Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viisuvuosikerrat 1956–2023
Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19857
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kreikka

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Timoteus kirjoitti::kreikka:

Kreikan toisella kierroksella draamailevat Antique ja Anna Vissi. Molempien viisuissa viitattiin kuolemiseen, joten ei ihme, että suomalaiset tykkäävät.
Millä perusteella suomalaiset tykkäis kuolemasta? :mitvit:

alana85
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 66
Liittynyt: 31 Joulu 2009, 14:05

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja alana85 »

My number one on todella energinen ja sexy esitys, hyvä melodia,kertsi ja sopivan lässy, Anna Vissin Everything on taas mahtava loppuunasti hiouttu biisi , Sakisin Shake It on pirteä ja energinen pläjäys, Kalimeran Secret Kombination jää soimaan päähän

Milka
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 232
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 20:26
Paikkakunta: Kotka

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja Milka »

Joo, piti arvioda 2000- luvun viisuja mutta teki mieli kirjoittaa joistain vanhemmistakin hieman, kun on olleet jotkut kivat laulut mielessä. Autostop on mun suosikkeja :ihana: Jostain syystä oon niin ihastunut tähän, se esityskin oli niin hauska ja mukaansatempaava, koreografioneen, Anna Vissi lauloi hyvin ja tanssahteli lauluun sopivasti, myös Annan mekko oli hieno. Orkesteri soitti laulun finaalissa kauniisti, sovitus oli hyvä. Monipuolinen laulu, erilaiset osat sointuu hyvin yhteen, tykkään A-osasta kyllä enite. Iloinen, aurinkoinen tunnelma tässä laulussa. hauskan leikittelevä laulu mun mielestä :ihana: Antique on toinen suosikki, tietysti tykkään tästä ja ihastuin tähän heti, tempaa mukaansa, niin kivat rytmit ja melodia, oli vuotensa paras kyllä!! Myös 1976 on hieno, miellytti minua, tuo kantaaottava laulu, kaunis ja aika salaperäinen, myös hienosti tulkittu, melodia ja laulun sanoma jää mieleen :peukku: Myös 1977 on hauska aika erikoinen laulu, sillä mun mielestä ne A-osa ja kertosäe on aika toista maata, on vähän yllätys, kun kertosäe alkaa soida, tykkäsin enemmän ehkä A-osasta, vaikka kyllä kertosäekin kiva oli, ainakin ihan mukaansatempaava ja mieleenpainuva, tässäkin hauska koreografia. :ihana: Ja tietysi 1979, Elpida ja sokrates!! Niin tenhoava ja hieno, ikimuistoinen laulu, tähänkin tykästyin han heti ja oon kattonut esityksen tosi monia kertoja uudestaan. Vaikuttava, hienosti laulettu ja esitetty, tämäkin oli sovitettu orkesterille niin hienosti :tuuletus: :ihana: Paljon kivoja erityyppisiä lauluja on Kreikalla :peukku: :tapu: :hali:
mun mielestä Antique on ylivoimainen ykkönen, en oikein kauheasti tykkää muista, kreikan eka voittaja ei ollut kovin ihmeellinen eikä Sakiksen laulut myöskään olleet kovin supereita, noh Anna Vissi laulu ihan hyvä, esitys kyllä oli loistava, mutta ei laulu vedä ollenkaan vertoja 1980 vuoden viisulle!! S.A.G.A.P.O. Oli ihan hauska ja kiva, sanoisin että kolmen tähden laulu ja esitys ;) secret combination on aika hyvä myös , laulu jää mieleen, :peukku:

piper
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 15:56
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja piper »

01. Helena Paparizou - My Number One (2005)
02. Freaky Fortune feat. RiskyKidd - Rise up (2014)
03. Antique - (I Would) Die For You (2001)
04. Sarbel - Yassou Maria (2007)
05. Kalomira - Secret Combination (2008)

06. Anna Vissi - Everything (2006)
07. Maria Elena Kyriakou – One last breath (2015)
08. Mando - Never Let You Go (2003)
09. Eleftheria Eleftheriou – Aphrodisiac (2012)
10. Sakis Rouvas - This Is Our Night (2009)

11. Sakis Rouvas - Shake It (2004)
12. Loukas Yorkas ft. Stereo Mike – Watch my dance (2001)
13. Argo – Utopian land (2016)
14. Giorgos Alkaios & Friends – Opa (2010)
15. Michalis Rakintzis - S.A.G.A.P.O (2002)

16. Koza Mostra & Agathonas Iakovides – Alcohol is free (2013)
Viimeksi muokannut piper, 18 Touko 2016, 19:11. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
"When you look into my eyes, world becomes a better place." <3

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19857
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Kreikka-yhteisranking. Helena Paparizou kaksoisvoittajana. Tämän jälkeen Sarbel ja kalomira. Heidän taakseen jätetään Sakikset ja Anna Vissille annetaan vissiin sija 6 Sakiksen viisujen välissä. Mando jätetään lähtemään sijalle 8 ja ylivoimaisesti viimeisenä Michalis. Mielenkiintoisena yksityiskohtana voisi todeta, että itse jätin Anna Vissin nollalle pisteelle, mutta muute vain kaksi viisua jäi jollakin pisteidenantajalla nollille (2002 ja 2003).
1. 2001 Antique - (I would) die for you 126
2. 2005 Helena Paparizou - My Number One 104
3. 2007 Sarbel - Yassou Maria 82
4. 2008 Kalomira - Secret combination 77
5. 2009 Sakis Rouvas - This is our night 74
6. 2006 Anna Vissi - Everything 66
7. 2004 Sakis Rouvas - Shake it 63
8. 2003 Mando - Never let you go 23
9. 2002 Michalis Rakintzis - S.A.G.A.P.O 9

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

TOP-KYMPPI:

1. 2001 Antique - (I would) die for you ***** - Vuonna 2001 elin vielä vaiheessa, jossa Euroviisut oli vain yksi vuosittainen mielenkiinnon kohde ja kappaleet vain osa sitä ja hyvin pian kilpailun jälkeen kappaleet unohtaa sen siliän pois ehkä voittajia lukuun ottamatta. Tästä on joitakin poikkeuksia ja tämä kappale on yksi, ehkä suurin niistä. Kappale oli muistaakseni tuona vuonna minun henkilökohtainen voittajasuosikki ja edelleenkin kappale on äärettömän hyvä, menevä ja tanssittava ja onkin yksi kaikkien aikojen suosikkiviisujani.
2. 2005 Helena Paparizou - My Number One ***** - Ei ihan minun ykkönen, mutta melkein. Tässä on oikeastaan onnistuttu kaikessa. Kappale iskee kovaa ja sen tahdissa on kiva tanssia. Helenan äänikin on hieno ja hienoja ovat myös kappaleen väliosat.
3. 1997 Marianna - Zorba Horepse ***** - Välimerellistä tunnelmaa peliin iloisen menevään kappaleen, niin lopputuloskin on, ei vain hyvä, mutta täydellinen... ainakin melkein. Olisihan tälle juuri ja juuri voinut antaa puoli pistettä vähemmänkin, mutta kyllä kappaleen parissa niin hyvin viihtyi, että neljä ja puoli tähteä olisi ollut jopa vääryys.
4. 2004 Sakis Rouvas - Shake it ****½ – Kunnon tanssittava diskobiisi ja sellaisestako minä pidän. Lähempänä kuitenkin neljää kuin viittä tähteä.
5. 2006 Anna Vissi – Everything ****½ – Hieno, upea laulu ja Annan ääni todella vahva. Upea tulkinta!
6. 2007 Sarbel - Yassou Maria ****½ – Ilman kotiinpäin vetämistäkin 2007 oli hyvä viisuvuosi. Tämä kappale kuului minun ehdottomiin suosikkeihini (ei ykkössuosikki sentään) kyseisenä vuonna, ja jos ehkä puolikkaan pisteen onkin menettänyt tässä vuosien aikana, niin edelleen tämä kuitenkin iskee ihan tarpeeksi kovaa.
7. 2009 Sakis Rouvas - This is our night **** - This is our night on kuin pomppupallo, joka menee välillä ylös ja välillä alas. Tällä kertaa päätyi aika ylös, vaikka jonakin toisena päivänä saattaisin inhota tätä. Kertosäe on iskevä, en mä sitä kiellä, mutta sitten muu kappale ei ole läheskään yhtä hyvä kuin kertosäe.
8. 1998 Thalassa - Mia krifi evaisthisia **** - Hyvä kappale ja olisi ollut vieläkin parempi ilman tuota kitaramiestä ja sen omaa välisoittoaikaa.
9. 1995 Elina Konstantopoulou - Piá prosefchi **** – Hieno, kaunis kappale, jonka Elina laulaakin hyvin, vaan ei ihan täydellisesti (hieman vahvempaa ääntä olisin kaivannut)
10. 1977 Pascalis, Marianna, Robert & Bessy - Mathema Solfege **** - Hyvä menevä laulu, jossa on hyvä sekoitus paikallisväriä ja ns. kansainvälistä soundia.

Sitten ne muut suurin piirtein omilla paikoillaan.

1996 Mariana Efstratiou - Emis forame to himona anixiatika **** - Jos ei Marianan ääni vuoden 1989 kappaleessaan iskenyt, niin tässä kylläkin ja itse kappalekin oli varsin hyvä.
1985 Takis Biniaris - Miasoume **** - Komeasti tulkitsi Takis tämän kappaleen ja siksi näinkin paljon pisteitä, vaikka kappale nyt ei ihan paras ollutkaan.
2008 Kalomira - Secret combination ***½ – Tämäkin ihan hyvä tanssikappale, vaikka kertosäe ei ihan parhaiten iskenytkään.
1988 Afroditi Fryda - Kloun ***½ – Melkein neljän tähden vetäisy, mutta tuo klounin hokeminen ei enää parhaalla tavalla iskenyt tuossa lopussa.
1980 Anna Vissi - Auto-Stop ***½ – Jollen tietäisi, väittäisin Vissin laulaneen Photoshopista. Kuitenkin kappale oli ihan letkeä ja mukava ja Annankin ääni miellytti.
1987 Bang! - Stop ***½ – Tää menee tasaisesti koko kappaleen ajan ja kuulostaakin ihan hyvältä, mutta silti tuossa loppuvaiheessa alkoi pienehkö väsymys painaa. Ehkä sittenkin hieman turhankin tasaista menoa.
2002 Michalis Rakintzis - S.A.G.A.P.O ***½ – Aluksi Michaliksen laulu todella häiritsi, mutta kyllä siihen tottui lopulta ja kun kappale itsessään oli ihan hyvänkuuloinen, niin olihan tästä annettava pojoja. Tuosta Michaliksen äänestä vielä sen verran, että jollei tietäisi, niin voisi luulla sen kuuluvan jollekin aikuisiän kynnyksellä olevalle teinipojalle.
1991 Sofia Vossou - I anixi *** - Kuunneltava, mutta vähän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos -materiaalia.
1976 Mariza Koch - Panaghia mou, panaghia mou *** - Sellainen pikkunätti kappale, mutta ei loppujen lopuksi kovin erikoinen.
1993 Keti Garbi - Ellada, chora tou fotos *** - Ihan kiva kappale, mutta ei tarjoa mitään kovinkaan erikoista, mutta ihan kiva tätä oli kuunnella.
1981 Yiannis Dimitras - Feggari kalokerino **½ – Lähellä kolmea tähteä, mutta ihan ei Yianniksen laulun vetovoima siihen riittänyt. Ihan kelpo laulu kuitenkin.
1974 Marinella - Krassi, thalassa ke t'agori mou **½ - Ihan iloinen meno sinänsä, mutta ei tästä saanut siltikään oikein kunnolla mitään irti. Sen verran tasapaksua meno oli, vaikka iloista olikin.
1994 Costas Bigalis & The Sea Lovers - To trehantiri (Diri-Diri) **½ – Ihan kiva poljento varsinkin kertosäkeessä, mutta ei nyt täysin uponnut meikälaiseen.
2003 Mando - Never let you go **½ – Vähän tylsänpuoleiseksi tämä on. Mandolla kyllä oli ihan vahva ääni, mutta kappale ei ollut paras mahdollinen.
1992 Cleopatra - Olou tou kosmou I elpida **½ – Kyllä tämän nyt kuunteli, mutta ei tämä oikein iskenyt kuitenkaan. Turhan moneen kertaan kuultua.
1990 Christos Callow - Horis skopo **½ – Ihan siedettävä, mutta jotenkin se energia tuntui laulusta puuttuvan.
1983 Christie - Mou les ** - Tasapaksu esitys ja ehdottomasti huonolla tavalla tasapaksu.
1978 Tania Tsanaklidou - Charlie Chaplin ** - Sävel on ihan mukava, mutta en tykkää Tania laulannasta enkä äänestä sitten yhtään.
1979 Elpida - Socrates ** - Jälleen kerran sävel ihan kiva, mutta tuo Elpidan ääni niin vihlova, että piti oikein pistää ääntä pienemmälle... oikeasti.
1989 Mariana Efstratiou - To diko sou atseri *½ – Tässä oli hyvin vähän, jos ollenkaan mitään kunnolla mielenkiintoista. Kappale oli tylsä jos mikä, eikä Marianan äänessäkään juuri kehumista ollut.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

greece
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 468
Liittynyt: 10 Kesä 2009, 10:50
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja greece »

:kreikka: Top 3 Kreikalta :kreikka:

1. Kalomira - Secret Combination ***** :ihana: :uujee:
2. Sarbel - Yassou Maria ***** :ihana: :tapu:
3. Helena Paparizou - My Number One ****½ :tuuletus: :surrur:

Selkeästi kolme parasta Kreikka viisua...Kaikki ihania Kreikkatanssibiisejä :surrur: :kups:

towel+1964-
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 82
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja towel+1964- »

Jostain syystä mulla tulee aina itku kun kuulen "I would die for you".
Kreikka on mun sydäntä lähellä, on tullut siellä matkailtua ja vietettyä aikaa paljon, niinpä sen viisuehdokas aina kiinnostaa ja yleensähän ne on hyviä olleetkin. Varsinkin kun niissä melkein aina on se selkeä kansallinen leima :tapu: :tapu: .
Kuten nytkin taas, tykkäsin varsin siitä että oli hottikset tanssipojat eikä bimbomisut, päähenkilö itsekään ei esiintynyt ollenkaan epäedukkaasti.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19857
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Kuuntelin tässä Kreikan vuoden 2009 viisukarsintojen kappaleet ja tällainen kolmen viisun puntari tuli.
*****
1. This is our night - tästä tykkään :uujee: , miten liveveto Moskovassa saattoi mennä niin pieleen :eiei:
****
2. Out of control - kiva biisi tämäkin :joojoo:
**
3. Right on time - Hohhoijaa, tosi tylsä balladi. Kokemus on osoittanut, että en taida yhtään pitää kreikkalaisista balladeista.

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Oma top 3: :kreikka:

1. :voitto: :kreikka: Kalomira - Secret combination :kreikka: :voitto:
2. :hopea: :kreikka: Anna Vissi - Everything :kreikka: :hopea:
3. :pronssi: :kreikka: Sarbel - Yassou Maria :kreikka: :pronssi:

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Mielestäni Everything on huonoin Kreikan kappale 2004 ->
En tykkää yhtään.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Samiasd kirjoitti:Mielestäni Everything on huonoin Kreikan kappale 2004 ->
En tykkää yhtään.
:draamaa: Se saattaa johtua Annan äänestä, onhan hän jo aika vanhakin. Mutta itse ainakin pidän. :ihana:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Tontsa kirjoitti:
Samiasd kirjoitti:Mielestäni Everything on huonoin Kreikan kappale 2004 ->
En tykkää yhtään.
:draamaa: Se saattaa johtua Annan äänestä, onhan hän jo aika vanhakin. Mutta itse ainakin pidän. :ihana:
Minä pidän myös Everythingistä... Ei paras Kreikan viisuista, mutta hyvä silti :joojoo:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37075
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Samiasd kirjoitti:Mielestäni Everything on huonoin Kreikan kappale 2004 ->
En tykkää yhtään.
Ihanaa että en ole yksin tämä epäperversioni (perversio: Kukaan ei tykkää, sinä tykkäät. Epäperversio: Kaikki tykkää, sinä et) kanssa :tuuletus:
Meow cat, please meow back.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19857
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

En minäkään tajua mitä Everythingissä nähdään. Tylsä se on ja kertosäe on kuin kokonaan itsenäinen osuus kappaleesta eikä kappale edes loppua kohden vakuuta minua.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11626
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja romualdo »

eikö tosiaan noita kreikan karsintaesityksiä ole mistään nähtävillä... kiinostaisi nähdä esim. se u-ju-ju-ju-jufe-fffooo (U-F-O)

voda07
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 26 Heinä 2010, 14:18

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja voda07 »

Kreikan top-3

1. :voitto: 2001: Antique - I would die for you :kups: *****
Tässä ei ole oikeastaan mikään vialla. Kaunis melodia, kaunis laulu/laulaja. Ainoa mikä vähän häiritsee on Helenan ele laulun lopussa? :mitvit:

2. :hopea: 2005: Helena Paparizou - My Number One :tuuletus: *****
Tosi tarttuva energinen biisi. Ansaitsi voittonsa.

3. :pronssi: 2008: Kalomira - My Secret Combination :uujee: ****
Ei niin loistava kuin 01 ja 05 viisut, mutta tosi hyvä vielä tämäkin.

Erityismainintana vielä tämä vuoden viisu. Muulla kuin englanniksi laulamisesta aina plussaa. Mutta laulu oli hieno joka tapauksessa. Neljä tähteä. :tapu:

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

1. 2010 - Giorgos Alkaois & Friends - Opa :voitto:
Tyylikäs esitys, tarttuva kappale ja Giorgoksen hieno ääni. Ei kai siinä muuta tarvita.

2. 2008 - Kalomira - Secret Combination :hopea:
Erittäin hyvä kappale, ja hieno esityskin, vaikka livelaulu ei Kalomiran heiniä ihan olekaan ..

3. 2007 - Sarbel - Yassou Maria :pronssi:
Tykkäsin tästä laulusta hirveästi vuonna 2007 ja tykkään vieläkin. Tarttuva kappale tämäkin.

4. 2009 - Sakis Rouvas - This Is Our Night
Hyvä kappale tämäkin, erittäin hieno live-esitys!

5. 2004 - Sakis Rouvas - Shake It
Sakikset sievästi peräkkäin, Shake It hieman huonompana. Tämäkin kyllä hyvä kappale.

6. 2005 - Helena Paparizou - My Number One
Tykkään tästäkin! :uujee: Hyvä voittaja.

7. 2006 - Anna Vissi - Everything
Ainoa Kreikan huono viisu, jonka olen kuullut. Yliarvostettu turhake.. En tykkää yhtään.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Green-Beece
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 678
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja Green-Beece »

Nämä ovat ainoat Kreikan kappaleet, joita pystyy kuuntelemaan useamman kerran:

:voitto: 2006 Anna Vissi - Everything :kreikka: :kreikka: :kreikka: :kreikka: :kreikka: :ihana:
:hopea: 2005 Helena Paparizou - My number one :kreikka: :kreikka: :kreikka: :kreikka: ½ :tuuletus:
:pronssi: 2008 Kalomira - My secret combination :kreikka: :kreikka: :kreikka: :kreikka: + :uujee:
If you have a dream, cherish it and pursue the ideals to make that dream a reality, and someday you will achieve all that you dreamed of.
~N

Avatar
Dana123
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 862
Liittynyt: 23 Touko 2011, 15:13

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja Dana123 »

1. :kreikka: 2006 :stara: :stara: :stara: :stara: :stara:
2. :kreikka: 2001 :stara: :stara: :stara: :stara: 1/2
3. :kreikka: 2008 :stara: :stara: :stara: :stara: -
No, I can't even read the news today
cause everything reminds me of yesterday

Avatar
Green-Beece
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 678
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja Green-Beece »

Samiasd kirjoitti:1. 2010 - Giorgos Alkaois & Friends - Opa :voitto:
Tyylikäs esitys, tarttuva kappale ja Giorgoksen hieno ääni. Ei kai siinä muuta tarvita.

7. 2006 - Anna Vissi - Everything
Ainoa Kreikan huono viisu, jonka olen kuullut. Yliarvostettu turhake.. En tykkää yhtään.
No kyllähän tuo 2010 kanssa aikas turhake... Kahden tähden tylsä perusviisu :joojoo:
If you have a dream, cherish it and pursue the ideals to make that dream a reality, and someday you will achieve all that you dreamed of.
~N

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Green-Beece kirjoitti:No kyllähän tuo 2010 kanssa aikas turhake... Kahden tähden tylsä perusviisu :joojoo:
:repeilee: :rofl2: :hahaha:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20759
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Green-Beece kirjoitti:
Samiasd kirjoitti:1. 2010 - Giorgos Alkaois & Friends - Opa :voitto:
Tyylikäs esitys, tarttuva kappale ja Giorgoksen hieno ääni. Ei kai siinä muuta tarvita.

7. 2006 - Anna Vissi - Everything
Ainoa Kreikan huono viisu, jonka olen kuullut. Yliarvostettu turhake.. En tykkää yhtään.
No kyllähän tuo 2010 kanssa aikas turhake... Kahden tähden tylsä perusviisu :joojoo:
Ei tosiaan ole. Erittäin mukava ja mukaansatempaava kipale Kreikalta! Ihan yli ***½ tähden arvoinen, sanon minä!
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Green-Beece
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 678
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja Green-Beece »

^

Kertokaa heti missä asutte niin soitan ambulanssin, teillä molemmilla on selvästi paha aivoverenvuoto :eeek:
If you have a dream, cherish it and pursue the ideals to make that dream a reality, and someday you will achieve all that you dreamed of.
~N

Avatar
Dana123
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 862
Liittynyt: 23 Touko 2011, 15:13

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja Dana123 »

ANNA VISSI ON KREIKAN PARAS EDUSTAJA JA EVERYTHING ON PARAS KAPPALE
No, I can't even read the news today
cause everything reminds me of yesterday

Avatar
Green-Beece
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 678
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja Green-Beece »

Jaah... :kups: Mutta kerro, oletko IHAN 100-varma eittei sulla ole mitään ongelmia?? Mä ainakin tiedän että mulla on :sekava:
If you have a dream, cherish it and pursue the ideals to make that dream a reality, and someday you will achieve all that you dreamed of.
~N

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Lienee aika muistuttaa tässä välissä Viisukuppilan säännöistä. Ne ovat olemassa syystä.

http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/esc-2 ... c2014.html

Yrittäkää pitää keskustelu varsinkin viisupuolella sääntöjen mukaisena ettei tarvitse tämän enempää puuttua asiaan. Kiitos! /Ylläpito
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja Happy »

Kreikka ehdottomasti suosikkimaani Euroviisuissa, Kreikan kappaleita kuunellut vasta vuoden 2001 viisuista eteenpäin (En usko, että minua sattuisi kiinostamaan edelliset ikivanhat viisubiisit)

- 2001 : Aivan mahtava kappale, kaikki kohdillaan! 5 tähteä!

- 2002: Ei kuulu ihan musiikkimakuuni, mutta tyypillistä Kreikka ja tässä on jotain tosi lumoavaa, 4 tähteä!!

- 2003: Kaunis kappale, vaikka melko heikohko, 3 tähteä.

- 2004: Aivan mahtava kappale, vaikka Sakis välillä ärsyttikin, 4 tähteä

- 2005: Aivan fantastinen kappale, kaikki kohdillaan! Yksi parhaista voittajista kautta aikojen: 5 tähteä.

- 2006: Vuoden 2006 ykkössuosikkini, aivan ihana! 5 tähteä

- 2007: Jokanen kerta kuin kuuntelen tätä, tulee vanhat muistot mieleen vuodelta 2007 <3 Tämä kappale on aivan ihana ja energinen: 5 tähteä

- 2008: Ihana biisi <3 Vuoden 2008 Euroviisu suosikkeja Armenian kanssa. Koko kappale on aivan lumoava! 5 tähteä <3

- 2009: Jos vertaa Kreikan edellisvuosien kappaleisiin, niin melko heihkohko. Tämä oli kuitenkin yksi vuoden 2009 suosikkejani, ja on tämä melko piristävä ja ihanakin kappale. Sakis edelleenkin hieman ärsytti ;D 4 tähteä.

- 2010: Ensikertaa tämän kuunelessani rupesin tanssimaan, ja se tarkoittaa aina sitä että kappale oli jo ensi kuuntelukerraltaan aivan mahtava. Mitä enemmän kuuntelin tätä sitä parempi tämä oli. Siis vielä kerran kertakaikkiaan aivan ihana kappale. 5 tähteä.

- 2011: Aluksi en oikein pitänyt tuossa kappaleessa juuri tuosta Stereo Mikestä, mutta Loucas oli kertakaikkiaan aivan mahtava. Lopulta biisi oli ihan kiva myös Stereo Miken lisäksi ja lopulta olin sitä mieltä ,että Stereo Miken kuuluukin olla tuossa biisissä yhtäpaljon kuin Loucaksenkin. Kappale oli ihan hyvä. 4 tähteä.

Tämän vuosituhannen aikana Kreikkaa ei ole edustanut yksikään heikohko kappale. Kaikki ovat olleet ihania ja moni vielä suursuosikkejani. Kreikka on ja tulee pysymään parhaana euroviisumaana mielestäni. Kreikan vuoden 2012 tulee olemaan jo etukäteen suosikkini, vaikka ei ole mitään tietoakaan mitä sieltä olisi tulossa. Kreikka <333
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja Happy »

Tontsa kirjoitti:
Samiasd kirjoitti:Mielestäni Everything on huonoin Kreikan kappale 2004 ->
En tykkää yhtään.
:draamaa: Se saattaa johtua Annan äänestä, onhan hän jo aika vanhakin. Mutta itse ainakin pidän. :ihana:
Olin todella pitkään siinä tiedossa että Anna olisi ollut tuon esittäessään parikymppinen, kunnes luin kommenttisi ja päätin katsoa hieman wikipedista tietoja ja että Anna täyttääkin kohta 54 :O
ja Annanko ääni, mukamas vanhuudesta? PYH. Lauluääni on seksikäs ja aivan mahtava hänellä.
Se joka kappaleesta ei pidä, niin ei ole viisuja seurannutkaan! Tämä on juuri se euroviisumainen!!!
Anna<3
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Kreikan edustuskappaleet ja karsinnat

Viesti Kirjoittaja Roope »

Happy kirjoitti:Anna olisi ollut tuon esittäessään parikymppinen
Parikymppistä Annaa täällä ja täällä :vonkaus:

Vastaa Viestiin