Facebook Uh Oh Oh (keskustelua Facebookista)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Löytyykö profiilisi Facebookista?

kyllä
166
85%
ei
30
15%
 
Ääniä yhteensä: 196

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Mulla on kans työkavereita Facebookissa, mut ne on lähinnä entisiä työkavereita, työpaikasta jossa olin pitkään ja, jonka kanssa olen edelleen aika aktiivisesti monestakin syystä tekemisissä. Osittain olen hyväksynyt ne ihmiset kaveripyyntöineen ihan siks, että tuo yhteisö on aika tiivis ja, jos jotain kyseisen alan juttuja (uutta lähinnä) tulee, niin se tieto leviää melkein nopeemmin nykyään Facebookin avulla kuin sen organisaation perinteisiä väyliä pitkin.

Nykyisin ei taas työkavereita (joiden kanssa on päivittäin tekemisissä) oo, kun on yksityisyrittäjä eikä tapaa oikeastaan muita kuin asiakkaita. Pari asiakasta siellä on, mutta ne taas sitten on pidemmän ajan tuttuja ilman asiakkuussuhdettakin.

Ite käytän tota profiilin rajaustoimintoa jonkin verran, mut eipä oo monia, joiden statuksia ois tähän mennessä tarvinnut rajata. Mä käytän sitä pään sisäistä ohituslistaa ja rullaan hiirellä alaspäin, jos ei sillä hetkellä sattuneesta syystä kiinnosta, joku toinen päivä saattaa taas kiinnostaa kyseinen ihminen...
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
JussiQ
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 681
Liittynyt: 25 Helmi 2006, 05:05
Paikkakunta: Eura

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja JussiQ »

Itelläki löytyy kaikki tutut työkaverit listoilta pomoineen. Meidän firman työntekijät kun on hajautuneena ympäri Eurooppaa niin FB:n avulla mukavasti kaikki tutut ovat kuitenkin ns. yhdessä. Suurin osa kun ei suomeakaan ymmärrä, niin sillä kielellä voi joskus vähän sekaviakin päivityksiä tehdä :) (Tosin en kyllä tunnustaudu mitenkään aktiiviseksi FB-statuspäivittelijäksi). Pahimmat sekoilukuvatkin mitkä FB:iin päätyy ovat yleensä firman juhlista :)

Rajaustoimintoa en ole itse käyttänyt, mutta oletan että jotkut tekevät sen jo minun puolestani, koska muutamien ns. kaukaisempien tuttujen päivityksiä en muista edes juuri nähneeni sivuillani. Kavereista ehkä jotain 90% on kuitenkin melko tuttuja (joko "oikeasta elämästä" tai sitten nettikirjoittelun kautta), esim. mitään sellaisia koulukavereita en ole pyytänyt tai hyväksynyt joiden kanssa en kouluaikoinakaan ollut missään tekemisissä. Yleensä sellaisista "kavereista" ei voisi vähempää olla kiinnostusta tietää mitä puuhaavat.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Naali »

Mää oon pistänyt rajauksia jokseenkin sen mukaan, mitä ihmiset musta "oikeesti" muualla elämässä/netissä tietää. Onhan se vähän hankalaa ja osittain aivan turhaakin, mutta jotenkin tuntuu kivemmalta niin. Suurin osa kavereista näkee kyllä kaiken, mitä nähtävillä on. Hyväksyn aina kaikki tutut, jotka kaveriksi pyytävät.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Violette »

Mä en ole rajannut toistaiseksi ketään. Kerran on vaan käynyt mielessä, kun yhdeltä FB-kaverilta tuli yhdessä vaiheessa v*ittuilevia kommentteja suunnilleen jokaiseen statuspäivitykseen ym., mutta en sitten viitsinyt laittaa - lähinnähän ne olivat vain viihdyttäviä ja mulla ei ole muutenkaan oikeastaan haluja blokata ketään kokonaan, jonka olen kuitenkin FB-kaverikseni asti hyväksynyt.

Ryyppäyskuvat nyt ovat muutenkin aina sellaisissa kansioissa, jotka näkyvät vain tapahtumassa mukana oleville. Jos mun joku työ- tai opiskelukaveri nyt ihan tosissaan haluaa stalkata mun bilekuvia ja viisuharrastusta niin siitä vaan, näkeepähän ainakin että mulla on elämä. :rofl: Työkaverit nyt joka tapauksessa pitää mua lesbona joten ei mua haittaa, mitä muita käsityksiä mahdollisesti keksivät mun viisuharrastuksista ym. Mun puolesta musta saa levitellä vaikka mitä juoruja työpaikalla, suotakoon se, jos ihmisillä on oikeasti itsellään niin tylsä elämä että pitää muiden juttuihin puuttua. :peukku: Onhan se aika jännää olla niinkin kiinnostava ihminen, että musta riittää aihetta kahvipöytäkeskusteluihin asti. :rofl:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja skidi »

Olen täällä nätisti vihjaillut, että joku saisi kertoa, mistä se rajaustoiminto löytyy. Ei tosin niin, että nykyään edes kamalan usein fb:ssa kävisinkään. Se ei jotenkin vain kolahda kovaa.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Asetukset -> yksityisyysasetukset -> profiili :joojoo: Ja sama englanniksi. :mrgreen:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja skidi »

Kiitos, Weewa :hali:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Minustakin oli hyötyä. :ihana: :hali:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja skidi »

Hei sinä kuppilalainen, jolta sain kaverikutsun. Paljastaisitko itsesi, ennen kuin lisään sinut. :kaunis:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

tonywerner kirjoitti:Mulla on myös useita työkavereita, koska olen avoin ihminen enkä esitä mitään kenellekään. Oon just tämmönen kuin olen - ihan kaikille tasapuolisesti. :joojoo:
Ihana kommentti wörneriltä. :ihana: Toivon, että pystyn itsekin joskus ajattelemaan, että on ihan sama, vaikka koko maailma näkisi kaikki asiani. :hali:
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
--evg
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1832
Liittynyt: 24 Marras 2008, 18:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja --evg »

Paljastelkaa kuppilalaiset nickejänne viisukuppila keskustelussa niin vois lisäillä kavereita :joojoo: Kato ei ihan tuntemattomia uskalla lisää :shock:
IB- International Bullshit

Kleopatra
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 310
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:15

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Kleopatra »

Weewa kirjoitti:Asetukset -> yksityisyysasetukset -> profiili :joojoo: Ja sama englanniksi. :mrgreen:
Yritin kyllä etsiä mutta en oikein löytänyt/ ymmärtänyt miten voisin estää etten näkisi jonkun statuksia ja päinvastoin ? :surrur:

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Mulla temppuaa Facebook; onko kohtalotovereita?

Ei siis näy omat eikä kavereiden kommentit, ilmoitukset kommenteista näkyvät kyllä... :mitvit:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Kleopatra kirjoitti:Yritin kyllä etsiä mutta en oikein löytänyt/ ymmärtänyt miten voisin estää etten näkisi jonkun statuksia ja päinvastoin ? :surrur:
Mä oon piilottanut jonkun toisen statukset näkymästä niin, että kun tämä kyseinen henkilö kirjoittaa jotain statukseensa, niin vie hiiren kursorin tämän statuspäivityksen oikealle puolelle, jolloin siihen ilmestyy sellainen "piilota" laatikko. Sitten vaan siitä painaa. :joojoo: Mutta mun käsittääkseni vaan tuolta yksityisasetuksista voi piilottaa, ettei oma status näy joillekin tietyille tyypeille.
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Darhen kirjoitti:Mulla temppuaa Facebook; onko kohtalotovereita?

Ei siis näy omat eikä kavereiden kommentit, ilmoitukset kommenteista näkyvät kyllä... :mitvit:
Ei itelläni, mut pari kaveria on valitellut samoja oireita...
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1580
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Darhen kirjoitti:Mulla temppuaa Facebook; onko kohtalotovereita?

Ei siis näy omat eikä kavereiden kommentit, ilmoitukset kommenteista näkyvät kyllä... :mitvit:
Miulla ainannii nuo ilmestyvät pääsivulle jonnimmoisella viiveellä, heti ilmoituksen jälkeen näkyy profiilissa. Noin niinkon yleensä, sitten tulee hetkiä jolloon Feispuukki toimii (tai ei toimi) just niinkon tahtoo...
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Missä ihmeen "huollossa" mun FB-profiilini muka on, kun en pääse kirjautumaan koko Facebookiin ja pyytää yrittämään uudelleen "muutaman tunnin kuluttua" :draamaa:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Miik »

tonywerner kirjoitti:Missä ihmeen "huollossa" mun FB-profiilini muka on, kun en pääse kirjautumaan koko Facebookiin ja pyytää yrittämään uudelleen "muutaman tunnin kuluttua" :draamaa:
Mulla on ollut joskus myös noita. Ärsyttäviä. Mut kyl se sit kohta taas toimii - ehkä aiemminkin kuin muutaman tunnin kuluttua. :hali:
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Minkä h*lvetin takia Facebook jatkuvasti lähettää minulle ilmoituksena (pelkkiä) tekemieni testien nimiä? :jupinaa:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Varokaahan sitten kaikki Cooool Video -nimistä FB-virusta. :tosion:

http://www.digitoday.fi/tietoturva/2009 ... 9/66?rss=6
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Kleopatra
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 310
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:15

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Kleopatra »

Weewa kirjoitti:
Kleopatra kirjoitti:Yritin kyllä etsiä mutta en oikein löytänyt/ ymmärtänyt miten voisin estää etten näkisi jonkun statuksia ja päinvastoin ? :surrur:
Mä oon piilottanut jonkun toisen statukset näkymästä niin, että kun tämä kyseinen henkilö kirjoittaa jotain statukseensa, niin vie hiiren kursorin tämän statuspäivityksen oikealle puolelle, jolloin siihen ilmestyy sellainen "piilota" laatikko. Sitten vaan siitä painaa. :joojoo: Mutta mun käsittääkseni vaan tuolta yksityisasetuksista voi piilottaa, ettei oma status näy joillekin tietyille tyypeille.
Kiitoksia , Weewa :peukku: Nyt kyllä ymmärsin :joojoo:

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

The_Sipi kirjoitti:Minkä h*lvetin takia Facebook jatkuvasti lähettää minulle ilmoituksena (pelkkiä) tekemieni testien nimiä? :jupinaa:
Mulle kans :jupinaa:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Helsingin Sanomissa oli hauska pilapiirros FaceBookista:
Henkilö kirjoitti nettiin: "Yskäisin"
johon toinen vastasi: "Niin minäkin"
Kolmas totesi: "Kohta aivastan"
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja male »

Mua hämmentää se, että Facebookin etusivulla näkyy jonkun tilapäivitykset ilman kuvaa ja nimeä. :shock: Siis pelkkä status sekä kommentointi- ja tykkäyslinkit. Oon yrittänyt hunteerata, että kuka se on, mutten vaan hoksaa.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

http://www.taloussanomat.fi/harrastukse ... 918616/139
^tuo on niin totta.Joillakin tuntuu aina kymmenen minuutin päästä olevan niin todella tärkeää sanottavaa :heh: Olenkin yrittänyt ärsyttää joitakin tyyppejä kirjoittamalla tyyliin : keitän nyt 11 perunaa :heh: mutta ei ole vissiin ymmärretty yskää ... Nyt taitaa hävitä muutama FB- kaveri :sorivaan:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Olen niin kansainvälinen, että en käytä Facebookia vaan Twitteriä ;)
LOBODA

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Eihän Facebook ole suomalainen. :raaps:
What color is your life?

Avatar
Dimsku.
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1064
Liittynyt: 31 Joulu 2007, 19:30
Paikkakunta: Espoo

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja Dimsku. »

Twitter on kyllä kanssa hauska keksintö. Julkkiksien kuulumisia on kiva lukea sieltä :surrur:
Mutta facebook on se ykkönen
FISH FINGERS ARE SO FREAKING HOT, just like Leonardo DiCaprio
- Anna

Avatar
--evg
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1832
Liittynyt: 24 Marras 2008, 18:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja --evg »

Dimsku. kirjoitti:Twitter on kyllä kanssa hauska keksintö. Julkkiksien kuulumisia on kiva lukea sieltä :surrur:
Mutta facebook on se ykkönen
Kyllä :joojoo: Facebook on paras kaikista, just sopivan yksityinen, mielenkiintoinen ja sitä on jopa hauska opetella. Kannattaa hankkia naamakirja :peukku:
IB- International Bullshit

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7252
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Facebook

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Mutkin löytää nykyään täältä.. :mrgreen:
I, I went to hell and back to find myself on track
I broke the code, oh ohh
Like ammonites, I just gave it some time

Vastaa Viestiin