Ongelmia kuvien kanssa

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Ongelmia kuvien kanssa

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Pistäisin tuonne viisugalleriaan mm. mun yo-kuvia, mutta noi kuvat, jotka kameralta otin koneelle onkin aika isokokosia, 1-2,5mt. Galleriassahan on vaan 3mt tilaa, joten sinne ei niitä mahdukaan ellen pienennä kuvia..ilmeisesti kokokin pienentyis jos kuvien resoluutiota pienentäisin, mutta kun mulla ei oo mitään ohjelmaa sitä varten..Millä onnistuis?

Aiemmin oon tehny niin, että oon pistäny kuvan ensin irc-galleriaan. Sinne laitettaessa se automaattisesti muuttaa sitä pienemmäks, mutta nyt en saa sinnekään pistettyä..argh!
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Ongelmia kuvien kanssa

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Kuvankäsittelyohjelmalla, Paint on surkea tässä asiassa. Photoshoppia minä käytän, mutta kameran mukana tulee yleensä jonkinlainen ohjelma, jolla pienentäminen myös onnistuu. Tai sitten voit lähettää kuvan jollekin jolla on sopiva ohjelma.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Ongelmia kuvien kanssa

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

resoluutio on näköjään ihan kiva: 2272 x 1704

ilmankos! :D Varmaan asetuksissa jotain persiillään kun noin ison resoluution pistää jokaseen..säätöööö
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Ongelmia kuvien kanssa

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

JeSSSe kirjoitti:resoluutio on näköjään ihan kiva: 2272 x 1704

ilmankos! :D Varmaan asetuksissa jotain persiillään kun noin ison resoluution pistää jokaseen..säätöööö
No, minun kamerassa kaikista kuvista tulee aina noin isoja. Tai ei samankokoisia, mutta kuitenkin valtavia.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Ongelmia kuvien kanssa

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Niin, jos digikuvistaan meinaa joskus paperikuvia teetättää niin ei kannata pienentää resoluutiota "yhtään" maksimista. Kannattaa ottaa kameralla mahdollisimman suuritarkkuuksisia kuvia ja vasta sitten omalla koneella pienennellä niitä sopivasti käytön mukaan. Kunhan säästää alkuperäiset kuvat isokokoisina.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Ongelmia kuvien kanssa

Viesti Kirjoittaja Nadi »

Kun galleriaan liittää niitä kuvia, niin sehän kysyy siinä lopussa, että millaisena sen kuvan sinne haluaa. Mulla se ainakin muokka isotkin kuvat pieneksi sen mukaan. Oonko nyt ihan väärässä, jotta se kuva voi olla vaikka minkä kokoinen, mutta se kyselyn mukaan muokka se haluamaasi kokoon? Siinä on kolme eri kokovaihtoehtoa.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Ongelmia kuvien kanssa

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

On siinä ne vaihtoehdot joo ja aiemmin se on mullakin toiminu noin. Näiden kuvien kanssa ei onnistunu ja yks kuva täytti jo koko boksin...mutta nyt on kuvia pienennetty ja siel on pari yo-kuvaa äitin ottama. Kiitos Jvvv muuten tosta vinkistä! :)
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Ongelmia kuvien kanssa

Viesti Kirjoittaja Nadi »

Kiva kiva, täytyykin kipasta katsomaan!

Vastaa Viestiin