Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

ESC 2005 -arkisto.
Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja male »

Huomasin että olen muokannut puntariani 81 kertaa! :shock: Tää sit ei osaa päättää...
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9562
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja kwak »

male kirjoitti:Huomasin että olen muokannut puntariani 81 kertaa! :shock: Tää sit ei osaa päättää...
Heh, mä oon huomannu saman, kun oot siinä mun yläpuolella. :mrgreen:
Noh, en minäkään nyt ihan yksimielinen itteni kanssa ole 50 muokkauskerralla... :roll:
Keep your head high above the water

Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Re: Yhteisranking 16.4.

Viesti Kirjoittaja Miik »

Timoteus kirjoitti:9. (9.) KREIKKA: Helena Paparizou - My number one 87 (-/6/15)
Aika hauska, että vaikka tästä kovasti täällä Kuppilassakin pidetään ja kreikkalaiset itse ovat lähes varmoja voitostaan, niin meidän puntareissa ei ole kuitenkaan herunut yhtään paalupaikkaa. Toki monella mahtuu top10:iin. Mutta harvemmin ihmiset puhelinäänestyksessä koko top10:ään soittavat läpi, joten saa nähdä kuinka Helenan käy. :-k
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Jos siitä ei ole liikaa vaivaa, minusta olisi hauska tietää kunkin kappaleen huonoin sijoitus.

Ja päivitin minäkin! Ja nostin muutaman kappaleen ansaitsemilleen sijoille. Irlantikin nousi top 10:iin. Ykkönenkin vaihtui.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Puntari päivitys tehty ja muutamat kipaleet siellä haki ihan uutta paikkaa.
Neljän kärki kuitenkin sellaisia biisejä että kaikki on erinomaisia ja parhaita kukin vuorollaan.
Kroatia on kuitenkin eniten soittamani ja lauleskelemani. :wink:

Norja lienet tehnyt nopeimman nousun ja Ruotsi,Viro ja Valkkari-Venäjä sekä Romania jatkoivat alamäkeään.
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30866
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Alkoi olla jo sellainen määrä vajaita listoja, joilla ei kerrota, onko kaikkia kappaleita kuultu vai ei, että päätin muuttaa sääntöjä. Mukaan lasketaan nyt vajaatkin listat, kunhan ne on luotu tai päivitetty Portugalin kappaleen valinnan jälkeen, niiltä löytyy ainakin kymmenen maata eikä ole mitään erityistä syytä olettaa, ettei kaikkia kappaleita olisi kuultu. Tällaisia syitä voi olla listan perustuminen pelkästään tai lähes pelkästään alkuvaiheessa valittuihin kappaleisiin tai pelkästään esikatselujen ensimmäiseen tai kahteen ensimmäiseen jaksoon. Otetaan nyt Huilumiehen lista esimerkiksi teknisesti kelvollisesta mutta kuitenkin laskennan ulkopuolelle jätettävästä listasta: siihen kuuluu 17 kappaletta ja se on päivitetty huhtikuussa mutta kun lista sisältää lähes yksinomaan helmikuisia valintoja ja viimeisillä sijoilla olevien mainitaan olevan surkeita, on hyvä syy olettaa, että kyseessä on vajaa lista eikä top 17.

Asiaan, tämän lauantain yhteisrankingiin laskettiin mukaan 51 listaa ja tulokset ovat seuraavanlaiset:

1. (1.) ISLANTI: Selma - If I had your love 254 (7/17/33)
2. (2.) SVEITSI: Vanilla Ninja - Cool vibes 227 (5/18/28)
3. (4.) ROMANIA: Luminita Anghel & Sistem - Let me try 207 (5/11/31)
4. (3.) SLOVENIA: Omar Naber - Stop 191 (1/9/33)
5. (5.) UNKARI: NOX - Forogj világ 181 (5/9/26)
6. (6.) SUOMI: Geir Rönning - Why? 133 (4/8/23)
7. (7.) MALTA: Chiara - Angel 133 (2/6/21)
8. (8.) VALKO-VENÄJÄ: Angelica Agurbash - Love me tonight 128 (4/7/21)
9. (9.) KREIKKA: Helena Paparizou - My number one 121 (1/7/20)
10. (11.) SERBIA-MONTENEGRO: No Name - Zauvijek moja 110 (1/5/23)

11. (10.) NORJA: Wig Wam - In my dreams 106 (3/6/16)
12. (12.) ESPANJA: Son de Sol - Brujería 87 (2/5/13)
13. (17.) RUOTSI: Martin Stenmarck - Las Vegas 75 (-/2/20)
14. (13.) ITÄVALTA: Global.Kryner - Y así 75 (1/5/14)
15. (14.) ISRAEL: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar 75 (1/5/12)
16. (15.) RANSKA: Ortal - Chacun pense à soi 71 (-/3/14)
17. (18.) PUOLA: Ivan i Delfin - Czarna dziewczyna 71 (2/4/10)
18. (19.) KROATIA: Boris Novkovic feat. Lado Members - Vukovi umiru sami 68 (1/4/12)
19. (20.) ALBANIA: Ledina Çelo - Tomorrow I go 62 (-/3/12)
20. (21.) BOSNIA-HERTSEGOVINA: Femminem - Call me 57 (-/2/12)

21. (16.) ANDORRA: Marian van de Wal - La mirada interior 53 (1/2/13)
22. (24.) LATVIA: Valters & Kazha - The war is not over 53 (1/2/11)
23. (26.) MAKEDONIA: Martin Vucic - Make my day 41 (-/1/8)
24. (22.) MONACO: Lise Darly - Tout de moi 40 (1/3/8)
25. (29.) ISO-BRITANNIA: Javine - Touch my fire 36 (-/1/9)
26. (25.) TURKKI: Gülseren - Rimi rimi ley 34 (-/1/7)
27. (23.) KYPROS: Constantinos - Ela ela 33 (-/1/8)
28. (35.) PORTUGALI: 2B - Amar 31 (2/2/5)
29. (34.) TANSKA: Jakob Sveistrup - Talking to you 29 (1/1/5)
30. (27.) VIRO: Suntribe - Let's get loud 28 (-/1/6)

31. (31.) ALANKOMAAT: Glennis Grace - My impossible dream 26 (-/1/7)
32. (36.) LIETTUA: Laura & The Lovers - Little by little 24 (-/-/7)
33. (30.) UKRAINA: Greenjolly - Razom nas bahato 24 (-/-/6)
34. (32.) VENÄJÄ: Natalia Podolskaya - Nobody hurt no one 24 (-/-/5)
35. (33.) BELGIA: Nuno Resende - Le grand soir 17 (-/-/5)
36. (28.) MOLDOVA: Zdob si Zdub - Bunica bate toba 17 (-/-/3)
37. (38.) IRLANTI: Donna & Joe - Love? 11 (-/1/2)
38. (37.) SAKSA: Gracia - Run and hide 5 (-/-/1)
39. (39.) BULGARIA: Kaffe - Lorrain 0 (-/-/-, paras sijoitus 13.)
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Valeri
Siemailija
Siemailija
Viestit: 124
Liittynyt: 01 Marras 2004, 16:42
Paikkakunta: Helsinki

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja Valeri »

Yllättävän virkeitä biisejä niihin nuiviin kritiikkeihin nähden, joita olen sieltä täältä lukenut. Kaikkia en ole kuullut. Tähän mennessä ovat eniten ilahduttaneet Moldova, Norja, Itävalta, Latvia. Muilla on ylettömästi etnoefektiä ja tanssipoppityrkytystä, monesti ihan kelvollista mutta liian orjallisesti viisuihin räätälöityä.

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja Soppis »

crazy.gif: Viisupuntarini on auennut suuren yleisön tietoisuuteen.

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Soppiksen vinkistä aloin lukea kaikkien viestejä puntarissa ja näin ollen tein havaintoja:

- nykyajan piilo-opetussuunnitelmat ovat näköjään onnistuneet. Jos ajattelen, että 12 kappaletta on muilla kielillä kuin englanniksi, pitäisi silloin keskimäärin jokaisella olla kymmenen kärjessä 3 ei-englanninkielistä kappaletta. Eipä vain näin taida olla...
- itseäni ei vakuuta kaikkien englanniksi laulavien aitous hallita käyttämänsä kielen ilmaisu...
- erityisen järkyttynyt olen Turkin upean kappaleen heikoista listasijoituksista, samoin Monacon aliarviointi ärsyttää
- lieneekö sukulaisuussuhteessamme jotakin pohjaa siihen, että Unkari on noinkin korkealla
- Islannin järkyttävän huonon kappaleen ainoa hyvä puoli on se, että Selma osaa laulaa nuotilleen oikein
- Serbia&Montenegron viisu on kyllä muuten hyvä, mutta ongelmaksi nimeän pelkän kertosäkeen toiston
- Sveitsissä en näe mitään tartuntapintaa, ellei sitten tuo heavypop-henki nappaa kiinni
- Varman flopin oloinen Romania ihmetyttää... Tekoetno ja nuotin vierestä kirkuminen saa minut kaivamaan korvatulpat esiin (täytynee käyttää ilmastointiteippiä pysyvyyden varmistamiseksi)
- Ihmettelen myös Belgian häntäpääsijoitusta. Tunnelmaa riittää, vaan kuinka se suuren illan tuntu valtaisi teidät muutkin?
- Kroatian sijoitus hävettää hiukan. Kappaleessahan on sitä kunnon mahtipontisuutta ja modulaatiota, joita menestyvään viisuun tarvitaan.

Järkyttynein terveisin,

Jukka :roll:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30866
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

JukkaV kirjoitti:- nykyajan piilo-opetussuunnitelmat ovat näköjään onnistuneet. Jos ajattelen, että 12 kappaletta on muilla kielillä kuin englanniksi, pitäisi silloin keskimäärin jokaisella olla kymmenen kärjessä 3 ei-englanninkielistä kappaletta. Eipä vain näin taida olla...
...ja seitsemän englanninkielistä. Eipä vain näin taida olla...
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

JukkaV kirjoitti: - Sveitsissä en näe mitään tartuntapintaa, ellei sitten tuo heavypop-henki nappaa kiinni
Pidän nimenomaan tuosta hevipoppihengestä. Sen sijaan Belgian ja Monacon tuuulaulut ovat minusta täysin turhia kappaleita, joissa ei ole mitään minuun vetoavaa.

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Juuri näin. Sveitsin viisu on yksi tämän vuoden tarttuvimmista, siinä on monta hyvää jippoa ja sanoitus tukee erittäin hyvin maanista sävellystä.
Belgia ja Monaco taas ovat niin keskinkertaista viisuballadia, että niistä ei saa irti yhtikäs mitään. Tykkään toki balladeista paljonkin, mutta tänä vuonna ainoa balladi, joka kunnolla on iskenyt, on Malta. Ja jossain määrin myös Suomi. Muut ovat tasaista mössöä.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Päivitin oman puntarini, ja kappas kappas, sain kuin sainkin nuo "vaaditut" kolme ei-eglanninkielistä kappaletta kärkikymmenikkööni... :lol:

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja Soppis »

JukkaV kirjoitti:
- nykyajan piilo-opetussuunnitelmat ovat näköjään onnistuneet.
Kuva

Makuasioista ei kannata viljellä palkoja nenuun, terveisin aamusufeet melkein henkeen vetäissyt hevipoppariKuva

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja Hazel »

ZetZet kirjoitti:Päivitin oman puntarini, ja kappas kappas, sain kuin sainkin nuo "vaaditut" kolme ei-eglanninkielistä kappaletta kärkikymmenikkööni... :lol:
Mulla ei oo kun kaks. Voi kauhia :roll: :D .
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Soppis kirjoitti:crazy.gif: Viisupuntarini on auennut suuren yleisön tietoisuuteen.
Kappas ystäväiseni, ei se meidän maku niin erilainen olekaan. Peräti kuusi samaa viisua kärkikymmenikössä :D .
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Minulla on viisi, mutta kaksi niistä on rajatapauksia. xD
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Hazel kirjoitti:Kappas ystäväiseni, ei se meidän maku niin erilainen olekaan. Peräti kuusi samaa viisua kärkikymmenikössä :D .
Phiuh! Ei sunkaan tarvitse sitä hautakiveä mulle nakutella loppuun asti! Kuva

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Hyvääkin heavypoppia on kuultu viisuissa. Nimittäin Itävallan Alf Poier 2003! :wink:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja male »

Itselläni voisi olla 10 ei-englanninkielistä laulua TOP10:ssä jos ne olisivat hyviä. Monaco, kamala, Albania ei paranatunut vaikka kieli muuttui, Belgia, yhtä kliseinen kuin radiopoppi mutta huonompi laulu jne.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja Nata »

Noh, Jukka, laskin juuri minun kärkikymmenikössäni näkyy olevan peräti seitsemän ei-englanninkielistä kappaletta... Hurraa joka tapauksessa Kreikka, Romania ja Latvia!!
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9562
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja kwak »

Minua henkilökohtaisesti ärsyttää se, kun yritetään pakottaa toiset olemaan samaa mieltä joistain asioista kuin joku itse. Makuasiat on kuitenkin aina makuasioita eikä niistä tarvitsisi kinata ja vänköttää. Jotkut kuppilalaiset täällä paasaavat usein suvaitsevaisuudesta kaikkia kieliä kohtaan eivätkä sitten itse suvaitse englanninkielisiä kappaleita. :roll: Niinhän Timoteuskin tuossa äsken sanoi, että samalla logiikalla top 10:ssa täytyisi olla 7 englannin kielistä kappaletta. :wink:
Mun mielestä kappaleen melodialla ja säestävällä musiikilla on enemmän merkitystä kuin kielellä, jolla se lauletaan. Eikös musiikin sanota olevan kansainvälinen kieli?
Eihän nämä(kään) Euroviisut ole mitään haudanvakavaa puuhaa vaan iloinen musiikkijuhla. Mikäs se ESC:in logo olikaan? :D

Kylläpäs minä nyt avauduin! :lol:

nim. 2,5 ei-englannin kielistä kappaletta top 10:ssä :wink:
Keep your head high above the water

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja Soppis »

=D> Kvaakku puhuu asiaa! =D>

Edit: Tosin tämä ei näin pian vuoden seuraamisen jälkeen kuppilassa ole mikään uusi kompastuskivi, vaan ikuinen kiistakapula. Mutta eiköhän me toimeen tulla, välillä vaan vähän piikitellään puolin ja toisin!
Kuva

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1020
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja Antero »

kwak kirjoitti:Minua henkilökohtaisesti ärsyttää se, kun yritetään pakottaa toiset olemaan samaa mieltä joistain asioista kuin joku itse. Makuasiat on kuitenkin aina makuasioita eikä niistä tarvitsisi kinata ja vänköttää. Jotkut kuppilalaiset täällä paasaavat usein suvaitsevaisuudesta kaikkia kieliä kohtaan eivätkä sitten itse suvaitse englanninkielisiä kappaleita. :roll: Niinhän Timoteuskin tuossa äsken sanoi, että samalla logiikalla top 10:ssa täytyisi olla 7 englannin kielistä kappaletta. :wink:
Mun mielestä kappaleen melodialla ja säestävällä musiikilla on enemmän merkitystä kuin kielellä, jolla se lauletaan. Eikös musiikin sanota olevan kansainvälinen kieli?
Eihän nämä(kään) Euroviisut ole mitään haudanvakavaa puuhaa vaan iloinen musiikkijuhla. Mikäs se ESC:in logo olikaan? :D

Kylläpäs minä nyt avauduin! :lol:

nim. 2,5 ei-englannin kielistä kappaletta top 10:ssä :wink:
Hyvin avauduttu elikkäs kirjoitettu :D

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Amen Kwak, en voisi enempää olla samaa mieltä. smilie_daumenpos:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja Violette »

Mun puolesta jokainen saa toki olla tykkäämättä jostain kappaleesta ihan mistä syystä vain, olkoon se syy sitten vaikka se, että laulajalla on väärän värinen paita :lol: Mutta toivottavasti meillä "avaramielisemmillä" on sitten yhtä lailla oikeus PITÄÄ kappaleesta, vaikka se olisikin esim. laulettu englanniksi ja laulajalla olisi vielä väärän värinen paitakin päällä kaiken lisäksi :lol:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja Naali »

Minä olen varmaan jotenkin tosi harvinainen ja lempeämielinen, koska minulla on todella harvoin inhokkeja. Siis sellaisia kappaleita, joita kuunnellessani voin pahoin ja revin hiuksiani sisäisestä tuskasta. Voisin omassa puntarissani laittaa lähes kaikki kappaleet "nämä on kivoja"-sarakkeeseen. No, niinhän ne melkein jo ovatkin :roll: Muut ihmiset saavat tykätä tai olla tykkäämättä samoista kappaleista kuin minä.

JukkaV:lle voisin sanoa joidenkin kappaleiden yli- ja aliarvostamisesta viisupuntareissa: Niistä viisupuntareistahan lasketaan vain kymmenen parasta. Siihen joukkoon voi olla paha päästä, jos on vain ihan kiva kappale. Yliarvostus johtuu ehkä siitä, että jotkin kappaleet vetoavat monesti kuultuina. Lisäksi viisufaneilla tuntuu olevan usein melko yhteinen maku tietynlaisten discobiisien ym. suhteen. Mielestäni tuota yhteenlaskettua viisupuntaria ei kuitenkaan tarvitse pitää minään ohjenuorana, eikä siitä varsinkaan kannata masentua. Tuskin toisten makua pystyy kovin järkälemäisesti muuttamaankaan, vaikka kuinka yrittäisi. :wink:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja Nata »

Minusta on tosi kiva kuulla muitakin kieliä kuin englantia, mutta kieli ei yksistään vaikuta siihen pidänkö biisistä vai en. Syy, miksi puntarini kärkeen päätyy usein niin paljon ei-englanninkielisiä johtuu siitä, että yleensä ne ovat myös kaikkein etnoimmat ja omaperäisimmät biisit :-)
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30866
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Nyt ranking koostuu 57 listasta, viikon sisään uusia tai kokonaisiksi päivitettyjä listoja on siis mukana kuusi. Islanti jatkaa viidettä viikkoa listan kärjessä mutta Sveitsi nousi jo erittäin lähelle. Kärkikymmenikössä myös Kreikka tekee merkittävää nousua, vedonlyöntikerrointen ja monien muiden fanilistojen ykkösmaa oli Kuppilan yhteisrankingissa näin korkealla viimeksi kuusi viikkoa sitten.

Itävaltaa Kuppila taas on nyt tiputtamassa finaalista. Viimeiset kahdeksan viikkoa tarina kuubalaistytöstä on pysynyt yhteisrankingin kymmenen parhaan semifinalistin joukossa mutta menetti nyt asemansa Kroatialle.

1. (1.) ISLANTI: Selma - If I had your love 283 (7/18/38)
2. (2.) SVEITSI: Vanilla Ninja - Cool vibes 280 (7/22/34)
3. (3.) ROMANIA: Luminita Anghel & Sistem - Let me try 239 (5/12/25)
4. (4.) SLOVENIA: Omar Naber - Stop 223 (2/11/37)
5. (5.) UNKARI: NOX - Forogj világ 210 (5/11/30)
6. (9.) KREIKKA: Helena Paparizou - My number one 150 (1/8/26)
7. (7.) MALTA: Chiara - Angel 148 (2/6/24)
8. (6.) SUOMI: Geir Rönning - Why? 138 (4/7/25)
9. (8.) VALKO-VENÄJÄ: Angelica Agurbash - Love me tonight 133 (4/7/24)
10. (11.) NORJA: Wig Wam - In my dreams 126 (4/8/18)

11. (10.) SERBIA-MONTENEGRO: No Name - Zauvijek moja 111 (1/5/23)
12. (12.) ESPANJA: Son de Sol - Brujería 100 (3/6/15)
13. (13.) RUOTSI: Martin Stenmarck - Las Vegas 87 (-/3/23)
14. (15.) ISRAEL: Shiri Maymon - Hasheket shenish'ar 85 (1/6/15)
15. (16.) RANSKA: Ortal - Chacun pense à soi 84 (-/3/18)
16. (19.) ALBANIA: Ledina Çelo - Tomorrow I go 78 (-/5/14)
17. (18.) KROATIA: Boris Novkovic feat. Lado Members - Vukovi umiru sami 74 (1/4/13)
18. (14.) ITÄVALTA: Global.Kryner - Y así 72 (1/4/12)
19. (17.) PUOLA: Ivan i Delfin - Czarna dziewczyna 69 (2/4/10)
20. (20.) BOSNIA-HERTSEGOVINA: Femminem - Call me 61 (-/2/13)

21. (22.) LATVIA: Valters & Kazha - The war is not over 58 (1/2/13)
22. (21.) ANDORRA: Marian van de Wal - La mirada interior 52 (1/2/13)
23. (25.) ISO-BRITANNIA: Javine - Touch my fire 44 (-/1/12)
24. (23.) MAKEDONIA: Martin Vucic - Make my day 41 (-/1/8)
25. (24.) MONACO: Lise Darly - Tout de moi 40 (1/3/8)
26. (31.) ALANKOMAAT: Glennis Grace - My impossible dream 39 (1/2/8)
27. (26.) TURKKI: Gülseren - Rimi rimi ley 36 (-/1/7)
28. (32.) LIETTUA: Laura & The Lovers - Little by little 34 (-/1/8)
29. (30.) VIRO: Suntribe - Let's get loud 30 (-/1/7)
30. (27.) KYPROS: Constantinos - Ela ela 29 (-/1/7)

31. (29.) TANSKA: Jakob Sveistrup - Talking to you 29 (1/1/5)
32. (28.) PORTUGALI: 2B - Amar 29 (2/2/4)
33. (33.) UKRAINA: Greenjolly - Razom nas bahato 24 (-/-/6)
34. (34.) VENÄJÄ: Natalia Podolskaya - Nobody hurt no one 19 (-/-/5)
35. (36.) MOLDOVA: Zdob si Zdub - Bunica bate toba 19 (-/-/3)
36. (35.) BELGIA: Nuno Resende - Le grand soir 17 (-/-/5)
37. (37.) IRLANTI: Donna & Joe - Love? 11 (-/1/2)
38. (38.) SAKSA: Gracia - Run and hide 4 (-/-/2)
39. (39.) BULGARIA: Kaffe - Lorrain 0 (-/-/-, paras sijoitus 13.)
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Viisupuntari 2005: Tilastot ja kommentit

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Kuulin nyt lauluja ensimmäistä kertaa, kun katsoin lauantaina esikatselut. Suosikkeja ovat nyt ensimmäisesta osasta: 1. Norja 2. Islanti 3. Latvia 4. Israel 5. Viro 6. Portugali. Huonoin on Itävalta. Taso oli keskimäärin melko vaatimatonta.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Lukittu