Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Euroviisut 2022 Italiassa

Sheldon Riley – Not the same

*****
8
8%
****
28
29%
***
28
29%
**
25
26%
*
8
8%
 
Ääniä yhteensä: 97

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6547
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Tämä on nähty ja kuultu liian monta kertaa, se on päällimmäinen fiilikseni. Lavaesityksen teollisuushyrrät ovat komeat ja kokonaisuudessa löytyy mahtipontisuutta ja draamallisen tunteen lujuutta, mutta jotekin mikään ei kuitenkaan kunnolla kosketa. En kuitenkaan väitä, etteikö paketissa olisi jotain koskettavaa - se jokin ei kuitenkaan kosketa minua. Ehkä olen liian kaukana, liian lähellä, sokeassapisteessä, jossain sivulla. Ehkä tämä vielä avautuu minullekin.

Veikkaan kuitenkin, että Australia etenee heittämällä finaaliin. Voi jopa voittaa oman seminsä. Finaalissa pärjääminen tekee sitten tiukempaa.

Massiel
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 999
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Muuten hyvä mutta niin miljoonaan kertaan nähty ja kuultu.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Hanhis kirjoitti: 08 Maalis 2022, 23:00 Veikkaan kuitenkin, että Australia etenee heittämällä finaaliin. Voi jopa voittaa oman seminsä.
Melodia ei millään riitä voittoon, edes semissä. :eiei: Korkeintaan rajatapaus-finalisti sanoisin. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
+ Viisut +
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5053
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 09:46

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja + Viisut + »

:australia:

****
1. Voyager – Dreamer
2. G-NAT!ON – Bite me
3. Seann Miley Moore – My body
4. Jaguar Jonze – Little fires
5. Isaiah Firebrace & Evie Irie – When I'm with you
6. Jude York – I won't need to dream
7. Paulini – We are one

***
8. Andrew Lambrou – Electrify
9. Charley – I suck at being lonely
10. Sheldon Riley – Not the same
11. Erica Padilla – To the bottom
Who's the one that has the right?
Treat us wrong and tell us what is right?
Bringing crowd against the squad

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42020
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Australia 2022

Viesti Kirjoittaja Rousku »

UFOPOLI kirjoitti: 19 Helmi 2022, 13:04 Olen jo luopunut toivosta, että pystyisin lukemaan "Little fires":in oikein enkä järjestelmällisesti ensin muodossa "Little fries" :sekava:
Sama täällä. Little fries olisi biisin nimenä kyllä kiinnostavampi. Selvästi tarvittaisiin senniminen biisi.

Luin lopulta edustusbiisin sanat. Joo, onhan se tutunpuoleinen kokemus, mutta se ei Sheldonin tulkinnasta välity ollenkaan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42020
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja Rousku »

jee euroviisut kirjoitti: 26 Helmi 2022, 14:21 Oikea voittaja saatiin. Kaunis, pysäyttävä kasvavuus ja esityskin on hieno/mielenkiintoinen (valitse parempi). Kasvot vaan voisi näyttää.
Eikun se on vähän niinkuin osa sitä sanomaa, että ne pysyy piilossa. Niin kokisin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7507
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Vakuuttavaa laulamista. Draamankaarta haettu ja en kiellä, etteikö siinä onnistuttaisi. Biisinä on kyllä kuultu jo miljoona kertaa, mutta se onkin täällä todettu useampaan kertaan.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7181
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Jo on Australia todella aliarvostettu tänä vuonna! Itselläni nousi puntarini kärkeen, koska niin moni asia tässä biisissä vetoaa muhun & tuo Sheldonin tulkinta saa kylmikset aikaan <3 :ihana:. En ymmärrä miten joku voi pitää tätä laskelmoituna :joojoo:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42020
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja Rousku »

-kaitsu87- kirjoitti: 29 Maalis 2022, 11:35 En ymmärrä miten joku voi pitää tätä laskelmoituna :joojoo:
Luin biisistä lisää, ja Sheldon ilmeisesti tosiaan laulaa itse kokemastaan kipeästä ulkopuolisuuden tunteesta. Ja sanat taitavat olla omatekemät.

Yhtä kaikki ja siitä huolimatta että jakanen kokemuksesta jotakin, tämä on ihan hirveä. Ehkä juuri siksi, kun en itse ikimaailmassa ulisisi sitä kokemusta tuolla tavoin ääneen kuin siinä toivossa että joku tajuaisi. Ja isolle joukolle vielä! Laskelmoiduksi en kuitenkaan sanoisi. Lisäksi sanoitus ei ole kovinkaan lyyrinen, kuten toivoisin, vaan aika proosallinen, ei mikään runo vaan suoraan sitä mitä joku voisi vaikka psykoterapiassa sanoa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5973
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Ajattelin laulajan hienon asun perusteella, että tämä voisi olla jotain jännää, mutta olinpa väärässä. Upea ääni toki tällä Sheldonilla, mutta biisi on harvinaisen tylsä power balladi. Tällaisen voisi tehdä paljon kiinnostavammallakin tavalla.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Australian Not the Same lienee sitten tosiaan vuoden surkein viisutekele. :shock: :roll:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7181
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Pidän vielä enemmän Australiasta sanoituksen myötä <3 :rakkaus:. Henkilökohtainen tarina biisin takana, jollei sitä jo täällä tiedetty

https://wiwibloggs.com/2022/04/05/sheld ... 00/271351/
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 527
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

^No siitä selviää tekstin tarkoitus hyvin. Mutta silti en kaipaa kokemuksen pukemista taiteellistuskaiseksi huutoballadiksi.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1347
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

En tiedä mikä siinä on, mutta jotenkin aussien biisit ovat aina jokseenkin ärsyttäviä. Heidän kulttuurissaan on ilmeisesti jotain mielestäni vastemielistä, jotenkin feikkiä, en tiedä. Joka tapauksissa viisuissa näkyy aina sama (tosin viisukontekstissa Australian kaukaisuudella Euroopasta on myös vaikutusta), enkä heidän viisuistaan oikein pysty innostumaan (paitsi se 2019 karsinnassa kakkoseksi jäänyt 2000 and whatever, mutta eipä sitä tajuttu valita). Nyt Australia on periaatteessa kuitenkin paremmalla sanomalla liikkeellä. Harmi vain, että biisin melodiassa ei ole mitään kiinnostavaa ja laulu menee jo vähän liikaa huutovalitukseksi. Tämän pitäisi olla aito ja omakohtainen, mutta jotenkin biisi on liian massaa sellaisen vaikutelman syntymiselle. Nämä muut peräkkäin kuunnellut vastaavat biisit, kuten Azerbaidžan ja Sveitsi eivät toki tee oikeutta tälle. Niihin verrattuna pitäisin tätä myös aidompana. Viisuissa tämä voi päästä paremmin oikeuksiinsa, joten en tyrmää vielä. Heikko kolmonen siis.
:australia: :australia: :australia:
Violins playing
Angels crying

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja toivo »

Vaarallinen yhdistelmä:
rappuset, pitkä painava laahus ja silmien edessä joku härpäke näköesteenä. :shock:

Rönäisi nyt näyttävästi semissä, niin jäis ainakin mieleen. Eikös se erottuminen ole tärkeää. Ei varmaan kukaan sellaista temppua vielä tehnyt viisuissa?

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Mua ärsytti Viisukuplassa se asenne, että tästä on pakko tykätä sanoituksen/sanoman takia. Hitto, kyllä itse kukin saa olla pitämättä musiikkikappaleesta, vaikka se olisi kirjoitettu keskitysleirillä kuolleen mummon sydänverellä.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5973
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Sama vähän häiritsi, etenkin siinä kohdassa, kun perusteltiin, että kyllä yleisö olisi varmasti tykännyt enemmän, jos olisi tiennyt kappaleen taustat. Sama kyllä ärsytti myös viime vuonna Norjan kohdalla. Eiköhän finaalipaikka aukea ainakin puoliksi tarinan takia.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2957
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Jep, on vähän tyhmää että kappaleesta täytyisi pitää "ulkopuolisten" seikkojen takia. Totta kai ne voi vaikuttaa tykkäämiseen, mutta ei välttämättä.
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Natisija
Siemailija
Siemailija
Viestit: 160
Liittynyt: 22 Huhti 2022, 17:57

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja Natisija »

toivo kirjoitti: 03 Touko 2022, 22:47 Vaarallinen yhdistelmä:
rappuset, pitkä painava laahus ja silmien edessä joku härpäke näköesteenä. :shock:

Rönäisi nyt näyttävästi semissä, niin jäis ainakin mieleen. Eikös se erottuminen ole tärkeää. Ei varmaan kukaan sellaista temppua vielä tehnyt viisuissa?
Suomi teki sellaisen tempun kerran.

Ehkä Sheldon katsoi vuoden 2018 viisuja ja totesi "jumankauta, eivät edes portaissa pysy pystyssä nuo eurooppalaiset, antakaahan kun minä näytän".

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42020
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja Rousku »

iiiduli kirjoitti: 04 Touko 2022, 22:43 kyllä yleisö olisi varmasti tykännyt enemmän, jos olisi tiennyt kappaleen taustat.
Minä tiedän kappaleen taustat, enkä siltikään pidä. Vähäeleisemmin esitettynä se voisi toimia, mutta nyt tuntuu samalla tavoin epämiellyttävältä kuin ulisevan taaperon seurassa. Tai siis, mielikuva on sellainen pikkulapsi, joka kaaduttuaan jää velttona niille sijoilleen, naama hitaasti vääristyy, ja sitten vasta alkaa alkaa se "äitiiiiii" -ulina ja mölinä. Ja olennaista on että se, toisin kuin kunnon autisti, yrittää ottaa kontaktia sillä millä tekee, ja vielä ikään kuin harkinnan päätteeksi: Jaa, kaaduin. Mitäs mä nyt teen? Joo, huudan äitiä apuun! (Ja joo, minulla varmaan liittyy jotain omia traumoja juuri tuollaisiin. Ehkä se oli ärsyttävä pikkuveljeni, joka aina juuri tuolla käytöksellä sai huomiota jota olisin minäkin halunnut, mutten kehdannut edes pyytää. Miten se oikein kehtaakin mölistä julkisesti noin! Ikään kuin ei itse selviäisi tilanteesta?)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
helidon
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 552
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja helidon »

Ei jaksais enää näitä tarina edellä - juttuja, niin kulunutta touhua.

Tässä laulussa toi melodia ei jotenkin etene luonnollisesti, vaan sitä hilataan väkisin vähän väliä ylöspäin. Tarkoituksena on kai korostaa laulajan taitoja ja esitellä niitä. Ja onhan Sheldon Riley aika mieletön laulaja.

Toi sovitus taustalla - siellä on jotenkin liikaa kaiken maailman taukoja, joilla voi tehostaa draamaa. Ihan kuin sitä draamaa ei olisi ihan tarpeeksi jo muutenkin. Tylsiä ratkaisuja muutenkin taustoissa.

Naamion riisuminen on lisäksi jotenkin vaivaannuttavaa ja itsetarkoituksellista. Daa, niin kuin ei oltais jo tajuttu muutenkin, että kovaa on ollut pojalla :lohduton:!

Hyvää on paitsi laulu, myös hienot vaatteet <3!
Mut​ en tajua, jos tämä kappale saa raadeilta jotkut megapisteet, kun ei tämä Australian kappale mitenkään kovin ihmeellinen ole laulusuoritusta lukuunottamatta.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Hyviä pohdintoja. :peukku: Tässä varmaan eniten harmittaa juuri se, että Sheldon on mielettömän hyvä laulaja. Kappale ei tee oikeutta hänelle itselleen. :lohduton: Biisin taustat ovat juu raastavat ja omalla tavallaan ymmärrettävät, mutta onko niistä pakko tehdä tämmöstä draamamöykkyä vailla kunnon melodiaa?
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Natisija
Siemailija
Siemailija
Viestit: 160
Liittynyt: 22 Huhti 2022, 17:57

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja Natisija »

Tämän vuoden parhaimmistoa. Toivon tämän voittoa! Upea tarina taustalla ja kylmät väreet menee, kun tätä katsoo ja kuuntelee. Aah, mä nautin!

Avatar
CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5192
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

Keskinkertainen ja musiikillisesti hieman tyhjä kappale. Kolme tähteä

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1145
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja JRS »

Mahtipontinen balladi, jossa on koskettavaakin sanomaa :draamaa:
Ja Sheldon laulaa kyllä tosi hienosti :peukku:
Mutta jostakin syystä tähän vähän kyllästyyy useamman kuuntelun jälkeen :raaps:

Arvosana: 3/5
“I am pleased to see that we have differences.
May we together become greater than the sum of both of us.”

–Surak

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3215
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Serduchka kirjoitti: 06 Touko 2022, 13:29 Tässä varmaan eniten harmittaa juuri se, että Sheldon on mielettömän hyvä laulaja. Kappale ei tee oikeutta hänelle itselleen. :lohduton:
Kieltämättä tältä vähän tuntuu. Aivan upea esiintyjä mutta ei niin upea biisi.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1091
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Minun on ollut tosi, tosi vaikea arvioida tätä kappaletta. Ymmärrän hyvin, miksi tämä on aiheuttanut negatiivisia fiiliksiä. Näin dramaattinen ja alleviivaava tulkinta voi tuntua tarpeettomalta ja epäaidoltakin teatterilta, jopa siinä määrin että se vaikuttaa laskelmoidulta. Olen itse keikkunut tämän biisin kanssa siinä rajoilla, ja myönnän olevani lievästi ärsyyntynyt siitä, että Australia on todennäköisesti taas vaihteeksi ainakin raatilellikki - mutta samalla tämä kappale ja etenkin Sheldonin tulkinta jotenkin tavoittaa minut ja koskettaa minua.

Sheldon on sen tyylinen laulaja, että liialliseenkin vokaaliakrobatiaan on helppo lipsahtaa, ja siksi en esimerkiksi oikein pitänyt hänen coveristaan Hold Me Closerista, kun heti eka kertsi vedettiin kovaa ja korkealta. Tässä hänen omassa kappaleessaan draaman kaari on minusta kuitenkin toteutettu hyvällä maulla niin, että sävellys hengittää ja että varsin yksitoikkoinen sanoituskin syvenee ja saa uusia sävyjä.

:australia: :australia: :australia: :australia:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7507
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

https://eurovoix.com/2022/05/11/austral ... sion-2022/

Australiassa perinteisen puhelinäänestyksen sijasta käytetään tänä vuonna viisujen virallisen äänestyskumppanin Digamen kehittelemää online-äänestystä.

Saas nähdä rantautuuko Down Underista tänne meillekin jonkun vuoden aikana.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42020
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Australia 2022: Sheldon Riley – Not the same

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Payment options are Google Pay, Apple Pay or Credit Card. :eiei:
Rise, angel, shine, love!

Lukittu