Tango keittiössä (kodinhoito)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Olen saavuttanut elämässäni vaiheen, jossa minulla ei ole tarpeeksi hylly- ja kaappitilaa. :lohduton: Soluhuoneistoni keittiönkaapeista olen ominut itselleni tasamäärän, niin että se on reilua. Sain hädintuskin astiani ja osan kuivaruuastani mahtumaan niihin. Haluaisin pitää kaapeissani myös muuta kuin pelkät mausteet, soijat ja astiat. Haluaisin vehnä-, graham-, peruna- ja korppujauhoja, vanilliinisokeria ja leivinjauhetta ja ihan kaikkea mahdollista, mitä leivonnassa voi ihminen tarvita, puhumattakaan parin viikon säilykevarastosta.

Omassa huoneessani ainoassa kiinteässä kaapissa, jossa on hyllyt, ei ole tarpeeksi tilaa vaatteilleni. Tarvitsisin sukilleni oman lankalaatikon, mutta se järjestyy. Vaatteideni jälkeen minulla on yksi vapaa hylly, johon minun pitäisi saada mahtumaan liinavaatteeni, pyyhkeeni ja (potentiaalinen) vilttini. Kaksi kolmesta kaapista ovat yhtä pitkää kaappia ja vaikka harrastankin takkeja ja kauluspaitoja, puolet riittäisi ja ottaisin mielelläni toisen hyllyllisenä kaappina.

Kaappien päälle olen yrittänyt tunkea dvd:levyjäni ja omiin vitriineihini cd-levyjä lasioviseen yläosaan. Kummatkaan eivät mahdu ihan ja esimerkiksi AbFab-boksini ja shoeboxini eivät mahdu kaapin päälle. Alaosat ovat täynnä kirjoja. Samaan sarjaan kuuluva "lipasto" menettää kivan päälitilansa televisiolle ja sen kaapit todennäköisesti menevät mappieni ja tärkeiden paperien takia. :niinpa:

Minulla on säilytystilakriisi. :lohduton:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

sellasta se on :lohduton:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^ Meillä on tuota säilytystilaongelmaa ratkottu mm. Ikeasta saatavilla, vaatepuuhun ripustettavilla Skubb- lokerikoilla.
Kengille ja lakanoille niistä järjestyy mukavasti lisätilaa. http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/categ ... ies/12555/.

Ikeasta löytyy muutenkin esim. keittiöön lisätilarakaisuja, kuten hyllylevyyn kiinnitettäviä koreja: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/categ ... y_storage/. Niin se siinä kuvan keskikohdilla sijaitseva metallkori on se mitä tarkoitan.
Sinne vaan shoppailemaan. :joojoo:
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Tykkäätkö Jonsi sellaisista sängynaluslaatikoista, joihin saa laitettua kanssa tavaroita? Esim. liinavaatteet?
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Tollaisen Skubb-lokerikon voisin kyllä käydä hakemassa ensi kerralla kun Ikeaan eksyn. :uujee: Sänkyni alla on jo pari laatikkoa erinäistä tavaraa, joten en sinne mielellään lisää ottaisi.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Naali »

Mullekin kelpais tollanen lokero! :uujee: En oo koskaan oikein tajunnut, että mulla tota roinaa riittää... :rofl:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Roope »

Lys Assialla ongelmia pesukoneen kanssa Kuva

Kuva

http://www.blick.ch/sport/formel1/meine ... cht-132513

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Onko kellään kokemusta pöydälle sijoitettavista astianpesukoneista? Lähinnä mietin, että millaisia kytkentöjä ne vaativat, kun keittiötäni ei ole tarkoitettu minkäänlaiselle astianpesukoneelle ja mietin, että estääkö se minua hankkimasta tuollaistakin. Tiskaaminen ei ole kivaa ja tuollaisen saisi suhteellisen edullisesti ja se mahtuisi kaikkialle enkä kuitenkaan ole lähitulevaisuudessa muuttamassa oikeaan asuntoon, niin olisi ihan kestäväkin hankinta. Eikös nuo nyt ole kuitenkin tarkoitettu asuntoihin, joissa ei ole mahdollisuuksia tavalliselle tiskikoneelle, niin kai nyt luulis kaiken olevan sen verran sovellettavissa, että pystyisin sen hankkimaan?
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Naali »

Samat kytkennät vaatii, astianpesukone kuin astianpesukone. :joojoo: Eli pitää olla oikeanlainen hana, jotta vesi menee pesukoneeseen. Sit poistoveden pitää mennä viemäriin. Yllättävää, eikö.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Uskaltaisin veikata, että melkein kaikista keittiöistä liitännät löytyy. Itselläni on tuollainen miniastianpesukone, jonka joku putkiäijä kävi liittämässä tiskialtaan alla oleviin letkuihin. Kannattaa siis kurkkia, onko siellä ylimääräisiä liitäntöjä. Varmaan soitto vuokranantajallekin auttaisi. Tiedän tapauksia, missä nuo liitännät on tultu tekemään, jos niitä ei ole. Kai niitä pidetään aika perusvarusteena.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

On myös saatavilla sellaisia vesihanan päähän lykättäviä pesukoneen vesiliittimiä (ja poistoletkun pidike lavuaariin), mutta kiinteätkin liitännät varmasti saa jos isännöitsijä vaan haluaa olla inhimillinen.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Klodvig kirjoitti:On myös saatavilla sellaisia vesihanan päähän lykättäviä pesukoneen vesiliittimiä (ja poistoletkun pidike lavuaariin)
Tämä lohduttaa jo paljon. :joojoo: Taidanpa soittaa asuntotoimistoon ja kysäistä, onko se heidän puoleltaan mahdollista.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11626
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja romualdo »

se se pakkasta pitelee - 23 oC eli oikein hyvä tilaisuus sulattaa pakastinarkku, viimeinen noista kolmesta on meneillään....

Avatar
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 05 Kesä 2004, 20:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Horvath »

Ihanaa, kun nykysuositusten mukaan mattojen tamppaus on turhaa puuhaa, josta on enemmän haittaa kuin hyötyä. :mrgreen:
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

^ Mä oon tiennyt tuon jo kuusi vuotta. :heh:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Mä en mutta en silti ole koskaan tampannut mattoja. :rofl: Ai miten niin kodin siisteysasiat vähän niin ja näin? :uujee:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11626
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja romualdo »

niin, sivoushan on yleensä vaan ajan tuhlausta, eihän siitä makseta ees palkkaakaan... tänään - 27 oC, eli oikein hyvä pölypunkkien (= sänkyvaatteiden) ulkoiluttamiskeli...

Avatar
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 05 Kesä 2004, 20:48
Paikkakunta: Tampere

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Horvath »

Pölypunkkejakaan ei Suomessa kuulemma enää ole, joten kaikki tuuletus on ihan turhaa. :heh:
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Joo, kyllä näin on että säännöllinen imurointi vain riittää matoille! :peukku:

Kuinkas usein ja miten te muuten siivoatte? Itselläni ei ole mitään tiettyä siivouspäivää, mutta kyllä viikottain imuroin koko huushollin, joskus jopa kahdesti. Myös vessan pesen viikottain. Pölyjä pyyhin vähän laiskasti, yleensä silloin jos ne alkaa häiritä. :puna: Ja keittiön hellan kanssa mä oon ihan hysteerinen, se pitää putsata heti, jos siihen lentää jotain ruokaa. :draamaa: Siivoukseeni kuuluu siis yleensä lähinnä imurointi ja tavaroiden järjestely, sekä tasojen pyyhkiminen. Saunan pesen yleensä kerran vuodessa, kai sekin pitäis jaksaa tehdä kahdesti vuodessa. :draamaa: Tosin en ole nyt käynytkään siellä moneen viikkoon. :puna:

Muuten mulla ei ole kyllä mitenkään älyttömän siistiä, tavaroita ja papereita on aina pöydät täynnä... :puna:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mulla on tapana siivota silloin, kun oma silmä sanoo että se on tarpeen. Noita nelijalkaisia kun on, niin imuroitava on pari kertaa viikossa. Jos lattialla on jotain tahroja, pyyhin ne heti pois, sama muidenkin pintojen kanssa. Tuolla menetelmällä ei tarvitse koskaan tehdä mitään suursiivouksia :mrgreen: .
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Mä en kehtaa vastata tähän kysymykseen.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Mä tamppaan mattoja ihan vaan sen takia, että saan ne hetkeks pois silmistä ja saan lattian imuroitua kunnolla eikä niin, että kun oon maton ja lattian imuroinut ja laitan mattoa takaisin niin matosta sitten kuitenkin lentelee niitä roskia, joita en imurilla saanut metsästettyä :niinpa:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Minäkin jätän vastaamatta esitettyyn kysymykseen, etenkin nähtyäni pari vastausta. :D :puna:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Minä tamppaan matot kaksi kertaa vuodessa. Kesällä ennen mattopyykille menoa ja joulukuussa kun teen joulusiivousta. Muulloin riittää imurointi.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Vanhassa asunnossani häpesin aina mennä parin vuoden välein matontamppuuseen kun ne aina pölisivät niin kamalasti. :puna:

Ratkaisin ongelman olemalla tamppaamatta niitä. :joojoo:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mulla ei ole mattoja ollenkaan. Ei tarvitse tampata eikä tuskastua niihin tarttuviin kissankarvoihin :mrgreen: . Eikä ne kumminkaan paikallaan pysyisi ilman nauloja :heh:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Naali »

Meillä on mattoja, mut ei niitä kukaan tamppaa. Yksi matoista on sellainen, jota ei tahdo saada kaksikaan ihmistä roudattua mihinkään. Räsymatot on sentään taidettu pestä vähintään joka toinen vuosi. Imurointikin on aika epäsäännöllistä :puna: . Keittiön ja vessan yritän pitää aina melko siistinä. Pöly ja sekasorto on ok, mutta tahrat ja saastaisuus ei. :heh:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hazel kirjoitti:Mulla ei ole mattoja ollenkaan. Ei tarvitse tampata eikä tuskastua niihin tarttuviin kissankarvoihin :mrgreen: .
Mattoihin tarttuviin kissankarvoihin? :mitvit: Siis semmoiset painavat räsymattotekniikalla tehdyt isot puuvillamatothan on kissataloudessa ihan must, kissat rakastaa niitä, niitä on hyvä kynsiä ja vaikka heittäytyä matolle kyljelleen ja vetää itseään kynsivoimin mattoa pitkin. Kissankarvat pitää kokousajojaan jossain nurkissa ja sohvan alla, ei ne mattoihin eksy!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

No, mulla on nyt enää 4 vanhaa kissaa, joten ehkä ne matot nyt pysyisivät paikallaan :mrgreen: Mutta kokeiltu on kyllä viimeksi silloin kun oli vielä 8 kissaa ja kaksi saksanpaimenkoiraa. Ei pysynyt paikallaan raskainkaan matto, räsymatoista puhumattakaan. Vaikka koirat olivat oikeasti hyvin koulutettuja (toinen kisakoira), eivätkä ne leikkineet sisällä, niin kyllä vaan matot rullaantuivat loistavasti :rofl: .

Juu, ei meille mattoja, paljon helpompi pitää kämppä siistinä. Karvat mieluummin imurin pussissa kuin matoissa ja sohvien alla ;) . Kissojen kynsien teroittamiseen on ihan omat välineet :)
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Leena »

Myönnän olevani siivoushullu :joojoo: Lattiat on niin helppo pestä kun matot on ulkona tuulettumassa ja raikastumassa.Mattoni ulkoilevat lähes joka viikko vaikka tiedän että niille imurointikin riittäis. :imuri:

Vastaa Viestiin