Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Euroviisut 2010 Oslossa

Eläkeläiset - Hulluna humpasta

*****
26
15%
****
20
11%
***
20
11%
**
14
8%
*
99
55%
 
Ääniä yhteensä: 179

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Saatan rakastaa nimimerkki Lharjua. :shock: Hyvin kirjoitettu, siinä jokaiselle pohdittavaa :joojoo:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42773
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Niin samaa mieltä lharjun kanssa tuosta kuuntelemattomuusasiasta! Viimeinen kpl on oiva analyysi. Ja komppaan myös Violetten aiemmin esiin tuomia ajatuksia siitä, että (yleensä karsinnoissamme) esiintyjään kiinnitetään turhan paljon huomiota, biisin sijasta.

Yhdestä asiasta olisin kuitenkin lharjun kanssa eri mieltä: Minusta sovitus on osa sävellystä. Tykkään tästä biisistä paljolti juuri aggressiivisen sovituksen vuoksi; lällympi Mikko-versio tuskin samalla tavoin iskisi.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

lharju kirjoitti: Jos siis Eläkeläisten vastustajia syytetään siitä, että he lynkkaavat bändin ilman perusteita (eivät edes halua etsiä mitään hyvää ehdokaskappaleestaan), niin eiköhän yhtä lailla bändin kannatus ole enemmissä määrin yhtä perusteetonta?
Toki ja kaikki mitä kirjoitit on muutenkin totta, mutta:

- kun Eläkeläisten viisuihin kannattajista osa - eivät kaikki ja tätä yleistystä on mielestäni vältettävä - kannattattaa niitä viisuihin, koska se on "niinku näytetään niille" niin omasta mielestäni tuon kaltaista kannattamista ei kannata vastustaa samankaltaisella vastustamisella, siis sillä, että ehdokas on sontaa tai edes lievemmillä häpeärekatioilla. Ihan jo siksikin, että silloin tarjoaa tuolle "niinku näytetään niille" jengille aivan täsmälleen sen reaktion, mitä sillä haetaankin. Mutta ennen kaikkea:

Minusta muuten Alatalo-esimerkki ei kyllä tuollaisenaan toimi. On totta, mitä mieltä olen kokoajan ollutkin, että Eläkeläiset liittyy Tannerin-Helismaan-Alatalon-Jaakko tepon kuplettiperinteeseen. Mutta Alatalo menestyi mitä se oli 30 vuotta sitten, 30-vuotta nuorempana itsenään. Epäilen, ja tästä on esimerkkejäkin, että kaikki muutakaan 30 vuotta sitten huikean kansansuosio saaneet artistit eivät nykytilanteellaan, kaiken mitä habitukseen on liittynyt sen jälkeen lunastaisi paikkaa massojen sydämissä, oli tuo epäreilua tai ei. Nyky-Alataloon liitetään huomattavasti enemmän antipatioita kuin silloin kun Rikoot yms menestyivät. Sen sijaan jos olisit ottanut humpan esittäjäksi toisen, samaan aikaan menestyneen kuplettilaulajan, Erkki Liikasen, odotukset hänen esittämänsä Humppaviisun nykymenestyksellekin olisivat optimistisempia kuin Alatalon. Vaikka itsekin vastustan näiden ulkomusiikillisten tekijöiden liittämistä musiikkiin, ne ovat populaarikulttuurin todellisuutta. Niiden tarkoitushakuinen käyttö oman argumentoinnin tukena on kuitenkin vain tarkoitushakuista.

Ja jälleen perusasia - se että liittyy johonkin perinteeseen, kaanoniin, tarkoittaa juuri sitä ja kaikkien kohdalla. mennyt on mennyttä, päivitetty versio päivitetty versio. Tuskinpa kansa äänestäisi Lappooniakaan tänä päivänä, sellaisenaan, samalla sovituksella ja esityksellä edustajaksemme (elleivät keksisi, että "on niinku kova juttu" lähettää retroiskelmä mageesti nololla pottapäisellä lookilla tätiponchossa sinne heilumaan, näin kärjistetysti)
Viimeksi muokannut ta1ja, 28 Tammi 2010, 09:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

ta1ja kirjoitti:Minusta muuten Alatalo-esimerkki ei kyllä tuollaisenaan toimi.
Tulkitsin nimiANALyytikko lharjun sepitteen siten, että "Hulluna humpasta"-rallin voisi esittää miltei kuka tahansa, mutta se saisi vastaavanlaisen hössötyksen osakseen vain Eläkeläisten esittämänä. Siksipä toinen esimerkkisi:
ta1ja kirjoitti:Tuskinpa kansa äänestäisi Lappooniakaan tänä päivänä, sellaisenaan, samalla esityksellä edustajaksemme.
Ei toimi lainkaan, koska se on lähestulkoon 100-prosenttisesti päinvastainen asia. Eihän kukaan ole sävelmää tuomassa 2000-luvulle, vaan esittäjän. :roll:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

tonywerner kirjoitti:Ei toimi lainkaan, koska se on lähestulkoon 100-prosenttisesti päinvastainen asia. Eihän kukaan ole sävelmää tuomassa 2000-luvulle, vaan esittäjän. :roll:
Ehdi editoida tuonne mitä tarkoitin, mutta toistetaan: Lappooniaa ei lähetettäisi oli sävelmä mikä hyvänsä, "elleivät massat keksisi, että "on niinku kova juttu" lähettää retroiskelmä mageesti nololla pottapäisellä lookilla tätiponchossa sinne heilumaan", näin kärjistetysti sanottuna siis.

Eläkeläiset nauuttii toki kulttisuosiota, joka ilmenee nyt laajempana "hössötyksenä", mutta ei se ihan pelkkää katteetonta "hössötystä" ole, vaan niiden performanssissa on aineksia, jotka on kyllä harkittuja (vaikka viisuveto oli valju) ja uskottavia nykypopulaarikultttuurin kentässä, Suomessa. Ja "uskottavuus" taas ei ole ihan helppo asia saavuttaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

lharju kirjoitti:
Eiköhän Eläkeläisten suurimpaan suosioon ole syynä juuri bändin maine. Kuinka niin v*tun hauskaa on lähettää nämä keski-ikäiset ukot kännissä muuten yleensä hyvin sovinnaiseen ja konservatiiviseen vanhanaikaiseen tapahtumaan kuin Euroviisut, joka on yleensä nuorien ja hyvännäköisten esiintyjien foorumi. Jos siis Eläkeläisten vastustajia syytetään siitä, että he lynkkaavat bändin ilman perusteita (eivät edes halua etsiä mitään hyvää ehdokaskappaleestaan), niin eiköhän yhtä lailla bändin kannatus ole enemmissä määrin yhtä perusteetonta?
Onko nuo Eläkeläisten miehet muuten edes mitään keski-ikäisiä kaikki? Mitä tv:stä katsoin niin osa näytti nuoremmilta (nelikymppisiä...?) mikä kyllä mun mielestä ainakin vesittää itsessään jo koko yhtyeen ideaa..
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
kummituseläin
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 231
Liittynyt: 01 Maalis 2006, 01:30

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja kummituseläin »

Every conflict can be solved. Mites ois semmone kompromissi, että Eläkeläiset esittää Oslossa tuon Heli Kajon laulun? Suomalaiset saisivat fanaattisesti kannattamansa esittäjän ja viisufanit kappaleen, jota voivat kannattaa perustellusti.

Vähä jännittää että tuleeko se Nopelin palkinto jo huomenna postissa vai kestääkö siinä kauemmin.

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Lähetin facebook- kavereilleni kutsun liittyä Me emme halua humppaa- ryhmään. Nyt näköjään yks niistä on liittyny vastalauseena johonkin hiton Humppavision- ryhmään. Ehkei olis pitänyt mainita koko asiaa. :heh:
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

^Minäkin lähettelin näitä kutsuja ja ilmeisesti kaikki joille lähetin, ovat liittyneet :miettii:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja rosetta »

ta1ja kirjoitti:
Tuuli kirjoitti:Tällaisella sonnalla ei kyllä Oslossa tulla pärjäämään, Suomen maine likaantuisi vain entisestään.
vaikka Eläkekäisissä on näkyvän ärsyttävät piirteensä niin siltikin usein mietin, että ovatko ne, joilla se kipale herättää tuollaisia reaktioita oikeastaan ikinä kuunnelleet sitä?
Minä ainakin olen yrittämällä yrittänyt löytää tästä jotain melodiaa ja sanoista järjen hiventäkin, mutta enpä ole onnistunut löytämään... :eiei:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

rosetta kirjoitti:Minä ainakin olen yrittämällä yrittänyt löytää tästä jotain melodiaa ja sanoista järjen hiventäkin, mutta enpä ole onnistunut löytämään... :eiei:
^ no, minusta tässä on suhteellisen tiukka biitti ja groove, ihan ok tarttuva rallatusmelodia, hupaisia musiikkivitsejä, kuten väliosa tai lopun "modulaatio". Sanathan ovat aivan järkeenkäypä rallisanoitus, jotka alkavat obelix-tyyppisestä tapauksesta, jotka selittävät 1. miksi tyypillä on vauhti päällä ja 2.kuuma humppaluonne (1.löylykisa käynnissä, 2.tippui kiukaalle), kuumaa luonnetta kuvataan (Ma olen tulta täynnä) ja kiihkeää humppatilaa jne.

En kyllä suoraan sanoen ymmärrä yhtään miksi tätä osuutta ei ymmärtäisi. On eri asia sitten olla pitämättä. Onhan Amdeuksen biisissäkin selvä rakenne ja melodia, ei sellaista voi kiistää, vaikka minusta se on niin epämääräisesti ja mauttomasti koostettu ja sovitettu että en pidä siitä yhtään ja tuottaa vaikeuksia kuunnella biisiä edes läpi - näin siis kärjistetysti sanottuna.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Minä tykkään tästä viisusta hitosti! :heh: Mutta lupaan kaikille kanssaviisuilijoille, että lauleskelen tätä vain pääni sisällä läpi viikonlopun. :joojoo: :)
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Naali »

Darhen kirjoitti:Minä tykkään tästä viisusta hitosti! :heh: Mutta lupaan kaikille kanssaviisuilijoille, että lauleskelen tätä vain pääni sisällä läpi viikonlopun. :joojoo: :)
Mää en kyllä lupaa. :mrgreen: Sori vaan kaikki vihaajat, mutta mun mielestä tämä kappale on ihan veikeä. Esittäjistä ja esityksestä en niin välitä.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja rosetta »

ta1ja kirjoitti:
rosetta kirjoitti:Minä ainakin olen yrittämällä yrittänyt löytää tästä jotain melodiaa ja sanoista järjen hiventäkin, mutta enpä ole onnistunut löytämään... :eiei:
^ no, minusta tässä on suhteellisen tiukka biitti ja groove, ihan ok tarttuva rallatusmelodia, hupaisia musiikkivitsejä, kuten väliosa tai lopun "modulaatio". Sanathan ovat aivan järkeenkäypä rallisanoitus, jotka alkavat obelix-tyyppisestä tapauksesta, jotka selittävät 1. miksi tyypillä on vauhti päällä ja 2.kuuma humppaluonne (1.löylykisa käynnissä, 2.tippui kiukaalle), kuumaa luonnetta kuvataan (Ma olen tulta täynnä) ja kiihkeää humppatilaa jne.
Niin no, ehkä mulla sitten on juuri tämän ns. kappaleen kohdalla jokin ymmärrys-oikosulku ;) Tai ehkä ongelmana on juuri tuo "rallatusmelodia" - en vain osaa pitää "melodiana" jotain 5-vuotiaan sävellykseltä kuulostavaa... Semminkin kun sanoituskin kuulostaa siltä kuin olisi 5-vuotiaan kynästä (suusta) lähtöisin.
Mutta kiva että valaisit tuota sanoituksen ydintä/ideaa, ehkä se tästä vielä aukeaa ;)

(Enkä tätä kyllä ikinä Amadeuksen biisiin vertaisi, siinä sentään on selvä (ja hyvä) melodia ja rakenne, ja siitä en löydä mitään mautonta, toisin kuin tästä.)

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Ihanaa keskustelua tästä kaikkien aikojen turhakkeesta :ihana: Itse en viitsi vaivautua enää niillä muutamallakaan rivillä, mitä normaalisti kirjoitan sinne ja tänne :mrgreen: Mutta nythän kuitenkin tein sen :mitvit:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Naali kirjoitti:
Darhen kirjoitti:Minä tykkään tästä viisusta hitosti! :heh: Mutta lupaan kaikille kanssaviisuilijoille, että lauleskelen tätä vain pääni sisällä läpi viikonlopun. :joojoo: :)
Mää en kyllä lupaa. :mrgreen: Sori vaan kaikki vihaajat, mutta mun mielestä tämä kappale on ihan veikeä. Esittäjistä ja esityksestä en niin välitä.
Asmis! :hali: Mutta silti tiiäätte nyt mitä teen jos/kun olen hiljaa.. :hihi:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8364
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja hra47 »

JeSSSe kirjoitti: Onko nuo Eläkeläisten miehet muuten edes mitään keski-ikäisiä kaikki? Mitä tv:stä katsoin niin osa näytti nuoremmilta (nelikymppisiä...?) mikä kyllä mun mielestä ainakin vesittää itsessään jo koko yhtyeen ideaa..
Ja mikä se idea mahtaa olla? Eläkeläisyyshän ei itsessään kerro vielä mitään ihmisen iästä. Nelikymppisiäkin, ja sitä nuorempia, eläkeläisiä kun on olemassa. Jos Eläkeläisten on tarkoitus olla juoppoja renttuja, niin heidän nuori ikänsä päinvastoin tukee yhtyeen ideaa. He eivät ole eläkkeellä vanhuuden vuoksi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42773
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

rosetta kirjoitti:Tai ehkä ongelmana on juuri tuo "rallatusmelodia" - en vain osaa pitää "melodiana" jotain 5-vuotiaan sävellykseltä kuulostavaa... Semminkin kun sanoituskin kuulostaa siltä kuin olisi 5-vuotiaan kynästä (suusta) lähtöisin.
Viisivuotiaillahan usein on tosi hyvät jutut! Ainakin paremmat kuin se aikuisten sanoittajien iänikuinen uu beibe ai lav juu. Eikä tämä melodiakaan ole sen enempää rallatusmelodia kuin biisit keskimäärin. Onko nyt vaikka Kuunkuiskaajilla sen kummempaa melodiaa tarjota, ja se ainakin jos rallatus jos mikä.
Rise, angel, shine, love!

[JKN]
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 6
Liittynyt: 17 Tammi 2010, 16:29

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja [JKN] »

Hyvät ihmiset sentään..ei nyt pilata viisuja suomen osalta humpalla kun eletään kuitenkin jo vuotta 2010 !

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11670
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja romualdo »

uusimmassa APU lehdessä juttu E:stä ja vähän viisuistakin... lopetin tilauksen ja samaa harkitsen Seurankin kohalla, kovin niukasti on ao. aiheesta... miten mä noin perhekeskeiseen lehteen sorruinkin...

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

rosetta kirjoitti:(Enkä tätä kyllä ikinä Amadeuksen biisiin vertaisi, siinä sentään on selvä (ja hyvä) melodia ja rakenne, ja siitä en löydä mitään mautonta, toisin kuin tästä.)
(niin, sinun mielestäsi, mutta tuo onkin vähän koko pointti: tässä on kyse myös niistä kuuluisista makukysymyksistä ;), se että itsellä ei nappaa ja omasta mielestä tuntuu mauttomalle niin ei välttämättä tarkoita että kyse on absoluuttisesti onnettomasta tekeleestä. Maku ja mauttomuus ovat kuitenkin määrittelykysymyksiä, jossain määrin vähintään. Mielestäni miltei joka vuosi on joku ehdokas, jonka kohdalla tulee harha, että se on makuun liittyvien seikkojen takia totaalisesti aivan surkea ja siitä voi siksi päästellä ihan mitä vain. Laadusta on jo helpompi keskustella - siihen kun liittyy selkeitä asioita kuten tekninen onnistuminen.)
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12018
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja sziget »

Anna_M kirjoitti:Ovatko mielestäsi Nauravat silmät muistetaan ja Yamma-Yamma juuri niitä esityksiä, joissa viisutietotaitoa olisi osuvimmin hyödynnetty :shock:
Eivät tokikaan, mutta niillä yritettiin repiä muutama säälipiste, ettei jäätäisi jumboksi. Jos rima on niin matalalla, siistimpää on unohtaa pisteet kokonaan ja pistää vaikka humpaksi. Tehdä täysillä se mitä tehdään. Minulle Anastacia on tämän vuoden Yamma yamma. Viisutietotaitoa edustavat Heli Kajo ja Kuunkuiskaajat. Vähän on mieli haikea, kun kuudesta edellisvuosien suosikistani viisi voitti ja nyt Eläkeläiset ei ole ykkössuosikkini. Viisi tähteä silti heillekin ja täysillä kannatan, jos voittavat. :joojoo:
ta1ja kirjoitti: Paljon ei olla siitä, oliko se nyt Rovaniemen markkinoilla elokuvan sinfoniakonsertti-kohtauksesta (jossa Esa Pakarisen hahmo "juntteilee" ja "sivistyneistö" "paheksuu") edetty, millään puolella aitaa.
Hei rillumarei (1954) :surrur:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Daniela
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 574
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 16:05
Paikkakunta: tre

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Daniela »

Minusta "Hulluna humpasta" on ihan hyvä biisi, siis omassa huumorihumppa -lajissaan. Ukot soittaa ja laulaa hyvin ja esityskin oli varsin kiehtova. Mutta jos kipale lähetetään Osloon niin Suomen maine, (se mitä Stubbi ja kaikki muut hienot eurooppaialiset ovat pyrkineet kohottamaan) saisi taas kyytiä. Suomalaisethan tajuaa, että biisi on ihan vitsi, mutta jotkut maat voisivat ottaa tuon biisin ihan tosissaan... "Onko tämä nyt tavallisia suomalaisia? Viinaan meneviä parrakaita hörhöjä?". Ei sitä koskaan tiedä mitä jossain kaukana Azerbaitsanissa ajatellaan tämmöisestä meiningistä :mrgreen:

Onhan tuo vähän pöllöä ajatella, että "mitäköhän muut nyt miettii suomalaisista", mutta itse olen ainakin ihan kyllästynyt noihin hullut miehet + sauna + joulupukki juttuihin. Tämä toisi taas esille sen Suomen hullun puolen joka on jo nähty niiiin moneen kertaan.

Avatar
Tuuli
Maistelija
Maistelija
Viestit: 26
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 17:36

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Tuuli »

Ilmeisesti ne ihmiset jotka kannattavat Eläkeläisiä ovat niitä, jotka eivät oikeasti ole kiinnostuneita euroviisuista ja jotka eivät välitä miten Suomen viisuissa käy.

Ei tämä pääsisi edes finaaliin.
Viimeksi muokannut Tuuli, 29 Tammi 2010, 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Walk, walk fashion baby
Work it, move that bitch crazy"

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5198
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Tuuli kirjoitti:Ilmeisesti ne ihmiset jotka kannattavat Eläkeläisiä ovat niitä, jotka eivät oikeasti ole kiinnostuneita euroviisuista ja jotka eivät välitä miten Suomen viisuissa käy.
Täällä ilmoittautuu sitten yksi tällainen kuvailemasi henkilö! :hei: Väitän kyllä, että ihminen voi yhtä aikaa olla kiinnostunut Euroviisuista sekä kannattaa Eläkeläisiä Suomen edustajaksi. Eivät nämä seikat minusta sulje ollenkaan toisiaan pois. Minusta Euroviisuissa on tärkeintä kannattaa sellaista kappaletta, josta itse tykkää, eikä aina yrittää analysoida sitä, millaisella kappaleella tulisi parhaiten menestystä! Mitä väliä sillä on, mitä joku muu on mieltä omasta suosikkibiisistä? Makuja on monia. :)
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Täti antoi humpalle toisen mahdollisuuden ja oikein kuunteli sitä. Ei auttanut.

Kertosäe jää päähän, mutta koko juttu on toteutettu niin amatöörimäisesti. Tässä voisi olla potkua kunnon saksalaiseen Mallorca-meinitykseen, mutta ilmeisesti huumori-ideaan perustuen toteutuksen pitää olla puolivillainen. (Kyllä - täti tietää, että tässä lauletaan humpasta.) Sovituksessa voisi olla enemmän potkua.

Sanatkaan eivät ole oikeasti hauskat, vaikka nimi onkin osuva. Ulkomaanelävät eivät niistä tosin missään vaiheessa mitään ymmärrä. Tädistä saunassa syntymisessä ei ole mitään erityisen huvittavaa. Onko ko lapsi saanut siis alkunsa kosketinsoittimeen yhtymällä? Ja jos on, miksei syntyä silloin vaikka Googlen konehuoneessa?

Pöydän takana kosketinsoittaminen ei oikeasti ole myöskään hauskaa. Rumpua hakkaava mummo varmaan kyseenalaisti jokaisen maan ennakkokäsityksiä mummoista, mutta mihin huumorisuoneen iskee istuminen pöydän takana? Jopa kalkkunan pystyi sovittamaan Muppet Showhun ja Sesame Streetin ja ties mihin. Miksei Eläkeläiset mene pidemmälle ja kiiku hulluna keinutuolissa, uhkaile toisiaan kaulimilla, hakkaa selkäänsä vastoilla, aja traktorilla tai pappamopolla lavalla...

Computer says no ja niin sanoo tätikin.

Oopperan kummitus
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 387
Liittynyt: 06 Touko 2006, 20:35

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Oopperan kummitus »

Eläkeläisten lavaesityksestä on puhuttu, mutta eipä se välttämättä Oslossa ole ollenkaan samanlainen jos sinne pääsevät. Luulenpa että kansainvälisessä kisassa meno tulee olemaan villimpää, ja jotain uutta näkyvää juttua sinne sitten aikanaan kehitellään.

Waldon ja kumppanienkin esitys muuttui olennaisesti viime vuonna. Karsinnoissa vielä seistiin paikallaan, mutta viisuja varten kehitettiin koreografiat.

camyr
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Tammi 2010, 23:19

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja camyr »

TantePätsi kirjoitti:Miksei Eläkeläiset mene pidemmälle ja kiiku hulluna keinutuolissa, uhkaile toisiaan kaulimilla, hakkaa selkäänsä vastoilla, aja traktorilla tai pappamopolla lavalla...

Computer says no ja niin sanoo tätikin.
No mutta kun Eläkeläiset teki nuo jo 1994. Silloin oli kuvioissa Kahvipöytää etc ja maailman vanhinta sirkusta.

My computer says YES!!! (köh köh)

Eläkeläiset Osloon kun nuo muut ovat mitäänsanomatonta tasapaksua mössöä jotka eivät erotu muitten maitten ammattimaisemmista kipaleista.

Suomesta ei ole koskaan lähtenyt kelvollista viisua jotka olisivat pärjänneet viisuissa. Lordikin pärjäsi vain ja ainoastaan erilaisuudellaan.
Viimeksi muokannut camyr, 29 Tammi 2010, 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Herranen aika - mkseivät ne sitten osallistuneet viisuihin jo vuonna 1994? Ehkä tämä olisi ollut silloin tuoretta - köhköh.

Lichi
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 347
Liittynyt: 25 Marras 2006, 20:07

Re: Eläkeläiset - Hulluna humpasta

Viesti Kirjoittaja Lichi »

Tuuli kirjoitti:Ilmeisesti ne ihmiset jotka kannattavat Eläkeläisiä ovat niitä, jotka eivät oikeasti ole kiinnostuneita euroviisuista ja jotka eivät välitä miten Suomen viisuissa käy.

Ei tämä pääsisi edes finaaliin.
Ja kuppilalaisiako sitten kiinnostaa? Miksi sitten viimevuoden fanipalkinnon sai Waldo, vaikka se jäi vihoviimeiseksi finaalissa ja pääsi sinnekkin vain säälittävällä raatiäänellä. Olisi ollut paljon kunniakkaampaa jäädä semiin. 2 Vuotta sitten kansa ainakin välitti ja Teräsbetoni meni viisuihin ja pärjäsi paljon paremmin kuin Waldo. Jos nyt rehellisiä ollaan ei Eläkeläisillä ole mahdollisuuksia voittaa viisuja. Sen sijaan heillä on kyllä parhaat mahdollisuudet pärjätä. Noita Heli Kajoja siellä on jo tusinan verran jä jäisi varmasti viimeiseksi, jos sinne lähetettäisiin. Sitäkö te taas haluatte?

Ja mitä lyriikoihin tulee on ne Elekäläisten biisissä oikein hyvät. Vertaa Heli Kajon, puhumattakaan Maria Lundin lyriikoihin, jotka ovat oikeasti kamalia. Oikein Maria tuo esille kuinka kiero ja katala ihminen on. Se ei lienee ollut tarkoitus, mutta se tulee lyriikoista mieleen.

Lukittu