Käyttäjiä selaamassa...

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Käyttäjiä selaamassa...

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Tuo toiminto on mukava, mutta miten on mahdollista, että välillä näkyy oma nimi, välillä ei noissa käyttäjissä?

t.JukkaV :)
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
petri
Hovimestari
Hovimestari
Viestit: 396
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:49
Paikkakunta: Berlin

Käyttäjiä selaamassa...

Viesti Kirjoittaja petri »

php-sessiot vanhenevat noin. 60 minuutissa. Jos selain ei saa mitään uutta tietoa sivustolta niin se lukee kaiken tarvittavan välimuististaan. Silloin voi käydä niin että istunto vanhenee.

Tuo ei tosin haittaa käyttöä mitenkään jos on rastittanut muista kirjautuminen kohdan.

t: Petri

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Käyttäjiä selaamassa...

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Vanha aihe ylös... Eli jos on rastittanut 'muista kirjautuminen' voisiko välttyä siltä, että pitkää viestiä kirjoittaessa ns. portsari ei heittäisi pihalle, jos ei noin tunnin vuodatuksen jälkeen ole ehtinyt sivua päivittämään? Mitä muuta konkreettista hyötyä kyseisen kohdan rastittamisesta saa, esimerkiksi yleiskäytössä olevalta koneelta?

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Käyttäjiä selaamassa...

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Hmm... mun piti eilen illalla katkaista internetyhteys koko päiväksi, enkä siis päässyt normaalisti loggautumaan ulos esim. Kuppilasta, ja nyt olin jo valmiiksi sisällä, vaikkei koko kone ole ollut päällä vuorokauteen.... miten nsinut, Soppis sitten kengitään ulos? :shock:
Hello Hi!

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Käyttäjiä selaamassa...

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Siis tämä tuli ihan alunperin mieleen siitä, että porukka puhuu joutuneensa uloskengityksi kirjoittaessaan pitkää viestiä. Olen itse törmännyt ongelmaan siinä vaiheessa, jos esim. olen jonkin aikaa koneelta pois, ja sitten koitan lukea viestejä, joita en sitä ennen ole ehtinyt lukea/kommentoida.

Raja tulee vastaan juurikin noin tunnin kuluessa, jos ei vaihda sivua. Tuskin kukaan vain lukee yhtä ketjua tunnin ajan, mutta vastatessa ongelma on olemassa. Eli jos kirjoittaa pitkää vastausta. Kun painaa 'lähetä' -nappia, saattaa Kuppilan järjestelmä pyytää uudelleenkirjautumista ja edellisen sivun päivitys ei enää korjaa tekstin palautusta.

Olisiko mitenkään mahdollista muuttaa sitä tosiasiaa, ettei joutuisi uloskirjautuneeksi tunnin aikana? Vai eivätkö muut ole kohdanneet samaa ilmiötä?

Silloin, kun joutuu kirjaimellisesti uloskengityksi, tulee sivu, jossa pyydetään tunnusta ja salasanaa. Toki on helppo kirjautua uudelleen, mutta silloin lukemattomat viestit muuttuvat luetuiksi.

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Käyttäjiä selaamassa...

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Ja heti perään ihan konkreettinen vikailmentymä: Sain eräältä Kuppilalaiselta yksärin, ja kun olin tallentanut sen arkistooni, minut potkaistiin pihalle. Olin ihan aktiivisena käyttäjänä koneella, ei mitään taukoja.

Edellämainitun viestin kanssa sattumaa, vai mistä selitys? Koneessaniko vika?

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Lilli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 855
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 20:08
Paikkakunta: Kuopio

Käyttäjiä selaamassa...

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Ihan juu tuota samaa olen Soppiksen kanssa miettinyt, jotta hittolainen kun aina lentää pihalle, jos unohdut vaikka huussiin tai syömään pidemmäksi aikaa. :lol: No lähinnä ongelmana on jos kesken Kuppilan juorujen lukemisen joutuu lähtemään vaikka telkkarin ääreen, niin täytyy muistaa mainoskatkoilla käydä klikkailemassa, jotta pysyy sisällä ja tietää mitkä viestit on vielä lukematta!
Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa, ei voi olla kauhean vaarallinen.
- Muumit -

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Käyttäjiä selaamassa...

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Minulla on puolestaan ollut sellainen ongelma, että tietokone on kaatunut kesken kuppilavisiitin. Ja sitten kun olen saanut koneen uudestaan käyntiin ja kammennut sivuille niin järjestelmän mukaan olenkin ollut jo koko ajan täällä. Eli varmaan jutska on sama, jota JuhaUK edellä kuvaili.

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Käyttäjiä selaamassa...

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Lillin mainitsema kikkailu on ihan tuttua, että saa pidettyä itsensä aktiivisena. Riittäisikö selvitettävää Petrille jo tarpeeksi?

Ai niin mutta sehän vielä, että sitten kun olen vasten tahtoani lentänyt kesken istunnon ulos Kuppilasta, niin nickini näkyy kirjautuneiden listassa. Ja uudelleenkirjautuminen tökkii.

No toki se auttaa, että käynnistän koneen uudelleen. Mutta onhan tuo pidemmän päälle nyppivää.

Enkä vitsaile nyt yhtään. Ihmettelen vain, etteikö kenelläkään muilla ole vastaavia ongelmia ilmennyt :roll: Jos ei ole muita ilmoittautuneita, alan ihan vakavasti harkitsemaan uutta laitteistoa tänne suuntaan.

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Käyttäjiä selaamassa...

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Soppis kirjoitti:Vanha aihe ylös... Eli jos on rastittanut 'muista kirjautuminen' voisiko välttyä siltä, että pitkää viestiä kirjoittaessa ns. portsari ei heittäisi pihalle, jos ei noin tunnin vuodatuksen jälkeen ole ehtinyt sivua päivittämään? Mitä muuta konkreettista hyötyä kyseisen kohdan rastittamisesta saa, esimerkiksi yleiskäytössä olevalta koneelta?
Pakko nostaa tämä aihe taas ylös, kun haluaisin tietää vastauksen tähän kysymykseen. Jos joku asiasta tietävä voisi ystävällisesti vastata?

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Käyttäjiä selaamassa...

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Näkevätkö kaikki muut aina itsensä...

"Käyttäjänä selaamassa tätä foorumia"?

Siis välillä mun nimimerkki näkyy "lukijana" ja välillä ei.... Mietin, mistä se johtuu, että välillä nimimerkkini ei näy ollenkaan, vaikka olen foorumilla mukana.

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Käyttäjiä selaamassa...

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Jos en ihan väärin muista, niin foorumiosaston yläosassa näkyvä tieto tulee pienellä viiveellä, perustuu viiden minuutin takaiseen tilanteeseen. Eli jos olet juuri siirtynyt lukemaan ko. palstaa, et näy, jos olet ollut yli viisi minuuttia, näyt käyttäjien joukossa. Noin sen käsittääkseni pitäisi mennä, tiedä sitten, toimiiko käytännössä, vai bugaileeko miten sattuu.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Vastaa Viestiin