Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33326
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Eikös Pommackin ole omenalimpparia? Noh, kuitenkin. Pommac maistuu mun mielestä ihan viinalta (tai siis käyneemmältä tai jotain), enkä siksi pidä siitä, mutta tuo Jouluomenalimsa maistuu kyllä.

Niin siis, kukaan muu tuntemani henkilö ei pidä Pommacin makua viinaa muistuttavana, enkä minäkään sitä voi varmasti sellaisena pitää (mistäköhän johtuis :heh:), mutta viina mulle siitä mausta joka tapauksessa mieleen tulee.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Yhdyn Naaliin. Jouluomena oli liian makeaa, yyh.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2926
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Pete maistaa oikein, jouluomena on hyvää. :joojoo:
www.sodadream.is
Dare to Dream

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Ihan liian makeaa oli se. Ei ole tosin perusomppulimukaan meikän mieleen.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Pete kirjoitti: Eikös Pommackin ole omenalimpparia? Noh, kuitenkin. Pommac maistuu mun mielestä ihan viinalta (tai siis käyneemmältä tai jotain), enkä siksi pidä siitä, mutta tuo Jouluomenalimsa maistuu kyllä.

Niin siis, kukaan muu tuntemani henkilö ei pidä Pommacin makua viinaa muistuttavana, enkä minäkään sitä voi varmasti sellaisena pitää (mistäköhän johtuis :heh:), mutta viina mulle siitä mausta joka tapauksessa mieleen tulee.
En minä Pommacia miellä omenalimsaksi, vaikka nimi siihen viittaakin. Siinä on kai 25:ä eri marjaa ja hedelmää, ja kyllähän se on tehty alunperinkin maistumaan kuoharin alkoholittomalta korvikkeelta. Että sikäli Pete on oikeilla jäljillä. Kaipaan kovasti Pommacia toisinaan, eikä sitä tunnu kamalan monessa paikassa Suomessa olla myynnissä kun siellä käyn  :( Millään R-kioskeilla ainakaan en ole nähnyt.

Nyt kun tutkin asiaa, selvisi jopa että koko tuote on ollut lopettamisuhan alla  :draamaa: Luojan kiitos, ruotsalaiset keräsivät 50 000 nimen addressin.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pommac

(kumma kuinka paljon enemmän tietoa on yleensä englanninkielisillä Wikipedia-sivuilla suomenkielisiin verrattuina, eiköhän Suomessa ole tarpeeksi wiki-toimittajia?  :raaps: )

vrt: http://fi.wikipedia.org/wiki/Pommac
Hello Hi!

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

JuhaUK kirjoitti: Kaipaan kovasti Pommacia toisinaan, eikä sitä tunnu kamalan monessa paikassa Suomessa olla myynnissä kun siellä käyn  :( Millään R-kioskeilla ainakaan en ole nähnyt.
Mun mielestä saatavuus perus-Alepoissa tosi hyvä. Melkein jokaisesta löytyy ja vieläpä light-versiona. :)
Kamala uutinen tuo lopettamisuhka. En tiennyt. :'( Meidän taloudessamme ihan vakikamaa. En ehkä voisi elää ilman. :'(
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Maistoin taannoin ROOIBOS-teetä ja tykkäsin siitä niin paljon, että ostin nyt kotiin pakkauksen tätä punapensasteetä.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Rooibos on loistotuote eikä vie yöunia. Sitä kelpaa hörppiä iltasellakin.  :tosion:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Naali »

Saan jostain Liptonin maustetusta rooiboksesta päänsärkyä, joten mulla meni samassa vähän maku koko juomaan. Yleensä juon kamomillaa tai jotain muuta yrttiteetä illalla. :joojoo:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Äitini tekee aivan mahtavia porkkanasämpylöitä. En ole käynyt alkukodissani sataan vuoteen ja alkoi tehdä mieli tuota jumalaista leipää, joten lähdin kauppaan etsimään korviketta. Päädyin Vaasan porkkanamuhkusämpylöihin, jotka näyttivät kaupan leiväksi ihan hyviltä.

Kauneinta, mitä pystyn sanomaan tästä leivästä, on että se maistuu paperilta. :niinpa: Miksi hitossa maksoin tästä, kun olisin aivan hyvin voinut napata tulostimesta paperia ja sotkea vettä joukkoon ja mässyttää sitä.

Kaupan leipä. :niinpa:
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Magnum kirjoitti: Yhdyn Naaliin. Jouluomena oli liian makeaa, yyh.
Oooh... jos tää on liian makeaa niin se on varmasti mun makuuni. :uujee: Pitteepä maestoo...
Raipatirai

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Nehaka kirjoitti: Äitini tekee aivan mahtavia porkkanasämpylöitä. En ole käynyt alkukodissani sataan vuoteen ja alkoi tehdä mieli tuota jumalaista leipää, joten lähdin kauppaan etsimään korviketta. Päädyin Vaasan porkkanamuhkusämpylöihin, jotka näyttivät kaupan leiväksi ihan hyviltä.

Kauneinta, mitä pystyn sanomaan tästä leivästä, on että se maistuu paperilta. :niinpa: Miksi hitossa maksoin tästä, kun olisin aivan hyvin voinut napata tulostimesta paperia ja sotkea vettä joukkoon ja mässyttää sitä.

Kaupan leipä. :niinpa:
Maista oikein. :niinpa:

Porkkanamuhku <3
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Kaupan leivät on kyllä jotakin niin tylsää. :niinpa: Satunnaisesti voi ostaa Fazerin Paahtosämpyliä, satunnaisesti joitakin Kestileipiä tai muita "juuri paistettuja", pääsääntöisesti kuitenkin Primulan K(a)urasydäntä. <3

Kaikki muu on tehtaalle maistuvaa kuraa. :(
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mulla on meneillään tieteellinen kokeilu: kuinka monena päivänä putkeen voi syödä Saarioisten tomaatti-mozzarellapitsan? En jaksa miettiä terveellisiä ja/tai ekologisia työeväitä, joten altistan ruumiini tälle epäinhimilliselle kokeilulle. Toistaiseksi päiviä takana kolme. Vielä ei ällötä.
What color is your life?

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Kyllä sitä pitkään voi. :heh:

Nm. kinkkupizzat noksulla aina.

Vitsi kun appelsiinimehutiiviste on hyvää. :kuolaus: Tää yleensä ostaa sekamehutiivistettä mutta nyt repäsin. :heh:
Raipatirai

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Jouduin olosuhteiden pakosta syömään viikonloppuna Dr. Oetkerin Mozzarella-pizzan leggere-version. Ei hyvä edelleenkään. :eiei: Yritin pelastaa tilanteen laittamalla lisäjuustoa siihen, mutta kaapista löytynyt juusto ei ollut parasta mahdollista pizzaan, joten se ehkä vain pahensi asiaa. :eiei:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

mangolassi

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja mangolassi »

Fazerin Lontoorae-suklaa on ällätyksien ällötys, samoin salmiakkisuklaa. En pystynyt syömään edes yhtä kokonaista palaa. Aamulehden jutun mukaan ensinmainittu on uutuussuklaiden myydyin. :eeek: Mulla on varmaan erityisen kalkkeutunut maku. Lontoorakeet lontoolaisina ja suklaat suklaina, eikä mixattuina, kiitos! (En jaksanut lukea koko ketjua, josko tätä aihetta on jo täällä kommentoitu  :puna:) Muutenkin olen karkkien suhteen varsin vanhanaikainen. Budapest (mikä maku vaan) ja Viheriäiset kuulat tuovat joulun tullessaan

Riitan Herkun Metripizzat ovat ainoita einespizzoja, joita suostun syömään.

Joissain marketissa näin irtomyynnissä sipulisämpylöitä, muistaakseni Fazerin tekemiä. Aivan loistavia! :peukku: Mihin sipuli ei sopisi? Toivottavasti nyt ei tule sipulisuklaata sentäs markkinoille...

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Fazerin salmiakkisuklaa on j-u-m-a-l-a-i-n-e-n makunautinto. Se on hyvää, hyvää, hyvää. Jotenkin sen ei pitäisi toimia, mutta aivan ihanaa on. Lontoorae-suklaata en olekaan vielä testannut.

Niin ja olihan täällä toki jäätelö- ja suklaaketjukin:

http://www.viisukuppila.fi/index.php?op ... c=1255.510

Mitenhän ne joutuivatkin samaan ketjuun, taisi alkaa jonain rönsynä sekin ketju.
Viimeksi muokannut JuhaUK, 20 Joulu 2007, 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hello Hi!

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11670
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja romualdo »

salmiakkisuklaa,mahtavaa... älkää ihmeessä muuten tyytykö kaupan sienisäilöiiteisiin, lähes mauttomiin viljelysieniin ym. vaan kerätkää itse metsästä sienet. niissä on paljon enemmän aromeja kuin viljellyissä.... kaupan herkkusienistäkin kannattaa valita isoimpia,kun niien heltoissa o jo väriä...
"Nyt ihmeitä on elämässä, rakkaus ja musiikki" Sing-sang-song -76

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Mun on vaikee ymmärtää, että salmiakkisuklaa voi olla myydyin kun tänä vuonna on tullut ihana sinivalkoinen suklaa. :ihana:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Margot »

Margot kirjoitti:Mulla on meneillään tieteellinen kokeilu: kuinka monena päivänä putkeen voi syödä Saarioisten tomaatti-mozzarellapitsan? En jaksa miettiä terveellisiä ja/tai ekologisia työeväitä, joten altistan ruumiini tälle epäinhimilliselle kokeilulle. Toistaiseksi päiviä takana kolme. Vielä ei ällötä.
Kokeen tulos: sitä voi syödä ainakin kahdeksana päivänä peräkkäin. :joojoo: Ei edes tökkinyt ihmeemmin, ja vieläkin voisin semmosen vetäistä. Mut mulla onkin ilmiömäinen kyky syödä aina samoja ruokia.
What color is your life?

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Kokeilin kinkkupasteijoiden tekemistä. Olisin halunnut tehdä voitaikinankin itse, mutta tyhmä keittokirjamme ei osannut neuvoa reseptiä. KEITTOKIRJASSA luki, että "osta kaupasta valmis voitaikina" ja sitten oli vain täytteen ohje.
Meiltä jäi joulusikaa sen verran, että päätin tehdä kinkkupasteijoita. Pilkoin palan sikaa pieniksi kuutioiksi ja yhden sipulin pieneksi silpuksi ja pari keitettyä kananmunaa murensin joukkoon. Sitten kaulitsin sitä valmista voitaikinaa ja heitin täytettä väliin.
Eikö enää nykyään saa sellaista EI-LEHTEVÄÄ voitaikinaa? Silloin kun valmis pakastevoitaikina keksittiin 1970-luvulla sitä myytiin sellaisena isona könttinä, jonka sai kaulita ohueksi haluamansa muotoiseksi levyksi. Nyt se on sellaisia valmiita levyjä, ja valmistaja kai olettaa mä vain leikkaan ne paksut taikinalevyt puoliksi. Minusta ne ovat LIIAN paksuja ja LIIAN lehteviä!!!
Kaulitsin ne levyt ohuemmiksi ja ihan hyviä pasteijoita niistä kuitenkin tuli. Syötiin pupun kanssa koko koe-erä  :puna:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Mistä tollaisia keittokirjoja saa? :uujee:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Jónsì kirjoitti: Mistä tollaisia keittokirjoja saa? :uujee:
Me saatiin tuparilahjaksi  :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Ennen joulua ostin markkinoilta Lumijoella leivottua ohrarieskaa.
Kotiin tultuani huomasin, että se olikin kaikkea muuta kuin priimaa ja
pussiin merkitty viimeinen päivä oli jo 23.12.
Että pitikin tulla tänne Oulusta asti pilaamaan maineensa.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja minnie »

mangolassi kirjoitti: Joissain marketissa näin irtomyynnissä sipulisämpylöitä, muistaakseni Fazerin tekemiä. Aivan loistavia! :peukku: Mihin sipuli ei sopisi?
Ooh..täytyy katsastaa. Kaipaan niin sipulipatonkia, en tarkoita valkosipulipatonkia, joka myös on hyvää vaan sipulipatonkia ja jossa on juustoraastetta päällä. Juustopatonki on ihan ok, muttei sama asia. Sipulia olla pitää. :joojoo:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33326
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ostin ruotsalaisia Annas-merkkisiä minttusuklaakeksejä, jotka näyttävät ihan pipareilta.
Maku nyt oli melko tavanomainen, mutta pakettiin oli kirjoitettu sokeiden pistekirjoituksella ilmeisesti ainesosat ja keksien kuvaus. Enpä ole ennen moiseen törmännyt. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Valion mehukeitoissa oli mulle uusi maku, omena-mustaviinimarja. Kausimaku. Testasin. Hieman esanssista, mutta menee kyllä puuron kanssa.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Pirkka Cesar-salaatti  :kuolaus:

Jäin tuotteeseen koukkuun heti kun se tuupattiin markkinoille muutamia vuosia sitten. Sitten ainesosien valmistajia tms. vaihdettiin ja maku muuttui. Asiasta reklamoin Keskolle. En usko, että yhden pienen ihmisen valituksella oli asian kanssa tekemistä mutta jostain ihmeen syystä hetken tauon jälkeen salaatti on maistunut jopa paremmalta mitä aiemmin. Olen koukussa.
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Joo, hyvää on. Viimeksi eilen söin Pirkan caesaria illalliseksi.  :peukku:

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Vastaa Viestiin