Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

sziget kirjoitti:Mitä sinulla on lasten piirustuksia vastaan? Vihaatko lapsia? Vertasin PKN:n viisun vastaanottoa vanhempiin, jotka ylistävät lapsen piirustusta ilman kritiikkiä. Minusta PKN:ää pitäisi arvioida yhtä tiukasti kuin kaikkia ehdokkaita, koska he ovat aikuisia eivätkä lapsia.
Kritiikkisi sävy, jonka minäkin koin alentuvaksi, kohdistui PKN:n kannattajiin. Jotenkin ajatuksesta, että koska biisi on mielestäsi huono, epäilet tykkäämisen vilpittömyyttä, tai jos et sitä, niin vähintään tykkääjien tiedostamatonta itsepetosta tykkäämisensä suhteen. Tätä ainakin minä kokemallani alentuvalla sävyllä tarkoitin. Eikä lapsikaan ole kehittymätön aikuinen ja piirrostöhertelijä. Ei lapsen piirutusta ainakaan pitäisi kehua koska on lapsi, vaan koska lapsi on ihminen, koska lapsella on sanottavaa kun viitsii kuunnella. Vanhemmat vähintään yleensä kuuntelevat. Jeesustelua, mutta totta.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

rosetta kirjoitti:Tässä lähdetään siitä oletuksesta, että vain itse euroviisujen lopputulos tärkeä, tai automaattisesti tärkeämpi kuin kansainvälisten fanien mielipide, mutta näinhän se ei kaikille ole
Euroviisut on kuitenkin myös tulosurheilua. Ei mua ainakaan paljon lämmitä, jos jotain Kristan tai Lauran kappaletta jossain viisupiireissä muistellaan vuosien päästä ylistäen, kun tulokset ovat olleet huonoja.
rosetta kirjoitti:(Mikä suunnaton ilo mm. nähdä koko viisukevään Suomi joka ikisen rankingin eli puntarin pahnanpohjimmaisena :clap: Jossa se on jo nyt, ja luultavasti pysyykin, koska en ole nähnyt tästä paljon muunlaisia kommentteja kuin "absolutely the worst song in Eurovision history".)
Kommentit näkee tietysti sellaisten lasien läpi, jotka ovat omassa päässään. Itse ainakin yllätyin siitä, kuinka paljon esimerkiksi ESCforumilla oli kommentteja, että "tämä on oikeasti ihan hyvä kappale" ja "varmasti finaalissa" ja "tulee olemaan yllättävän korkealla.
rosetta kirjoitti:Softenginen menestyksestä voi sentään olla jälkikäteen todella ylpeä, vaikka sitä ei etukäteen noteerattukaan
Tietenkin, koska se on yksi parhaiten menestyneistä suomalaisista euroviisuista. Mitä väliä siinä vaiheessa on jollain ennakkokohulla? :rofl: Ei Lordistakaan puhuttu ennen Ateenaa juuri mitään.
rosetta kirjoitti:mutta PKN:n mahdollisesta menestyksestä ikävä kyllä ei, koska tiedän että valtaosan mielestä se on/olisi saavutettu väärin perustein.
Mä olin ensin sitä mieltä, että PKN oli väärä valinta, joka tulee varmasti jäämään semifinaaliin. Nyt tän ennakkohypetyksen perusteella olen kuitenkin sitä mieltä, että valinta oli täysin oikea ja menestys voi olla yllättävänkin suurta. Mutta nyt saa sitten pelätä sitä, että jos PKN on vaikka top kympissä, niin Suomen kansa inisee siitä, että menestyttiin sitten väärin perustein. :rofl: :rofl: :rofl:

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

^ Meneekin mutkikaaksi, onko tämä win-win vai lose-lose -situation? Vai winlosewinlose? ;)
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Wadde kirjoitti: Euroviisut on kuitenkin myös tulosurheilua. Ei mua ainakaan paljon lämmitä, jos jotain Kristan tai Lauran kappaletta jossain viisupiireissä muistellaan vuosien päästä ylistäen, kun tulokset ovat olleet huonoja.
Tulosurheilua? En vertaisi euroviisuja noin suoralla tavalla urheiluun. Mutta jos nyt verrataan, niin tokihan sijoituksilla on suuri merkitys, mutta ei urheilukilpailussakaan hyväksytä sitä että tulos saavutetaaan millä keinoin tahansa, kuten dopingilla... (Ja kyllä, tätä PKN:n aiheuttamaa ei-musiikillista ennakkokohua voi verrata tässä dopingiin.)

(Ja kyllä minua ainakin lämmittäisi arvostus jälkikäteenkin, nuo yllämainitut tosin eivät ;))
Wadde kirjoitti:Kommentit näkee tietysti sellaisten lasien läpi, jotka ovat omassa päässään. Itse ainakin yllätyin siitä, kuinka paljon esimerkiksi ESCforumilla oli kommentteja, että "tämä on oikeasti ihan hyvä kappale" ja "varmasti finaalissa" ja "tulee olemaan yllättävän korkealla.
Riippuu sitten varmasti foorumista, itse en ole muita kuin ym. kommentteja nähnyt, ei siihen tarvita edes laseja ;)
Wadde kirjoitti:Mä olin ensin sitä mieltä, että PKN oli väärä valinta, joka tulee varmasti jäämään semifinaaliin. Nyt tän ennakkohypetyksen perusteella olen kuitenkin sitä mieltä, että valinta oli täysin oikea ja menestys voi olla yllättävänkin suurta. Mutta nyt saa sitten pelätä sitä, että jos PKN on vaikka top kympissä, niin Suomen kansa inisee siitä, että menestyttiin sitten väärin perustein. :rofl: :rofl: :rofl:
Tuskin Suomen kansa - menestys, jos sitä voi sellaiseksi sanoa, kelpaa varmasti useimmille :heh:, mutta muut kyllä.

Sinun mielestäsi musiikillisilla tekijöillä ei siis ole mitään merkitystä, koska ensin olit sitä mieltä että väärä valinta, ja nyt pelkän ennakkohypetyksen perusteella oletkin päinvastaista mieltä..?

tozeurista turkuun
Maistelija
Maistelija
Viestit: 23
Liittynyt: 27 Touko 2012, 17:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tozeurista turkuun »

Wadde kirjoitti:Onko Pertti Kurikka muuten Suomen vanhin euroviisuedustaja koskaan?
Näin voitaneen suht varmuudella sanoa, mutta Murtomäki tai joku muu varmistakoon. 58 vuotta, neljä kuukautta ja 23 päivää karsintapäivän aikaan.

Aiempi ennätyshän oli Katri Helenalla (47v vuonna 1993) ja siinä on perässä vähän päälle nelikymppisiä: Waldo, Geir Rönning, Pave Maijanen ja Anneli Saaristo.

Kaikkein nuorimpia toki Softenginet ja nuorin edelleen Marion Rung ihan viisujen alkupäästä: 16 vuotta, kolme kuukautta ja 11 päivää. Tilastourheilu päättyy täältä tänään tähän. :joojoo:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

rosetta kirjoitti: Sinun mielestäsi musiikillisilla tekijöillä ei siis ole mitään merkitystä, koska ensin olit sitä mieltä että väärä valinta, ja nyt pelkän ennakkohypetyksen perusteella oletkin päinvastaista mieltä..?
Ennakkohypetys on ollut sitä luokkaa, että olen voinut myöntää avoimesti, että olin todennäköisesti väärässä tämän bändin suhteen. Koska mulla Suomen euroviisun valinnassa painaa varsin paljon se, kuinka hyvin se voisi menestyä (tiedän, kaikki eivät ole tätä kastia, mutta minä olen) ja olin aivan varma, että tällä ei ole mitään mahdollisuuksia. Ennakkohypen perusteella voi hyvin sanoa, että ennustamani olemattomat mahdollisuudet eivät voi pitää paikkaansa.

Esimerkiksi Lena ja Loreen saivat valtavan mediakohun aikaan heti valintansa jälkeen ja kuinkas kävikään. Huhuilin näiden perään jo aiemmin, mutta mua kiinnostaisi myös ne euroviisuartistit, jotka olisivat flopanneet valtavasta mediakohusta huolimatta? Tuleeko kellään mieleen?

Niin ja tuo PKN:n ennakkokohun vertaaminen dopingkohuun on todella ala-arvoinen kommentti.

Avatar
MIAU98
Siemailija
Siemailija
Viestit: 118
Liittynyt: 26 Tammi 2014, 18:00

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja MIAU98 »

no niin nyt on sitten piru irti :eiei: hyvästi suomen viisuvoitto .tää jää vikas .mä vihaan tätä
It´s A Miracle!!!

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja phale »

sziget kirjoitti:
phale kirjoitti:Vertasit PKN:ää lapsen piirustukseen, jossa on jo saavutus että lapsi on ylipäätään saanut jotain aikaiseksi. Tulkitsinko oikein vai tarkoititko jotain muuta?
Mitä sinulla on lasten piirustuksia vastaan? Vihaatko lapsia? Vertasin PKN:n viisun vastaanottoa vanhempiin, jotka ylistävät lapsen piirustusta ilman kritiikkiä. Minusta PKN:ää pitäisi arvioida yhtä tiukasti kuin kaikkia ehdokkaita, koska he ovat aikuisia eivätkä lapsia.
phale kirjoitti:Eikö tämä tarkoita siis sitä, että mielestäsi ihmiset ovat ajatelleet että on ylipäätään saavutus että yhtye on kyennyt samaan soittimista mitään ääniä ulos ja äänestäneet heitä lähinnä säälistä?
Ei tarkoita. En usko säälipisteisiin. Monet ihmiset ajattelivat jotain muuta kuin mielestään parasta musiikkia ja kertoivat siitä avoimesti: PKN herättää huomiota kuten Lordi, PKN edistää vammaisten asiaa, PKN on vain niin sympaattinen ilmiö. Mielestäni ulkomusiikilliset seikat ovat aina mukana viisuissa mutta biisi on tärkein. Tässä tapauksessa häntä heilutti koiraa. Ei ainutlaatuista, mutta vastustan.
Mutta mistä tiedät ettei heitä ole arvioitu yhtä tiukasti kuin kaikkia ehdokkaita? Se, että asiaan on saattanut vaikuttaa myös ulkomusiikilliset seikat ei tarkoita että kriteerit olisivat kuitenkaan olleet erilaiset kuin muillekaan. Ihan yhtä lailla muidenkin esiintyjien kohdalla myös ulkomusiikillisilla asioilla on ollut vaikutusta, viisuista kun on kuitenkin kyse. Tämän takia koin vertauksen loukkaavaksi, asetit siinä itse esiintyjät erilaiseen asemaan tehdessäsi oletuksen, että muut ovat tehneet niin. Me emme voi tietää äänestäjien motiiveja, kenenkään esiintyjän kohdalla. Ihan yhtä hyvin esimerkiksi Satin Circus on voinut saada ääniä, koska joku on pitänyt sitä "sympaattisena ilmiönä".

Edit: Hesarilla oli näemmä muuten kolumni suomipunkista PKN:n voiton innoittamana: http://www.hs.fi/arviot/a1425360443610

Avatar
Elukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1078
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 19:55

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Wadde kirjoitti:
rosetta kirjoitti: Sinun mielestäsi musiikillisilla tekijöillä ei siis ole mitään merkitystä, koska ensin olit sitä mieltä että väärä valinta, ja nyt pelkän ennakkohypetyksen perusteella oletkin päinvastaista mieltä..?
Ennakkohypetys on ollut sitä luokkaa, että olen voinut myöntää avoimesti, että olin todennäköisesti väärässä tämän bändin suhteen. Koska mulla Suomen euroviisun valinnassa painaa varsin paljon se, kuinka hyvin se voisi menestyä (tiedän, kaikki eivät ole tätä kastia, mutta minä olen) ja olin aivan varma, että tällä ei ole mitään mahdollisuuksia. Ennakkohypen perusteella voi hyvin sanoa, että ennustamani olemattomat mahdollisuudet eivät voi pitää paikkaansa.

Esimerkiksi Lena ja Loreen saivat valtavan mediakohun aikaan heti valintansa jälkeen ja kuinkas kävikään. Huhuilin näiden perään jo aiemmin, mutta mua kiinnostaisi myös ne euroviisuartistit, jotka olisivat flopanneet valtavasta mediakohusta huolimatta? Tuleeko kellään mieleen?

Niin ja tuo PKN:n ennakkokohun vertaaminen dopingkohuun on todella ala-arvoinen kommentti.
En ole itse hirveästi halunnut ottaa kantaa tähän keskusteluun, mutta nyt on pakko todeta olevani kanssasi samoilla linjoilla. Rehellisesti ottaen alan olemaan aika varma tämän menestysmahdollisuuksista. Kuten olenkin jo todennut blogini puolella veikkaavani, että tänä vuonna Suomi joko voittaa tai häviää koko kisan :miettii: .
Mielenkiinnolla odotan toukokuuta...
Vaihtuvat sloganit takaisin! :grr:

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja skidi »

rosetta kirjoitti: (Ja kyllä, tätä PKN:n aiheuttamaa ei-musiikillista ennakkokohua voi verrata tässä dopingiin.)
Ei-musiikillinen ennakkokohu = keskustelu kehitysvammaisuudesta?
Eli vertaat esiintyjien kehitysvammaisuutta (tai siitä syntyvää mielenkiintoa) dopingiin. Kehitysvamma on siis mielestäsi epäreilua kilpailuetua antava suoritusta parantava asia (toisin kuin hyvä ulkonäkö, joka on aaaivan eri asia, totta kai). Kumma kun eivät ole debiiliyttä vielä tajunneet vallan kieltää viisujen säännöissä :miettii:

On ehdottomasti ok olla tykkäämättä kappaleesta ja olla katkera sen valinnasta, mutta kaikki salaliittoteoriat ("ne äänestivät tätä, koska ne inhoavat meitä!!!11111) ja vilunkipeliepäilykset ("tässä on jotain mätää, varmasti pitäisi kehitysvammaiset kieltää, kun kehitysvammalla voitetaan aina kaikki") ovat yksinkeraisesti... noh, pikkuisen höpsähtäneitä.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

phale kirjoitti:Edit: Hesarilla oli näemmä muuten kolumni suomipunkista PKN:n voiton innoittamana: http://www.hs.fi/arviot/a1425360443610
Tykkäsin kovasti Matchin kommentista:
Sana hyvä ei kuulu Punk:iin.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Wadde kirjoitti:Niin ja tuo PKN:n ennakkokohun vertaaminen dopingkohuun on todella ala-arvoinen kommentti.
Miten "ala-arvoinen"? :shock: Tämä alkaa ihan oikeasti olla jo aika uskomatonta, mihinkään ei saa tätä täällä verrata ettei heti joku ole tuomitsemassa vertausta halventavaksi, ala-arvoiseksi tms. Kaikki tähänastiset vertaukset mitä olen täällä nähnyt on teilattu. (Ja urheiluvertauksen toit itse keskusteluun.)

Kukaan ei voi kieltää, että pelkän erilaisuudesta johtuvan mediakohun avulla menestyminen musiikkikilpailussa on verrattavissa dopingin avulla menestymiseen urheilukilpailussa. Mitä olennaista eroa tässä on? Ei mitään.

Ja noita ennakkohypetyksestä huolimatta flopanneita on paljon, mm. Ranska 2011, ja Lenasta taas ei ennakkokohu ollut läheskään niin suurta kuin monista muista voittajista.

Basso
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 2
Liittynyt: 25 Helmi 2015, 10:34
Viesti:

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Basso »

Karillahan on myös loistava talk show!

https://www.youtube.com/watch?v=gxiBLZnTHw0

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42729
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

rosetta kirjoitti:Kukaan ei voi kieltää, että pelkän erilaisuudesta johtuvan mediakohun avulla menestyminen musiikkikilpailussa on verrattavissa dopingin avulla menestymiseen urheilukilpailussa. Mitä olennaista eroa tässä on? Ei mitään.
Mediakohu voi syntyä kohun kohteesta ja hänen tarkoitusperistään riippumatta, dopingia sen sijaan käyttää yleensä omasta päätöksestään. Siinä nyt ainakin ero.

Ja kyllä kukaan voi kieltää. Taas sinä määräät, että muiden on ajateltava kuin sinä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

rosetta kirjoitti:Kukaan ei voi kieltää, että pelkän erilaisuudesta johtuvan mediakohun avulla menestyminen musiikkikilpailussa on verrattavissa dopingin avulla menestymiseen urheilukilpailussa. Mitä olennaista eroa tässä on? Ei mitään.
Muun muassa se ero, että dopingilla menestyminen urheilussa on kiellettyä. Euroviisujen säännöissä ei käsittääkseni kielletä, että vammaiset eivät saisi menestyä.

Lisäksi mun mielestä huomioarvoinen seikka on, että kyllähän PKN saa paljon huomiota myös biisistään. Vaikka kaikki eivät sitä rakastakaan, niin moni on korostanut, että kyseessä on ensimmäinen punk-kappale euroviisuissa. Ja on sitä osa kehunutkin.
rosetta kirjoitti:Ja noita ennakkohypetyksestä huolimatta flopanneita on paljon, mm. Ranska 2011, ja Lenasta taas ei ennakkokohu ollut läheskään niin suurta kuin monista muista voittajista.
Lenahan nimenomaan sai valtavasti huomiota, Satellite oli hitti ympäri Eurooppaa jo kauan ennen kisoja. Ranska toki sai huomiota, mut oliko sekin enimmäkseen viisupiireissä? Ei sitä ainakaan Suomen mediassa noteerattu.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

rosetta kirjoitti:Miten "ala-arvoinen"? :shock: Tämä alkaa ihan oikeasti olla jo aika uskomatonta, mihinkään ei saa tätä täällä verrata ettei heti joku ole tuomitsemassa vertausta halventavaksi, ala-arvoiseksi tms. Kaikki tähänastiset vertaukset mitä olen täällä nähnyt on teilattu.
Ei ole teilattu vertauksiasi. On kysytty perusteluja sille, miksi sinä et hyväksy muiden vertauksia? Et ole niitä oikein antanut, muutoin kuin ilmoittamalla, että palstalla ei saa olla kuin yhtä mieltä. Kyllä sinä itsekin kommentoit muiden kommentteja ja kyseenalaistat toisten mielipiteitä, käsityskykyä ym kovin vastaväittein ja sivalluksin.

Mikä sinusta on keskustelua? - Sekö, että sinä kerrot miten asiat ovat ja sitten muut vaikenevat tai hyväksyvät?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Wadde kirjoitti:Enemmän olisin huolissani siitä, että Suomen lapsiraati ei antanut tälle yhtään pistettä. Kun niinhän sitä sanotaan, että euroviisuissa suurinta äänestysvaltaa käyttävät lapset. :heh:
En tiedä, kuka euroviisuissa äänestysvaltaa käyttää, mutta lasten raadin nollasta tuli tahtomattakin mieleen H. C. Andersenin klassikkosatu keisarin uusista vaatteista.
Elukka kirjoitti:Kuten olenkin jo todennut blogini puolella veikkaavani, että tänä vuonna Suomi joko voittaa tai häviää koko kisan :miettii: .
Suunnilleen aina polarisoivista ehdokkaista sanotaan näin. Ajatus kai on, että polarisoiva ehdokas, joka on yksittäisten äänestäjien rankingeissa todennäköisemmin ääripäissä kuin keskellä, on myös kokonaistuloksessa jommassakummassa ääripäässä. Mutta eihän tulos muodostu niin. Vaikka joka ainoa katsoja ja tuomari olisi sitä mieltä, että Suomen sijoituksen pitäisi olla ensimmäinen tai vihoviimeinen eikä mitään siltä väliltä, loppusijoitus voi silti olla jossakin suht keskellä. Riippuu tietenkin tykkääjien ja inhoajien lukumäärien suhteesta.

Veikkaan, että Suomi nimenomaan ei voita eikä ole semifinaalin jumbo eikä edes lähellä kumpaakaan sijaa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Semin jumbo Suomi ei ikimaailmassa ole kun biisi on kuitenkin luultavasti kisojen puhutuin. Ei ole mahdollista saada jumbosijaa sellaisessa tilanteessa, väkisinkin tulee ainakin jonkun verran pisteitä.

Josta tulikin mieleeni: onko kukaan koskaan jäänyt nollille semissä?
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Jonttu kirjoitti:Semin jumbo Suomi ei ikimaailmassa ole kun biisi on kuitenkin luultavasti kisojen puhutuin. Ei ole mahdollista saada jumbosijaa sellaisessa tilanteessa, väkisinkin tulee ainakin jonkun verran pisteitä.

Josta tulikin mieleeni: onko kukaan koskaan jäänyt nollille semissä?
Ainakin Tšekki 2009 taisi kokea kyseisen kohtalon.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja rosetta »

ta1ja kirjoitti:
rosetta kirjoitti:Miten "ala-arvoinen"? :shock: Tämä alkaa ihan oikeasti olla jo aika uskomatonta, mihinkään ei saa tätä täällä verrata ettei heti joku ole tuomitsemassa vertausta halventavaksi, ala-arvoiseksi tms. Kaikki tähänastiset vertaukset mitä olen täällä nähnyt on teilattu.
Ei ole teilattu vertauksiasi. On kysytty perusteluja sille, miksi sinä et hyväksy muiden vertauksia? Et ole niitä oikein antanut, muutoin kuin ilmoittamalla, että palstalla ei saa olla kuin yhtä mieltä. Kyllä sinä itsekin kommentoit muiden kommentteja ja kyseenalaistat toisten mielipiteitä, käsityskykyä ym kovin vastaväittein ja sivalluksin.

Mikä sinusta on keskustelua? - Sekö, että sinä kerrot miten asiat ovat ja sitten muut vaikenevat tai hyväksyvät?
Nyt sekoitat aiemman, muissa ketjuissa käymämme väittelyn tähän asiaan... Kuten jo aiemmin sanoin, en jaksa siihen enää palata, joten pysytäänkö nyt ihan vain tässä jutussa?

En viitannut tuossa omiin vertauksiini, vaan siihen, että esim. Szigetin esittämää lapsen piirros -vertausta haukuttiin monen taholta halventavaksi ja ala-arvoiseksi jne. Siihen en nyt kommentoi, mutta heti kun esitin tuon oman vertaukseni, siitäkin älähdettiin. Hämmästyin siksikin, koska minusta esittämäni vertaus ei millään lailla halvenna tai halveksi ko. bändiä, eihän mediakohu sinänsä ole heidän syytään/aikaansaannostaan. (Muuten kuin että päättivät itse osallistua UMK:hon, mutta tuo menee jo vähän hiustenhalkomiseksi, jota en yleensä välitä harrastaa, kuten ehkä jotkut ovat huomanneetkin ;))
Wadde kirjoitti:Muun muassa se ero, että dopingilla menestyminen urheilussa on kiellettyä. Euroviisujen säännöissä ei käsittääkseni kielletä, että vammaiset eivät saisi menestyä.
Ok, tuo laillisuuden ja laittomuuden välinen ero onkin hyvä pontti. Mutta kun menestyminen tapahtuu nimenomaan mediakohun ansiosta, ei kyse olekaan siitä menestyvätkö vammaiset vai eivät, vaan se millä tavoin menestys saavutetaan...
Wadde kirjoitti:Lisäksi mun mielestä huomioarvoinen seikka on, että kyllähän PKN saa paljon huomiota myös biisistään. Vaikka kaikki eivät sitä rakastakaan, niin moni on korostanut, että kyseessä on ensimmäinen punk-kappale euroviisuissa.
Niin, tässäkin on tosin kyse (viisuissa uudesta) musiikkityylistä, ei kappaleen musiikillista ansioista sinänsä.

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja phale »

rosetta kirjoitti:Mutta kun menestyminen tapahtuu nimenomaan mediakohun ansiosta, ei kyse olekaan siitä menestyvätkö vammaiset vai eivät, vaan se millä tavoin menestys saavutetaan...
En nyt ota kantaa muuhun keskusteluun, mutta eikö tämä sama ongelma koskenut myös Lordia ja Conchitaa? Vai oliko niiden herättämä huomio vähemmän pahaa, koska kappaleet olivat lähempänä sitä mitä viisuissa on yleensä ollut tarjolla (jopa Lordin kohdalla :heh: ), jolloin oli helpompi ymmärtää että joku saattaa pitää itse kappaleestakin?

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

PKN komeilee Youtubessa käyttäjien henkilökohtaisilla top-listoilla viimeisenä, ja uskoisin, että siellä se pysyykin.
Myöskin "Aina mun pitää"- kappaleen videoiden kommentit ovat enimmäkseen kielteisiä, ei siellä monta kehuvaa kommenttia löydy.
Ennustus: Minä arvelen, että tämän kappaleen kohdalla kyllä kohua riittää ja ilmiönä tämä herättää kiinnostusta. Ääniä tämä ei kuitenkaan tule saamaan kovinkaan paljon. Todennäköisesti ei pääse finaaliin. Jos kuitenkin pääsee, niin hännille jää. Tämä johtuu siitä, että kilpailussa mennään kuitenkin musiikki edellä ja paremmat kappaleet menestyvätkin paremmin. Ennustus esitetty, kiitos.. :femme:

Jos olen väärässä, niin oikein hyvä. Olen sitten ollut vain "pahanilman lintu". Hienoa jos PKN menestyy.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Sellaisen huomion olen tehnyt että youtuben top-listat ovat varsin epäluotettavia. Esmes viime vuonna Islanti komeili melkein joka listan viimeisenä ja sijoitus oli kuitenkin 15. Muistaakseni myös Hollanti tuli menestykseensä ihan puskista, noilla listoilla sitä ei suuremmin suosittu.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4999
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja toivo »

Ne youtube-listat on tietenkin euroviisufanien tekemiä. Ja ei ole mikään yllätys, että PKN viimeisinä niissä. Euroviisuissa äänestä sitten muutkin kuin euroviisufanit ja lopputulos voi olla ihan mikä vaan. Tulee floppeja ja yllätysmenestyjiä. Ihan niin kuin umk:ssakin, suurin osa viisufaneista inhosivat PKN, mutta kansa äänesti sen murskavoittoon.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Pertti ja Kari Aalto olivat tänään Radio Helsingin Päiväkämmit-ohjelmassa. Kertoilivat kuinka päättivät lähteä UMK:hon. Jäi epäselväksi, oliko heidät kutsuttu kisaan mukaan. Joka tapauksessa bändi lähetti managerinsa kautta kolme biisiä, joista Yle valitsi lyhimmän.

Tässä linkki. En pystynyt urlailemaan. Kohdassa 7:20 Kari puhuu, kuinka UMK:n päätyivät
(tuo alkualue toimii kuitenkin)

https://www.radiohelsinki.fi/podcast/34 ... is%C2%ADsa!!
Viimeksi muokannut kuu-kuu, 04 Maalis 2015, 23:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37077
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »



Tämä on viehättävä. :rofl:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ On minun mielestäni jo linkattu aiemmin tähän ketjuun. Mutta joo, hauska on. :mrgreen:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

^^ Biisi kuulostaa paremmalta tossa koska laulajan ääni on erilainen. Tästä nopeutetusta versiosta huomasin ekana mikä minua tökkii biisissä eniten: laulajan ääni.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
atzhki
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 471
Liittynyt: 13 Touko 2007, 04:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja atzhki »

http://esctoday.com/97497/eurovision-20 ... es-trains/

MÄ EN KESTÄ. STADIN METROT/SPORAT & STOGET KANS KURIKAN ÄÄNIL.... AHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Happy »

TomppaJr kirjoitti:

Tämä on viehättävä. :rofl:
:hihi:
Tälläisellä versiolla kyl mentäis mun puntariykköseks.. nyt saavat lähinnä tyytyä tuohon top-10
Never miss a good chance to shut up.

Lukittu