Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Aliced
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 85
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Aliced »

Kertokaapa minulle sitten, mitä hyvää tuossa Pertti Kurikan Nimipäivissä on sekä a) suomalaisesta että b) kansainvälisestä näkökulmasta. Sen jälkeen kertokaa minulle, mikä tekee kappaleesta paremman kuin kaikki muut osallistujat.
http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/esc-2017-kiova-f91/topic11376.html

Tuolta haastiksia meikältä Kiovasta. Nyt toista vuotta putkeen pressinä viisumatkalla. :)

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

^
Minusta se on euroviisuihin tähtäävänä kilpailubiisinä huono. Ei voi tulla menestystä, koska siellä on tuomarit, jotka kai tai toivon ainakin ovat musiikillisesti jotensakin päteviä tyyppejä, jotka osaavat puntaroida biisejä muutenkin kuin sokkona kopeloimalla tai fiiliksien mukaan.

Jos hyvää etsii biisistä, kai se tulee sitten sieltä punkin pohjamudista, että tahdotaan kertoa mielipide asiasta, josta ollaan voimakkaasti jotakin mieltä. Omalta kohdaltani voin sanoa, että olen hyvin kiinnostunut näkemään bändin livenä, tykkään varmasti tunnelmasta ja myöskin siitä, että saan tunnustella bändin väräyttämiä tunteita, niitä mielipiteitä joista he tahtovat kertoa.

Ja örinäksi ei voi biisiä sanoa.

Ihan pakko laittaa tähän loppuun. Oma suosikkini kaikista maailman punkbiiseistä. Huomatkaa tiukkuus. Kestää muuten suurinpiirtein samanverran kuin Aina mun pitää. Aivan mahtavaa. Ai-van mah-ta-vaa.


Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

sziget kirjoitti:Voisit aluksi kunnioittaa niiden mielipidettä, joita biisi ei vain valitettavasti miellytä. Sen sijaan taistelet itse keksimiäsi "natseja" vastaan kuin Don Quijote ja puolustat PKN:n "osallistumista", vaikka oikeus osallistua on itsestäänselvyys kaikille muille paitsi näille mielikuvitusnatseillesi. Luitko esim. tämän:
Kyse ei ole PKN:stä tykkäämättömyydestä. Kyse on tavasta jolla se ilmaistaan.. Mielipidettä pitää kunnioittaa, lokaamista ja loukkaamista ei. Ja minusta on kohtuullista toivoa, että näiden kahden kesken tehdään ero. Kysyt, luinko nimimerkki Katinkan mielipiteen. Luin. Sehän on asiallinen ja ok, eikä sitä ole kirjoitettu loukkaamaan kanssamielipiteitä tai ketään. Keskusteluhan kärjistyi vasta sivulla 10 jossa sontaläjät ym kaivettiin esiin.

Toki tuota oli edeltäneillä sivuilla säännönmukaisesti jankutettiin, että koska biisi on huono niin siitä tykkäävät tykkäävät vain periaatteellisista, eli vääristä syistä. Samalla kyseenalaistettiin PKN:n oikeus olla mukana, koska (omasta mielestä) biisi ei antaisi siihen oikeutta. Oma mielipide ehdokkaasta biiseineen muutettiin objektiiviseksi totuudeksi. Se on aliarvointia - ja mielenkiintoista sikälikin, että kannattajat syyllistetään kannattamisesta viis biisistä, vaikka tästäkin ketjusta voi etusivulta, ennen biisin julkaisemista lukea vastustamisesta seuraavaa:
towel+1964- kirjoitti:^ On kyllä mahdotonta kuvitella että tuolta ryhmältä irtoaisi jotain joka mun mielestä edes muistuttaisi musiikkia. Eli joo, voin olla aivan varma että esitys on järkyttävää scheissea, ihan samalla tavalla kuin voin sanoa biisiä kuulematta että scheissea on, jos esittäjä on esim. AC/DC...
sziget kirjoitti:Niinpä. Kun surkeaksi arvioitu kappale on hypetyksen kohde ja vedonlyöntisuosikki, vastareaktio kuuluu pelin henkeen. Vastareaktion sietäminen samoin. Punkbändille ei pitäisi olla ongelma, että kaikki eivät diggaa.
Vastareaktio kuuluu asiaan, mutta edelleen kysyn sinulta: antaako toisten positiivinen innostus vastustajille oikeuden loanhiettoon ja jatkuvaan kannattajien arviointikyvyn ja motiivien aliarviointiin ja mollaamiseen? Vallalla on toki yleisempikin käsitys, että musiikkikritiikki on kiinnostavaa ja seksikästä kun se ilkein sanakääntein onnistuu tekemään naurunalaiseksi niin kohteensa kuin kohteen kannattajat. Viisufanien mediassa osakseen saama ryöpytys (josta allekirjoitukseni on erä esimerkki) on osa tätä loukkaamisen ja oman egon kohotuksen kulttuuria. Vastustan myös sitä. Ilmeisesti sinä pidät sitäkin loanheittoa asiaankuuluvana ja kivana tapana käydä asiakeskustelua?
Viimeksi muokannut ta1ja, 05 Helmi 2015, 09:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Aliced kirjoitti:No mitäpäs olisitte mieltä, jos Heidi Pakarinen pääsisi edustamaan Suomea? Entä jos joka vuosi mukana olisi jokin Eino Grönin tai joku vastaava iäkäs iskelmä- tai tangosankari, joka mummojen sankkojen rivien ansioista vieläpä voittaisi joka vuosi? Sanoisitteko silloinkin, että "kansa on puhunut" ja että "ei ole olemassa sellaista kuin euroviisumusiikki"? Minä olen syntynyt vuonna 1987 ja seurannut Viisuja niin pitkään kun muistan, ja olen kyllä elänyt myös osan tuosta vaiheesta.
Jos nyt Heidi valittaisiin yleisöäänin sehän osoittaisi että biisistä tykätään. Jos se valittaisiin tuomariston toimesta ja sama toistettaisiin x10v olisin vahvasti sitä mieltä että tuomaristolta voisi odottaa laajempaa makua, asiantuntijoina kun siellä istuvat. Samasta syystä vaatimassasi "kansainvälisessä euroviisugenressä" pitäytyminen on mielestäni ummehtunutta ja epämielenkiintoista. Minua ei kiinnosta viisuissa voitto vaan mielenkiintoinen musiikki. Sitä löytyy eri mailta yhtä hyvin tulostaulun ylä- ja alariveiltä, mukaanlukien semit.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Geronimo
Maistelija
Maistelija
Viestit: 34
Liittynyt: 22 Tammi 2015, 12:55

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Geronimo »

Dead Kennedys, yksi suurista punkin nimistä liputtaa myös Nimipäivien puolesta :rauhaa:

http://www.iltamakasiini.fi/artikkeli/2 ... nimipaivia

Mielenkiintoista kuinka laajalti mediassa käsitellään asiaa ja luodaan ajatuksia suuntaan jos toiseen. Pertti Kurikan Nimipäivät ei tunnu olevan enää musiikkiesitys vaan oikeuksien puolesta taisteleva ilmiö :shock: Liekö herrat itsekään halunneet musiikin tekemisen lisäksi toimia keulakuvana?

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Niin ja tämän YLEn :roll: artikkelin mukaan Dead Kennedysien fanit hehkuttavat, ei itse bändi. Noin sitä voi saada samasta asiasta kaksi aivan erisisisältöistä otsikkoa. Päivittääkö Dead Kennedys itse Facebookinsa, sitä emme toki tiedä :D

http://yle.fi/uutiset/punkin_pioneeriba ... na/7784006

Niin ja lähde on siis edelleen se sama Sputnikin artikkeli. Olisi nyt jo kiva, jos joku journalisti jo vaivautuisi kysymään bändiltä uudelleen, haluavatko he tosiaan olla noin paljon keulakuvina.

Tossa muuten se Ajankohtaisen Kakkosen haastis ja esiintyminen, jos meni ohi ihmisiltä:

http://areena.yle.fi/tv/2449097?start=43m21s

Muoks. katsoin uudelleen tuon pätkän, ja hämmästyttävää kyllä, siinähän ei mainittu UMK:ta lainkaan, vain Ajankohtaisen Kakkosen vammaisilta. No, jospa tuo toimitus on niin itsenäinen, ettei tarvitse mainostaa toisen osaston ohjelmia :heh:

Ja onpas se toimittaja nolo hytkyessään siinä keskellä :puna:
Hello Hi!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^Siellähän lukee selvästi "This page is a FAN PAGE for all things past and present related to Dead Kennedys."

Mutta fanien hehkutus lienee julkisuuden kannalta yhtä hyvä juttu kuin itse bändin, puristisempia fanit useimmiten ovat ja huonompia hyväksymään, kuin fanituksen kohteet :heh: - kovasti PKN siellä miljoonan fanin seinällä näyttää kiinnostavan ja positiivisesti suhtaudutaan genren ystävien piirissä :peukku: .
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Mutta myöskin käy ilmi, ettei tästä viisukappaleesta puhuta juurikaan, vaan ilmiöstä. No, tuskinpa nuo Dead Kennedysien fanit katsovat viisujakaan :heh: Ja tokihan kaikki ennakkohype on aina hyvä juttu Euroviisuissa.

Ehkäpä tässä ollaan ajan hengessäkin, tämä osui juuri tänään uutisvirtaani:

http://www.bbc.co.uk/news/magazine-31136574

Edit:

Jaahas, ja Nyt hyppää sitten kelkkaan. Ja nyt sitten taas on tullut Dead Kennedysiltä itseltään suositus :roll: Voi tätä uutisoinnin ja klikkien metsästyksen tasoa nykyään :eiei:

http://nyt.fi/a1305924953265
Hello Hi!

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Ei-viisufanikaverini ovat metelöineet tänään Facebookissa, kuinka epäreiluja nämä Ylen salaa tuomat kansalaisraadit ovat. Kuulemma Ylen keino estää PKN:n "selvä ja varma" voitto. :heh:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Wadde kirjoitti:Ei-viisufanikaverini ovat metelöineet tänään Facebookissa, kuinka epäreiluja nämä Ylen salaa tuomat kansalaisraadit ovat. Kuulemma Ylen keino estää PKN:n "selvä ja varma" voitto. :heh:
:mrgreen: Siis se sama YLE joka antaa yhdelle kilpailijalle monenkertaisesti kuvaruutuaikaa ja palstatilaa muihin verrattuna käynnissä olevan kisan aikana :heh:

Ei voi public service -yhtiö voittaa, teki niin tai näin :mrgreen:
Hello Hi!

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

^No näinpä. Vaikken näiden biisistä tykkääkään, niin mulla ei ole mitään näiden osallistumista vastaan ja tykkään tyyppien asenteesta ja siitä, että nämä on tuoneet valtavasti huomiota viisukarsinnoille. Pikkaista vastareaktiota alkaa kuitenkin tulla, kun tuntuu, että eräille ei mikään muu voittaja kelpaa (vaikka eivät ole edes muiden biisejä kuulleet, suurin osa tuskin tätäkään). Ja jos tämä ei voita, niin vedetään varmaan hirveät itkupotkuraivarit ja haukutaan taas viisufanit tahmaisiksi ja koko karkelot huonoiksi.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Jos PKN raatien takia häviää, itkupotkuraivarit ovat minusta oikeutettuja, koska raateja ei pitänyt kisassa olla. Toki reaktiot voivat olla samanlaisia, vaikka PKN häviäisi myös puhelinäänestyksen. Aina löytyy jokin tekosyy, miksi murskakannatus ei tuloksessa näykään.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No, jospa YLE saa rahoilleen vastinetta, kun PR-toimisto saa otsikoita ja pöhinää aikaan :heh:

https://www.facebook.com/mellakkahelsinki?fref=nf

Pääasia että puhutaan, mutta kuten sanoit yllä, riski on että se kaikki taas kääntyy päälaelleen jos hypetetyt odotukset eivät toteudukaan.
Hello Hi!

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Oonko mä nyt edelleenkin ihan hullu, kun en kuitenkaan vieläkään suostu uskomaan tämän voittoon? Kappale on huono ja jos esityskään ei ole tajunnanräjäyttävä (ja jos sitä vielä höystellään jollain keskisormilla) niin en kyllä ymmärrä, miten tämä voittaisi 17 muuta kappaletta. Satin Circuksellakin luulisi jonkinlaista fanipohjaa olevan liikkeellä ja ehkä vielä enemmän sellaista, jotka myös aktivoituvat äänestyksessä.

Siitähän se vasta skandaali saataisiinkin, jos PKN putoaisi jo lauantaina. Ilmestyisiköhän sitten jostain yhtäkkiä joku Second Chance kuitenkin? :heh:

Avatar
Geronimo
Maistelija
Maistelija
Viestit: 34
Liittynyt: 22 Tammi 2015, 12:55

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Geronimo »

Timoteus kirjoitti:Jos PKN raatien takia häviää, itkupotkuraivarit ovat minusta oikeutettuja, koska raateja ei pitänyt kisassa olla. Toki reaktiot voivat olla samanlaisia, vaikka PKN häviäisi myös puhelinäänestyksen. Aina löytyy jokin tekosyy, miksi murskakannatus ei tuloksessa näykään.

Se suomenruotsalaismafia tekee sen taas... :ryhmahali: :heh:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wadde kirjoitti:Oonko mä nyt edelleenkin ihan hullu, kun en kuitenkaan vieläkään suostu uskomaan tämän voittoon?
Mitä katselin kuppilalaisten veikkauksia pelialueella, niin sitten miltei koko kuppila on hullu kanssasi. Mutta pitäisi kyllä tietää kisan säännöt, ennen kuin osaisi oikein mitään veikata. Jos tiedettäisiin jo nyt, että on kolmen kappaneen superfinaali vuoden 2010 tyyliin ja vain yleisöäänestys, en todellakaan uskoisi että tämä voittaisi.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

JuhaUK kirjoitti:Mutta myöskin käy ilmi, ettei tästä viisukappaleesta puhuta juurikaan, vaan ilmiöstä
Miten niin, missä tuolla Kennedys-seinällä ei puhuta viisukappaleesta? Ainakin ne kommentoivat nimenomaan kappaletta. Tämä on hieno homma PKN:lle ja huomion kautta myöskin Suomelle euroviisumaana jo nyt, riippumatta siitä miten PKN menestyy karsinnoissa ja tuleeko valituksi. Iso suosio ja kiinnsotus tuolla Dead Kennedys fanien seinällä ja Aina mun pitää videota on katsottu ja kuunneltu ;) varmaankin kanssa youtubessa jo 342 983 kertaa.

Jos on PKNn biisi vaikea asia joilekin viisufaneille, niin on se sitä varmaan punkin kuuntelijoillekin. Silti esimeriksi Punk in Finlandilla osoitetaan hyvää tahtoa, vaikka PKN onkin lähtenyt joidenkin mielestä punkkareille sopimattomille laduille hiihtelemään PiFfin PKN ketjussa nimimerkki "Kalun" sanoin :
Jos Pertti on Euroviisu-fani ja haluaa esiintyä siellä niin totta vitussa sitä pyritään Uuden Musiikin Kilpailuun.
Pertsa ei lue sitä punkkarin käsikirjaa.
Minähän luen (hehheh)mutta en anna sen tässä(kään) tapauksessa vaikuttaa siihen mitä PKN haluaa tai ei halua tehdä.

+ vammaisten elämälle ja (joissakin maissa olemattomille) oikeuksille (blah blah blah) tämä on suhteellisen iso juttu.
Jos PKN on saanut ruutuaikaa, niin radiosoittoa on kyllä tarjjoiltu YLEn kanavilla muille runsaasti.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 589
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Geronimo kirjoitti:
Timoteus kirjoitti:Jos PKN raatien takia häviää, itkupotkuraivarit ovat minusta oikeutettuja, koska raateja ei pitänyt kisassa olla. Toki reaktiot voivat olla samanlaisia, vaikka PKN häviäisi myös puhelinäänestyksen. Aina löytyy jokin tekosyy, miksi murskakannatus ei tuloksessa näykään.

Se suomenruotsalaismafia tekee sen taas... :ryhmahali: :heh:
Mikä tänä vuonna on suomenruotsalaismafian suosittelema ehdokas?

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37075
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

jukkanen kirjoitti:Mikä tänä vuonna on suomenruotsalaismafian suosittelema ehdokas?
Satin Circus. :joojoo:
Meow cat, please meow back.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12002
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sziget »

ta1ja kirjoitti:Kyse ei ole PKN:stä tykkäämättömyydestä. Kyse on tavasta jolla se ilmaistaan.. Mielipidettä pitää kunnioittaa, lokaamista ja loukkaamista ei. Ja minusta on kohtuullista toivoa, että näiden kahden kesken tehdään ero.
Kyseessä on siis raju punkyhtye, jonka laulaja heiluttaa tv:ssä keskaria ja tekee kurkunleikkauseleitä. Esim. Heidi Pakarisella ei ole tällaisia vapauksia. Eikö ole reilua, että PKN sanoo asiat suoraan ja palaute on yhtä suoraa? Prinsessamainen loukkaantuminen punkkarien puolesta on toki sallittua mutta hieman hassua.
ta1ja kirjoitti:Toki tuota oli edeltäneillä sivuilla säännönmukaisesti jankutettiin, että koska biisi on huono niin siitä tykkäävät tykkäävät vain periaatteellisista, eli vääristä syistä. Samalla kyseenalaistettiin PKN:n oikeus olla mukana, koska (omasta mielestä) biisi ei antaisi siihen oikeutta.
Mitä tarkoitat kyseenalaistamisella? UMK:ssa on avoin sävellyskilpailu, johon kaikki saavat osallistua, ei sitä voi kyseenalaistaa. Esikarsinnan tulosta saa arvostella, samoin sitä jos jotkut ovat todellisuudessa kutsuartisteja. Hypetyksestä ei tarvitse pitää eikä siitä, jos edustaja valitaan pelkän taustatarinan perusteella ja biisistä vähät välittäen. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Voit myös ylistää biisiä, jos se on mielestäsi loistava.
ta1ja kirjoitti:Vastareaktio kuuluu asiaan, mutta edelleen kysyn sinulta: antaako toisten positiivinen innostus vastustajille oikeuden loanhiettoon ja jatkuvaan kannattajien arviointikyvyn ja motiivien aliarviointiin ja mollaamiseen?
Ei täällä PKN:n positiivista innostusta ole mollattu vaan heidän biisiään. Odotan asiatyyliä Kuppilan uutispuolen artikkeleilta. Avoimelle foorumille mahtuu monenlaista hiihtäjää, ja usein on järkevämpää näyttää vain hyvää esimerkkiä kuin oikoa toisten tyyliä. PKN:n rusikointi olisi rumaa, jos yhtye olisi mukana säälistä ja ilman menestysmahdollisuuksia. Ennakkosuosikkien täytyy kestää kovempaa kritiikkiä. Olen saanut täällä melko yksin kannattaa esim. Latviaa 09 ja Sloveniaa 10. Kiukuttelu ei auta, joten yritän ottaa tilanteet huumorila. Sinun suosikillasi on median ja laajan faniyhteisön tuki, joten miksi olet tyytymätön?
Timoteus kirjoitti:Jos PKN raatien takia häviää, itkupotkuraivarit ovat minusta oikeutettuja, koska raateja ei pitänyt kisassa olla.
Säännöt voivat muuttua, kun kilpailu ei ole vielä alkanut. Väärin olisi peukaloida sääntöjä ensi lauantain tulosten perusteella. Raateja olennaisempaa on, onko mukana superfinaali. Jos ei ole, kohusuosikilla on suhteeton etu puhelinäänestyksessä. Raadit voisivat lieventää sitä.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

sziget kirjoitti: Mitä tarkoitat kyseenalaistamisella? (...)jos edustaja valitaan pelkän taustatarinan perusteella ja biisistä vähät välittäen.
Vastasit itse. Jos kieltäydyt kuulemasta mitään arvoja biisissä, fine, mutta jos vedät siitä noin yleispätevänä tarjottavia johtopäätöksiä kohotat itsesi objektiiviseksi auktoriteetiksi ja aliarvoit kannattajia.
sziget kirjoitti:Eikö ole reilua, että PKN sanoo asiat suoraan ja palaute on yhtä suoraa? Prinsessamainen loukkaantuminen punkkarien puolesta on toki sallittua mutta hieman hassua.
.
Tässä on pointtia - ja ymmärrän hassuudenkin, mutta, kun nyt tässä minua ojennat niin eikö oma viestisi olisi ollut tehokkaampi ilman henkilökohtaisuuksiin menemistä :heh: . Syytät minua ojentamisesta - koko kommenttisi esität kuitenkin itsekin passiivin turvin kiistattomana totuutena ja itsesi sen takana totuuden haltijana. Minkä jälkeen siirryt, sinäkin, siihen ojentamiseen, viittaamalla mm. omaan tapaasi suhtautua negatiiviseen kommentointeihin :heh: .
sziget kirjoitti:Ennakkosuosikkien täytyy kestää kovempaa kritiikkiä.
Pitääkö? Että mitä parempi kisaaja sen kovemmin ja seksikkäämmin täytyy kampittaa? - En tiedä oletko huomannut, mutta en ole ilmaissut ärtymystä biisin kommentoinnista, lukuunottamatta sontaläjä ja paska-ilamuksia, jotka eivät minusta ole oikein joka ketjuun levitessään - jos ne sallitaan täällä niin toki ne täytyy sallia kaikille kaikissa ketjuissa - kovin kohottavia. Ärtymys lähtee pääasiassa siitä ylimielisestä ja kaikkitietävästä jankutuksesta että tämä yksi ehdokas on täällä vain vammaisuutensa johdosta. Minusta näin ei ole, tätä on setvitty aiemmin ketjussa, mutta minusta kyse on artistisesta kokonaisuudesta, jonka biisi, tyylilajivalinta, esitystapa ja esittäjien habitus muodostavat. Tätä kokonaisuutta arvioidaan jokaisen viisuehdokkaan kohdalla, en ymmärrä miksi PKN:n kohdalla pitää keskittyä pelkkään biisiin. Mielestäni PKN:n kokonaisuuden osa-alueet tukevat toisiaan ja lopputulos on enemmän kuin osiensa summa.
sziget kirjoitti: Sinun suosikillasi on median ja laajan faniyhteisön tuki, joten miksi olet tyytymätön
Tästä osittain onkin kyse. On mielenkiintoista, että ehdokasta niin kovasti juuri täällä vastustetaan. PiFiläisen hämmästys PKN:n aiheuttamasta reaktioista on omia fiiliksiänikin kuvaava:
"jotenkin pääni sisäisessä viherkommarikuplassa ajattelin ettei ketään haittaisi pkn euroviisuissa mutta vittu ei."
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Olen nyt kuunnellut yli tunnin verran bändin livesoittoa YouTubesta ja kyllä minä saan musasta aivan samaa kuin lapsena, jolloin ymmärsin että punk on parasta musaa, discon ohella. Hiukkasta kömpelyyttä bändin soitossa on, mutta kiehtovalla tavalla se tekee musasta omankuuloista ja hyvää. Pertti Kurikalla on hyvä melodiantaju, länttää ja painaa otteensa jotensakin juuri siihen kohtaan mihin kuuluukin, ei ennalta arvattavasti vaan omalla tavallaan, rumpali Toni ei myöskään ole yksinkertainen takoja, hänellä on myös omanlaisensa tapa helisytellä ja ikään kuin rapisutella rumpukokonaisuuttaan nyrkkivoimalla, Kari Aaltoa, laulajaa olen kehunut jo aikaisemmin, en hänestä sano, mutta sanonpa basistista, Samista, joka on sitten työmiesbasisti.

Voisiko kehitysvammainen henkilö, musikaalinen semmoinen, olla esikuvana jollenkin terveelle ihmiselle joka haaveilee muusikon urasta. Ajatusleikissäni näkisin tai tapaisin syvästi kehitysvammaisen henkilön, jonka liikkuminen on vaikeata tai suorastaan lähes mahdotonta. Hänen eteensä tuotaisiin piano. Hän asettaa kädet pianon päälle ja hitaassa rytmissä, kauan aikaa käyttäen tämä rakentaisi mitä kauneimpia melodiakuviota tuolla pianolla, jonka ympärille kohta kerääntyy hämmästelevien ihmisten joukko. Soitto olisi täydellisen kaunista melodisesti, jopa niin pelottavan taivaallista, että kohta nämä terveet ihmiset vievät henkilön pianon luota, ja miettivät, etteivät he koskaan laske tätä enää pianon pariin, koska eivät tahdo tuntea alemmuuden tunnetta tuota vaikeasti kehitysvammaista ihmistä kohtaan. Koska ovat kateellisia tälle ihmeellisen lahjakkaalle ihmiselle, jota sanovat kehariksi.

Panin tilauksen menemään. Kohta omistan PKN:n cd-levyn. (Vinyylit on loppu, sellaisen olisin tahtonut.)

Ja lopuksi. Kauneus ei ole aina aurinkoa. Kauneus voi olla graniittia, soraa ja nokisia palaneita puita.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

kuu-kuu kirjoitti:

Ja lopuksi. Kauneus ei ole aina aurinkoa. Kauneus voi olla graniittia, soraa ja nokisia palaneita puita.

Hienosti sanottu! :hali:

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tinov »

Edwina kirjoitti:
kuu-kuu kirjoitti:

Ja lopuksi. Kauneus ei ole aina aurinkoa. Kauneus voi olla graniittia, soraa ja nokisia palaneita puita.

Hienosti sanottu! :hali:

Niin no kyllähän se lantakärpänenkin tietää mikä sen mielestä on hyvää ja mikä pas.....
.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

tinov kirjoitti:
Niin no kyllähän se lantakärpänenkin tietää mikä sen mielestä on hyvää ja mikä pas.....
.

Voi sinua höpöläistä! :hali:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

sziget kirjoitti:Säännöt voivat muuttua, kun kilpailu ei ole vielä alkanut. Väärin olisi peukaloida sääntöjä ensi lauantain tulosten perusteella. Raateja olennaisempaa on, onko mukana superfinaali. Jos ei ole, kohusuosikilla on suhteeton etu puhelinäänestyksessä. Raadit voisivat lieventää sitä.
Kilpailu on alkanut. 420 kilpailijasta on pudotettu pois 402. Jäljelläolevat 18 kampanjoivat aktiivisesti, heidän kilpailutyönsä ovat julkisesti ruodittavina ja niitä myös julkisesti ruoditaan. Media on tehnyt mielipidekyselyjä ja ennakkosuosikkeja on löytynyt.

Sääntöjen suurten linjojen olisi pitänyt olla selvillä ja julkista tietoa jo ennen demojen jättämistä. Suuriin linjoihin luen sen, kuinka monta kilpailuvaihetta on, kuinka paljon niissä on kilpailijoita (suuruusluokka riittää), kenellä päätösvalta missäkin vaiheessa on, ja jos päätösvaltaa on jotenkin jaettu, missä suhteessa. Yksityiskohtaistenkin tietojen pitäisi olla julkisia mieluummin ennemmin kuin myöhemmin.

Jos olisin huippu-urheilija ja treenaisin neljä vuotta päätähtäimenäni talviolympialaisten pikaluistelu, en olisi mielissäni, jos viikko ennen olympialaisia ilmoitettaisiin, että kilpailumatkan varrella pitää suorittaa kolmoisaxel ja kaksoislutz. Hyppyjen helpottuminen tai epäpuhtaus johtavat erisuuruisiin aikasakkoihin, väliinjättö diskaukseen. Veruke, ettei kilpailu ole vielä alkanut, ei vakuuttaisi. KOK kuitenkin tietäisi, kenellä kilpailijoista on vankin taitoluistelutausta ja ketä viime hetken sääntölisäys siksi erityisesti suosii.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Tiedätkö sinä, ovatko artistit olleet tietoisia kansalaisraadeista jo kilpailun alkuvaiheessa?

Ja kuinka paljon kansalaisraatien olemassa olo tulee vaikuttamaan kilpailijoiden valmistautumiseen yms.? Ei mitenkään.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Tuskin kilpailijat ovat ennen demojen jättämistä voineet tietää raadeista, siis ainakaan kaikki 420. En keksi järkisyytä siihenkään, miksi tieto raatien olemassaolosta pimitettäisiin yleisöltä, jos se valituille 18:lle on kerrottu, joten todennäköisesti kilpailijat ovat olleet säännöistä ihan yhtä pihalla kuin me muutkin.

Urheiluanalogialla hain ennen kaikkea sitä, että oikea tieto finaalivaiheiden säännöistä voisi johtaa erilaiseen tarjontaan jo demovaiheesta alkaen; biisin tekeminen on erittäin merkittävä osa viisukilpailuun valmistaututumista. Jos tekisin musaa jossakin valtavirrasta poikkeavassa genressä, en varmaan kovin kompromissihakuisilla säännöillä lähtisi mukaan, ellen sitten ensisijaisesti hakisi näkyvyyttä Suomessa. Tuskin tieto raatien olemassaolosta tässä vaiheessa vaikuttaa valmistautumiseen enää mitenkään. Enää ei ehdi oppia kolmoisaxelia ja kaksoislutzia, ts. biisit on jo tehty ja ilmoitettu kisaan.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Timoteus kirjoitti:Urheiluanalogialla hain ennen kaikkea sitä, että oikea tieto finaalivaiheiden säännöistä voisi johtaa erilaiseen tarjontaan jo demovaiheesta alkaen; biisin tekeminen on erittäin merkittävä osa viisukilpailuun valmistaututumista. Jos tekisin musaa jossakin valtavirrasta poikkeavassa genressä, en varmaan kovin kompromissihakuisilla säännöillä lähtisi mukaan, ellen sitten ensisijaisesti hakisi näkyvyyttä Suomessa.
Kyllähän demoistakin karsittiin nämä 18 varmasti juuri erilaisten raatien toimesta? :mitvit:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Tietenkin. Esiraadin olemassaolo on kuitenkin tiedetty alusta alkaen ja asia on kirjattu sääntöihin. En hahmota logiikkaasi. Ihanko tosissasi katsot, että tämä oikeuttaa – vastoin aiemmin ilmoitettua – millaisten tahansa raatien käytön missä tahansa kilpailuvaiheessa?

En oikeastaan yhtään tiedä, mistä olemme eri mieltä. Onko mikä tahansa sääntömuutos missä tahansa vaiheessa sinusta moraalisesti oikeutettu, vai pyhittääkö tarkoitus keinot? Riippuuko moraalinen oikeutus siitä, kenen uskotaan hyötyvän?

Jos Yle huomenna ilmoittaa, että 40 % äänivallasta annetaan Punk in Finland -foorumilta kootulle raadille ja toinen 40 % Kehitysvammaliitolle, oletko siinäkin tapauksessa johdonmukaisesti sitä mieltä, että asiassa ei ole mitään väärää, koska esikarsinnassakin oli raati?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Lukittu