselin kaverin kanssa uusintana American Beautyn ja muistin, että se on loistava elokuva, mutta en muistanut että se on noin LOISTAVA :surrur:

Lisäksi toissapäivänä katselin Operaatio Valkyrien ja sekin oli loistava, mutta Natsi-Saksa on kiehtonut minua :puna:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12020
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja sziget »

En pystynyt katsomaan Antichristia loppuun. :puna: Pitää siis hankkia DVD. Alku oli kyllä tehokas, prologi suorastaan hykerryttävä, ja Trier on jo kauan ollut suosikkiohjaajani, koska hän ei mielistele yleisöä. Ikävä kyllä kestän huonosti kidutusta, siksi en yleensä katso kauhuelokuvia.
The_Sipi kirjoitti:Antichrist
Jätti vähän ristiriitaiset fiilikset, eikä todellakaan täyttänyt odotuksiani. Tai siis, ihan ok tää oli, mutta ei sen enempää, ei vähempää. Varsinkin tämän naisen tuska tuli hyvi ilmi ja jotenkin kykeni samaistua häneen, mutta mies jäi vähän yksiulotteiseksi ja epäuskottavaksi.
Minusta terapialätinä oli hulvattoman sietämätöntä. Olisi ehdottomasti pitänyt nähdä, miten äijän käy.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

En mee kattomaan Antichristiä, koska tiedän että lähtisin pois heti kuin sen silpomiset alkaa... :nohyi:

Friday The 13th 2009-Killer Cut

Nykyään on tapana tehdä dvdeelle eri versio kuin se joka pyörii elokuvateatterissa. Aika turhauttavaa jos teatteri versiota ei ole laitettu dvdeelle(ei ole laitettu tähän :jupinaa: ), ei siis sillä että se olisi ollut parempi versio,mutta ärsyttävää kuitenkin. Killer Cut versioon on laitettu pidennetyt tapot ja ruumiita näytetään enemmän ja more blood of course. Huumeita,tissejä, viinaa ja verta. Toivottavasti tälle ei tehdä jatko-osaa.

3+/5
LOBODA

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Katselin viimeinkin MILKin, ja pidin.


<3 <3 <3 <3


Parasta elokuvassa todentuntuinen ajankuva ja hienot roolisuoritukset. Suosittelen! :peukku:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Aintsu kirjoitti: Mä sen sijaan katselin eilen oikean laatuleffan: Paistetut vihreät tomaatit. :ihana: Aivan ihana tarina ja henkilöhahmot! Lähinnä Kathy Batesin takia tuli katseltua, mutta pidin kyllä muistakin näyttelijäsuorituksista. Rekkikseksi haukkumani Idgie oli se paras tyyppi koko leffassa. Elokuva jäi vaivaamaan mieltä, joten se teki kyllä suuren vaikutuksen. Suosittelen tätä kaikkien nähtäväksi! :joojoo:
Toi on kyl ihan sairaan hyvä leffa! :ihana: Kattelin naperona sitä monta kertaa, pitäis nähdä nyt uudelleen.. On todella tehnyt vaikutuksen. :joojoo:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Mä katoin lapsena "vain" Tappajatomaatteja. :puna:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Uusin Potter tuli eilen katsastettua. Oli kyllä melkoisen homoeroottinen pläjäys, eikä se varmasti ollut vain mun likaisen mielikuvituksen tuotosta. :heh: En ihan kestänyt sitä professori Kuhnusarvion "kokoelmaa" ja Dumbledoren kommenttia Harryn varttumisesta nuoreksi mieheksi. Mutta joo, olihan siinä elokuvassa komeat erikoistehosteet ja paljon teinihömpötystä. Mua jäi kanssa häiritsemään ne muutamat elokuvaan keksityt kohtaukset, mutta tää oli tosiaan vasta pohjustusta niille kahdelle päätösosalle. Niitä odotellessa. :draamaa:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Nysa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1559
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 13:23
Paikkakunta: Pielavesi

Re: Vs: Cinéma (Elokuvat, osa 2)

Viesti Kirjoittaja Nysa »

Kesän kunniaksi piti käydä katsomassa kulttuurielokuva Brüno... en ole aikoihin nauranut niin makeasti kun katsoessani niiden punaniskojen reaktioita/ilmeitä "tappelukohtauksessa".. :heh:
Ai, mitenniin kieroutunut huumorintaju :mitvit:?

Vastaa Viestiin