ARTo - Roudassa

Euroviisut 2012 Bakussa

ARTo - Roudassa

*****
43
43%
****
25
25%
***
16
16%
**
10
10%
*
7
7%
 
Ääniä yhteensä: 101

Avatar
Patonki
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 11
Liittynyt: 31 Loka 2011, 19:22

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja Patonki »

Hmmm

Ihmetyttää ihmiset joiden mielestä kun joku käyttää esim falsettia, niin se on Happoradion yksityisoikeus.
Tai että Pariisin kevät on ainoa yhtye joka voi laulaa sekaisin olemisesta ja lääkkeistä.
Mun mielestä näiden kahden kappaleen ero on kuin päivällä ja yöllä.
Pariisin Kevään biisissä on paljon ehkä fantasiahenkisempi se sanoitus, kun tässä mennään vertauksilla ja vahvemmin suoralla kerronnalla.

"Roudassa" on mun kategoriassa disco/tecno/rock-osastoa, kun Pariisin perunat vetäää popimmin.
Molemmat kappaleet anyways todella hyviä, ja uskon että tästä biisistä tehdään vielä ytimekkäämpi, kuten tuolla ARTon fanisivuillakin FB.ssä artisti itse sanoi. Toivotaan että biisi päästetään jatkoekehittelyyn koska sehän oli tarkoitus.

Osuu ja uppoaa!!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Synonyymisanakirjaviisusanoituksia ei ole paljon ollutkaan. Ei tule äkkiä muita Suomen karsinnoista mieleen kuin Tiaran Manala. Tässä on onneksi paljon sitä parempi sävellys, mikä nyt ei ole paljon vaadittu. Yleisvaikutelma nojaa niin paljolti hauskaan sanoitukseen, että on vaikea arvioida, miltä tämä kuulostaa ulkomaiseen korvaan. Pelkään, ettei kovin kummoiselta. Itse diggailen kuitenkin neljän tähden arvoisesti.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Jos tämän vetäisi Frederik, se olisi kaikkien mielestä junttidiskoa... Nyt kumma kyllä tuntuu kelpaavan vähän joka toiselle.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37075
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Minusta tämä olisi ehdottomasti sellainen biisi, joka pitäisi esittää puoleksi suomeksi ja puoleksi englanniksi, niin idea tulisi esiin. :uujee:
Meow cat, please meow back.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

TomppaJr kirjoitti:Minusta tämä olisi ehdottomasti sellainen biisi, joka pitäisi esittää puoleksi suomeksi ja puoleksi englanniksi, niin idea tulisi esiin. :uujee:
Noinkohan kääntyisi edes kääntämällä, kun tämän hauskuus perustuu muotisanonnan tuoreeksi kokemiseen ja sen eri versioiden toistoon. Ruotsiksi kyllä, mutta englanniksi, kuka tietää, minä en, löytyykö vastaavaa käyttökelpoista joka olisi samoin juuri noussut yleiseurooppalaisesti kaikkien huulille, muttei ole vielä (ennen tätä biisiä) puhki kulutettu? Sanoitus on vähän gagin luontoinen, ei välttämättä aikaa kestävä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Patonki
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 11
Liittynyt: 31 Loka 2011, 19:22

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja Patonki »

Kukapa tietää, hyvinkin voisi kääntyä sillä ajatuksella , ettei edes yritä suoraan kääntää tekstiä vaan pyrkii tuomaan sen ajatuksen ytimen sieltä esille.
Ei pidä sanoa ei koskaan.
Mielestäni nämä hokemat eivät ole sen kuluneempia kuin muutkaan, nyt ne on tuotu biisiin ja sidottu hienosti yhteen.
Ja vaikka sanat naurattaa, niin minulle tulee myös ihan vakavia ajatuksia....

Ja jokainen hitti vaatii sen että siitä tarttuu helposti jotain mieleen.
Väinö, väinö
Hei hei mutsi
Teuvo, ooooo

Ja mikäs sen avaruushopeisen hemmon nimi oli joka lauloi ihan niitä näitä, jotain lasha kumbai juttuja....sillähän meni hyvin??

Tämä voisi olla mielenterveysyhdistyksen teemabiisi...
Frederikin suuhun tätä en tunkisi, eihän tämä edusta millään tasolla samaa genreä.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37075
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Mulle tuli muuten äsken tästä sellaset fiilikset, että tästä biisistä saattaa tulla klassikkoviisu. :shock: Tai siis ehdokkaana ollut, kuten Titanicista.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3680
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Kyllä mäkin olen tämän alusta lähtien varsinaisena junttidiscona kokenut. Täälläkin jo mainittujen Reetun ja Martti Vainaan Pelimies biisin ja miksei noiden jääkiekko- poika saunoo- renkutustenkin jatkeeksi.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Mun mielestä tää on ihan selkeesti paras näistä. :ihana:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Albatrossi

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Oli ihan pakko kuunnella toiseen kertaan, kun täällä niin paljon puhutaan tämän sanoituksesta.

Mä taidan olla toisesta maailmasta, kun minä en tajunnut tämän olevan hauska biisi.

Ensi reaktio: Lähtee liikkeelle anteeksi pyytelemättä, potkaistaan ovi auki ja sit kiitolaukkaa eteenpäin. Piristävää, mukavaa, kun ei aina rakennella, kehitellä ja kohotella pikku hiljaa.

Sanat tuntui liian trendikkäältä, suuhun laitetulta, ei todellisilta, ei eletyltä.

Toisella kerralla tykkäsin edelleen eteenpäin menevästä menosta, laittaa pakkoliikkumaan, olkoon kuinka junttia ja koukutonta tahansa.

Mut noi sanat, minusta ne ei ole yhtään hauskat. Trendikkäitä joo, mutta mulle tuli vakava fiilis, tuli parikin hyvää tuttua mieleen, jotka voivat samaistua näihin sanoihin.

Täytyy tässä jotain olla, kun tuntuu herättävän täällä voimakkaitakin reaktioita.

Eka biiseistä, jota varmaan tulen ainakin joitakin kertoja kuuntelemaan.

Roudassa Bakussa. Mielenkiintoinen ajatus, miten sanoituksen saisi toimivaksi englanniksi ja miten viisuväki reagoisi.
Viimeksi muokannut Albatrossi, 01 Marras 2011, 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja skidi »

Iloinen, kiva :)
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Patonki
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 11
Liittynyt: 31 Loka 2011, 19:22

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja Patonki »

Niinpä.
Mun mielestä tässä on otettu huumorin keinoin vakava aihe.
Ja mielestäni tässä ei irvailla asialle tai kenenkään mielenterveydelle.

Ehdotan tutustumaan vaikka artistin facebookryhmään, niin sieltä voi todeta että kyseessä on hyvinkin syvällinen artisti.
Aikoinaan Raptorin "Rattijuoppo" teki samanlaista fiilistä, toisaalta joku nauraa tekstille, mutta miettikääpä sitä sanomaa, ei naurata.

Mä koen kappaleen moniulotteisena, ja odotan kuulevani sen version mitä on artistinkin taholta lupailtu :tuuletus:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11626
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja romualdo »

dodii, tänään kuunneltu ensimmäiset n. 7 ehdokasta... muutamat useampaankin kertaan. Toki. Alkupään laulujen taso lupailee hyvää ... Arttu Viskarin aloittaman sairaus-diagnoosi-piisien suosio ylettyi siis Syksäreihin ja nyt myös näihin. Tehokas intro, toi mieleen Teräsbetonin... miten niin huono taiteilijanimi ARto, höh! Mitä komein nimi! kaimani pärjää tällä hyvin. Toivottavasti!

jk. jippii, suurehkona runouden ja poetiiikan ystävänä pidän paljon myös tekstistä, varsin omaperäinen... hyvä, hyvä, top 4:een ehdottomasti!
Viimeksi muokannut romualdo, 12 Marras 2011, 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Biisistä tuli hieman 90-luku fiiliksiä, mikä ei ole lainkaan huono asia. Tässä on selkeästi hitin aineksia. :mrgreen: Ja todella hauskat sanat. Tämähän menee jatkoon. :joojoo:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

romualdo kirjoitti: Tehokas intro, toi mieleen Teräsbetonin
:heh: tämänkin, ja muutaman muun kommenteissa esitetyn näkökulman takia kuuntelin uudelleen, mutta eeei kyllä, introsta ennemminEye of the tiger, ehkä. Joo, sanoituksessa on enemmän syvyyttä kuin ärsyttävä pintataso antaa olettaa, mutta kyllä olen edelleen sitä mieltä, että tässä sanoituksen hauska idea ryöstöviljellään täysin kolmessa minuutissa. Vähemmän olisi ollut enemmän ja tehokkaampaa sanoituksessa, sen sijaan sävellyksen melodiseen mielenkiintoon, variaatioihin, koukkuihin olisi voinut satsata. Mutta plussaa reippaasta asenteesta, päihittää siltä osin Braskin F32:n piehtaroinnit ja Wiskarin kökköydet.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja skidi »

ta1ja kirjoitti:
romualdo kirjoitti: Tehokas intro, toi mieleen Teräsbetonin
:heh: tämänkin, ja muutaman muun kommenteissa esitetyn näkökulman takia kuuntelin uudelleen, mutta eeei kyllä, introsta ennemminEye of the tiger, ehkä.
Ei vaan parin vuoden takainen Tiaran tyrkky Manala.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Hei te, jotka ilmeisimmin pidätte tästä. Käykää siellä Satumaan virallisella sivulla klikkaamassa tykkäys. Niillä on ilmeisesti jotain merkitystä tulosten muodostumisessa. Sama koskee tietysti kaikkia biisejä, joista näistä neljästäkymmenestä tykkäätte...
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Andyliini
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 247
Liittynyt: 17 Tammi 2010, 18:11
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja Andyliini »

Tätä olen eniten kuunnellut näistä kaikista kappaleista, ja kyllähän tämä tarttuu. Tämä ja Freemanin Noitanainen ovat soineet päässäni aktiivisesti, kovin moni muu ei ole jäänyt sinne kertaheitolla noin vain. Hieno biisi! Pääsisipä jatkoon.
Eurovision all year long!

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

'

Sanat on ihan kivat ja hauskahkot - vaikkei nekään varsinaisesti ehkä nyt niin kovin kekseliäät olekaan.
Musiikillisesti tämä on minusta aika tyhjänpäiväinen. Jytkyttää, puksuttaa eteenpäin alusta loppuun kuin VR:n juna.

Ei tämä oikein kolahda meikäläiseen.

'

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mr Kite kirjoitti:'Jytkyttää, puksuttaa eteenpäin alusta loppuun kuin VR:n juna.
Eli epävarmasti, kesken matkaa pysähdellen? Ei tämä minusta likikään niin jännittävä ole kuin VR:n junilla matkustaminen nykyään.
Rise, angel, shine, love!

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

Rousku kirjoitti:
Mr Kite kirjoitti:'Jytkyttää, puksuttaa eteenpäin alusta loppuun kuin VR:n juna.
Eli epävarmasti, kesken matkaa pysähdellen? Ei tämä minusta likikään niin jännittävä ole kuin VR:n junilla matkustaminen nykyään.
No jaa. Miksei asian voi noinkin nähdä......tai paremminkin kuulla :peukku:

'

Avatar
Patonki
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 11
Liittynyt: 31 Loka 2011, 19:22

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja Patonki »

jengi tuntuu unohtavan jatkuvasti sen että periaatteessa kyseessä on demo.
Ja demoksi homma on vallan hallussa.
Lyriikaltaan ihan pätevää meininkiä.
Mitä sitten haluaisitte? Runomuotoa.?
Kyllä tämä Wiskareille ja muille pärjää.
Mahtava 90-luku kohtaa nykyisyyden! :tuuletus: :tuuletus:

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2837
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Laitetaan nyt vahva kolmonen. Ihan kivaa ja hauskaa meininkiä.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

MuzaMaza kirjoitti:Jos tämän vetäisi Frederik, se olisi kaikkien mielestä junttidiskoa... Nyt kumma kyllä tuntuu kelpaavan vähän joka toiselle.
Frederik ei ole 40 vuoden aikana laulanut mitään näin nasevaa :) TODELLA ontuva rinnastus, vaikkakin totta JOS tämän (tai minkä tahansa muun) kilpailukappaleen vetäisi Frederik, se OLISI junttidiskoa :)

Kertakaikkisen hulvaton sanoitus - eikä siinä vielä kaikki - myös melodia toimii! Samaten sovitus! Toivottavasti ei muuta mitään oleellista, KUN tämä pääsee jatkoon :surrur: Jyskytys ennen viimeistä kertsiä on ihan paras! Aloin jo leikittelemään ajatuksella, että miten tämä teksti käännetään englanniksi, KUN tämä edustaa Suomea OGAE Second Chance Contestissa :heh:
Täydet VIISI ja pikkujoulujen viisudiskossa kokeillaan biisin tanssittavuus :tuuletus:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

http://artofarto.blogspot.com/2011/11/r ... arten.html

Sieltä lyriikat ja kääntelemään vain.

"Roudassa" biisiin olisi mukava saada käännösehdotelmia. Jokainen voi näyttää kyntensä kielinerona. Omaperäisin ja parrain käännös saatetaan palkita.
Sanat löytyy blogista.(kohta) Olen yrittänyt itsekin ,mutta siitä tuli markan käännös.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

:suomi: :suomi:

Intro antaa odottaa enemmän. Aika naurettava biisi.
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

tonywerner kirjoitti:Täydet VIISI ja pikkujoulujen viisudiskossa kokeillaan biisin tanssittavuus :tuuletus:
:uujee: Saako Jessica Wolffia myös?

Mutta joo, itse asiaan. Mustakin tää on hitusen junttimainen biisi... :puna: Sanoitus on ihan hauska kyllä, mutta en mä ihan ymmärrä, miksi tätä näin hehkutetaan. Annetaan nyt kolme tähteä.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Patonki
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 11
Liittynyt: 31 Loka 2011, 19:22

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja Patonki »

Jokaisella lienee oikeus omaan suosikkiinsa ja oikeus diggailla.
Junttimaisuus on vähän kuin idiotismi, jotenki en tämän biisin sanomaan osaa junttiutta yhdistää.
Ihan ajankohtainen ja myös ajatuksia herättävä. :tapu: :tapu:

Avatar
Andyliini
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 247
Liittynyt: 17 Tammi 2010, 18:11
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja Andyliini »

Kävinpä nyt tuonne ARTon blogisivuille heittämässä ehdotukseni englanninkielisestä tekstistä. Katsotaan, mitä mieltä hän on "hengentuotoksestani".
Eurovision all year long!

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6607
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: ARTo - Roudassa

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Tää on kyllä hauska ja sanat on ihan parhaimmat. :D Neljä tähteä.
:stara: :stara: :stara: :stara:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Lukittu