Kuvat ja Avattaret

Ik heb zorgen - palautteet ja tiedotteet. Voit kirjoittaa tänne ilman rekisteröitymistä.
Avatar
Lilli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 855
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 20:08
Paikkakunta: Kuopio

Kuvat ja Avattaret

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Mulla ei näy juuri mitkään noista keskusteluihin liimatuista kuvista (esim. MiljonääriJussin iltasanomat ...ym) ja avattaretkin on alkaneet näkyä niin, että sivun viimeinen pomppaa edellisen keskustelijan päälle! Tähän asti on kaikki näkyneet ihan hyvin, mutta nyt pari päivää on ollut hiukan ongelmia noiden kuvien suhteen.

Mun koneelle ei pitäis olla tapahtunut mitään kummaa viime päivien aikana, joten ihmettelenkin että mistä mahtaa johtua?!

Ja pliiiiiiiiis, älkää laittako järkyttävän isoja kuvia noihin keskusteluihin. Oon huomannu, että kun samalla sivulla on monta isoa kuvaa, ainakin mun koneella alkaa jo lataaminen hidastua huomattavasti!
Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa, ei voi olla kauhean vaarallinen.
- Muumit -

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Kuvat ja Avattaret

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Apuaahhh. Käyttäytyvätkö mitkään muut sivut, joilla käyt, oudosti? Välillä voi koneessa olla välimuisti täynnä tai nettiyhteys tökkiä, niin ettei kuvat jaksa latautua, mutta tuo avatarien päällekkäinmeno on kyllä outoa. Osaakohan Petri virkkoa mitään, kun ehtii? Tai muut kuppilan ns. nettivelhot?

Isoista kuvista olen ihan yhtä mieltä jo senkin takia, että jotkut yhä vielä surffivat modeemiyhteyksin, ja heitäkin kenkuttaa niitä kuvia latailla. Mutta pieni kuva siellä täällä on ihan paikalaan...Kummastuttaa nyt vaan tuo sinun avatar-ilmiö, onko kellään vastaavaa?
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Lilli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 855
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 20:08
Paikkakunta: Kuopio

Kuvat ja Avattaret

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Ei mulla mitkään muut sivut töki eikä jöki! Kummallista on tämä! Hitottaa ihan hirmusti! :x :x

Eikä mulla todellakaan ole edes mikään maailman hitain yhteyskään. Välimuistit tyhjennän pari kertaa päivässä ...jne. :x
Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa, ei voi olla kauhean vaarallinen.
- Muumit -

Avatar
petri
Hovimestari
Hovimestari
Viestit: 396
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:49
Paikkakunta: Berlin

Kuvat ja Avattaret

Viesti Kirjoittaja petri »

En ole kuullut vastaavanlaisesta actionista koskaan aiemmin, enkä osaa suoraan sanoa että mistä se voi johtua.

Muutama päivä sitten windows-käyttöjärjestelmiin tuli noin parikymmentä paikkausta, olisiko päivityksissä tapahtunut jotain outoa?

Ota kertomastasi näytöllisestä kuvaruutukopio leikepöydälle painamalla shift-printscreeniä ja liittämällä se jossain kuvaohjelmassa tyhjään kuvapohjaan. (Tai vaikka suoraan word-asiakirjaan.) Ja lähetä se liitetiedostona sähköpostilla osoitteeseen petri@seta.fi niin saan tarkemman käsityksen siitä että mitä ruudullasi oikein tapahtuu.

Tarkista myös http://www.windowsupdate.com sivuilta päivitysten "asennushistoria" sekä se että päivitykset ovat varmasti ajan tasalla "etsi päivityksiä" linkin kautta.

t: Petri

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Kuvat ja Avattaret

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Mistä johtuu kun mun koneella ei näy kaikkien avattaret. Töissä ne näkyy, vaikka siellä on surkeempi kone.
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Kuvat ja Avattaret

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Ei kai kenelläkään nyt vain enää ole suosikeissaan sitä vanhaa http://www.viisukuppila.tk -osoitetta? Sitä kautta kun tulee sisään, ei toimi kuvat ja avattaret?? Tästä Petri neuvoi jo aiemmassa ketjussa. Kuppilan osoite on siis VAIN JA AINOASTAAN http://www.viisukuppila.fi !!

Petri, pitäisikö se .tk osoite "tappaa" ettei tämä sama homma toistu? :?
Hello Hi!

Avatar
Lilli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 855
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 20:08
Paikkakunta: Kuopio

Kuvat ja Avattaret

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Kyllä mie kahvittelen ihan fi-päätteisessä kuppilassa! :lol:
Esim noi Bronzen kuvat ei aukea mulla lainkaan! Tosi outoa, koska kaikki muu nettiyhteyden kanssa pelaa ihan mutkattomasti! :(
Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa, ei voi olla kauhean vaarallinen.
- Muumit -

Avatar
Lilli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 855
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 20:08
Paikkakunta: Kuopio

Kuvat ja Avattaret

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Nyt ärsyttää ihan toden teolla! Mulla ei siis näy mitkään kuppilan sivuille liitetyt kuvat. Avattaret näkyy, mutta kaikki kuvat puuttuvat. PRKL! Häviääkö seuraavaks tekstitkin?!?! :x :x :x
Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa, ei voi olla kauhean vaarallinen.
- Muumit -

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Kuvat ja Avattaret

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Mä taas en saa kopioitua tänne hymiöitä, kuvia yms. lainkaan!
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
petri
Hovimestari
Hovimestari
Viestit: 396
Liittynyt: 09 Marras 2003, 01:49
Paikkakunta: Berlin

Kuvat ja Avattaret

Viesti Kirjoittaja petri »

Lilli kirjoitti:Nyt ärsyttää ihan toden teolla! Mulla ei siis näy mitkään kuppilan sivuille liitetyt kuvat. Avattaret näkyy, mutta kaikki kuvat puuttuvat. PRKL! Häviääkö seuraavaks tekstitkin?!?! :x :x :x
Kannattanee tarkistaa kaikki selaimen asetukset. Explorerissa on nippeli poikineen joilla ohjataan sivujen toimivuutta. Pystytkö käyttämään jotakin toista selainta kokeeksi? Asenna kokeeksi vaikka Mozilla.

JukkaV: Miten niin et saa liitettyä hymiöitä tai kuvia, oletko lukenut käyttöohjeet?

t: Petri

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Kuvat ja Avattaret

Viesti Kirjoittaja youkka »

Kysymykseni ei välttämättä liity tähän topiciin, mutta en jaksa uuttakaan avata. Joku on saattanut huomatakin, että olen pariin kertaan yrittänyt ladata omaa kuvaani avattareksi huonoin tuloksin. Olen skannanut normaalin kymppikuvan ja pienentänyt sen korkeudeltaan sataan pikseliin. Avatartilaan liitettynä kuvan reunat kuitenkin pikselöityvät todella rumasti niin, että lähietäisyydeltä en ole tunnistaa itseäni. Miksi ääriviivat sumenevat? Onko kymppikuvan pienentäminen tuomittu epäonnistumaan :(
Ilman viisuja ei tule kesää!

Avatar
Chris
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1030
Liittynyt: 24 Maalis 2004, 00:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Kuvat ja Avattaret

Viesti Kirjoittaja Chris »

JuhaUK kirjoitti:Ei kai kenelläkään nyt vain enää ole suosikeissaan sitä vanhaa http://www.viisukuppila.tk -osoitetta? Sitä kautta kun tulee sisään, ei toimi kuvat ja avattaret?? Tästä Petri neuvoi jo aiemmassa ketjussa. Kuppilan osoite on siis VAIN JA AINOASTAAN http://www.viisukuppila.fi !!

Petri, pitäisikö se .tk osoite "tappaa" ettei tämä sama homma toistu? :?
Hmmm...meikäläiselläpä on!!! Kaikki toimii kuitenkin aivan loistavasti, näen kaikki mahdolliset kuvat...joten en tiedä uskallanko vaihtaa ollenkaan tuohon tuoreempaan osoitteeseen...! Mulla on kyllä sellainen supernopea laajakaistayhteys, joten ehkäpä sekin auttaa asiaa...!

Ja Youkka...! Minähän olen muutamaan otteeseen vaihtanut omaa kuvaani, enkä ole törmännyt muuhun ongelmaan kuin siihen, että kuvan on oltava tarpeeksi pieni - olenkin joutunut sitä "höyläämään" reunoista pariin otteeseen kuvankäsittelyohjelmalla...! Oliko se nyt niin, että kuva sai olla korkeintaan 10 kilotavua suuri ja kooltaan suunnilleen noin 3X3 senttimetriä...tai siis alle sen sadan pikselin (myös leveydeltään!)...?

:eggface:

P.S. Tarkemmin mittailtuani huomasin nykyisen avatarini olevan noin 3,5X3,5 senttiä...!

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Kuvat ja Avattaret

Viesti Kirjoittaja youkka »

Chris: Alkuperäinen kuvani on siis paperimuodossa ja normaali kymppikuva, jonka olen skannannut koneelleni. Pienensin sitä skannerini mukana tulleella simppelillä ohjelmalla kokoon 100x66 pixeliä, ja sain sen rosoisena näkyviinkin kuppilassamme.

Kysyn siis edelleen, voiko pikselöityminen johtua liian rajusta pienentämisestä. Tiukalla naamarajauksella säästäisin pienennyssuhdetta, mutta jotenkin kuvani vaatii vähän tilaa ympärilleen :wink:
Ilman viisuja ei tule kesää!

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Kuvat ja Avattaret

Viesti Kirjoittaja youkka »

No eipähän tuo nyt vieläkään terävyydellään häikäise, mutta näköjään rosoisuus johtuu juuri liian rajusta pienentämisestä. Digikuvien kanssa ei ilmiesesti ole samaa ongelmaa?
Ilman viisuja ei tule kesää!

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Kuvat ja Avattaret

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Nyt on hyvä.
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
Chris
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1030
Liittynyt: 24 Maalis 2004, 00:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Kuvat ja Avattaret

Viesti Kirjoittaja Chris »

youkka kirjoitti:No eipähän tuo nyt vieläkään terävyydellään häikäise, mutta näköjään rosoisuus johtuu juuri liian rajusta pienentämisestä. Digikuvien kanssa ei ilmiesesti ole samaa ongelmaa?
Kyllä tuo kuvasi Youkka oikein hyvältä näyttää - taidat vaan olla vähän liian itsekriittinen...!

:lol:

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Kuvat ja Avattaret

Viesti Kirjoittaja youkka »

Kyllähän tuo nyt ihan kelpaa (eri asia onkin sitten se, kauanko jaksan virnettäni katsella :wink: ). Tarkennan vielä kertaalleen, että alkuperäisessä kuvassa minua näkyy jokseenkin napaan asti ja päätäkään ei ole noin rajusti rajattu. Pienensin siis alkuperäistä mahdollisimman paljon rajaamalla, minkä jälkeen piti vielä vähentää pikseleitäkin. Lopputulos ei kuitenkaan kärsinyt läheskään yhtä paljon kuin koko alkuperäistä pienennettäessä.
Ilman viisuja ei tule kesää!

Vastaa Viestiin