Terminal 3 (Matkustaminen)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka monessa maassa olet vieraillut?

vain Suomessa
5
4%
1-5
33
24%
6-10
29
21%
11-15
22
16%
16-20
11
8%
21-30
20
15%
31-40
5
4%
41-50
3
2%
51-
7
5%
 
Ääniä yhteensä: 135

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37132
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

:vonkaus: :vonkaus: Enpä taida tulla, sillä Kiina on jo liian kaukana minulle. :heh:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Aancon kirjoitti:Oxford Street on mielestäni maailman paras ostoskatu.
Olihan se ihan parasparasparasz. :kuolaus: Kaikki ne kaupat. :kuolaus: Nextistä ostin hienon laukun.
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Pääsen huomenna Tukholmaan pitkästä aikaa! :uujee: Se on todella kiva kaupunki :joojoo:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Aancon kirjoitti:Pääsen huomenna Tukholmaan pitkästä aikaa! :uujee: Se on todella kiva kaupunki :joojoo:
Jättefint! Itse tykkään pyöriä Södermalmilla, asunutkin olen siellä pari vuotta. Jos mahdollista, käykää vege-buffassa Hermansilla Fjällgatanilla[ http://gastrogate.com/restaurang/hermans ja kahviloissa on kiva lojua, esim. Cafe String, Nytorgsgatan 38 [ http://www.cafestring.com/

Ja sitten makeita edullisia kirppareita, esim. Myrorna ja Stockholms Stadsmission, joista voit löytää vaikka hauskan hatun.

Levykaupat ovat vähentyneet Tukholmastakin, mutta legendaarinen Pet Sounds taitaa vielä olla jäljellä. Samoin Multikulti. :D

Södermalm vaatii aikaa eli ainakin päivä jos toinenkin kuluu siellä. I alla fall, mycket trevlig resa i Stockholm! :hali:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37132
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Itse juuri tulin Tukholmasta. :heh: Käytännössä maissa oleminen meni geokätköjä etsiessä, ja niiden ansiosta pääsimme moniin upeisiin paikkoihin, minne ei olisi ollut mitään asiaa, jos olisi ollut päämäärä! :uujee:

Globenin kävin katsomassa, se oli ainoa tällainen varta vasten tehty reissu. On se heeno! :ihana:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Huh, on ollut niin kiireinen viikko, että nyt vasta ehdin kirjoittaa tänne terveiset Venetsiasta, jossa vietimme pidennetyn viikonlopun. Oli kaikkien etukäteen kuulemiemme kehujen arvoinen. Kun vielä sääkin oli loistava eli täyttä auringon paistetta juuri nuo meidän siellä viettämämme päivät, niin miniloma oli aika täydellinen. :uujee: Yllättävän viileältä tuntui, vaikka lämpötila olikin päivällä n. +14. Meren läheisyys ja kanavista huokuva kosteus sen saivat aikaan.

Venetsiassa voi saada helposti kulttuuriähkyn, niin paljon upeita (joskin rapistuneita) palatseja, kirkkoja ja museoita siellä riittää. Me preferoimme osin tuon upean sään takia kapeilla kaduilla kävelyä ja kaikkiin kaupunginosiin tutustumista ja jätimme museot Dogen palatsia ja Ca' d'oria lukuun ottamatta suosiolla väliin. Pari biennaalin näyttelyä tuli lisäksi käytyä katsomassa. Käveltyä tulikin sitten kilometritolkulla. Ihastuimme erityisesti Cannareggion hieman syrjäisempään kaupunginosaan, jossa ei ollut sellaisia turistilaumoja kuin San Marcon alueella, vaan aitoa venetsialaiselämää. Venetsia on kyllä niin erikoislaatuinen kaupunki, että sitä on tosi vaikea verrata mihinkään muuhun. Se on vain koettava. :peukku:

Suositun turistikohteen haittapuolena on turistimassojen ohella korkea hintataso - enpä ole ennen maksanut huoneesta kolmen tähden hotellissa keskimäärin 200 euroa/yö. Hotelli oli kyllä erittäin hyvä ja sijaitsi loistavalla (=kalliilla) paikalla San Marcon alueella.

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2703
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja inomu »

Olipa ihana syyslomamatka Kööpenhaminaan! Miksei kukaan ollut kertonut, että se on noin upea kaupunki :rakkaus: Pakko mennä uudestaan mahdollisimman nopeasti!
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16712
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

inomu kirjoitti:Olipa ihana syyslomamatka Kööpenhaminaan! Miksei kukaan ollut kertonut, että se on noin upea kaupunki :rakkaus:
Hauska kuulla. Olen nimittäin ensi kuussa menossa. Miksi en ole aiemmin, on suuri kysymys.

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

inomu kirjoitti:Olipa ihana syyslomamatka Kööpenhaminaan! Miksei kukaan ollut kertonut, että se on noin upea kaupunki :rakkaus:
Onpahan - minun hehkutukseni löytyy sivulta 84. :peukku: Tosin minäkään en ollut ennen omaa matkaani tajunnut, kuinka upea kaupunki se onkaan.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Äitini innostui Tbilisistä luettuaan jutun Hesarista, joten päätimme mennä sinne keväällä :joojoo: Tbilisi :ihana: :ihana: :ihana:

Odotan innolla tulevaa Thaimaan matkaa. Lähdemme Phuketiin joulupäivänä. Eksoottisempaa seikkailumatkailua :heh:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

No niin... Palattu on interrail-matkalta ja aika pienen tiivistelmän.

Matka luokan kanssa alkoi siis luonnollisesti bussimatkalla Helsinki-Vantaalle, josta tosin ei ole mitään suurempaa kerrottavaa. Sitten lento Müncheniin ja käväisimme mm. Neuschwansteinin linnassa lähistöllä sekä Dachaun keskitysleirillä (mielenkiintoinen, mutta ikävä paikka). Sitten jatkoimme yöjunalla Roomaan, jossa tutustuimme kaupunkiin. Ihan kivahan se oli, mutta ei silti mikään ihmeellinen. Colosseum ei ollut niin näyttävä kuin olisin toivonut. Junalla itään rantakaupunki Riminiin ja sieltä päiväretki San Marinoon, joka oli aivan IHANA kokemus. San Marinosta voisi hommata jonkun loma-asunnon. Siellä oli paljon ihania pikkukrääsäkauppoja. Sieltä ostin osan tuliaisista. Sitten jatkoimme matkaa Ravennaan, jossa käväisimme vain päivän ja sitten olikin vuorossa Fortezzan alppikylä Pohjois-Italiassa (ihmiset puhuivat kylläkin saksaa aikalailla). Sitten tiemme vei Wieniin, joka oli upea kaupunki ja käväisimme Sissin linnassa (en muista sen virallista nimeä). Wienistä suuntasimme Salzburgiin, jossa kahvilassa meitä palveli blondi "Aurela Gace". :heh: Mozartin synnyinkoti tuli nähtyä ulkoapäin. Salzburgin jälkeen oli vuorossa Berchtesgaden ja Hitlerin Kotkanpesä, joka sinällään oli aikamoinen pettymys. Ruma rotisko se Kotkanpesä ja vuorella oli niin suuri sumupilvi, että tuntui kuin muu maailma olisi kadonnut. Muuten vuorelta olisi varmasti ollutkin hienot näkymät, koska siellä oli sellainen kuva, missä näkyi, miltä vuorella näyttäisi, jos ei olisi sumua. Matkamuistoja Kotkanpesän viereisessä mökissä myi "Anna Rossinelli". :heh: Berchtesgadenin jälkeen lähdimme takaisin Itävaltaan, Innsbruckiin. Siellä minä päätin, etten lähden osan porukan mukaan jollain vuorella käymään vaan lähdenkin shoppailemaan. Sain ostettua kunnolla tuliaisia. Seuraava kohteemme oli Garmisch-Parten Kirchen, jossa ei sinällään ollut enää oikein mitään erityistä nähtävää, ihan kiva paikka. Sitten lähdimme takaisin Müncheniin ja vietimme siellä vielä vähän rentoa aikaa. Lento Helsinki-Vantaalle ja bussi Poriin matkan viimeisimpinä etappeina kruunasi reissun arvosanalla, hyvä.

Oho, yllättävän pitkä sepostus minulta. :heh:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kuulostaa tosi kivalta reissulta! :joojoo: Olisi kyllä mukavaa käydä joskus itsekin Keski-Euroopassa. Nuo keskitysleirit sun muut jättäisin tosin väliin. :eeek:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16271
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Serduchka kirjoitti:Fortezzan alppikylä Pohjois-Italiassa (ihmiset puhuivat kylläkin saksaa aikalailla).


Saksa on Etelä-Tirolin maakunnan virallinen (taitaa olla myös puhutuin) kieli. :joojoo:
Ruma rotisko se Kotkanpesä ja vuorella oli niin suuri sumupilvi, että tuntui kuin muu maailma olisi kadonnut.
Harmi, joskin mulla on samanlainen kokemus Zugspitzeltä kesältä 2009. :heh: :lohduton:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

ESC93 kirjoitti:
Serduchka kirjoitti:Fortezzan alppikylä Pohjois-Italiassa (ihmiset puhuivat kylläkin saksaa aikalailla).


Saksa on Etelä-Tirolin maakunnan virallinen (taitaa olla myös puhutuin) kieli. :joojoo:
Joo. Tiesin kyllä, että siellä puhutaan saksaa aika paljon. :joojoo: Zugspitzellä kävimme muuten myös, se unohtui sanoa. Sieltä oli ihan nätit näkymät. :mrgreen:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33313
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Pete »

Tammikuussa lähden viikoksi Teneriffalle. :joojoo: Matka maksaa enemmän kuin olin ajatellut, mutta hotelli on ainakin hieno.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Pete kirjoitti:Tammikuussa lähden viikoksi Teneriffalle. :joojoo: Matka maksaa enemmän kuin olin ajatellut, mutta hotelli on ainakin hieno.
Lähdetkö sinne yhdessä tyttöystäväsi kanssa?

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33313
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Pete »

blackburn kirjoitti:Lähdetkö sinne yhdessä tyttöystäväsi kanssa?
En. :eiei: Yhden itseäni vanhemman naisen ja nuoremman kundin kanssa kyllä. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja skidi »

:niinpa:
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Pete kirjoitti:
blackburn kirjoitti:Lähdetkö sinne yhdessä tyttöystäväsi kanssa?
En. :eiei: Yhden itseäni vanhemman naisen ja nuoremman kundin kanssa kyllä. :joojoo:
Onko siulla tyttöystävää?

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

blackburn kirjoitti:Onko siulla tyttöystävää?
Etkö huomannut nimiTyttis skidin viestiä? :draamaa:
skidi kirjoitti::niinpa:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33313
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Pete »

blackburn kirjoitti:Onko siulla tyttöystävää?
Kuolen neitsyenä yksin, toivottavasti kuitenkin sexiccäästi sixpackvatsaisena. :lohduton: Olenhan käynyt armeijan.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Sain Silja-Tallinkilta risteiltlahjakortin, koska olen Club One -kantis! Saan käyttää sen joko Tallinnan tai Stokiksen -risteilyyn. :uujee:

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Nyt se on varmaa: lähden parhaan ystäväni kanssa New Yorkiin! :tuuletus: Varattiin lennot ja majoitukset tänään, ollaan reissussa 28. kesäkuuta - 8. heinäkuuta välinen aika. :kups: Saadaan kokea 4th July ja lisäksi mä vietän 25-vuotissynttäreitäni. En ehkä ihan kestä! Ollaan haaveiltu tästä reissusta jo kuukausikaupalla ja nyt se oikeasti tulee toteutumaan! :ihana: Voi kun aika vaan kuluisi nopeasti, tyhmä talvi saisi mennä äkkiä ohi! On niin paljon kaikkea kivaa, mitä siellä halutaan nähdä ja kokea. <3 Onneksi kymmenessä päivässä ehtii vaikka mitä!
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33313
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Oi, kuulostaa mahtavalta! :tapu:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Loistavaa Aintsu! :tapu: :hali: Teille tulee varmaan uskomaton reissu! :ihana:

Itse kotiuduin maanantaina Münchenistä, jossa olin siskoni kanssa viisi päivää. Kävimme lelumuseossa, Dachaun keskitysleirillä ja Neuswansteinin linnalla. Tuo keskitysleiri oli kyllä mielenkiintoisin nähtävyys, suosittelen kaikille sinne menemistä. Ei todellakaan mikään hauskin paikka, mutta sai kyllä paljon ajattelemaan asioita.
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Violette »

Aintsun suunnitelmat kuulostavat hyviltä! :tapu: Itse olen jo pitkään haaveillut, että pääsisin käymään Pohjois-Amerikassa. Sitten kun olen joskus töissä ja rahaa on, pitää kyllä käydä ja vuokrata vaikka auto ja ajaa Yhdysvaltain läpi. Ja olla reissussa vaikka pari-kolme viikkoa. :surrur:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Violette kirjoitti:...pitää kyllä käydä ja vuokrata vaikka auto ja ajaa Yhdysvaltain läpi.
Toi on ollut mun haaveena jo monta vuotta, yläasteajoista lähtien. Jotenkin se olis vaan niin hienoa, kun olisi mahdollista nähdä niin paljon erilaisia ilmastoja ja kulttuureja yhden maan sisällä. :joojoo: :ihana:

Mahtavia uutisia Aintsulla! :tapu: Täällä näpyttelee yksi kateellinen! :tapu: :hihi:
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Darhen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4400
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 14:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Darhen »

Hauskaa reissua Aintsulle! :hali: Nykkiin olisi pakko päästä joku päivä... :surrur:
I am not that desperate and you are not that lucky.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kiitos kaikki höpönassut! :hali: Mä olen ihan täpinöissäni, enkä malttaisi odottaa ensi kesää! :surrur: Hotelli vaikuttaa supermukavalta (sijaitsee Chelsean kaupunginosassa ihan pääkallopaikoilla ja ilmeisesti aika homoystävällisellä alueella :heh:) ja Amerikan hintataso on NIIN alhainen tällä hetkellä, etten ihan kestä. Tekee vain mieli laulaa kaikkia New York -aiheisia biisejä ja tanssahdella ympäriinsä. :hihi:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Ooh! Oikein hyvää matkaa vaan Aintsulle New Yorkiin, kyllä se kesä pian tulee. :tapu:
Weewa kirjoitti:Itse kotiuduin maanantaina Münchenistä, jossa olin siskoni kanssa viisi päivää. Kävimme lelumuseossa, Dachaun keskitysleirillä ja Neuswansteinin linnalla. Tuo keskitysleiri oli kyllä mielenkiintoisin nähtävyys, suosittelen kaikille sinne menemistä. Ei todellakaan mikään hauskin paikka, mutta sai kyllä paljon ajattelemaan asioita.
Dachaun keskitysleiri oli tosiaan mielenkiintoinen paikka. Täällä myös yksi, joka suosittelee paikkaa. Neuschwansteinin linna oli kyllä nätti. <3 Harmi vaan, ettei siellä sisällä saanut kuvata mitään. :lohduton:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Vastaa Viestiin