Terminal 3 (Matkustaminen)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka monessa maassa olet vieraillut?

vain Suomessa
5
4%
1-5
33
24%
6-10
31
23%
11-15
21
15%
16-20
12
9%
21-30
20
15%
31-40
5
4%
41-50
3
2%
51-
7
5%
 
Ääniä yhteensä: 137

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Naali »

Autot, jotka ajavat kovaa ohi. Pientareettomuus.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Naali kirjoitti: Autot, jotka ajavat kovaa ohi
Tulee vaan kevyempi matka, kun pääsee ilmavirtaan.  :joojoo:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Maii*
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 767
Liittynyt: 10 Joulu 2006, 13:07
Paikkakunta: Kotka

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Maii* »

Miekään en tykkää kovaa ajavista autoista, varsinkaan rekoista. Tulee turvaton olo, kun pelkää koko ajan lentävänsä ojaan.

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Magnum »

minnie kirjoitti: Joskus ihan häijyä tekee jopa postissa käynti, sielläkin voi iskee pelkotilat päälle. :shock: Ihan tosi.
Tästä tulikin mieleen taannoinen yritykseni ostaa postimerkkejä Puolassa. Olin ostamassa Suomeen lähetettäviä postikortteja, joihin ajattelin kirjoittaa terveisiä matkaltani. Valitsin kioskin valikoimista sopivat Varsova-aiheiset kortit ja siirryin kassalle. Postikortteja myyvä kioski ei myynyt merkkejä ja ajattelin, että ostan sitten merkit toisesta kioskista.

Vaan yksikään kauppa tai kioski ei suostunut ymmärtämään, mitä tarvitsin, kun kyselin postimerkkien perään. Ei auttanut englanti eikä saksa, kokeilinpa myös "Onks sul postimerkkei?" -fraasia sekä kaivoin taskusta kortin ja näytin kohtaa, johon merkki liimataan. Kaikkialla pyöritettiin päätä tai sanottiin "No have". Kioskien ja kauppojen myyjät vaikuttivat jotenkin vaivautuneilta minun kysellessä merkkien perään.

Yhdessä kioskissa näin postimerkkejä ja menin kysymään, niitä ei kuulemma ollut. Yhdessä osattiin englantia ja merkkejä olisi myyty vain korttien mukana. No olin jo valmis ostamaan uudet kortit, mutta sitten, kun selvisi, että haluan lähettää kortit Suomeen, ei merkkejä enää ollutkaan.

Postin konttoreita ei näkynyt mailla eikä halmeilla. En kuitenkaan lannistunut näin helposti. Postimerkkien ostaminen oli muodostunut henkilökohtaiseksi tavoitteekseni, jonka päätin saavuttaa. Kyselin hotellilta lähimmän postikonttorin sijaintia ja sainkin sen selville.

Seuraavana aamuna marssin hyvillä mielin kohti postitoimipistettä. Luukulle päästyäni kyselin postimerkkejä ja virkailija halusi saada henkilöllisyyteni selville. Näytin ajokorttiani ja virkailija kirjoitti nimeni paperilapulle (väärin tietenkin). Ihmettelin, miksi henkilöllisyyteni kiinnosti virkailijaa. Syy selvisi pian. Virkailija luuli, että kysyin minulle tullutta pakettia ja hän lähti penkomaan hyllyä, jossa noutajaa odottavat paketit lojuivat. Seurasin hetken tyrmistyneenä toimintaa, kunnes huusin suomeksi, etten kaipaa mitään pakettia vaan postimerkkejä. Näytin seinällä ollutta taulua, jossa oli postimerkin kuva, mutta virkailija vain jatkoi paketin etsimistä.

Päätin ottaa kovat otteet käyttöön ja postiryöstäjän tavoin yritin kavuta tiskin yli samalle puolelle, missä virkailija oli. En luonnollisestikaan mahtunut luukusta, vaan jäin hartioiden kohdalta jumiin. Tässä vaiheessa virkailijakin hätääntyi ja tuli takaisin tiskilleen ja tajusi, miksi sohin sormella kohti postimerkin kuvilla varustettua taulua. Sain kuin sainkin irrotettua itseni luukusta. Hän kysyi haluanko lähettää postia Hollantiin. Pian hän tajusi havainnollistavien käsimerkkieni sekä selkeästi artikuloidun puheeni perusteella minun haluavan seitsemän postimerkkiä Suomeen. Sain kuin sainkin ostettua merkit. Liimasin ne kortteihin ja pudotin kortit laatikkoon. Hienointa tässä oli se, että kortit jopa osasivat perille.

Tarinan opetus:
ÄLKÄÄ V*TTU YRITTÄKÖ LÄHETTÄÄ POSTIA PUOLASTA!
Viimeksi muokannut Magnum, 26 Heinä 2007, 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

:rofl: Hauska.
Raipatirai

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

Ihana matkakertomus.  :heh: Kiitos ihastuttavasta piristyksestä.  :rofl:
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Hazel »

:rofl: znaczek pocztowy Kuka tommosia osaa edes pyytää  :rofl:.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Margot »

Apua! :repeilee:
What color is your life?

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16735
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Magnum kirjoitti: ÄLKÄÄ V*TTU YRITTÄKÖ LÄHETTÄÄ POSTIA PUOLASTA!
Tämä olisi kelvannut mainiosti Tajuttoman uskomattomiin juttuihinkin :rofl:

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja aksim »

Ihanaa, viime päivien vitutus on poissa ja sunnuntaina saa nostaa rinkan jälleen selkään.  :cool: Mietin tässä jo ensi kesää. Jos lähdettäis kiertämään ausseja tai jenkkilää 4 viikoksi, tai sitten takaisin Kanadaan katsomaan miltä näyttää luonto kesällä, kun nyt käydään jo talvella.
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Mullakin on jo valmiina monia suunnitelmia siitä, mihin haluaisin lähteä, kun on seuraava loma. Junalla Ukrainassa, entisen Jugoslavian kiertäminen mopolla, Prahassa käyminen, Lontoo...

Niin paljon kohteita, niin vähän lomaa (ja rahaa).
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Tässä näkyy vammaisen arki: matkustusmahdollisuudet menevät siksi, että ei voi raahata paljon matkatavaroita, ja yksinään olen aika helppo uhri mm. ryöstäjille.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Jossain täytyy joustaa. Jätä kolmet korkokengät ja ylimääräiset vaatteet kotiin. Isolla repulla selviää helposti viikon. Ryöstäjiä ei tarvitse kovinkaan monessa maassa pelätä.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Magnum kirjoitti: Jossain täytyy joustaa. Jätä kolmet korkokengät ja ylimääräiset vaatteet kotiin.
Nyt taidat erehtyä henkilöstä. En käytä korkokenkiä.  :) :) Enkä edes ylimääräisiä vaatteita hanki...
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Missä on sitten ongelma, jos tavaraa kertyy liikaa?  :raaps:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Mä olen vaan niin laiska että mulle hommattiin aikoinaan tiava matkalaukku jossa on pyörät ja sitä on helppo kiskoa perässä koska se ei ittessään paina mitään. Se oli maailman paras laukku Atlantin ylilennoille. Tosin nykyään melkein käytän kaverin rinkkaa silti enemmän kun tota jättilaukkua. Mitä "vanhemmaks" sitä tulee, sitä vähemmän tajuaa ottaa tavaraa matkoille mukaan. Olen joskus ollut jopa ilman ensimmäisiäkään korkokenkiä reisussa.  :shock:  Vaikka korkokengät on kyllä kivoja. <3
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Yksinkertaisesti tarvitsen kantoapua. Kovin painavaa reppua en kykene edes nostamaan.

Käytän kyllä vetokärryjä, mutta en valitettavasti jaksa niitä paljon edes nostella. Vetokärryt ovat juuri sopivankokoiset esim. Tukholman-risteilylle. Sekin muuten sopisi lomakseni. Miniristeily tosin ei sovi, koska samanlaiset jutut voi kokea muuallakin.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Minä olin seiskaluokkalaisena Roomassa yhden repun voimin. Ei ollut edes iso reppu, viikon olisi varmasti kestänyt.  :joojoo: Minulla oli vieläpä liikaa tavaraa, sillä en todellakaan vaihtanut housuja kolmea kertaa niiden parin päivän aikana. :heh:

Pakkaaminen on vain asennekysymys. Yhden pokkarin saattaa tarvita mukaan, mutta ei sekään kiloa paina. Vaatteitakin vain sen verta kun tarvitsee, niin ei tule liikaa painoa.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Minä olen muuten lähettänyt postikortteja Puolasta. :ylppis:

Matkalle kannattaa ottaa joku kaveri mukaan minne tahansa lähteekin. Ei pelkästään nostoavuksi vaan seuran takia. Minä ainakin nautin enemmän kun saa matkustaa yhdessä jonkun kanssa.
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Magnum »

kais(t)a kirjoitti: Minä olen muuten lähettänyt postikortteja Puolasta. :ylppis:
Samixii! :surrur:

Kais(t)a on oikeassa matkaseuran suhteen.


Jónsì on oikeassa varusteiden määrän suhteen, minimivarustus viikon matkalle ei paina paljoa:
Farkut (päälle)
Tennarit (jalkaan)
Sukkia (yksi pari jalkaan, vaihtovarusteet reppuun)
Kalsareita (yhdet jalkaan, vaihtovarusteet reppuun)
T-paitoja (yksi päälle, kolme reppuun)
Neule (päälle)
Kevyt takki (reppuun)
Hammasharja ja -tahna (reppuun)
Deodorantti (reppuun)
Shampoo (reppuun)
Pyyhe (reppuun)
Kondomit (reppuun)
Passi (taskuun)
Lompakko (taskuun)
Kännykkä (taskuun)

Noilla pärjää viikon ja kuka tahansa jaksaa kantaa tuon kokoisen repun. Jos vaatteet tms. loppuu kesken niin uusia voi useimmiten ostaa kohteesta.

Ei se sen kummallisempaa ole.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

:rofl: Ihana Magnumin postimerkkisekoilu. Minäkin muistan ostaneeni postimerkkejä Puolasta. Kaupunki tosin oli Krakova, joten ehkä siellä elämä oli helpompaa.  :heh: Luultavasti tein sen samalla kaavalla kuin hiljattain Kroatiassa: katsoin sanakirjasta sanat "viisi", "postimerkki" ja "Suomi" ja latelin ne postin tiskillä leveästi hymyillen. :mrgreen:



Ja mitä tulee matkustusseuraan, niin yksinhän on melkein niiQ ihan parasta matkustaa. :shock: Välillä kyllä seurakin on jees. :miettii:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Minä olen lähettänyt niitä kortteja Łódźista ja hyvin sujui sielläkin. En muista että Krakovasta olisin erikseen lähettänyt postikortteja koska siellä viivyin vain pari päivää. Varsovan posteista minulla ei ole kokemusta.  :'(
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Magnum kirjoitti: Kondomit (reppuun)
Ei nääkään aina niin justiinsa ole, niitäkin saa paikanpäältä.  :joojoo:

Jee Łódź jee.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Juu. Nytkin minua harmittaa, kun olisin lähtenyt muuten lauantaina Tallinnaan, mutta kaveri puuttuu. Jos joku tahtoo hiukan normaalimatkaa edullisemmin ilta Tallinnassa -risteilylle ja mukavan (!) kaverin, niin saa laittaa yksäriä.

Tuosta listasta:
Farkut (päälle)
Tennarit (jalkaan)
Sukkia (yksi pari jalkaan, vaihtovarusteet reppuun)
Kalsareita (yhdet jalkaan, vaihtovarusteet reppuun)
T-paitoja (yksi päälle, kolme reppuun)
Neule (päälle)
Kevyt takki (reppuun)
Hammasharja ja -tahna (reppuun)
Deodorantti (reppuun)
Shampoo (reppuun)
Pyyhe (reppuun)

Passi (taskuun)
Lompakko (taskuun)
Kännykkä (taskuun)

Yhden poistin, koska sille ei ole tarvetta. Vammastani johtuen tarvitsen kuitenkin pitkähihaisia vaatteita. Samoin muista henkilökohtaisista seikoista johtuen tarvitsen varalle joka päivälle paidan.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Jónsì kirjoitti:
Magnum kirjoitti: Kondomit (reppuun)
Ei nääkään aina niin justiinsa ole, niitäkin saa paikanpäältä.  :joojoo:
Kyl ne kannattaa ottaa mukaan heti. Mitä, jos niitä sattuu tarvitsemaan heti ensimmäisessä kulkuneuvossa. Laivasta niitä saa, mutta entäs lentokoneesta tai junasta?
JukkaV kirjoitti: Vammastani johtuen tarvitsen kuitenkin pitkähihaisia vaatteita. Samoin muista henkilökohtaisista seikoista johtuen tarvitsen varalle joka päivälle paidan.
No reppuun survotut toinen pitkähihainen paita ja kolme t-paitaa lisää eivät vielä kovinkaan montaa tonnia matkatavaroiden massaa kasvata.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Joistain asioista täytyy pystyä luopumaan, jos haluaa saada kaiken mahtumaan reppuun, jota jaksaa kantaa.  :joojoo: En minäkään höylästä luovu, mutta itsepä sitä mukanani raahaan.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Naali »

Miehet.  :repeilee:

Lisäys: Ei sillä, että itsekään ihan hirveästi ylimääräistä kantaisin. Ei se silti oo noin helppoa. :eiei:
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja aksim »

uudessa-Seelannissa oli paljon mm. Japanista porukkaa. Nuoria, ekaa kertaa pois kotoa ja monta kertaa seurattiin kun pienillä tytsyillä on mukanaan jotain 3 matkalaukkua ja väh 3 kantoreppua mukanaan busseissa yms.
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja aksim »

Mä otan aina ihan liikaa tavaraa mukaan "muka varmuuden vuoksi", mutta en valita koska ittehän ne kanssa kannan  :mrgreen:
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Selitänpä tarkemmin. Kun syön, niin ruokani ei pysy niin helposti aterimissa kuin tavallisesti. Kun kannan ruokiani tai juomiani tarjottimella, niin esim. kahvi läikkyy helpommin päälleni. En myöskään ole vahva nyrkkipyykkäri, vaikkakin sitäkin teen joskus.

Aksim, kaikki eivät voi kantaa. Itse en oikein saisi nostella juuri mitään, sillä kädessäni on jo rasitusvamma ja muutenkin se on vajavaisempi kuin normaali käsi. Proteesilla ei ole kantovoimaa.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Vastaa Viestiin