Dave Benton: "Suomi pyysi minua edustajakseen"

Ei-vuosikohtaisen viisukeskustelun arkisto.
Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Dave Benton: "Suomi pyysi minua edustajakseen"

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Kuva


Dave Benton, mies joka voitti Eurovision laulukilpailun yhdessä Tanel Padarin kanssa vuonna 2001, kertoi Hollannin radiolle, että hänet tunnistetaan yhä Viron kaduilla. Esctodayn radiojutusta tekemässä uutisessa Benton kertoo myös, että viisuvoiton jälkeen Viro on pyytänyt häntä edustamaan maata toisenkin kerran Euroviisuissa. Mikä mielenkiintoisinta, hän mainitsee, että Suomikin on ollut kiinnostunut saamaan hänet artistikseen! :)

Lausahdus panee mielikuvituksen liikkeelle. Kukakohan Dave Bentonia on kosiskellut? YLE tuskin on ottanut häneen yhteyttä. En keksi mitään syytä, miksi se olisi tehnyt niin. Sen sijaan on aivan mahdollista, että jokin säveltäjä on pyytänyt häntä esittäjäksi viisulleen. Kenties häntä on pyydetty vetäisemään jokin jo Suomen karsintaan valittu kipale. Hmm... onkos meillä ollut mukana jotain matalaääniselle miehelle tarkoitettua laulua?

Kuva


Dave Benton: 'I was asked in Estonia and Finland'
Thu 14 Jul 2005 18:21:34
Source: Schiffers.FM (Radio 2)
Written by: Roel Philips



Aruban-Dutch singer Dave Benton, who won the 2001 Eurovision Song Contest together with Estonian singer Tanel Padar, was interviewed by Dutch radio station Radio 2 today. The singer revealed that in the previous years, both Estonia and Finland have invited him to participate in the Eurovision Song Contest once again.

Dave Benton is still living in Estonia where he feels very well accepted, also in the music industry. In the radio show Schiffers.FM on Dutch Radio 2, he explained how people suddenly started recognizing him in Estonia after the Eurovision Song Contest victory. "And that's still going on," he added. "The first thing they scream at my concerts is Are you ready?! ".

Asked whether he would like to represent Estonia once again, Benton said he was asked to do so. "They also asked me in Finland. Maybe I will, maybe I won't. I will surely try to write songs for the Eurovision Song Contest. But my answer is 'Why not?' As an artist you have nothing to lose."

Benton refers to the Olsen Brothers, the 2000 Eurovision Song Contest winners who finished second in this year's Danish national final. "That was no disaster. Who says that old professional aren't allowed to participate? From my point of view, the more professionals participating, the better the festival will be. At the moment, the Eurovision Song Contest is too much being looked at as a contest for amateurs and youngsters."

Concluding the interview, Dave Benton said that Dutch broadcaster NOS is of course welcome to contact him too. Dave Benton and Tanel Padar won the 2001 Eurovision Song Contest in Copenhagen with the song Everybody.
Viimeksi muokannut Sagapo, 14 Heinä 2005, 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30864
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Dave Benton: "Suomi pyysi minua edustajakseen"

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Mutta eivätkös Suomen karsinnan säännöt sanoneet jo vuonna 2002, että esiintyjänä kilpailuun voi osallistua vain Suomen kansalainen tai Suomessa vakituisesti asuva. Dave ei täytä kumpaakaan ehtoa. Dave olisi siis voinut osallistua korkeintaankin lauluntekijänä. Mene ja tiedä...
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Dave Benton: "Suomi pyysi minua edustajakseen"

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Tuossa artikkelissa Mister Benton mainitsee nimenomaan laulujen kirjoittamisen yhtenä mahdollisuutena. Tekisikö hän vaikka Geirille ensi vuoden kisaan biisin? Tai nopean Everybody kakkosen Jarille?! :D
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
am
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 15 Loka 2004, 09:52
Paikkakunta: Helsinki

Dave Benton: "Suomi pyysi minua edustajakseen"

Viesti Kirjoittaja am »

Taitaa Bentonin ukko nyt höpistä ihan omiaan. :roll: Ei ainakaan YLE ole pyytänyt häntä Suomen karsintoihin solistiksi tai edes lauluntekijäksi. Sitä paitsi säännöt tosiaan kieltävät ulkomaalaisten (jos eivät asu vakituisesti Suomessa) artistien mukanaolon kilpailussa, kuten Timoteus tuossa ylempänä jo muistutti.
"Feeling rather zen right now..."

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Dave Benton: "Suomi pyysi minua edustajakseen"

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Eikös meidän Kaivanto ole puhunut joskus jostain yhteistyöstä Dave Bentonin kanssa, mutta Virolaiset ehtivät edelle. Tarkoittaskohan Dave sitä?

Avatar
am
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 15 Loka 2004, 09:52
Paikkakunta: Helsinki

Dave Benton: "Suomi pyysi minua edustajakseen"

Viesti Kirjoittaja am »

Fly7 kirjoitti:Tässä vois heittää samalla kysymyksen sinne suuntaan milloin tulee tietoa ensi vuoden Suomen karsinnoista?
Tarkkaa päivää en osaa sanoa, mutta näillä näkymin elokuun aikana on luvassa tietoa ensi vuoden karsintakuvioista...
"Feeling rather zen right now..."

Lukittu