Terminal 3 (Matkustaminen)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka monessa maassa olet vieraillut?

vain Suomessa
5
4%
1-5
33
24%
6-10
29
21%
11-15
22
16%
16-20
11
8%
21-30
20
15%
31-40
5
4%
41-50
3
2%
51-
7
5%
 
Ääniä yhteensä: 135

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

^No, miten kävi? Jos pääsit matkaan, niin kerropa palattuasi, miltä Varsova sinun mielestäsi vaikutti. Oma harmitus jo hävisi, kun varasimme täysin samanlaisen matkan heinäkuun lopulle - ja vielä kympin halvemmalla. :peukku:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Pete »

Varsova on nyt nähty! :uujee: Kaupunki on iso, mutta oikein miellyttävä. Siellä oli jo nyt erittäin vihreää, ja lämmintäkin riitti, jota tosin kylmähkö tuuli ajoittain rikkoi. Varsinkin yliopistokampus, vanhakaupunki ja niiden välinen alue on erityisen kaunista. Keski-Euroopan suurimmassa ostoskeskuksessa (Złote Tarasyssa) liikkeitä, kahviloita ja ravintoloita riittää. Viiden tähden The Westin -hotelli oli huikean hulppea, ja sijainti oli erinomainen. (Ebookersin kautta siellä majoittuminen tuli samanhintaiseksi kuin jossakin kolmen tähden hotellissa. :draamaa: ) Joka paikkaan pääsi kävellen. :joojoo:

Siinä Katyn 2010 -katastrofissa kuolleiden piispojen ruumisarkut olivat kaiken kansan nähtävillä eräässä kirkossa. Siellä ihmiset rukoilivat polvillaan ja itkivät ruumisarkkujen edessä. Tuntui vähän oudolta näin protestanttiseen mielenlaatuun. :roll:

Yllättävän hyvin puolalaiset osaavat englantia. Myös asiakaspalvelijoina olivat positiivinen yllätys. Vain englantia taitamattomat ja ilmeisesti työhönsä kyrpiintyneet olivat nyrpeitä, mutta heitä oli vain murto-osa. Hinnat eivät kyllä olleet aivan odotetun alhaiset, mutta Burger Kingin ateria oli kyllä alle viisi euroa.

Tajuttoman uskomaton tapaus oli se, että olen 98-prosenttisen varma, että Puolaa Oslossa edustava Marcin neuvoi meille, mistä lentokenttäbussi lähtee! Ääni oli niin samanlainen ja isoista aurinkolaseista huolimatta kasvotkin ja muu olemus olivat niin tutut, että sen oli pakko olla hän! :draamaa: Harmittaa, kun en ilennyt kysyä asiasta siinä tilanteessa. :niinpa: Mutta pieni on maailma, jos se todella oli hän. :shock: (Pitänee kysyä asiaa häneltä jotakin sähköistä kautta.)
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Kiitokset matkakommenteista, Pete! Mukavaa, että pidit Varsovasta, oma ennakko-olettamukseni sai siis vahvistusta. Kolmen kuukauden kuluttua pääsen itsekin sitten paikalle (ellei jokin tulivuori taas ala pössäytellä tuhkiaan taivaalle... :roll: ).

Tuo Marcin neuvojana on kyllä uskomaton sattuma - mutta toisaalta juuri sellainen, joita oikeasti sattuu useammin kuin tilastomatematiikan perusteella pitäisi. :mrgreen:

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja skidi »

Itsekin satuin tässä käväisemään Varsovassa. Outoa kyllä, minulle matkan kohokohta ei suinkaan ollut mahdollinen viisuartistiin törmääminen. Minusta myöskään ruumisarkut eivät tuntuneet mitenkään oudolta vaan pääasiassa mielenkiintoisilta, sillä otin kirkkovierailut tarkkailijan näkökulmasta. Mielestäni katolinen tunnelma kirkoissa oli kiehtova. Ihastuin monenlaisiin pieniin yksityiskohtiin, rakennuksiin ja erityisesti tunnelmiin. Yliopistokampuksella käynti oli omasta näkökulmastani aivan ehdotonta, ja alue oli viehättävä. Melkein harkitsen hakevani sinne opiskelemaan. :heh:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Colby »

Hei kaikki kuppilan Barcelona-asiantuntijat!

Olen lähdössä kaveriporukalla kyseiseen kaupunkiin viikoksi lomailemaan heinäkuun alussa. Mikään valmismatka ei siis ole kyseessä vaan itse varattiin lennot (Lufthansa) ja majoitus (HomeAway). Aikaa reissuun vielä on runsaasti, mutta kuitenkin yllättävän vähän. Ajattelin silti noita käytännön juttuja ottaa selville mahdollisimman paljon etukäteen, että elo siellä ois sitten mahdollisimman rentouttavaa.

Ensimmäiseksi pitäisi saada tietää miten helpoiten (ja edullisimmin) pääsee kentältä majapaikallemme (sijaitsee Sant Paun sairaalan lähettyvillä jos sanoo jotain, Google maps -linkki: http://tinyurl.com/39enwuh). Onko taksit kauheen kalliita? Eli kannattaako saman tien käyttää bussia/metroa/tms?

Ja noin muuten ois kiva saada vinkkejä paikoista, missä siellä kannattaa käydä. Itellä on listalla jo Sagrada Familia ja FC Barcelonan museo (tai joku näyttely tai vastaava, luin siitä tehdessäni yhtä koulutehtävää). Kenties jotain ravintolavinkkejä tms? Kaikki mahdollinen tieto otetaan vastaan :)
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
maiken
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1133
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 12:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja maiken »

:megafoni: kwak - puhu meille!
Eurovision Song Contest - it's a lifestyle!

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Mä suosittelen edelleen ehdottomasti Montjuicin vuoren juurella (olikohan se Kansallismuseon edustalla) suihkulähdevaloshowta! Ei maksa mitään, selvinnee oppaista, onko se perjantaisin vai lauantaisin, mutta kuitenkin siinä yhdeksän kieppeillä semmonen n. puolen tunnin show. http://www.paikkaauringossa.fi/galleria/13864/47221 Tossa esimerkkikuva
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Mä kaipaisin vinkkejä Kaunaksesta (Kaunas). Olen kavereiden kanssa lähdössä ens viikolla parin päivän reissulle...Kellään kokemuksia?
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Uskomattoman huonoa tuuria Varsovan kanssa. Ensin tuli tuhkapilvi ja huhtikuun lentomme peruttiin. No, varasimme uuden matkan heinäkuulle - toissapäivänä tuli sitten WizzAirilta sähköpostia, että valitettavasti lentomme on peruttu. :jupinaa: Vastaavanlaisia ilmoituksia olivat sitten saaneet monet muutkin, sillä WizzAir oli yht'äkkiä päättänyt lakkauttaa vasta aloitetut lennot Turusta Varsovaan joskus kesäkuun puolivälin paikkeilla. Vähemmän jääräpäinen tapaus olisi varmasti jo antanut periksi, mutta kun minä nyt olen suunnitellut pääseväni Varsovaan, niin sinne myös menen. Niinpä vaihdoimme sitten lentoyhtiötä ja nyt on varattu samoiksi päiviksi Air Balticin lennot Riian kautta Varsovaan. Positiivista oli se, että perille jää enemmän aikaa - negatiivista se, että lentojen hinta nelinkertaistui. Eivät ne nytkään kalliit ole, mutta WizzAirin olivat poskettoman halvat - mutta eipä herätä luottamusta tuollainen toiminta (tuhkapilvi ei toki ollut heidän vikansa). Mieluummin maksan vähän enemmän, ainakin aiemmat kokemukset Air Balticista ovat olleet positiiviset. Nyt vain odottelemme, että ottavat WizzAirista lupaustensa mukaan yhteyttä ja maksavat rahat takaisin...

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Pistin tämän kysymyksen jo toisaalle, mutta pistetään tämä nyt vielä tännekin. Eli olen tässä miettinyt siirtyväni Finnairilla matkustamisesta alkuperäiseen laiva-juna -vaihtoehtoon (ihan vaan mahdollisen tuhkan takia) ja yritin kovasti etsiä tietoa Finnairin peruutuksista ja nämä löytyivät. Minulla siis peruslippu:

Finnairin varausehdoissa:

Valitun lipputyypin ehdot määrittävät muutosmahdollisuuden tai takaisinmaksun suuruuden, jos matka peruuntuu. Peruutukset voi tehdä Internetissä tai maksutta Suomessa soittamalla numeroon 0800 93 466.

Sähköpostin varausvahvistuksessa taas lukee:

Endorsements: NO REFUND NO CHANGE

Tarkoittaako tämä nyt sitä, että jos peruutan lippuni ajoissa, en saa rahojani takaisin? Vai saanko? Toki ajattelin soittaa tuohon numeroon huomenna, mutta olen näissä asioissa vähän malttamaton ja jotain ennakkotietoa yritän saada asiasta.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Ei tuosta lipusta saa rahoja takaisin, ellei matka peruunnu esim. juuri tuhkapilven takia. Halvoissa lentolipuissa ei yleensä ole peruutusoikeutta. Varausvaiheessa täytyy erikseen valita vaihto- ja peruutusoikeus, joka maksaa aina ekstraa.

EDIT: Jaa, olitkin selvittänyt asian jo itse. No, annetaan tämän olla täällä jos joku muu vaikka joskus painii saman dilemman kanssa.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Joo, kiitos vastauksesta kuitenkin :) ja seurataan tuhkatilanteen kehittymistä.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Mie lähden ensi to:na Tallinnaan päiväristeilylle broidini ja tätini kanssa! Eniten odotan sitä, kun menemme Vikin g xpressillä ja menomatkalla nautimme maistuvan lounasbuffetin, joss syön itseni raskaaksi. :kuolaus:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mä oon vielä täällä Sanyassa. :joojoo: (jos ketään kiinnostaa :heh: ). Työt lopetan parin päivän päästä, mutta oleskelen kuitenkin Hainanilla vielä elokuuhun asti - suunnitelmissa on kirjoittaa Hainan opas, sillä siihen on erittäin suuri markkinarako. Kämppäkin on vuokrattuna elokuuhun asti Sanyan keskustasta - ihanan halvat vuokrat Suomeen verrattuna! :surrur: Suurimman osan ajasta siis olen Sanyassa ja pyörin muualla Hainanilla, mutta aion käydä myös Shanghaissa katsastamassa maailmannäyttelyn, Guangzhoussakin aion pari päivää viettää. Täällä on mennyt kaikki hyvin, vaikkakin tämä kuumuus ja kosteus on aika ajoin raskasta. Ainakin tulee hikoiltua eikä pidä paleltua. Sanya on erittäin kiva paikka, suosittelen jos täällä päin liikkuu. Ja Kiinan kielikin alkaa jo sujua aika hyvin! :joojoo:

Haukoja kesämatkusteluja kaikille! :hali:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kyllä mua ainakin kiinnostaa Kiinan kuulumist! Itse asiassa just tänään mietin, että mikset kirjoita tuoltakin paikasta blogia :D Jotenkin Kiina kiehtoo mua, vaikka sinäänsä siinä maassa on myös paljon juttuja, jotka ahdistaa.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Sori Aintsu oon ollu vähän laiska. :puna: Mutta kirjoitin jälkikäteen hyvin kattavan blogin taannoisesta Armenian ja Georgian matkastani TravelPodiin, jos kiinnostaa. :joojoo:

Niin ja vastaan kyllä mielelläni kaikkiin kysymyksiin mitä mieleesi tulee, kysy pois! :joojoo: :hali:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kiitokset, pidän mielessä! :uujee: :hali: Ja nostan hattua kyllä noista blogeista: niitä on aina kiva lukea ja varmaan omaltakin kannalta, kun jälkikäteen voi muistella reissuja niiden avulla. En itsekään varmasti kyllä jaksaisi aina raapustella muistiinpanoja. :puna:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Onko kellään kokemuksia Malediiveilta?

Ollaan mietitty lomakohdetta joulun tienoilla 2 viikon ajaksi, molemmat kun syksyllä valmistutaan ja tuo olisi oiva tapa lopettaa vuosi ja aloittaa ensi vuosi uudessa työpaikassa loman jälkeen. Malediivit on vain yksi mitä ollaan harkittu, mutta kuinkahan nopeasti nuo pakettimatkat pitäisi varata. Rahallisesti tuo onnistuisi vasta elokuun alkupuolella, jokohan silloin on myöhäistä..käsittääkseni kuitenkin Malediiveillekin on "hankalampi" itse räätälöidä matkaa hotelleineen ja lentoineen..

Ja jos ei Malediiveilta ole kokemuksia niin olisko muita ehdotuksia, jossa vois joulun ajan viettää rantalomaillen?
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8987
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Perheemme menee Turkkiin Marmarikseen lokakuussa. Onko kenelläkään kokemuksia paikasta, millainen sää, kuinka lämmintä merivettä, onko isoja aaltoja (rakastan kunnon maininkeja!) :surrur:
Qaj.

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

^^ Lokakuussa on varmaan kylmempi kuin kesällä ( mä olin viime kesänä marmariksessa) Marmariksen ranta on aika kamala, mutta kyllä sieltä aaltoilee ihan mukavasti ainakin sadesäällä :joojoo: Marmaris on aika pieni,mutta ''idyllinen'' ja aika perus turkkilaiskaupunki, bazaareineen ja baareineen. Korvatulpat on aika must jos hotelli on rantakadulla, koska musiikki kyllä raikaa koko yön. Mä kyllä ite pidin enemmän Alanyasta, mutta oli marmariskin oikein mukava kohde.
Suomikatu - siitä kannattaa pysyä kaukana jos ei halua viettää lomaansa junttilassa :heh:
LOBODA

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Pete »

Onko kuppilalaisista kukaan käynyt Valko-Venäjällä? :mitvit:

Siskoni yrittää saada minut ja toisen siskoni mukaansa Minskiin ensi keväänä. Viisumi maksaa satasen ja lennot pari sataa. Uskaltaakohan sinne vaan lähteä... :apuva:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1371
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Tein erittäin äkillisen päätöksen lähteä viettämään kesääni takaisin tänne Arizonaan. Hankin liput lauantaina ja pari tuntia sitten saavuin tänne. :heh: Tämä on jotain todella harvinaista suunnitelmalliselleni luonteelleni, mutta olen nyt erittäin tyytyväinen päätökseeni. :joojoo: Liputkin sain suhteelliseen hyvään hintaan, vaikka hankin ne vain pari päivää ennen matkaa.

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Pete kirjoitti:Onko kuppilalaisista kukaan käynyt Valko-Venäjällä? :mitvit:

Siskoni yrittää saada minut ja toisen siskoni mukaansa Minskiin ensi keväänä. Viisumi maksaa satasen ja lennot pari sataa. Uskaltaakohan sinne vaan lähteä... :apuva:

Mä olen ollut muutama vuosi sitten. Ihan hengissä selvisin ja tosi kiinnostava matka oli! Suosittelen, että tartut siskosi ehdotukseen. :peukku:


Bronzelle hyvää arizonalaiskesää! :)
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Sosuli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 273
Liittynyt: 12 Huhti 2010, 19:26

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Sosuli »

Sain kuulla että pääsen jouluna Thaimaaseen! :uujee:
Thaimaassa olen jo kerran ollut, mutta oli niin hieno reissu, että toisen otan mielellään vastaan.
Onneksi tunsimme paikallisen, koimme paljon enemmän. Kävimme pohjois-thaimaassa, ja menimme parin päivän visiitille Laosiin. Matkalla takaisin Pattayalle pysähdyimme tuttumme kotikylään, olimme siellä 3 yotä, ja näimme paikalliseloa.
Sitten takaisin turistirysään, ja sieltä käsin sukellusretkiä,temppelissä käynti ja muuta mukavaa :joojoo:
Tällä kertaa matka on kanssa Pattayalle, ja tarkoitus olisi käydä Kambodžassa.
Voisinpa juoksennella auringon alla.

escan
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 454
Liittynyt: 30 Touko 2009, 19:16

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja escan »

Tulin juuri ihanalta matkalta Marokosta, jossa en ollut aiemmin käynyt. Mukavia ihmisiä, kauniita paikkoja, miellyttävä ilmasto, paljon upeita tekstiilejä ja vaatteita yms. Suosittelen! :)

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Pete »

barbarossa kirjoitti:Mä olen ollut muutama vuosi sitten. Ihan hengissä selvisin ja tosi kiinnostava matka oli! Suosittelen, että tartut siskosi ehdotukseen. :peukku:
Kiva kuulla! Luin myös joitakin kehuvia artikkeleita. Siistiksi Minskiä ainakin kehuttiin. Onpahan ainakin jotakin hyvää, kun mistään shoppailu- tai nähtävyyskaupungista ei voitane puhua. :heh: Yövyitkö barbarossa jossakin hotellissa/hostellissa?
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Tänään illalla lähden yöjunalla Tampereelle, josta lähtee sitten sunnuntaina lento Lontooseen. :uujee: Vihdoinkin pääsee shoppailemaan. :tapu:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Minä ja Magnum tulimmme muutama päivä sitten New Yorkista. Kyseessä oli molempien toinen matka sinne, joskin ensimmäinen yhteinen. On se vaan ihana kaupunki, suosittelen! :ihana:

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Violette »

Kotimaassa matkustelu on hurjan kivaa. Kun menee tarpeeksi kauas omasta kotikaupungista, on jo melkein kuin ulkomailla. :hihi: Kävimme viime viikonloppuna Kuopiossa erään kuppilalaisen luona, ja oli tosi hauskaa. Kävimme sisävesiristeilyllä Kallavedellä ja Puijon tornissa, ja tietty uimassa. Tampereellakin on tullut käytyä viisututtujen luona joskus ammoisina aikoina tunnelmallisella piknikillä. Ja entäs sitten viisuleirireissut Lieksaan ja Ouluun... :surrur: Tänä kesänä olisi tarkoitus vierailla vielä Jyväskylässä ja Turkukin olisi kiva kokea joskus kesällä (peräti kaksi kertaa on tullut käytyä, molemmat talvella).

Tykkääkö muut kotimaanmatkailusta? :uujee:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mä kyllä tykkään. :joojoo: Kesäisin melkein kaikki Suomen kaupungit on tosi kivoja. Suomihan nyt muutenkin herää eloon kesällä ja kaupungeissa on paljon erilaisia tapahtumia. Joskus lukioaikoina tuli käytyä mm. Porissa, Ulvilassa, Lappeenrannassa, Joutsenossa, Kouvolassa... Pitäisi joskus kyllä ottaa ihan asiakseen ja matkustaa ympäri Suomea muutenkin kuin viisurientojen perässä. :heh:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Vastaa Viestiin