Latvia 2004

ESC 2004 -arkisto.
Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Ilmoitan olevani tyytyväinen voittajaan. En sataprosenttisen, mutta aika tyytyväinen!
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Sagapo kirjoitti:Ilmoitan olevani tyytyväinen voittajaan. En sataprosenttisen, mutta aika tyytyväinen!
Sagapo, tuo ei valitettavasti ole minkään maan karsinnalta mikään saavutus. Vaikuttaa nimittäin siltä, että olet tyytyväinen yli 90 prosenttiin karsintatuloksista ja viisukappaleista. :?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Mä kun toivoin ,että "like a Star" ois voittanut :cry:

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Timoteus kirjoitti:
Sagapo kirjoitti:Ilmoitan olevani tyytyväinen voittajaan. En sataprosenttisen, mutta aika tyytyväinen!
Sagapo, tuo ei valitettavasti ole minkään maan karsinnalta mikään saavutus. Vaikuttaa nimittäin siltä, että olet tyytyväinen yli 90 prosenttiin karsintatuloksista ja viisukappaleista. :?
Tuo on täysin totta! :lol: Eipä ole tänäkään vuonna valittu Istanbuliin yhtään huonoa kappaletta, siis mun listani mukaan. Keskitasoisia tosin ehkä vähän liikaakin.
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Omituinen maku latvialaisilla. Tosin nyt mulla sentään oli tuntuma, että Fomins & Kleins voittaa. Vaihtaakohan ne kieltä? :cry:
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Vielä lisään sen verran, että tämä viisu tulee kyllä pomppaamaan korkealle listallani. Tästä vois tulla tosi iso hitti Suomessa käännösiskelmänä. Mahtava meininki! Neka! Hyvä, Latvia!
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Minä kyllä pidän. Latvian kieli on siitä jännää, että on jo niin paljon kauempana suomesta kuin esim. viro, ettei voi mitään sanoja ilman kielitaitoa tunnistaa, mutta kun kuuntelee taustamusiikkina, niin kuulostaa suomelta; on erottavinaan koko ajan suomenkielisiä sanoja. Mun mielestä jossain kohtaa lauletaan seikkailuun taas, salaisuus, vuosien taa... korvapesun aika varmaan, mutta toisaalta hauskaa :roll:
Viimeksi muokannut Marjukka, 29 Helmi 2004, 00:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja lharju »

Esiintyikö se Jari siellä vai ei? Miten meni?
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Laulu on kuunneltavissa osoitteessa...

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

http://streaming2.apollo.lv/apollonew/e ... kleins.wma

Käsittääkseni Latvian karsintaa ei sitten voinutkaan netistä tiirata, joten Jarin kohtalo jäi epäselväksi. Luullakseni hän kuitenkin siellä esiintyi!
Viimeksi muokannut Sagapo, 29 Helmi 2004, 00:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja Violette »

Marjukka kirjoitti:Minä kyllä pidän. Latvian kieli on siitä jännää, että on jo niin paljon kauempana suomesta kuin esim. viro, ettei voi mitään sanoja ilman kielitaitoa tunnistaa, mutta kun kuuntelee taustamusiikkina, niin kuulostaa suomelta; on erottavinaan koko ajan suomenkielisiä sanoja. Mun mielestä jossain kohtaa lauletaan seikkailuun taas, salaisuus, vuosien taa... korvapesun aika varmaan, mutta toisaalta hauskaa :roll:
Kröhöm... latvia ei kylläkään ole mitään sukua suomelle (eikä virollekaan siis). Mutta kaunis kieli se kyllä minustakin on :) Ja varmasti kuulostaakin hieman virolta, koska on Viron naapurimaa ja on ihan ymmärrettävää että äänneasu näillä kielillä on samantyylinen.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Baltit ja ugrit

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Vähän tieteellisempi selvitys, varmaan joku fennougristi tästä vielä jatkaa, mähän vain olen hörhö romanisti ;)

Me suomalaiset ja virolaiset olemme olleet pitkään balttien naapureita ja siksi olemme saaneet heiltä runsaasti lainasanoja. Toiseksi verrattuna kaikkiin indoeurooppalaisiin kieliin baltit ovat olleet konservatiivisimpia eli balttikielet ovat ääntämykseltään arkaaisimpia, samoin myös suomi. Siksi on samaa saundia.
Latinakin parituhatta vuotta sitten kuulosti ihan suomelta. Tai baltilta...
Toinen yhteinen juttu on paino ensimmäisellä tavulla, lukuunottamatta poikkeuksia kuten palDIES (kiitos).
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Baltit ja ugrit

Viesti Kirjoittaja Violette »

kaivanto kirjoitti:Vähän tieteellisempi selvitys, varmaan joku fennougristi tästä vielä jatkaa, mähän vain olen hörhö romanisti ;)
Minustahan olisi tarkoitus tulla "isona" kielitieteilijähörhö muodossa tai toisessa, joten palaan silloin asiaan ;)
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Violette, asettelin sanani vähän kökösti, en mä tarkoittanut esittää että viro ja latvia - vai sanotaanko suomeksi lätti? - olisivat sukua, mutta pakostakin sitä jotenkin aina ajattelee virolle läheisenä, vaikka se nyt on ihan ihmisen omaa kehitelmää :) Mutta pointtini oli vaan ihan hömpästi se, että kuulen sieltä muka tunnistettavia suomen sanoja välistä, vähän niinkuin sanomi-kielestä :)

En oile aggressiivinen vanhan kielisäännön puolesta liputtaja, mutta olisipa mukavaa, jos Latvia pitäytyisi laulamaan omalla kielellään! Kuulostaa kivalta.

Tuossa vielä herrojen kuva
Kuva

ja jotakin infoa: http://www.micrec.lv/en/artists.asp?Makslinieks=011
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja Violette »

Marjukka kirjoitti:Violette, asettelin sanani vähän kökösti, en mä tarkoittanut esittää että viro ja latvia - vai sanotaanko suomeksi lätti? - olisivat sukua, mutta pakostakin sitä jotenkin aina ajattelee virolle läheisenä, vaikka se nyt on ihan ihmisen omaa kehitelmää :) Mutta pointtini oli vaan ihan hömpästi se, että kuulen sieltä muka tunnistettavia suomen sanoja välistä, vähän niinkuin sanomi-kielestä :)
Juu, okej. Pitihän mun nyt kuitenkin oikaista varmuuden vuoksi :oops: Minun käsittääkseni on ihan sama, sanooko lätti vai latvia. Itse käytän latviaa, koska kutsutaanhan sitä maatakin Latviaksi :D
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Mä en tykkää tosta valitusta biisistä ollenkaan ja en usko,että pärjää.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Miksihän he lauloivat nyt latviaksi, mikäli aikovat laulaa englanniksi? Muistelisin, että heilläkin olisi ns. kielipakko.

Joka tapauksessa laulu on mahtava! Tämä lienee menossa kärkikaksikkooni.

Ja uskon, että tämä saattaa viedä viisut taas Latviaan vuodeksi 2005...
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja Violette »

Jospa nyt vähnimisen sijaan arvostelisin itse voittajabiisiäkin ;)

Minusta tämä on hyvä kappale! Juuri tällaiselta euroviisun pitääkin kuulostaa. Taitaa tulla puntarille taas asiaa pitkästä aikaa... Jos esitys on suuren yleisön mielestä tarpeeksi vakuuttava, tällä mennään kyllä finaaliin. Ja latvian kieli on niiiiiin kaunista :shock: Vaikka englanniksihan tämä kuitenkin lauletaan :cry:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Violette kirjoitti: Vaikka englanniksihan tämä kuitenkin lauletaan :cry:
Mitääh??? Ei kai? Eihän?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja Violette »

JukkaV kirjoitti:
Violette kirjoitti: Vaikka englanniksihan tämä kuitenkin lauletaan :cry:
Mitääh??? Ei kai? Eihän?
No en minä tiedä, mutta näin olettaisin. En usko, että latvialaiset uskaltavat lähettää tätä tällaisenaan, vaikka säälihän se on. Pessimisti ei pety.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Haloo! Missä lingvistit? Latvian koko Itämeren ranta on muinaisen Liivinmaan aluetta, jossa puhuttiin suomensukuista liivinkieltä vielä neuvostomiehitykseen saakka. Esim. paikannimi Jurmala on takuulla tuota suomalais-ugrilaista perää. Latviassa ollessani huomasin useita muitakin suomalaisenoloisia sanoja, joten ei se mitään kuvitelmaa ole, että tutulta kuulostaa. Myös suomenkieli on lainannut latviasta: "minulla ei ole latin latia" köyhyyden ilmauksena viittaa nimenomaan Latvian valuuttaan. Liivinkieli on nykyään käytännössä kuollut, mutta Virossa on joku akateeminen henkilö sen opetellut elvyttämistarkoituksessa.

Ai niin, minusta tuo Fomins & Kleinsin biisi onkin aika kiva, kun nyt kuuntelin uudestaan. 8)
Hello Hi!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Öhh, miksi vapaakielisten karsintojen omakielisten voittajien oletetaan ilman muuta vaihtavan kieltä Istanbuliin mennessä? On vieläpä jotenkin häiritsevää, kun näitä omia oletuksia aletaan kertoilla faktana. Vastahan tässä ehti yleisenä harhaluulona levitä, että Tii väännettäisiin englanniksi (mitä siis todellakaan EI ole tapahtumassa, eikä Viron suunnasta tämäntapaistakaan oltu vihjailtu) ja nyt samaa epäillään Latvian viisusta. Tässä tapauksessa Latvian kansa todennäköisesti äänesti Fominsin & Kleinsin voittoonkin nimenomaan kielen takia, joten kielenvaihto olisi karsintavoittajilta jopa erittäin halpamainen teko. Toisekseen se ei hyödyttäisi mitään, sillä tällä kappaleella ainoa mahdollisuus erottua ja päästä finaaliin on laulaa latviaksi - englanniksi tämä hukkuisi melkoisen varmasti pahasti joukkoon ja saisi pisteitä vain naapureilta.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
JaKiMa
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 14:39
Paikkakunta: Eura

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja JaKiMa »

Vielä tuosta Jarin esiintymisestä... Eiköhän Siltsu Ventspilsissä esiintynyt. Näin voisi ainakin päätellä, sillä kun Göteborgista ottivat yhteyden Latviaan, niin juontaja totesi, että "the previous song was a tango." Vai oliko Petra jo ehtinyt sinne asti... :o
Av bara en droppe regn,
står min mark i blom, en rikedom.

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja Colby »

JaKiMa kirjoitti:Vielä tuosta Jarin esiintymisestä... Eiköhän Siltsu Ventspilsissä esiintynyt. Näin voisi ainakin päätellä, sillä kun Göteborgista ottivat yhteyden Latviaan, niin juontaja totesi, että "the previous song was a tango." Vai oliko Petra jo ehtinyt sinne asti... :o
Latvian juontaja sanoi "a tango from Finland" tai jotain, että kyllä se Jarppa kai siellä kävi hoilaamassa...
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Mie tykkäsin. Mutta ei saa multa täyttä viittä tähteä. Ja mä luulen että se vois pärjätä paremmin sillä englannin kielellä. :roll: :roll: :roll:
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Jos Olsenit voittivat 2000, miksei tämä parivaljakko voisi voittaa tänä vuonna? Fomins & Kleins on oikein tervetullut kaksikko tämän vuoden kisaan, kun kerta edustavat varttuneempaa ikäluokkaakin. Tänä vuonnahan alkaakin jo kivasti olla kaikkea kaikille: nopeaa ja hidasta, nuorekasta ja perinteistä.
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja AntSa »

VÄÄRÄ VALINTA!!!!!!!!! Mulla vasta kuudentena koko karsinnassa! Hyväntuulisuus ja melodisuus valttina, muttei järin kiinnostava ulospano ja esitys.. Toivottavasti älyävät tehdä englanninkielisen version sille "pikku-lauantaille"... :wink: Voi tosiaankin viedä osansa taannoisista Olsenin vellosten kannattajista.. Musta hevonen?!
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

AntSa kirjoitti:VÄÄRÄ VALINTA!!!!!!!!! Mulla vasta kuudentena koko karsinnassa! Hyväntuulisuus ja melodisuus valttina, muttei järin kiinnostava ulospano ja esitys.. Toivottavasti älyävät tehdä englanninkielisen version sille "pikku-lauantaille"... :wink: Voi tosiaankin viedä osansa taannoisista Olsenin vellosten kannattajista.. Musta hevonen?!
Tunge se pakkoenkkusi sanonko minne! Latviaksi tämä toimii! :) Mielestäni viisu on hyvä!
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja Violette »

JuhaUK kirjoitti:Haloo! Missä lingvistit? Latvian koko Itämeren ranta on muinaisen Liivinmaan aluetta, jossa puhuttiin suomensukuista liivinkieltä vielä neuvostomiehitykseen saakka. Esim. paikannimi Jurmala on takuulla tuota suomalais-ugrilaista perää. Latviassa ollessani huomasin useita muitakin suomalaisenoloisia sanoja, joten ei se mitään kuvitelmaa ole, että tutulta kuulostaa. Myös suomenkieli on lainannut latviasta: "minulla ei ole latin latia" köyhyyden ilmauksena viittaa nimenomaan Latvian valuuttaan. Liivinkieli on nykyään käytännössä kuollut, mutta Virossa on joku akateeminen henkilö sen opetellut elvyttämistarkoituksessa.

Ai niin, minusta tuo Fomins & Kleinsin biisi onkin aika kiva, kun nyt kuuntelin uudestaan. 8)
Mutta nyt olikin kysymys siitä, onko latvia sukua suomelle ja sitähän se ei ole. Lainasanoja nyt varmasti löytyykin, mutta se ei ola sama asia.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja Violette »

Timoteus kirjoitti:Öhh, miksi vapaakielisten karsintojen omakielisten voittajien oletetaan ilman muuta vaihtavan kieltä Istanbuliin mennessä? On vieläpä jotenkin häiritsevää, kun näitä omia oletuksia aletaan kertoilla faktana.
Tarkoitukseni ei ollut kertoa oletustani faktana, koska en uskonut että kukaan edes uskoisi minua jos väittäisin jotain tuon suuntaista. Pyydän nöyrimmästi anteeksi aiheuttamaani mielipahaa... (kuten sanoin, pessimisti ei pety ja siksi "oletin" näin)
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Latvia 2004

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Violette kirjoitti:Tarkoitukseni ei ollut kertoa oletustani faktana, koska en uskonut että kukaan edes uskoisi minua jos väittäisin jotain tuon suuntaista. Pyydän nöyrimmästi anteeksi aiheuttamaani mielipahaa... (kuten sanoin, pessimisti ei pety ja siksi "oletin" näin)
No hard feelings.. ei kun siis mitenkäs se menee latviaksi. :oops: Ei mutta siis viisufanit ovat siitä jännää porukkaa, että kaikki epämääräisimmät huhut liikkuvat hyvin nopeasti ilman lähdekritiikkiä. Eli jos joku kirjoittaa lauseen, jossa ei ole mitään epävarmuussanaa ja joka ei toisaalta ilmaise mielipidettä, se saatetaan ottaa faktana. Pahimmillaan tuollainen harkitsematon viesti saattaisi johtaa siihen, että ESCTodayssa olisi etusivun uutisena (hmm, huono ilmaus, kaikkihan ne siellä ovat etusivun uutisia, kun ovat uusia) "Fomins & Kleins will sing in English in Istanbul!" Noh, ehkä tämä on jo hieman (mutta vain hieman) liioiteltua...

Mutta mistäpä noiden latvialaisten kielivalinnoistakaan varmaksi tietäisi. Täälläkin näemmä yllättävän moni on sitä mieltä, että kappale kannattaisi esittää englanniksi. No, mielipiteensä kullakin. FOTWOL-vertauksiakaan en liioin ymmärrä, kun mielestäni tässä kappaleessa ja FOTWOLissa ei muuta yhteistä ole kuin se, että esittäjinä on teinivuotensa selvästi ohittanut miesduo ja kappale ei ole kovin nopea. FOTWOL oli kuitenkin mieleenjäävä kappale ja Olsenit huomattavasti näitä latvialaisia karismaattisempia. Dziesma par laimi ei edes kertosäkeensä osalta ole jäänyt mieleeni - kappaletta uudestaan kuuntelematta en saanut melodiasta mieleen kuin sen nimilauseen kohdan.

Mutta on DPL:n vertaaminen FOTWOLiin sentään sittenkin moninverroin mielekkäämpää kuin joka ainoan etnoviisun syyttäminen kopioksi Sanomista.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Lukittu