Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Suomen maanpuolustus?

Olen käynyt tai aion käydä armeijan
19
34%
Olen sivari
9
16%
Olen vapautettu asepalveluksesta
17
30%
En ole asevelvollinen Suomessa
11
20%
 
Ääniä yhteensä: 56

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Violette kirjoitti:
blackburn kirjoitti: No enpä nyt tiedä...
Siis ei sellainen liika vantteruus tietenkään, mutta kyllä nyt miehen pitää olla tietyllä tavalla roteva/lihaksikas että olisi tarpeeksi miehekäs.
Minunkin mielestäni laihat miehet ovat kerrassaan kamalan näköisiä. Paitsi ehkä Jonne Aaronille se sopii. Leveät hartiat sekä ryhti ovat sexikkäät.  :ihana:
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Violette »

Siis ei minun mielestäni laihatkaan ole todellakaan välttämättä epäsexikkäitä, mies voi olla sexikäs ollessaan vanttera tai laiha, ihmisille sopii niin erilaiset jutut. :) Esimerkiksi oma poikaystäväni on tosi hoikka, mutta hänellä on kyllä lihaxiakin sopivasti. Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että mies on sopivan sexikkään voimakas kun on selvästi minua vahvempi. :joojoo:

Ja hei GMW, luulisi sun tietävän että intissä on vain sexikkäitä miehiä. :roll:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Meillä Veksissä (Varuskuntasairaala, VKS) pidettiin kyllä pääasiassa intin vihreää t-paitaa lomapuvun housujen kanssa. Mutta ei ne vissiin kamalan ohjesäännön mukaiset varusteet olleetkaan.

Pariin otteeseen muistan jonkun lämärin päällä nähneeni sen valkean takin. Mutta se taisi olla sitten lähempänä kotiutumistamme, kun uusille lämäreille oli annettu tiukemmat ohjeistukset pukeutumiseen. :heh: Tällä on ihan valokuvakin todisteena että jollakin on sellainen takki ollut päällä. :ylppis: Itsellä ei koskaan. Kai.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Mulla oli veksissä aina lääkärintakin alla aina se intin vihreä t-paita ja sit ne ihanat vihreät sukat, muovisandaalit ja lomahousut (joissa oli ne renksut, miksi niitä nyt kutsuttikaan, oliko ne särmäimet tms?). Voin taata etten näyttänyt sexikkäältä!  :heh:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Hei Tonywerner! Harkitsitko nuorena 18-19-vuotiaana hankkiutuvasi intin sijasta siviilipalvelukseen, vai oliko sinulle aina selvää, että menet inttiin?
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

blackburn kirjoitti: Hei Tonywerner! Harkitsitko nuorena 18-19-vuotiaana hankkiutuvasi intin sijasta siviilipalvelukseen, vai oliko sinulle aina selvää, että menet inttiin?
Kyllä harkitsin, mutta silloin kun minä olin intti-iässä, se ei ollut vielä niin tavallista. Pelkäsin, että minua pidetään jotenkin omituisena, jos menen sivariin. Nykyään se ei olisi enää mikään kummastelun aihe. Ja luulen, että pääsin helpommalla, kun menin vain kahdeksaksi kuukaudeksi inttiin. Ainakin lyhyemmällä palvelusajalla, sillä jos oikein muistan niin silloin minun ammoisessa nuoruudessani sivarit joutuivat olemaan vuoden elleivät pidempäänkin?
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Violette »

Eikös sivariaika ole edelleenkin se 13 kk?
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Violette kirjoitti: Eikös sivariaika ole edelleenkin se 13 kk?
Ku emmää tierä (Juhana Vilénin äänellä) :sorivaan:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Violette kirjoitti: Eikös sivariaika ole edelleenkin se 13 kk?
Taisi siirtyä seuraavan eduskunnan päätettäväksi.

Muoks. siis lyhentäminen 13 kuukaudesta.
Viimeksi muokannut Vompeli, 14 Helmi 2007, 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Raipatirai

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Violette »

Oli se ainakin minun nuoruudessani. :ylppis: Ts. silloin, kun ikätovereitani armeijan harmaat tai sivari kutsui eli 2002-2003. :heh:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Hei GMW! Harkitsitsä nuorena hankkiutuvas intin sijasta siviilipalvelukseen, vai oliko sulle aina selvää, että menet inttiin? Oliko sinulle myös se aivan selvää, että hankkiudut Kainuun prikaatiin?
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Kyllä se Kainuun prikaati oli mulle itsestään selvyys, koska vanhempani asuvat siellä lähellä. Äiti laittoi aina saunan lämpiämään, kotona pystyi hyvin pesemään pyykin ja rentoutumaan!  :tapu:

Sivaria en koskaan harkinnut todellisena vaihtoehtona enkä harkitsisi nytkään. Joskus ihan lukiolaisena mietin asiaa mutta silloinkin oli jotenkin selvää että menen inttiin kunhan ehdin. Jälkeenpäin täytyy todeta että kyllä se intti piti kokea (ihan jo senkin takia että tietää millaista siellä on - ja näkee läpileikkauksen suomalaisesta nuorisosta). Kyllä myös sen verran isänmaallinen olen että senkin vuoksi halusin ehdottomasti palvelukseen mennä!  :cool:

Mietin myös uraa puolustusvoimissa aivan tosissani mutta tulin sitten toisiin ajatuksiin. Enkä ole katunut, toistaiseksi ainakaan :mrgreen:

:megafoni: Hei blackburn:
Jos sinä olisit mies niin harkitsisitko sinä sivaria intin vaihtoehtona?
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

GiveMeWings kirjoitti: Mietin myös uraa puolustusvoimissa aivan tosissani mutta tulin sitten toisiin ajatuksiin. Enkä ole katunut, toistaiseksi ainakaan :mrgreen:

:megafoni: Hei blackburn:
Jos sinä olisit mies niin harkitsisitko sinä sivaria intin vaihtoehtona?
Jos minä olisin mies, menisin ehdottomasti inttiin, sillä muutenkin minun mielestäni kaikkien nuorten suomalaismiesten pitäisi käydä intti. Kun eihän sivari useinkaan tarjoa mitään haasteita. Esim. iskäni vaimo kertoi, että hänen työpaikallaan on eräs sivarimies, jonka ainoast tehtävät ovat kahvin keitto ja siivous. Tehdä nyt sitä samaa hommaa 13 kuukautta. Kävisin myös ahkerasti salilla hankkimassa itselleni ennen inttiin menoa sexikkäät rintalihakset, selkälihakset, ja leveät hartiat, jotta voisin hankkiutua AUK:iin. Jos olisin hankkiutumassa hoitsuksi/kätilöksi/ensihutsuksi -hoitsuksi, vaikka olisinkin mies, niin hankkiutuisin ehdottomasti lääkintä-aliupseerikurssille, sillä uskon, että johtajakoulutuksella voisi edetä huoran hoitsun uralla helpommin, kuin ilman johtajakoulutusta. Intti-kokemuksilla voisi myös pärjätä paremmin, jos hankkiutuisi homppelin hoitsun hommiin vaihto-opiskelijana esim. Malawiin. Kun Afrikassahan on hieman alkeelliset olot, joten intti-kokemuksilla olisi siis siltäkin kannalta bonusta. Esim. vastavalmistuneiden kätilöiden voi olla vaikeaa päästä työskentelemään synnytyssaliin, mutta sinne voisi päästä helpommin, jos on taustalla lääkintä-AUK, sillä varmasti työnanatajat arvostavat johtajakoulutus -taustaa (ehkä). Tosin miehiä on kätilöinä "aika" vähän. Ja muutenkin itse olen huomannut, että miehet tulevat intin aikana kypsemmiksi. Lisäksi näyttäisin miehenä tosi sexikkäältä inttivaatteet päällä, ja kaikki naiset tuijottaisivat meitsiä.  :mrgreen:

Olitsä GMW siis ajatellut hankkiutuvas jokski lääkintämajuriks tai sellaiseks, siis niinq hankkiutua Maanpuolustuskorkeakouluun? Sä olisit varmasti tosi komea jos sulla olis inttivaatteet päällä, kerta sä oot muutenkin hyvin komea.   


HEI JVVV, TSEKKAA TÄÄ!
Harkitsitsä nuorena hankkiutuvas intin sijasta sivariin, vai oliko sulle aina selvää, että hankkiudut inttiin? Oliko myös selvää se, että haluat inttiin kauemmaksi kuin Santikseen, vai asuitsä edes Espoossa ennen inttiin menoa?
Viimeksi muokannut blackburn, 15 Helmi 2007, 11:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Ei, sivari ei todellakaan ole koskaan ollut minkäänlainen vaihtoehto itselleni. Asuin inttiaikana Vantaalla. Niinisaloon päädyin jonkinlaisesta hetken mielijohteesta, ilman sen kummempia perusteluita. Enkä kadu, mielenkiintoista oli nähdä vähän muitakin maisemia kuin pk-seutua. :joojoo:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Magnum »

blackburn kirjoitti: Jos minä olisin mies, menisin ehdottomasti inttiin, sillä muutenkin minun mielestäni kaikkien nuorten suomalaismiesten pitäisi käydä intti. Kun eihän sivari useinkaan tarjoa mitään haasteita. Esim. iskäni vaimo kertoi, että hänen työpaikallaan on eräs sivarimies, jonka ainoast tehtävät ovat kahvin keitto ja siivous. Tehdä nyt sitä samaa hommaa 13 kuukautta. Kävisin myös ahkerasti salilla hankkimassa itselleni ennen inttiin menoa sexikkäät rintalihakset, selkälihakset, ja leveät hartiat, jotta voisin hankkiutua AUK:iin.
Puheesi siviilipalveluksen haasteettomuudesta halventaa kyllä aika lailla siviilipalvelusmiehiä. Ainahan jokaisella on näitä jonkun sukulaisen tuttavan työkavereita, jotka on tehyt sitä ja tätä. Monet siviilipalvelusmiehet tekevät erittäin arvokasta työtä ja arvostan heidän työpanostaan sekä vakaumustaan. Toivon, että lausuntosi haasteettomuudesta oli vain provo ja erittäin huono sellainen. Menisit itse siviilipalvelukseen niin tietäisit, mistä on kyse.

Itselleni asepalvelus oli kaiken aikaa selviö ja minun luonteelleni varusmiespalvelus sopi hyvin. En ole katunut ratkaisua hetkeäkään ja olen ylpeä sotilaskoulutuksestani.

AUK:uun pääsemisellä/joutumisella ei ole mitään tekemistä lihaksikkuuden kanssa. Melkein kaikki sinne haluavat myös pääsevät sinne ainakin omien kokemusteni sekä kuulemieni tarinoiden mukaan. Itse olin ainakin palvelukseen astuessani erittäin epälihaksikas, pienikokoinen ja kevytrakenteinen. Sitkeydellä sekä oikealla asenteella selvisin kuitenkin niin AUK:sta kuin RUK:stakin erittäin hyvin. Tässä tapauksessa oikeaan asenteeseen kuuluu nöyryys, sotilaallinen kuri ja se, että yrittää aina parhaansa eikä luovuta tai hae vapautuksia turhan takia.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Magnum kirjoitti: Itselleni asepalvelus oli kaiken aikaa selviö ja minun luonteelleni varusmiespalvelus sopi hyvin. En ole katunut ratkaisua hetkeäkään ja olen ylpeä sotilaskoulutuksestani.

AUK:uun pääsemisellä/joutumisella ei ole mitään tekemistä lihaksikkuuden kanssa. Melkein kaikki sinne haluavat myös pääsevät sinne ainakin omien kokemusteni sekä kuulemieni tarinoiden mukaan.
Mutta en kuitenkaan usko, että kovin ylipainoiset miehet pääsevät AUK:iin vaikka haluaisivat. Erään tuusulalaisen naiskurssikaverini poikaystävä aloitti nyt intin Santiksessa eli Kaartin jääkärirykmentissä, ja tämä kaverini kertoi, että hänen poikaystävänsä oli kertonut, että siellä oli eräs ylipainoinen mies, joka siirrettiin E-luokkaan, eli hylättiin just ylipainon takia. Hänelle oli sanottu, että katsotaan inttiin tulemista sitten kolmen vuoden kuluttua.

Lisäksi minä en edes kysynyt sinulta Magnum taustojasi inttiin lähtemisestä, kysyin kysymyksen ainoastaan Tonywerneriltä, Give me wingsiltä ja Jvvv:ltä. Voit myös pitää mielessäsi sen, ettei minun kaltaiseni muovinen barbie voi ymmärtää miksi joku on menemättä inttiin 'vaukaumuksen' takia, vaikka olenkin samanaikaisesti boheemi liberaali. Minun isi sanoi, että jos miehellä on 'vakaumus', niin voi hankkiutua aseettomaan palvelukseen. Ja sitä paitsi, onko se todellakin aivan täysin sattumaa, että just siviilipalveluksen valitsee ylipainoiset ja muutenkin sellaiset hulttiomiehet, ja just kaikkein komeimmat ja sexikkäimmät menee inttiin.

Minua ällöttää turkikset, mutta en silti osallistu turkistarhaiskuihin.
Viimeksi muokannut blackburn, 15 Helmi 2007, 15:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Jvvv kirjoitti: Niinisaloon päädyin jonkinlaisesta hetken mielijohteesta, ilman sen kummempia perusteluita. Enkä kadu, mielenkiintoista oli nähdä vähän muitakin maisemia kuin pk-seutua. :joojoo:
Olisitko mennyt mieluumin esim. Kainuun prikaatiin kuin Santikseen, jotta olisit nähnyt paikkoja enemmän? Siis oliko sinulle kuitenkin ennen kutsuntatilaisuutta selvää, että haet kauemmaksi kuin Santikseen?
Minä kans olen huomannut saman asian itsestäni, eli olen ajatellut, että hankkiutuisin syksyllä hutsu- (sorry) hoitsuharjoitteluun Espooseen, enkä Helsinkiin (jossa asun), sillä minä luulen, että tykkäisin Espoosta. Tai sit Vantaalle.
Viimeksi muokannut blackburn, 15 Helmi 2007, 15:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

blackburn kirjoitti: Olitsä GMW siis ajatellut hankkiutuvas jokski lääkintämajuriks tai sellaiseks, siis niinq hankkiutua Maanpuolustuskorkeakouluun? Sä olisit varmasti tosi komea jos sulla olis inttivaatteet päällä, kerta sä oot muutenkin hyvin komea.   
En mä sinne, mä mitään uniformujen perään oo!  :heh:

No yleensähän on niin että jos aikoo vrikalääkärinä (en puhu siis varusmieslääkäristä vaan intissä töissä olevasta) luoda uraa intissä niin pääsee jossain vaiheessa työn ohella "sotilaalliseen" koulutukseen ja siten saa "upseerikoulutusta vastaavan oman alansa koulutuksen" ja sitten vähitellen etenee noissa titteleissä. Käsittääkseni joukko-osaston päällikkölääkäri voi edetä virkaurallaan aina lääkintäeverstiluutnantiksi asti ja sitten eläkkeelle jäännin jälkeen voidaan ylentää lääkintäeverstiksi. Mutta jos etenee urallaan vaikkapa maanpuolustusalueen ylilääkäriksi tai tekee uraa Sotilaslääketieteen keskuksessa niin voi ilmeisesti saada virkauralla korkeammankin sotilasarvon. Lääkärit eivät käy maanpuolustuskorkeakoulua vaan saavat itse sotilaallisen koulutuksen sotilaslääkärin työnsä ohessa sekä erityisillä kurssijaksoilla. Myös naislääkäri joka ei ole käynyt inttiä voi saada tämän "armeijaa korvaavan koulutuksen" sotilaslääkärin työn ohessa ja siten saada upseeriarvon ja toimia sotilasvirassa. Inttiä käymätön nainen tai mies voi myös toimia siviilivirassa sijaisena tai virassijaisena.

Puolustuvoimain ylilääkäri on käsittääkseni sitten korkein lääkärinä toimiva erikoisupseeri, usein jonkin sortin kenraali.  :p
Viimeksi muokannut GiveMeWings, 15 Helmi 2007, 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

blackburn kirjoitti: Jos minä olisin mies, menisin ehdottomasti inttiin, sillä muutenkin minun mielestäni kaikkien nuorten suomalaismiesten pitäisi käydä intti. Kun eihän sivari useinkaan tarjoa mitään haasteita.
Niin no, jos ei ole haaste tehdä toisin kuin suurin osa muista, niin eihän se sitten ole haaste eikä mikään. Mielestäni sivarin valitseminen voi tarjota huomattavasti enemmän haasteita kuin intti koskaan, riippuen täysin sivaripaikasta. Saattaa olla helppoa hommaa siirrellä yliopiston kirjastossa kirjoja, mutta entäs sellaiset henkisesti raskaat hommat, kuten vanhusten- ja vammaishoito, päihdetyö ja niin edelleen? Jos intti on se fyysisesti rankempi, niin sivari on se henkisesti rankempi.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Magnum »

blackburn kirjoitti: Lisäksi minä en edes kysynyt sinulta Magnum taustojasi inttiin lähtemisestä, kysyin kysymyksen ainoastaan Tonywerneriltä, Give me wingsiltä ja Jvvv:ltä. Voit myös pitää mielessäsi sen, ettei minun kaltaiseni muovinen barbie voi ymmärtää miksi joku on menemättä inttiin 'vaukaumuksen' takia, vaikka olenkin samanaikaisesti boheemi liberaali.
Jos sinä et ole minulta kysynyt, niin se ilmeisesti tarkoittaa, etten saa täällä omista kokemuksistani kirjoittaa? Onko tämä sinun viestiketjusi? Sinäkö sen päätät, kuka tänne saa kirjoittaa?

Voin pitää mielessäni siis myös sen, että olet muovisuutesi lisäksi myös poikkeuksellisen ahdasmielinen, jos et voi ymmärtää siviilipalvelusmiesten vakaumusta?
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Jónsì kirjoitti: [ mutta entäs sellaiset henkisesti raskaat hommat, kuten vanhusten- ja vammaishoito, päihdetyö ja niin edelleen? Jos intti on se fyysisesti rankempi, niin sivari on se henkisesti rankempi.
No just sen takia se onkin pöllöä mennä tekemään työtä, josta oikeasti saisi kunnon palkan, kuin saada siitä se pieni päiväraha.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Hei Jvvv! Oliko sun vanhemmat ihmeissään kun kerroit hankkiutuneesi niin kauaksi kuin Niinisaloon inttiin? Onko sinulla pk-seudulla asuvia miesserkkuja? Missä he ovat käyneet intin? Harkitsitko sinä missään vaiheessa hankkiutuvasi Merivoimiin Upinniemeen tai erikoisjoukkoihin?
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

blackburn kirjoitti: No just sen takia se onkin pöllöä mennä tekemään työtä, josta oikeasti saisi kunnon palkan, kuin saada siitä se pieni päiväraha.
Sitä kutsutaan kutsumukseksi ja kansalaisvelvollisuudeksi isänmaata kohtaan. Päivärahalla sitä intissäkin töitä tehdään, kuten hoidetaan varuskuntasairaalan lääkäripäivystys 24h vrk:ssa...  :roll:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Hei BalckBrun!
Eipä sitä kukaan musitaakseni niin ihmetellyt - edesmennyt enoni oli kiinnostunut asiasta kun oli aikanaan ollut Niinisalossa jotakin tekemässä. Minulla ei ole miesserkkuja. He eivät ole käyneet armeijaa. Upinniemi tai erikoisjoukot eivät käyneet mielessä. En tiennyt armeijahommasta tai sen alalajeista käytännössä mitään ennenkuin sinne menin.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Violette »

Magnum kirjoitti:
blackburn kirjoitti: Lisäksi minä en edes kysynyt sinulta Magnum taustojasi inttiin lähtemisestä, kysyin kysymyksen ainoastaan Tonywerneriltä, Give me wingsiltä ja Jvvv:ltä. Voit myös pitää mielessäsi sen, ettei minun kaltaiseni muovinen barbie voi ymmärtää miksi joku on menemättä inttiin 'vaukaumuksen' takia, vaikka olenkin samanaikaisesti boheemi liberaali.
Jos sinä et ole minulta kysynyt, niin se ilmeisesti tarkoittaa, etten saa täällä omista kokemuksistani kirjoittaa? Onko tämä sinun viestiketjusi? Sinäkö sen päätät, kuka tänne saa kirjoittaa?
Hei Mangum! Olet ymmärtänyt ihan miljoonasti-biljoonasti väärin! Blackburnin esittämiin kysymyksiin saa vastata muutkin vain siinä tapauksessa, jos hän on kirjoittanut viestiinsä, että "en loukkaannu, vaikka muutkin kuin XXX vastaisivat kysymyksiini". XXX = sen henkilön nimimerkki, jolle blackurn on alunperin kysymyskensä esittänyt.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Magnum kirjoitti: Puheesi siviilipalveluksen haasteettomuudesta halventaa kyllä aika lailla siviilipalvelusmiehiä. Ainahan jokaisella on näitä jonkun sukulaisen tuttavan työkavereita, jotka on tehyt sitä ja tätä. Monet siviilipalvelusmiehet tekevät erittäin arvokasta työtä ja arvostan heidän työpanostaan sekä vakaumustaan.
Ei tuo ollut provoa, Magnum. Se oli blondin logiikkaa, valitettavasti.  :stupido:

Olen samaa mieltä siviilipalvelusmiesten arvokkaasta työpanoksesta. Joskus muinoin ennen "vapaaherrattareksi" siirtymistä työelämässä työskentelin monessakin valtion ylläpitämässä organisaatiossa, jossa oli sivareita. Näin todella niissä paikoissa sivareita aika monenlaisissakin tehtävissä ja jokainen niistä sivareista tekee yhtä arvokasta työtä isänmaansa puolustamiseksi kuin nämä sexikkäät armeijan käyneet kunditkin.

Toiseksi, On TODELLA HALVENTAVAA sanoa sivareitten työtä haasteettomaksi tai vähempiarvoiseksi kuin armeijan käyneitten työtä. Sivarius on valintakysymys ja niiden, jotka sen ovat valinneet, arvoja on kunnioitettava, JOPA SINUN muovinen barbie. Mikä sinä olet sanomaan, mikä on arvokasta työtä, kun itse et tainnut armeijassa kestää kuukauttakaan - on se suoritettu missä tahansa?

Kolmanneksi, tiedän tälläkin palstalla nopeasti laskien ainakin neljä sivaria (luultavasti heitä on paljon enemmänkin), jotka ovat sijoittuneet hyviin ammatteihin tai muuten yhteiskunnassa kelvollisesti, vaikka ovatkin käyneet intin sijasta siviilipalveluksen.

Neljänneksi, tosipaikan tullen (toivottavasti sitä ei meidän elinaikanamme koskaan tule) niistä sexikkäistä rintalihaksista ei ole HITONKAAN HYÖTYÄ, jos ei osaa muuta tehdä kuin näyttää kauniilta tai olla muovinen barbie.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
duu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 488
Liittynyt: 16 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Turku

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja duu »

Hei Jvvv ja Timoteus (+muut)!  :megafoni: PUHUKAA MINULLE!

Ketkä olivat teidän aikananne Niinisalon pahimmat ja mukavimmat skapparit?
I am what I am.
I will always be the same.
I will keep on running.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Henkilökohtaisesti en ollut tekemisissä kuin Kuljetuspatterin, kuljetuskeskuksen ja varuskuntasairaalan skappareiden kanssa... Oma tilanteesi?
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
duu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 488
Liittynyt: 16 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Turku

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja duu »

En tunne ketään kuljetuspatterin skapparia, enkä ole kertaakaan ollut varuskuntasairaalassa... Enkä kyllä muutenkaan vielä tunne skappareita.
I am what I am.
I will always be the same.
I will keep on running.

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Hei Jvvv! Sä taisit selvästikin tykätä intissä olosta, kerta sä halusit olla intissä pitempään kuin minimin eli 6kk, ja loppujen lopuksi olit siellä 9kk?
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Vastaa Viestiin