Eurovision-diskussion på svenska

Ei-vuosikohtaisen viisukeskustelun arkisto.
Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Eurovision-diskussion på svenska

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Eftersom vi har redan möjlighet att diskutera på engelska, tänkte jag börja diskussionen på svenska. Så, berätta oss, vad du tycker om finska seminalen i Lahtis osv.

Kram, Jukka :)
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
TobSon
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 191
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 22:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Lahtis

Viesti Kirjoittaja TobSon »

Standarden på sånger är inte så pjåkig i den första semifinalen, men hela produktionen är totalt usel och hemsk. Vad håller YLEs producent på med? Hur kan man täcka hela bildrutan med telefonnummer? INGEN minns ju någon av låtarna efteråt? Är det melodiradio på tv?
blowup:
A&N tog mig helt på sängen, men det kunde ha varit värre. Såg semin tillsammans med en hel uppsättning finska människor som tyckte att Place 2 Go var bäst... Och då fick jag rysningar... :shock:
Av de som gick vidare skulle nog bara I'dees vara nåt att skicka utomlands. Och bara om de hittar sig en koreograf först... :wink:
On est sur la terre
pour se laisser faire
y'a pas d'mal à s'faire du bien
*******France 1974********

http://tobsonineuroland.blogs.se

Avatar
Chris
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1030
Liittynyt: 24 Maalis 2004, 00:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Eurovision-diskussion på svenska

Viesti Kirjoittaja Chris »

HERREGUD...och jag som trodde att du TobSon var engelsktalande...! Vilken verklig tabbe av mig...! :oops: Nä men vad gör det...det är kul att man kan språka på så många sätt som bara möjligt - nu alltså på svenska, mitt andra modersmål (egentligen blir det nog mitt "fadersmål" men vad gör det...inte ska man vara för pedantisk...). Äh...nu måste jag kila iväg - jag kommenterar den första semin senare...! Men helt ok att vi fick en diskussion även på svenska...tack Jukka!
smiley-078:

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Eurovision-diskussion på svenska

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Ö, ö, hö-ö, hö-ö's mö

:lol: :lol: :lol:
Viimeksi muokannut gentedimare, 16 Tammi 2005, 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
TobSon
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 191
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 22:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Ha ha ha!

Viesti Kirjoittaja TobSon »

Bevisligen är jag ju GANSKA engelskspråkig också... :lol: Men jag är ytterligare en av dessa näsvisa rikssvenskar som flyttat till Finland... :lol: Det absolut bästa med att ha en tråd på svenska också är att man kan formulera sig olika på olika språk och få vara sarkastisk flera gånger. :wink:
Nu ska vi bara locka in lite fler människor här... Kom igen nu, Finland! 8)
On est sur la terre
pour se laisser faire
y'a pas d'mal à s'faire du bien
*******France 1974********

http://tobsonineuroland.blogs.se

Avatar
TobSon
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 191
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 22:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Trött på YLE...

Viesti Kirjoittaja TobSon »

Det verkar som att de fina skyltarna med telefonnummer blir kvar de följande veckorna också... Jag blir så trött och frustrerad. Varför är det så omöjligt att göra bra tv i det här landet? Jag blir helt vansinnig...
On est sur la terre
pour se laisser faire
y'a pas d'mal à s'faire du bien
*******France 1974********

http://tobsonineuroland.blogs.se

KrisB
Maistelija
Maistelija
Viestit: 26
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 00:52
Paikkakunta: Stockholm

Du är inte den ende

Viesti Kirjoittaja KrisB »

Helt ofattbart. :evil:
Inser de inte hur fult det är? Hoppas det är några artister som reagerar mot idéen. Vad är poängen med att ha ett "framträdande" om ingen ser det ändå...
Då är det lika bra att köra som I'Dees och bara stå där...

Avatar
Chris
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1030
Liittynyt: 24 Maalis 2004, 00:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Eurovision-diskussion på svenska

Viesti Kirjoittaja Chris »

Ja-a det ÄR faktist ofattbart TobSon och KrisB - men det är ju frågan om YLE och Finland, här är ju allt möjligt...! Vi har ju övertagit Albaniens roll som Europas "kråkvinkel" - det mest efterblivna ESC-landet i vår världsdel...! ](*,)

Vad gäller den första semin så avstår jag gladeligen att kommentera desto mera - allt väsentligt har ju redan sagts: sex mer eller mindre bottenlåtar...!

Och TobSon: behöver vi mer trådar...? Jag kunde åtminstone försöka vara sarkastisk även på tyska och franska...! :wink:

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Eurovision-diskussion på svenska

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Jag undrar, om Rundradion är inte intresserad av EM-schlager. Kanske Rundradion vill inte ha bra resultat. :? Hur är det? Jag hörde i går en sång av Inka i Radio Suomi. Jag tänkte, att det är ganska konstigt att höra olika låter, som skulle vara bättre i EM-schlager. Men vi kan bara hoppas... bättre framtiden!
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
TobSon
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 191
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 22:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Intresse...

Viesti Kirjoittaja TobSon »

Varför skulle rundradion vara intresserad av Eurovisionen? Herregud, det är ju bara ett underhållningsprogram med världens största tittarsiffror? Vem vill ha såna? Kanske man kunde få trean att ta över bara för ett år? De kunde göra som i Belgien, där man varvar mellan Flandern och Vallonien, och här kunde man låta YLE ha tävlingen vartannat år och MTV3 vartannat, och sedan se vem som lyckas bäst...

En tråd på franska vore helt super, och så kan vi kanske lura hit lite franska fans. De skulle ha förståelse för vår frustration, France 3 är ett av de tv-bolag som om möjligt bryr sig ÄNNU mindre om ESC än YLE... :roll:
On est sur la terre
pour se laisser faire
y'a pas d'mal à s'faire du bien
*******France 1974********

http://tobsonineuroland.blogs.se

Avatar
TobSon
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 191
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 22:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Finland, Finland, Finland...

Viesti Kirjoittaja TobSon »

the country where I want to be...
Mer diskussion på svenska åt folket. Just nu pratar jag mest bara med mig själv och det känns olycksbådande... :oops: Sarkasmer på svenska, nu, tack! :wink:
On est sur la terre
pour se laisser faire
y'a pas d'mal à s'faire du bien
*******France 1974********

http://tobsonineuroland.blogs.se

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eurovision-diskussion på svenska

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Jag måste erkänna att jag var besviken på låtarna i den andra semifinalen. De var ganska tråkiga och ointressanta - Momocat var det enda undantaget. Samtidigt är jag nog glad över att den första semin var så pass bra (så att vi fick en bra start - och nu menar jag inte tv-showen :roll:).
Dessutom har jag stora förväntningar inför den sista! Firevision, Geir, Wäinötär. Det kommer att bli toppen. 8) Och förhoppningsvis varierande med olika musikstilar - nånting som jag anser är jätteviktigt.

Angående tv-showen och texter på rutan.. kan inte ens uttrycka hur frustrerad jag blev. Hoppas att de fattar åtminstone innan finalen hur dumt det ser ut.

Hittils är I'Dees min favorit. 8)
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Finland, Finland, Finland...

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

TobSon kirjoitti:Sarkasmer på svenska, nu, tack! :wink:
Det skulle vara lättare att börja diskutera på svenska om någon INTE krävde sarkasm. ;) Det är ganska svårt att skriva sarkastiskt om det borde göras med en ordbok. :oops:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Chris
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1030
Liittynyt: 24 Maalis 2004, 00:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Sarcasm is my middle name...!

Viesti Kirjoittaja Chris »

Nä...jag har faktist försökt bli av med att peta in sarkasmer i varje meddelande - folk verkar inte kunna respektera uppriktiga harmlösa sarkasmer (hmm...finns det såna överhuvudtaget... :lol: ..), endast bråkdelen verkar ha sinne för ironisk humor. De flesta tar bara illa upp och ser sarkasmen som ett övergrepp på ett helt personligt plan - men det är ju inte alls vad sarkasm står för. Jag tycker helt personligen att sarkastiska meddellanden är kul att läsa, men som sagt balanseringen mellan harmlöst pikande och kränkande intrång på någons personliga sfär är ibland hårfin...! Men det får räcka om sarkasmer...

Gårdagens andra semi lyfte fram endast en ny favorit för mig, nämligen Momocat med Europa, Europa...! Låten representerar den typ av musik som jag personligen gillar väldigt bra - en kul hänförande rytmisk låt med orientaliska inslag. Låtens text var tyvärr en aning för uppenbar och naiv, arrangemangen kunde även den piffas upp...men hur som helst...jag väntar ivrigt på fredagen...! Resten av låtarna var rätt jämna, ingen framträdde som någon potentialisk vinnarlåt...Kimmo Kouris låt kunde kanske bli nominerad till årets mest underhållande låt, vad tycker ni andra...? Jag ser i alla fall fram emot hans "show" på fredagen...han verkar ju vara en fullfjädrad komiker...! :roll:
Viimeksi muokannut Chris, 18 Tammi 2005, 12:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eurovision-diskussion på svenska

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

barbarossa kirjoitti: Hoppas att de åtminstone innan finalen fattar hur dumt det ser ut.
Och det har dom fattat! Telefonnumren kommer att tas bort! cheerleader04: (Alla nummer kommer inte att visas under varje sång, alltså.)
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Eurovision-diskussion på svenska

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

barbarossa kirjoitti:
barbarossa kirjoitti: Hoppas att de åtminstone innan finalen fattar hur dumt det ser ut.
Och det har dom fattat! Telefonnumren kommer att tas bort! cheerleader04: (Alla nummer kommer inte att visas under varje sång, alltså.)
Va? Skojar du eller menar du på allvar? Är det verkligen S-A-N-T? Om det är... så säger jag så här: KANON!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

TACK, YLE, STORTACK!!!
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
TobSon
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 191
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 22:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Tack?

Viesti Kirjoittaja TobSon »

Nej, hör ni... Något tack ska YLE inte ha. Vilket efterblivet medeltida tv-bolag som helst förstår automatiskt att man bara inte gör så i en direktsändning. Att de nu möjligen tas bort är bara krisen och paniken som talar, jag har hört rykten om mindre briljanta tittarsiffror...
Men kul att se att NÅGON i produktionen verkar ha ett förnuft att ta till fånga...
On est sur la terre
pour se laisser faire
y'a pas d'mal à s'faire du bien
*******France 1974********

http://tobsonineuroland.blogs.se

Nina
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 21:03
Paikkakunta: Helsinki

Eurovision-diskussion på svenska

Viesti Kirjoittaja Nina »

Men halleluja! :roll:
Bara en vecka för sent att komma på det yle....snyggt hörrni!

Ja, tittarsiffrorna....vad ska man säga. Nä, jag kommer inte på nåt att säga alls. Pinsamt bara! Men vad räknar de med när de är rädda för att göra reklam i sin egen tv-kanal?!

Jag håller fast vid att både Albanien och Estland gör mycket bättre tv än finland. P-I-N-S-A-M-T!!! Och jag som har försvarat finland o finsk musik...
0_7_3:

Avatar
TobSon
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 191
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 22:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Eurovision-diskussion på svenska

Viesti Kirjoittaja TobSon »

Jo vars, det är du där hela irritationen ligger. Först säger hela världen: HA HA HA, FINLAND! De kan ju INGENTING! -Jooo, säger jag, Finland kan, bra låtar, bra artister, och inte ens YLE kan förstöra en tv-sändning hur mycket som helst.
duel:
Och BANG! Vem har rätt och vem har fel?
Naturligtvis har JAG fel... Igen! Varför ger man inte upp?
](*,)
Man blir ju bara så... så... furious3:
On est sur la terre
pour se laisser faire
y'a pas d'mal à s'faire du bien
*******France 1974********

http://tobsonineuroland.blogs.se

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Eurovision-diskussion på svenska

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

TobSon kirjoitti:Och BANG! Vem har rätt och vem har fel?
Naturligtvis har JAG fel... Igen! Varför ger man inte upp?
](*,)
Man blir ju bara så... så... furious3:
Förbannad? Schockad? Helt enkelt irriterad?

Jodå, jag förstår dig... :( :( :(
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
TobSon
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 191
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 22:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Eurovision-diskussion på svenska

Viesti Kirjoittaja TobSon »

...men korkade jag håller ju REDAN på att bygga upp nån typ av förhoppning igen... Om de tar bort telefonnumren kanske programmet kan bli bra, och artisterna kanske kan sjunga....
party-smiley-020:
Helsingfors 2006!!! :lol: Och i Hartwall, inte i Tammerfors, por favor...
On est sur la terre
pour se laisser faire
y'a pas d'mal à s'faire du bien
*******France 1974********

http://tobsonineuroland.blogs.se

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Eurovision-diskussion på svenska

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

NEJ till Hjallis-haller(?)!
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Eurovision-diskussion på svenska

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Hej!

En annons för alla: vi har ett karaokemöte i morgon, om man är intresserad av det. Det är i Helsingfors, först vi kan träffas i Satumaa kl. 15 -> och fortsätta i Swengi kl. 19 ->. Vad tycker ni om det?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Nina
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 21:03
Paikkakunta: Helsinki

Eurovision-diskussion på svenska

Viesti Kirjoittaja Nina »

Hoppas ni har det roligt på karaoke!
Jag kom nyss hem från yle och nu måste jag sitta och plugga resten av kvällen... :sleeping:

Hejar på Momocat, Nina & Geir och Sanna på fredag men tror att tråk-Christian går vidare. Blääääääää! :roll: Lärde de sig INGET i Idols? Man kan inte bara stå - titta ut i tomma intet - sjunga utan inlevelse - gå några steg åt höger - absolut INTE titta in i kameran & sjunga som om man läser innantill...

*tror jag ska starta artistskola*

Avatar
TobSon
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 191
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 22:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Bra idé

Viesti Kirjoittaja TobSon »

Om du startar artistskola :-({|= så kan jag starta en workshop i hur man producerar tv-underhållning... "Vad är en kameravinkel och varför är de viktiga?" Kanske kan man bygga upp nåt positivt i tid för finska finalen 2016 eller nåt...? mixed-smiley-005: Sedan rockar Finland! dan.gif:
On est sur la terre
pour se laisser faire
y'a pas d'mal à s'faire du bien
*******France 1974********

http://tobsonineuroland.blogs.se

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Eurovision-diskussion på svenska

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Nina kirjoitti:Hejar på Momocat, Nina & Geir och Sanna på fredag men tror att tråk-Christian går vidare.
Glöm inte Kimmo! Jag är ganska säker på att han går vidare. :?
Det är precis på honom som alla "vanliga" tittare kommer att rösta, alla de tanter som i fjol röstade på Jari just därför att han är... Jari. :wink:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Nina
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 21:03
Paikkakunta: Helsinki

Eurovision-diskussion på svenska

Viesti Kirjoittaja Nina »

Jo, jag tycker inte Elvis är så pjåkig faktiskt. Mina föräldrar och alla i deras generation kommer att älska den låten. Men jag har hört att Kimmo inte är bra på scenen. Det är däremot Geir o Nina som säkert konkurerar om samma röster, alltså från samma målgrupp.

De som röstar på Christian (barn o tjejer i yngre tonåren) tycker ju i regel inte om samma musik som deras föräldrar. Man får väl bara hoppas att Idols hypen har lagt sig vid det här laget...

Målgruppen däremellan röstar på Momocat!

Blir spännande att se om artisterna den här veckan sjunger bättre live...!

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5367
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Eurovision-diskussion på svenska

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Hejsan paa er alla! Trevligt att en diskussionsgrupp paa svenska har startat.

Och ett sarskilt VALKOMNA till Viisukuppila (Visbaren? Schlagerbaren?) for TobSon och KrisB!!! Det var jattetrevligt att ses i Istanbul, och dessutom saag jag er ju paa Stockmann paa hosten :) (Och daa gladde KrisB mig genom att saga att han hade kopt musik sjunget paa finska :wink:

Tyvarr kan jag inte kommentera alls de finska semifinalerna forran i februari, for just nu ar jag i Dakar, Senegal, Afrika, paa en arbetsresa, ett mycket intressant projekt. Det ar darfor jag skriver utan skandinaviska bokstaver. AA betyder alltsaa bokstaven efter Z i alfabetet. Idén ar saasom i Taenker altid paa dig! :wink:

Men jag aaterkommer sedan nar jag har sett dem...

Men det som ni skriver om YLE och underhaallning, sant. I Finland gors bra musik, men... alltid forstaar man inte hur det skall vara underhaallande. Fel koreografi, fel kameravinklar osv... ByeByeBaby foll paa sin idiotiska koreografi tror jag, Aava borde ha haft dansarna, Laura flirtade inte till kameran men aat sig sjalv... SHOW ar inte traditionellt saa bekant i Finland!

Lustigt, nar det var diskussion om varfor man inte har oversattningar till finska nar laaten ar paa engelska (saasom i Estland till estniska) saa var svaret att YLE inte vill fylla rutan med texter... men nu fyllde dom ju den andaa med telefonnummer! ?!?

Naaja. Faar se hur det gaar...

Har i Afrika ar man lite i skuggan gallande europeiska karaoketavlingar :mrgreen:
On siinä hiiltyvä ilta, auringon rusko
Parempien päivien sammumaton usko
On syksyn kuolevaa ruskaa, on elämä tuskaa
Sen huiluni soi...

Avatar
TobSon
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 191
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 22:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Eurovision-diskussion på svenska

Viesti Kirjoittaja TobSon »

barbarossa kirjoitti: Glöm inte Kimmo! Jag är ganska säker på att han går vidare. :?
Det är precis på honom som alla "vanliga" tittare kommer att rösta
Vanliga tittare? Finns det över huvud taget några tittare som kan kategoriseras som "vanliga" i det här landet? laughing-smiley-014: laughing-smiley-014: laughing-smiley-014: [/b]
On est sur la terre
pour se laisser faire
y'a pas d'mal à s'faire du bien
*******France 1974********

http://tobsonineuroland.blogs.se

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Eurovision-diskussion på svenska

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

TobSon kirjoitti:Vanliga tittare? Finns det över huvud taget några tittare som kan kategoriseras som "vanliga" i det här landet? laughing-smiley-014: laughing-smiley-014: laughing-smiley-014: [/b]
Tror att det här var en skämt, eller? :lol: Men allvarligt talat... Jo de finns... Det är de som vi kallar "Tuulipukukansa" och jag inte menar BARA DE som röstade på Jari ifjol... :lol:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Lukittu