Tango keittiössä (kodinhoito)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Henkilökohtaiset tärkeät tiedotteet

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Kauheen henkilökohtaisia nää teidän tärkeät tiedotteet  :draamaa:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Vs: Henkilökohtaiset tärkeät tiedotteet

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

En minä lakanoita silitä.  :shock: Se nyt olisi turhaa mutta jotkut vaatteet kyllä kaipaavat silittämistä. JA sitä huuhteluainetta ne kaipaavat myös. Mieluummin käytän sitten jotain vaatetta pari kertaa vähemmän jos hintana on se että se tuntuu miellyttävältä päällä enkä aio muuhun tottua. :joojoo:  

Muoks.  Mitä se Gente höpisee, kyllähän nyt esimerkiks alushousut on aika henkilökohtainen asia... :ylppis:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Vs: Henkilökohtaiset tärkeät tiedotteet

Viesti Kirjoittaja Naali »

Hetkinen. Mitä niille lakanoille tehdään, jos ei rullata? Tai mitä se rullaaminen on?
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Henkilökohtaiset tärkeät tiedotteet

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Naali kirjoitti: Hetkinen. Mitä niille lakanoille tehdään, jos ei rullata?
Vedetään. :heihaloo:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Undantag
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 231
Liittynyt: 11 Touko 2006, 10:10
Paikkakunta: Turku (Oulu)

Vs: Henkilökohtaiset tärkeät tiedotteet

Viesti Kirjoittaja Undantag »

Lakanoiden vetäminen on ihanaa. Yksin tosin liian haastavaa.
Laat het gaan, laat het vallen, laat het los

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Vs: Tango keittiössä (kodinhoitokeskustelu)

Viesti Kirjoittaja Naali »

Ensin vedetään, sitten laitetaan rullalle? Tämä on varmaankin jotain niin yksinkertaista, etten tajua.

Tiskasin äsken tavallisella vihreällä Fairylla. Onko teillä myös tiskaamiseen jotain kivoja piristyksiä?
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Vs: Tango keittiössä (kodinhoitokeskustelu)

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Ihanan hvyä palvelu meillä kuppilassa. Ilmoitettiin oikein henkilökohtaisesti minne huuhteluaine keskustelu on siirretty.  :tapu:

Mä tykkään tiskiaineitakin valitessa vähän haistella ( :shock:). Mutta niin hyvää hajua en oo vielä löytänyt että tiskaamisesta tulis kivaa.
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Liisukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2503
Liittynyt: 03 Touko 2004, 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Tango keittiössä (kodinhoitokeskustelu)

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

Naali kirjoitti: Ensin vedetään, sitten laitetaan rullalle? Tämä on varmaankin jotain niin yksinkertaista, etten tajua.
:tosion: Juuri näin, helppoa ja yksinkertaista. Löytyisiköhän Jongulta lakanoita joilla harjoitella? ;) ;)
"Onko se lintu? Onko se lentokone? Ei, se on Rezarta-halpa! " TomppaJr Live -ketjussa Albanian 2. semin aikana

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Vs: Tango keittiössä (kodinhoitokeskustelu)

Viesti Kirjoittaja Naali »

Siis totta kai meilläkin lakanat vedetään ja rullataan. Ihmettelin vain, kun ihmiset puhuvat siitä rullaamisesta vetämisenä. Eikö mankeloituja lakanoita sitten rullata? Ehkä olen vain pönö.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Liisukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2503
Liittynyt: 03 Touko 2004, 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Tango keittiössä (kodinhoitokeskustelu)

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

Kyllä kai nekin rullataan...mutta käyttääkö kukaan enää mankelia? :miettii:
"Onko se lintu? Onko se lentokone? Ei, se on Rezarta-halpa! " TomppaJr Live -ketjussa Albanian 2. semin aikana

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Mummuni käyttää mankelia.  :joojoo: Lisäksi lakanat täytyy vetää ja rullata.  :heh:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Onko teillä mitään vinkkejä, kuinka välttää tiskin syntymistä?
Itse olen ruennut ostamaan tikku- ja tuuttijäätelöitä, jottei pikkulusikoita tarvita. :)

Käteni ovat jo muutenkin kuivat, joten yritän tiskausta vältellä.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Vs: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Naali »

Minä käytän kumihanskoja nykyään aina, kun tiskaan. Töissä kädet kuivuu ihan tarpeeksi, vaikka käytän sielläkin hanskoja.

Tiskin tekemistä en jaksa vältellä. On vaan paljon kivempaa syödä lautasilta ja kipoista ja siirrellä ruokia pienempiin kippoihin.  :hiips:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Vs: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Tiskiä ei synny jos käy ulkona syömässä. Tosin ei kovin taloudellinen vaihtoehto. Kertakäyttäastioiden käyttä vähentäisi myös tiskiä. Tosin sitten tulisi enemmän roskia ja luonto kärsisi. Likaisten astioiden käyttö on tietenkin myös keino, mutta jokseenkin epämiellyttävä vaihtoehto jo ajatuksena. Parhaiten ja fiksuiten tiskiä kai voisi välttää syömällä sellaisia ruokia missä ei astioita tarvitse kuten esimerkiksi banaani.  :joojoo:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Tiskiä ei tarvi vähentää, tiskaus on ainoa kiva taloustyö. Tosin täytyy muistaa välttää yletöntä veden kulutusta.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Toisaalta nautin siitä, että tiskauksessa näkee heti kätensä työn, mutta muuten se on jotenkin vastenmielistä. Ehkä se johtuu siitä, että sitä joutuu tekemään niin usein. Imurointi on enemmän minun mieleeni, kun sitä saa tehdä vain kerran parissa viikossa.
Onneksi kohta pääsee taas syömään kouluun lounaat, niin tiskit vähentyvät. :D
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Mun mielestä paras mahdollinen tapa vähentää tiskiä, on paastota. Mitä sitä syömään, jossei tiskata viitsi.  :heh: Tää ainakin välttää monen viikon tiskit paastoamalla. Tai syömällä valmisruokia.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Tiskaaminen on rasittavaa puuhaa, vaikka siisti keittiö onkin ihana asia. Miten sitä saisi itsensä pesemään astiat samantien käytön jälkeen, ettei sitä vuorta kertyisi tiskialtaaseen? Siinäpä mulle työsarkaa...
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

[img width=170 height=170]http://www.ocado.com/catalog/images-full/21314011_L.jpg[/img]
[img width=170 height=170]http://www.ocado.com/catalog/images-full/17324011_L.jpg[/img]

Mitä, eikö Suomesta saa Fairyn Aromatics-sarjaa? Niissä on eri tuoksuja, ja niitä mainostettiin että saa aromiterapiaa samalla kun tiskaa  :heh:
Hello Hi!

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Vs: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Kai ne kohta tulee. Vasta ollaan saatu aromaterapia huuhteluaineisiin ja deodorantteihin....  Mutta jos ja kun noita tulee niin ihan varmasti ostan. Mä vähän olen mainosten orja.
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 05 Kesä 2004, 20:48
Paikkakunta: Tampere

Vs: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Horvath »

Mulla ei riitä energia noitten pesuaineitten ja huuhteluaineitten ym. testailuun, koska keskityn vain elintarvikkeisiin. Vinkkejä hyväksi havaituista tuotteista saa antaa: ärsyttää kun ne purkit on aina niin isoja, että jos ostaa jonkun huonon esim. huuhteluaineen, kestää miljoona vuotta ennenkö sen saa kulutettua. (Käyttämättähän ei mitään voi jättää...)
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Pesin hupparini tänään 60 asteessa. Toivottavasti se nyt sitten hieman kutistuu. :pliis:

Edit: Käytin pari viikkoa sitten ensimmäistä kertaa koko Kouvola-aikanani silitysrautaa, kun piti sinne työhaastatteluun mennä. Parempi kerran kolmessa vuodessa kuin ei koskaan. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

mä vihaan silittämistä..sen kyllä huomaa sit kans vaatteista :heh:

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Vaatteiden silitys on... en mä tiedä, en ole koskaan kokeillut, vaikka viidettä vuotta asun yksin ja koko sen ajan on ollut silitysrautakin/-lautakin. :heh:

Ehkä mä vielä joskus innostun. :joojoo:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Naali »

Täälläkin yksi, joka ei jaksa vaatteita silittää. Ihan joskus harvoin innostun silittämään vaikkapa hameen juhliin, mutta se on niin tylsääääääää. En ehkä muutenkaan ole mikään kodin hengetär. :hiips:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mä kyllä silitän vaatteita. Tosin riippuu mikä/millainen vaate on kyseessä. Hameet ja farkut yleensä silitän. Joskus jotkut paidatkin on niin törkeän ryppyisiä, että ne on pakko silittää. :nohyi:

Eniten kotitöistä pidän imuroimisesta. Imuroitua tulee noin kaksi kertaa viikossa. Imuroiminen on sitä paitsi melko rentouttavaa, tunnen suurta mielihyvää kun pölykoirat katoavat :heh:

Inhottavimpia hommia on tiskaaminen ja lakanoiden vaihto. Ja roskien vieminen! Ei se muuten inhottaisi tai tuntuisi niin vastenmieliseltä, mutta kun roska-astiat eivät ole mun tavallisen reitin varrella, vaan mun pitää erikseen kävellä niille roska-astioille. Mikäs siinä jos roskikset olisi siinä koulumatkan tai kauppareissun varrella, niin kuin mun edellisessä kämpässä.... Mutta pitää ne silti viedä. Seliseli. :mrgreen:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mä taas inhoan imuroimista yli kaiken, sen imurin vetäminen huoneesta toiseen on niin typerää touhua.
Sen sijaan tiskaus on ihan lempipuuhaani, siis noista kotitöistä. Lakanoiden vaihtoa mäkin inhoan.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Imuroiminen on helppoa. Siinä saa nopeasti ison alueen siivottua ja tulee puhdasta jälkeä. Samaten on moppaamisen laita, jos on kunnon moppi. Sen sijaan mattojen tamppaamisesta ja pölyjen pyyhkimisestä en pidä.

Lakanoiden vaihtokin on mukavaa, kun tietää, että pääsee itse puhtaisiin lakanoihin seuraavana yönä piehtaroimaan. Sen sijaan lakanoiden mankeloimisesta pesun jälkeen en pidä. Lakanat menevät aina jotenkin epätoivotulla tavalla kaksinkerroin ja ryppyyn ja jotain. Äiti saa tämänkin näyttämään niin helpolta.

Silittämisestä ja puhtaiden vaatteiden laskostamisesta en pidä. Silittämistä tosin joudun tekemään, koska pidän pääsääntöisesti kauluspaitoja töissä ja ne näyttävät varsin epäedustavilta silittämättöminä.

Tiskaaminen on tylsää ja aina tiskatessani haaveilen keittiöremontista ja astianpesukoneesta tai vaihtoehtoisesti au pairista, joka tiskaisi ja pyyhkisi pölyt. :hihi:
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
heini81
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1067
Liittynyt: 27 Loka 2006, 15:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja heini81 »

En voi sietää ikkunoiden pesemistä! Jos se jäisi minun hoidettavakseni, meillä ei pestäisi ikkunoita koskaan. Tiskaaminen ja silittäminen ovat myös todella vastenmielisiä hommia. Silitän ainoastaan juhlavaatteet ja verhot ja nekin jupisten. :)

Suosikkejani ovat pyykin peseminen ja astianpesukoneen käyttö. En koskaan valita asianpesukoneen täyttämisestä tai tyhjentämisestä, koska käsin tiskaaminen on niin karmeaa!

Imurointi on näin koiraperheessä pakko toiminto aika usein, joten olen hiljalleen tottunut siihen.

Ruoan valmistus ja leipominen ovat niin mukavaa puuhaa, etten laske niitä kotihommiksi lainkaan. :joojoo:
"Life's like a box of chocolates, you never know what you're gonna get."

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Tango keittiössä (kodinhoito)

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Ikkunoiden pesu on helppoa. Ensin ruiskutetaan ikkunaan sitä auton ikkunoiden sisäpuoliseen pesuun tarkoitettua vaahtoa ja sen jälkeen pyyhitään sanomalehdellä. Ei jää mitään jälkiä ja lasi on todella kirkas käsittelyn jäljiltä.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Vastaa Viestiin