Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Miksi olet nykyisen pankkisi (pääasiallinen) asiakas?

olen alle 18v, enkä voi vaikuttaa pankkini valintaan
6
11%
olen yli 18v, mutta pankkini on edelleen vanhempien valinta
33
62%
olen vaihtanut pankkia asuntolainan kilpailutuksen yhteydessä
3
6%
olen vaihtanut pankkia muiden etujen/syiden takia
7
13%
EOS
4
8%
 
Ääniä yhteensä: 53

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Osuuspankkiin olen tosi tyytyväinen, verkkopankki toimii moitteettomasti. Toinen tili mulla on S-Pankissa ja senkin verkkopankki on toimiva ja nopea.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Olen Osuuspankin kannattaja. Verkkopankki on helppokäyttöinen eikä sen kanssa ole ollut mitään ongelmia.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Margot »

Pidän Osuuspankista. :joojoo: Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia verkkopankin kanssa. Olen kyllä samaa mieltä Naalin kanssa siitä, että vähän selkeämpi se saisi olla. Ei se kuitenkaan mikään katastrofi käytettävyydeltään ole, joten en ole koskaan harkinnut vaihtamista enkä harkitsekaan, ellei jotain kummallista tapahdu.
What color is your life?

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Minä olen myös tyytyväinen Osuuspankin käyttäjä. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. :peukku:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Joo, Osulassa ollaan. Se taitaakin olla tällä haavaa ainoa pystyssä oleva wanha pankki, ja suomalainen. Harkitsen kyl vaihtoa Ässään, koska mitään maksuja ei ole, ja Visankin saa. Mut katotaan nyt rauhassa. Pankinvaihto on vakava asia. :draamaa:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Violette »

Minä olen tyytyväinen Tapiolan asiakas jo vuodesta 2008. :mrgreen: Kätevää on lisäksi se, että sain vakuutukset samasta paikasta ja kun mulla on siellä myös tili ja vuokravakuustili, saan ihan sikana alennusta. :mrgreen: On oikeestaan aika kätevää, kun pääsee hoitamaan pankki- ja vakuutusasioita samalla verkkokirjautumisella. :uujee:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Tapiolan Pankin miinukseksi mainittakoon se, ettei yritykset helposti ota "uuden" ja pienen pankin verkkomaksamisnappia nettisivuilleen. :draamaa: Moni tyytyy vain kolmen suuren pankin nappeihin. :niinpa: En muista mikä yritys oli kyseessä, mutta se oli poistanut Sampo Pankin napin sivuiltaan. Varmaan mennyt yrittäjältä hermo, kun rahat eivät tulleetkaan ihan normaalisti perille. :heh: No netissä maksamiseen Visa on kyllä kauheen kätevä. :joojoo:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Violette »

Mulle on tullut vastaan vain yksi sivusto, jolla Tapiolalla maksu ei onnannut ja sieltäkin löytyi helposti vaihtoehtoinen nettimaksutapa.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Pakko hämmästellä, kun edelleen kuulee näitä valituksia Sampo Pankin verkkopankin toimimattomuudesta. :mitvit: Omakohtaiset kokemukset ovat aivan toiset, mitään ongelmia ei ole ollut aivan uudistuksen alkuvaiheen jälkeen eivätkä ne silloinkaan suuria olleet. Täysin tyytyväinen olen. :joojoo:

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16734
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Kiitokset kaikille suosituksista :kiitos: Niinpä se kai on, että Nordea ja OP ovat ainoat vaihtoehdot, jollei halua alkaa vastavuoroisesti hakata päätään seinään kun omaa pankkia ei löydykään palveluissa tuettujen listoilta. Nordeassa meillä on säästötili, joten sen verkkopankkia voisin oikeastaan suoranaisen henkilökohtaisesti käydä tutkailemassakin... :miettii:

Entäs sitten toiseksi tärkein kriteeri: millaiset korttikuvavalikoimat eri pankeissa on? :mrgreen: Lordia ei varmastikaan saa muualta kuin Sammosta, mutta jos nyt edes jotain vähän persoonallista kuitenkin saisi...?
skidi kirjoitti:Minulla Sammon verkkopankki on toiminut moitteettomasti aina kun olen tarvinnut sitä. Ei pitäisi varmaan kehuskella, koska se luultavasti kostautuu heti seuraavalla kerralla. :roll:
Nykyään se ihan avoimesti julistaa, ettei enää edes yritä toimia Operalla :rullaati: Safarilla sentään yrittää, mutta yritykseksi usein jää. IE on ainoa, jolla ko. "palvelua" voi käyttää muuten kuin henki kurkussa, mutta sitä ei "valitettavasti" löydy Macille :heh:
MrMemory kirjoitti:No netissä maksamiseen Visa on kyllä kauheen kätevä. :joojoo:
Niin minäkin luulin, siihen asti, kun tajusin, että koska kaikki korttini ovat niin ikään Sammon holhouksessa, niistäkään ei ole sen enempää iloa :niinpa:

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

UFOPOLI kirjoitti:Nykyään se ihan avoimesti julistaa, ettei enää edes yritä toimia Operalla :rullaati: Safarilla sentään yrittää, mutta yritykseksi usein jää. IE on ainoa, jolla ko. "palvelua" voi käyttää muuten kuin henki kurkussa, mutta sitä ei "valitettavasti" löydy Macille :heh:
Firefoxilla toimii moitteettomasti enkä Chromellakaan ole ongelmia kokenut - niiden Mac-yhteensopivuudesta en sitten tiedäkään.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Violette »

Mä käytän useimmiten Firefoxia ja aina en pääse silläkään Sammon verkkopankkiin. Toki se toimii moitteetta joillakin koneilla, mutta joillakin taas ei. Koska kerran osataan tehdä verkkopankkeja, jotka toimivat kaikilla koneilla ja kaikilla selaimilla, aion myös sellaisia käyttää kun kerran vaihtoehtoja on. :joojoo:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Violette kirjoitti:Mä käytän useimmiten Firefoxia ja aina en pääse silläkään Sammon verkkopankkiin. Toki se toimii moitteetta joillakin koneilla, mutta joillakin taas ei. Koska kerran osataan tehdä verkkopankkeja, jotka toimivat kaikilla koneilla ja kaikilla selaimilla, aion myös sellaisia käyttää kun kerran vaihtoehtoja on. :joojoo:
Outo juttu. No, onneksi omalla koneella (ja kannettavalla sekä työkoneellakin) toimii, joten ei tarvitse vaihtaa. Pääasia on, että jokainen löytää mieleisensä pankin, olkoon peruste sitten mikä hyvänsä. :joojoo:

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

En tiedä Nordean tarjoamista kuvavaihtoehdoista, kun en niistä ole kiinnostunut. En ole ainakaan bongannut, että kuvia saisi vaihtaa; voin olla toko jälleen väärässä kuten tuossa OP-jutussakin. :joojoo:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Nooalla sai ilmaiseksi oman kuvan korttiinsa. :ihana: Itselläni on perinteikäs näpsäykseni Nuuksiosta:
Kuva

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

UFOPOLI kirjoitti:
MrMemory kirjoitti:No netissä maksamiseen Visa on kyllä kauheen kätevä. :joojoo:
Niin minäkin luulin, siihen asti, kun tajusin, että koska kaikki korttini ovat niin ikään Sammon holhouksessa, niistäkään ei ole sen enempää iloa :niinpa:
Eihän luottokortilla maksamisella netissä pitäisi olla mitään tekemistä sen kanssa, minkä pankin kortti on kyseessä? :shock: Tai no tietysti jos varmennuspalvelu pankkiin on poikki ja varmennuksen ko. pankissa hoitaa pankki eikä Luottokunta...
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Alexander
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:05

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Itse vaihdoin tilini Sammosta Handelsbankeniin jokin aika sitten kun kyllästyin epävarmuuteen ja ongelmiin. Vaihdon jälkeen pankkielämäni on ollut yhtä suurta nautintoa. :surrur:

Eräs tili minulla on myös Ålandsbankenissa, mutta se on pankkina kovin pieni.

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja itikka »

Sammon verkkopankin suurin ongelma on kyllä sen tuskallisen hidas toiminta ja lisäksi töissä en voi asentaa koneeseen kikkareita, jotka verkkopankin toiminta vaatii. Itselläni pitkä, yli 20 vuotta kestänyt pankkisuhde (Postipankkiin / Leoniaan /) Sampoon katkeaa lopullisesti tämän syksyn aikana, käyttötili ja lainat siirtyivät jo keväällä Tapiolaan, jonka verkkopankin nopeus on aivan eri planeetalta Sampoon verrattuna. Hätävaratili ja loput rahastot odottaa vain oikeaa markkinahetkeä siirtyäkseen myös perässä. Sammon palvelusta ei kyllä ole pahaa sanottavaa, mutta Tapiola on minulle huomattavasti edullisempi tili-, laina- ja rahastokustannuksiltaan Sampoon verrattuna. Vakuutusasiakkaanahan on käyttänyt Tapiolan palveluja vauvasta asti. :joojoo:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Violette »

Leonardo kirjoitti:
Violette kirjoitti:Mä käytän useimmiten Firefoxia ja aina en pääse silläkään Sammon verkkopankkiin. Toki se toimii moitteetta joillakin koneilla, mutta joillakin taas ei. Koska kerran osataan tehdä verkkopankkeja, jotka toimivat kaikilla koneilla ja kaikilla selaimilla, aion myös sellaisia käyttää kun kerran vaihtoehtoja on. :joojoo:
Outo juttu. No, onneksi omalla koneella (ja kannettavalla sekä työkoneellakin) toimii, joten ei tarvitse vaihtaa. Pääasia on, että jokainen löytää mieleisensä pankin, olkoon peruste sitten mikä hyvänsä. :joojoo:
Mä en myöskään ihan periaatteesta aio tukea pankkia, jonka verkkopankki on kivikaudelta. Kun on kuitenkin kaksi työpaikkaa, kotikone, poikaystävän kone ja vielä yliopiston eri atk-luokkien lukuisat eri koneet, joille ei edes aina voi asennella haluamiaan selaimia/muita asetuksia, ja aina joissain näistä paikoista niitä pankkiasioita pitää hoitaa, niin... :roll:

Muutenkaan en hirveästi jaksa sitä, että aina vähän väliä kortti ei ehkä toimikaan esim. kaupassa ostoksia maksaessa. Pankkiin pitää voida luottaa. Sampoon ei ole voinut luottaa sen jälkeen, kun siirtyivät Danske Bankille. Sääli, koska olen muuten ollut Sammon tyytyväinen asiakas lapsesta asti. Ihan sieltä Postipankin ajoista... :ihana:
itikka kirjoitti:Sammon verkkopankin suurin ongelma on kyllä sen tuskallisen hidas toiminta ja lisäksi töissä en voi asentaa koneeseen kikkareita, jotka verkkopankin toiminta vaatii.
Jeps. Kuka enää edes käyttää mitään hiton Javaa missään? Ja miksi odottelisin 5-15minuuttia "turvaratkaisun käyttöönoton tarkistamista", joka pitää tehdä JOKA KERTA, kun voin vaan näpytellä salasanani ja turvakoodin ja siirtyä kahdessa sekunnissa toimivaan verkkopankkiin.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Violette kirjoitti:Kuka enää edes käyttää mitään hiton Javaa missään?
:shock: Kaikki ja kaikkialla? :draamaa:
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16734
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Leonardo kirjoitti:Firefoxilla toimii moitteettomasti
Ai jaa? Töissä toisinaan erehdyn kokeilemaan, ja harvemmin siitä mitään tulee.
MrMemory kirjoitti:Tai no tietysti jos varmennuspalvelu pankkiin on poikki ja varmennuksen ko. pankissa hoitaa pankki eikä Luottokunta...
Niin.

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

UFOPOLI kirjoitti:
Leonardo kirjoitti:Firefoxilla toimii moitteettomasti
Ai jaa? Töissä toisinaan erehdyn kokeilemaan, ja harvemmin siitä mitään tulee.
Edelleen hämmästelen tätä Sampon verkkopankin erilaista toimintavarmuutta eri henkilöiden koneella. En siis missään nimessä epäile, etteivätkö ongelmat olisi todellisia, vaan hämmästelen sitä, ettei itsellä ole mitään ongelmia millään koneella. Käynnistys eli se ""turvaratkaisun käyttöönoton tarkistaminen" ei minulla vie minuutteja, vaan ehkäpä 10-20 sekuntia. Ehkäpä johtuu koneen tehosta/laajakaistan nopeudesta. Pankin imagon kannalta on tietenkin ongelmallista, että ongelmia aiheutuu ja monet kokevat sen epäluotettavaksi. Itse pidän Dansken aikaisesta verkkopankista enemmän kuin vanhasta, on jotenkin monipuolisempi ja tyylikkäämpi. Varmuuden vuoksi (joku kuitenkin epäilee): minulla ei ole mitään muita kytköksiä nykyiseen Sampo Pankkiin kuin asiakassuhde. Se mistä en pidä, on tiliotteiden paperintuhlaus eli kun niitä ei enää tulosteta kaksipuolisina. :jupinaa: Niinpä siirryin heti uudistuksen jälkeen sähköisiin tiliotteisiin. :joojoo:

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16734
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Leonardo kirjoitti:Ehkäpä johtuu koneen tehosta/laajakaistan nopeudesta.
No, meillä on töissä mahdollisesti Suomen nopeimmat yhteydet, joten tuskin siitä on kyse. Meillä olisi täällä kyllä myös maan tehokkaimmat koneet, mutta ne eivät taida soveltua verkkopankin käyttämiseen :heh:

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

UFOPOLI kirjoitti: Näin ollen otan vastaan suosituksia, mihin kannattaisi vaihtaa.
Tärkein kriteerini on siis verkkopalvelujen toimivuus.
Vuosia sitten minulla oli vakaa käsitys kaikista pankeista,
mutta viime aikoina asiat ovat heittäneet häränpyllyä, moneen kertaan.

Nykyään monet pienet pankit, jopa paikallispankit, vaikuttavat yhtä (vähän) luotettavilta kuin suuret pankit,
jopa taannoin haukkumani Nooa on yhä olemassa ja vaikuttaa nykyään paremmalta kuin aiemmin.

Minua on alkanut epäilyttää kaikki nettipankit, niiden turvallisuus kun ei ole enää tätä päivää.
Myös -ennenniinvarma- Nordea epäilyttää, niillä kun on sama atk-toimittaja kuin Sampo-pankilla,
jolle kävi niinkuin kävi.

Ja vaikka kuinka selvittäisi kaikkien pankkien hyvät ja huonot puolet,
niin tilanne elää koko ajan:
Ryminällä Suomeen tulleet ulkomaiset pankit ovat jo vetäytymässä pois täältä,
kuten Citibank.
Eräät rahoituslaitokset ovat jopa menneet konkurssiin, kuten islantilaiset.

Ennen saattoi luottaa siiheen, että pärjää yhden pankin kanssa.
Nyt on ihan pakko olla vähintään kaksi tiliä, eri pankkiryhmissä.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16734
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Kävin perusteellisella testauskäynnillä Nordean verkkopankissa ja totesin sen hyväksi. Kun vieläpä sain selville, että Nordeankin kortteihin saa nykyään valita ihan oman kuvansa, alustava päätös oli helppo tehdä. Mitkä mahdollisuudet avautuvatkaan! Tosin sitä en vielä selvittänyt, tarkoittaako "oma kuva" mitä tahansa omavalintaista vai pitääkö teokseen olla tekijänoikeudetkin :miettii:

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Orwellin maailma etenee:
luottokorttihakemuksessa kysytään poliittisia kytkyjä

http://www.yle.fi/uutiset/talous_ja_pol ... 60154.html
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Näin tosiaankin on. :joojoo: Jo pelkkää tiliä avatessa täytyy asiakkaan kertoa pankille onko hän polittisesti vaikutusvaltainen EU-alueen ulkopuolella. Tuo kysymys herättää kyllä aina naurua asiakkaissa, mutta laki on laki (laki terrorismin ja rahanpesun estämiseksi).

Ja mitä uuden pankin valintaan tulee, uusimman EPSI-Rating tutkimuksen mukaan asiakkaiden tyytyväisyys omaan pankkiin on tällä hetkellä tällaista:

1. Handelsbanken 83,1%
2. muut pankit 82,4%
3. OP-Pohjola 79,9%
4. Nordea 74,0%
5. Sampo Pankki 68,8%
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Ihan mielenkiintoinen juttu. :joojoo:
MOT: Merenneito ja Nordean pojat
Nordean hyvät neuvot johtivat täystuhoon. 1500 asiakasta sijoitti turvallisena myytyyn tuotteeseen. He menettivät koko pääomansa. Toimittaja Magnus Berglund.

http://areena.yle.fi/video/477145
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Jatkan yksin tätä mielenkiintoista pankkikeskustelua. :rofl:

Mitä mieltä olette Sampo Pankin "Fiksuista päivistä"? Tarkoituksena on siis myydä säästämis- ja sijoittamistuotteita Stockan Hullujen päivien tapaan. Onko uskottavaa myydä pankin tuotteita verraten esim. pyykinpesuaineeseen?

http://www.sampopankki.fi/FI-FI/HENKILO ... FP11090008
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Gleðibankinn: Pankki- ja vakuutuskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Vastauksen jälkimmäiseen kysymykseen annoit edellisessä viestissä
"Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa..."

Tällaisella mainonnalla vedotaan hyväuskoisiin (lue: tyhmiin) asiakkaisiin, jotka ei tajua sijoittamisesta mitään.
Samalla metodilla ne pyramidipelit (kuten WinCapita) toimivat: halutaan uskoa sellaiseen mikä ei voi olla mahdollista.
Järki sanoo, että tuohon ei kannata ryhtyä, mutta ahneus voittaa.

Asiakasta/kuluttajaa/kohderyhmää aliarvioivat mainokset ovat lisääntyneet viime vuosina,
mutta koituvat kyllä itseään vastaan (niiku se SAK:n vaalimainos)

Tässä viimeisimmässä talousrytäkässä rahansa menettäneet piensijoittajat haastoivat pankin salkunhoitajan oikeuteen ja hävisivät. Oikeuden perusteluna olisi se, että vaikka on antanut sijoituksensa asiamiehen hoidettavaksi, niin itse pitää valvoa sijoituksiaan. (Lue: Jos et ymmärrä pörssikeinottelusta mitään, niin älä edes yritä)
Eräskin julkisuuden henkilö menetti huomattavan summan, joka ei koskaan tule takaisin. Se niistä leppoisista eläkepäivistä.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Vastaa Viestiin