Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10957
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Kuuntelen nyt kaikkien umk kappaleiden studio versiot, sekä livet ja päivitän puntariani niiden yhteystuloksella. Aina mun pitää on minun mielestä hirveää meteliä. Esitys oli aika tylsä. Laulajan heiluminen oli suorastaan pelottavan näköistä.

Kappale: 0/5
Live: 1/5
= 0,5
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42822
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

WildDance kirjoitti:Laulajan heiluminen oli suorastaan pelottavan näköistä.
Laulajan heiluminen juuri on melkein parasta. Kun on niin eri näköistä kuin söpöstelevissä viisukoreografioissa yleensä näkee. Ja vaatteetkin pysyy (onneksi) päällä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2837
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Katselin äsken muistin virkistykseksi kahden viikon takaisen liven. Mikään muu finaalin kappale ei ole yhtä luokattoman huono kuin tämä. Kaikkea hyvää bändille, mutta kiitos ei. Löyhäkin kansanliike saattaa auttaa PKN:ää sijoittumaan neljänneksi tai kolmanneksi, joskaan voittoon en enää usko. Hyvä niin.

Avatar
nisterii
Maistelija
Maistelija
Viestit: 31
Liittynyt: 22 Huhti 2014, 14:26
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja nisterii »

Voi voi... Muutamaan otteeseen kuunnellut biisin ja live-esityksiäkin katsonut mutta ei vaan nappaa. Toivon ettei voita, koska kappale yksinkertaisesti on vain niin huono. :eiei: Vaikka Satin Circus mielummin Wieniin.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Jos tämä biisi voittaa merkitsee se sitä että PKN olisi voittanut joka tapauksessa, oli biisi mikä tahansa.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1500
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Jonttu kirjoitti:Jos tämä biisi voittaa merkitsee se sitä että PKN olisi voittanut joka tapauksessa, oli biisi mikä tahansa.
mm olen miettinyt samaa, kappale olisi voinut olla vaikka lastenlaulu niin olisivat silti saaneet kannatusta.. :roll:
<3

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

... ja se puolestaan tarkoittaisi että koko UMK demoineen, semeineen ja muineen oli täysin turha show alusta loppuun.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42822
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jonttu kirjoitti:Jos tämä biisi voittaa merkitsee se sitä että PKN olisi voittanut joka tapauksessa, oli biisi mikä tahansa.
Mitenkähän Heart of light heiltä sujuisi?
Rise, angel, shine, love!

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Minusta tämä kappale on ihan ok, mutta bändillä on parempiakin.
En kannata tätä Wieniin. Syy on yksinkertainen: kisassa on parempia kappaleita tarjolla. Lisäksi tämä on liian lyhyt, olkoonkin, että se kuuluu punk-rokkiin.

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 713
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Mahtava ja kauhistuttava esitys, tästä voi samanaikaisesti pitää ja olla pitämättä,
tuo mieleen sellaisia asioita, joita ei haluaisi ajatella,
näyttää sellaisen peilikuvan, jota ei haluaisi katsella,
herättää kysymyksiä joihin ei ole vastauksia,
eikö taide parhaimmillaan ole juuri sitä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42822
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

akfan33_ZZ kirjoitti:näyttää sellaisen peilikuvan, jota ei haluaisi katsella
Tuo juuri on esityksen voimaa.

Mutta mitä kokee rennommin hyväksyvä "hei, tämä on hyvä juttu" -kannattaja? Ei tarpeeksi peilikuvakokemusta? (Nyt tarvitsisin esteetikon kirjoittamaan aiheesta artikkelia.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^^Hienosti kirjoitettu.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12020
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sziget »

JuliaS kirjoitti:
sziget kirjoitti:En vastusta kaikkia perusteluja vaan nimenomaan aitouteen vetoamista, koska se on helppo mutta tyhjä argumentti. Usein suosikin "aitoutta" pönkitetään haukkumalla muu tarjonta halvaksi muoviroskaksi. Aidot saunapuhtaat suomalaiset vastaan friikit, horot ja teeskentelijät.
:raaps: Min en nyt kylla hjummarra. Totta kai aitous voi olla henkilökohtaisen pitämisen argumentti. Minulla se on usein. Vaikka itse ei tällaisesta perustelusta pitäisi, ei sitä voi tyhjäksi haukkua.
Jokaiselle oma suosikki on aito. PKN:n aitous ei ole sen aidompaa kuin minkä tahansa kappaleen tai artistin aitous omille faneilleen. Saahan siitä puhua, mutta aitous ei lisäänny muita väheksymällä. Mikä PKN:ssä on erityistä, vain heille ominaista aitoutta? Yksinkertaisuusko? Usein "aito" näyttää olevan yhtä kuin pelkistetty: Irlanti tai Unkari 94, Suomi 96, Kypros 04 tai äskeinen Islanti-tyrkky Dance slow. Kaikki "turha" rekvisiitta karsittu pois? Onko Lordi siis epäaito, kun rekvisiittaa on?

PKN:n taidot riittävät pelkistettyyn rupiseen punkiin. Yksinkertaista, siis aitoa? Jos yrittäisivät jotain vaikeampaa, se olisi teeskentelyä? Muut yrittävät, siis ovat muoviroskaa? Minusta mediahype on roskaa, eivät PKN:n kilpailijat. Mummot olivat aitoja mummoja, eivät näyttelijöitä, hyvä. Eikö Opera Skaala sitten ole aidosti sitä mitä on? Tai Järjestyshäiriö? Kuka ei olisi? Ehkä Milli Vanilli tai Tuula Sariola. Viisuista en muista vastaavia tapauksia.
JuliaS kirjoitti:^Miten tämä keskustelu voi aina palata siihen, että kappale on muka objektiivisesti huono? :jupinaa:
Kuka niin sanoo? Eikö täällä jokainen esitä omia mielipiteitään? Jos kappale on mielestäni huono, sanon sen olevan huono. Samoin nimimerkki jamira, johon viittasit, esitti oman näkemyksensä biisistä ja siitä, ketkä sitä voisivat äänestää, ei absoluuttista totuutta. Sille en voi mitään, että aika moni pitää biisiä huonona.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^En ole missään sanonut, että tämä artisti olisi ainoa, joka on aito. Muuten en jaksa enää hirveästi vääntää tästä.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

sziget kirjoitti:En vastusta kaikkia perusteluja vaan nimenomaan aitouteen vetoamista, koska se on helppo mutta tyhjä argumentti. Usein suosikin "aitoutta" pönkitetään haukkumalla muu tarjonta halvaksi muoviroskaksi. Aidot saunapuhtaat suomalaiset vastaan friikit, horot ja teeskentelijät.
Täällä jotkut ovat sanoneet, että kokevat tämän kappaleen aidoksi toisin kuin jotkut toiset kappaleet. Oma kokemus, oma mielpide, et selvästikään salli sellaista. Suomalaisuusviittaukset on poimittu viisukuppilan ulkopuolisista lähteistä.
sziget kirjoitti:Mikä PKN:ssä on erityistä, vain heille ominaista aitoutta? Yksinkertaisuusko? Usein "aito" näyttää olevan yhtä kuin pelkistetty: Irlanti tai Unkari 94, Suomi 96, Kypros 04 tai äskeinen Islanti-tyrkky
Oma kokemus, oma mielpide, sallitko vai etkö salli?
sziget kirjoitti:PKN:n taidot riittävät pelkistettyyn rupiseen punkiin. Yksinkertaista, siis aitoa? Jos yrittäisivät jotain vaikeampaa, se olisi teeskentelyä? Muut yrittävät, siis ovat muoviroskaa?

Omalta osaltani vastasin tähän jo. Aitouden kokemus ei ole riippuvainen monimutkaisuuden, teknisen taituruuden tai rekvisiitan määrästä, sitä on tai ei ole. Kelaa taaksepäin.
sziget kirjoitti:Eikö täällä jokainen esitä omia mielipiteitään? Jos kappale on mielestäni huono, sanon sen olevan huono.
Tämä on tullut erittäin selväksi. Uskon sinua täysin. En silti muuta omaa kokemustani ja mielipidettäni vain toistojesi takia.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Olisipa tehty katugallup, jossa olisi ensin soitettu (vain audioversio, ei kuvia, ei videoita) tämä biisi vaikka sadalle henkilölle ja kysytty sitten: "Haluaisitteko tämän biisin edustavan Suomea Euroviisuissa?" - ja tämä siis olisi tehty ennen kaikkea tätä PKN-hypetystä ja mikä tärkeintä, kertomatta vastaajille kuka artisti on... :roll:
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Miksi juuri PKN:n kohdalla pitäisi sitoa silmät ja tehdä Pepsi vai Coca-Cola -testi? Ei artistin tuotannon tarvitse olla olemassa ilman artistin persoonaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

JuliaS kirjoitti:Miksi juuri PKN:n kohdalla pitäisi sitoa silmät ja tehdä Pepsi vai Coca-Cola -testi? Ei artistin tuotannon tarvitse olla olemassa ilman artistin persoonaa.
Olisi se voitu tehdä muidenkin kohdalla - sitten vasta olisikin ollut kiinnostava vertailla lopputuloksia kun esitykset on esitetty. Ratkaisiko tosiaan musiikki vaiko joku ihan muu?
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4179
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Jonttu kirjoitti:
JuliaS kirjoitti:Miksi juuri PKN:n kohdalla pitäisi sitoa silmät ja tehdä Pepsi vai Coca-Cola -testi? Ei artistin tuotannon tarvitse olla olemassa ilman artistin persoonaa.
Olisi se voitu tehdä muidenkin kohdalla - sitten vasta olisikin ollut kiinnostava vertailla lopputuloksia kun esitykset on esitetty. Ratkaisiko tosiaan musiikki vaiko joku ihan muu?
Mitäs jos siirrettäisiin viisut radioon ja paljastettaisiin osallistujien nimet vasta, kun lopputulos on ratkennut?
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Jos ohjelmoitaisiin kaikki biisit tietokoneelle jossa koneääni laulaisi melodian ja kone soittaisi taustat että päästäisiin siihen objektiiviseen totuuteen käsiksi ilman inhimillisiä painotuksia ja muita ulkomusiikillisia vaikutuksia?
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

tozeurista turkuun
Maistelija
Maistelija
Viestit: 23
Liittynyt: 27 Touko 2012, 17:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tozeurista turkuun »

Kunhan se tietokone ei vaan olisi valmistettu ja kasattu vuoden 2015 viisumaiden ulkopuolella tai Australiassa. Sitten luulisi kelpaavan kaikille. :peukku:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Vanhojen aikojen malliin esikarsinnat vain pianodemojen pohjalta, sitten voitaisiin väittää lähdetyn musiikki edellä :peukku:

Ei pitäisin YLEnkään tekopyhästi väittää, että valinnat on tehty vain musiikin pohjalta, kun ei se mitenkään ole edes mahdollista näillä metodeilla :heh:
Hello Hi!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42822
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Minulle kyllä opetettiin koulussa, että sointiväri on yksi neljästä musiikin pääkomponentista (muut olivat siihen aikaan rytmi, melodia ja harmonia), ja tuo pianoversiosysteemi ei tuo sointiväriä kunnolla esiin.

Voisihan sitä tehdä kuten Liettuan karsinnassa: Valitaan biisi ja artisti erikseen. Artistivalintaan laulutaitokoe ilman mitään taustanauhoja sitten!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Mitä, ei piano käy, koska vaikka siinä Rouskun mainitsema sointiväri pääsee vain rajallisesti esiin, niin pääsee se kuitenkin. Myös mikäli soittimen takana istuu inhimillinen henkilö hänhän voi siis syyllistyä tulkintaan eli säädellä volyymia ja rytmiäkin ihan omien oikkujensa mukaisesti. Ei mitenkään kelpaa, ei mennä objektiivisesti arvioitavissa oleva, täällä vaaditut toistettavauuden kriteerit täyttävä musiikki edellä. :draamaa:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

hanko
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 65
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 14:37

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja hanko »

Sinänsä ajatus punkista Euroviisuissa on aika hauska. Mut tämä ei kyllä ole punk -genrenkään sisällä mitenkään erityisen hyvä kappale. Ei tosin huonokaan, vaan enemmänkin aika keskinkertainen punkskibale. Ja jos Euroviisuihin haluaa mennä vähemmän tavanomaisella genrellä, niin sen kappaleen pitäis olla kyllä aika hitosti parempi kuin tämä. :eiei:

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 713
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Taas se iänikuinen eipäsjuupas siitä mikä on hyvä biisi ja mikä ei.
En ole koskaan nähnyt yhtään EU direktiiviä säännöistä, jotka kertoisi tieteellisen tarkasti mikä biisi on hyvää ja arvostettavaa musaa ja mikä huonoa ja paheksuttavaa musaa.
Vois mennä vähän komiikankin puolelle, mikä vaan osoittaa ettei sellaisia kriteereitä voi edes teoriassa tehdä.

Avatar
Mickey Joe
Maistelija
Maistelija
Viestit: 47
Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mickey Joe »

Voi sitä myötähäpeän määrää, jos PKN pääsee Suomea edustamaan :puna: :shock:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Ei ole mitään hävettävää Kurikan poppoon pääsyssä. Jonkun muun sakin pääseminen kyllä alkaa hävettää ja sitäkin enemmänkin tekee surulliseksi.

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 713
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Myötähäpeän tuntemukset on varmaan yksi osa koko PKN juttua, ja siinä sitten voi miettiä mitä oikeastaan häpeää.
Jos ei tee mitään väärää, ei ole mitään häpeämistä. Kaverithan vaan yrittää parhaansa ja kansa sitten valitsee jos valitsee.
Voi olla että myötähäpeä lähteekin itsensä häpeämisestä, ja kun lakkaa häpeämästä näitä, lakkaa ehkä häpeämästä itseään.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12020
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sziget »

JuliaS kirjoitti:^En ole missään sanonut, että tämä artisti olisi ainoa, joka on aito.
Et olekaan, enkä minä sanonut, ettei PKN olisi aito. Selitin vain, miksi aitous on mielestäni tyhjä sana, jos ei tarkenneta, millä erityisellä tavalla jokin biisi tai artisti on aito. Ei ole pakko tarkentaa, mutta kysyä saa.
ta1ja kirjoitti:Täällä jotkut ovat sanoneet, että kokevat tämän kappaleen aidoksi toisin kuin jotkut toiset kappaleet. Oma kokemus, oma mielpide, et selvästikään salli sellaista.
Minä sallin, sinä demonisoit.
ta1ja kirjoitti:Oma kokemus, oma mielpide, sallitko vai etkö salli?
Miksi kysyt, kun vastasit jo itse? Miksi kysyt, jos vastaukseni ei kiinnosta?
ta1ja kirjoitti:Omalta osaltani vastasin tähän jo. Aitouden kokemus ei ole riippuvainen monimutkaisuuden, teknisen taituruuden tai rekvisiitan määrästä, sitä on tai ei ole. Kelaa taaksepäin.
En kysynyt sinulta mitään. Saat tietysti vastata yleiseen kysymykseen täysin vapaasti ja toistaa itseäsi niin paljon kuin haluat. Mutta sinulla ei ole kauheasti varaa pilkata muita itsensä toistamisesta tässä ketjussa.
ta1ja kirjoitti:En silti muuta omaa kokemustani ja mielipidettäni vain toistojesi takia.
Kiitos samoin. :)
ta1ja kirjoitti:^ Koska täällä on absoluuttisen totuuden haltijoita jotka tietävät paremmin ja oikeammin
It takes one to know one.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Lukittu