Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), semifinaalit/finaali

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Happy kirjoitti: 01 Huhti 2023, 23:34 olit 14s :heh:
Oli 13:s. Scorewiz ratkaisee tasapelit eri moodeissa miten sattuu, mutta ihmistarkastettuna Sofialle tuo tasapeli menee (sai pisteitä useammalta).

edit: taapeli :rofl:
Viimeksi muokannut Timoteus, 01 Huhti 2023, 23:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: x
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3562
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), semifinaalit/finaali

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

TomppaJr kirjoitti: 01 Huhti 2023, 23:33 Mulle spoilattiin bileissä et olin 13:s jeee!

(kuiteniaa nyt en ees ollu)
Miksi mun pitää aina tehdä nää alkeelliset virheet
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12002
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), semifinaalit/finaali

Viesti Kirjoittaja sziget »

Suuret kiitokset. Vasta kolmas numeroraatien mitalisijani. Viimeksi olin jumbo. Maaliskuu oli myös harvinaisen rankka, toivon huhtikuusta löytyvän paremmin aikaa.
Zera kirjoitti: 01 Huhti 2023, 23:35 Hyvä voittobiisi, onnea sziget. :peukku: Eipä tässä finaalissa muuten huonoja biisejä ollutkaan, siinä mielessä vähän hankala pisteytettävä kun tykkäsin melkein kaikista.
Samat sanat, enkä ole aina sitä mieltä. Elvis Costelloa ja Otykenia jäin kaipaamaan, silti finaalissa oli Kroatian lisäksi kolme isoa suosikkia ja paljon muuta mukavaa. Antelias pisteytyskaava sopi mainiosti.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
S-Tyyppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1056
Liittynyt: 25 Loka 2012, 18:26

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja S-Tyyppi »

Semifinaalien tulokset täällä.
Kiitos omasta puolestani tästä aikamatkailuraadista, mukavata oli jälleen ja kiitos siitä osallistujille ja hyville biiseille! :bandi:
Olen näistä raadeista tykännyt, koska mukana on vähän eri aikakausien musiikkia.

Myös kaksintaistelujen lähettäjät tuolla.
Olin siis Timbaland ja LUNAX. Tällaista tällä kertaa. :joojoo:

Finaalin lopputulokset puolestaan tässä.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12002
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja sziget »

🇫🇷 En ollut edustanut Ranskaa pitkään aikaan. Neljästä Ranska-biisistäni tämä on hassua kyllä tuorein. Aiemmat olivat Barbara 1968, Dalida 1977 ja Jean-Michel Jarre 1984.

Guesch Patti (Patricia Porrasse) levytti jo 60-luvulla. Menestystä tuli vasta 20 vuotta myöhemmin, kun Étienne nousi Ranskassa listaykköseksi alkuvuonna 1988 ja oli hitti muuallakin, esim. Italiassa. Kun huippusuosio laulajana jäi melko lyhyeksi, hän jatkoi tanssimista ja näytteli elokuvissa. Pidin musiikkivideota hauskana vaikken sitä täysin ymmärtänytkään. HD-laatua ei tuon ajan kuvatallenteista useinkaan ole tarjolla, mutta äänenlaatu oli mielestäni yhtäläinen kuin vastaavassa äänivideossa.

Ensimmäisessä raadissani bongattiin kaupunkien nimiä. Tulevan raadin teema on sama. :joojoo:

Pitäisikö antaa lisää vihjeitä ennen kuin joku järkyttyy?
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20759
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Semifinaalitulokset

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

S-Tyyppi kirjoitti: 12 Maalis 2023, 20:09 5. Lola Marsh - Wishing Girl 46 p. (14 pisteyttäjää) (Viiksivallu)
6. Otyken - Storm 46 p. (13 pisteyttäjää) (Aleksi)
Auts. :heh: Juuri kuten Happy ennusti. No, en ainakaan huonolle taipunut.
Got a fire and a country heart 🔥

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13048
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

En ehtinyt laittaa puntaria illalla, mutta tässä se nyt tulee.

:stara: :stara: :stara: :stara: :stara:
1. 🇺🇦 Sofia Rotaru - Odin na svete ('08) TomppaJr

:stara: :stara: :stara: :stara:
X 🇺🇸 Carrie Underwood - Blown Away ('12) MIH96
2. 🇮🇩 Utopia - Indah ('07, vaihdettu) jdjj22
3. 🇸🇪 Sanna Nielsen - Nobody Without You ('08) WildDance
4. 🇭🇷 Severina - Hurem ('13) Zera
5. 🇬🇧 The Hollies - Stop In the Name of Love ('83) Jufo
6. 🇬🇧 Eddy Huntington - May Day ('88) Taikahuilu
7. 🇩🇪🇺🇸 Sash! feat. La Trec - Stay ('97) Teräsbekoni
8. 🇫🇮 Jannika B - Seuraavaan elämään ('12) Taikahuilu
9. 🇧🇪 Sylver - Livin' My Life ('03) Happy
10. 🇺🇸 Alice in Chains - Them Bones ('92) Koirankuonolainen
11. 🇮🇱 Lola Marsh - Wishing Girl ('17) Viiksivallu
12. 🇯🇵 MISIA - Never Gonna Cry! ('98) Saturnus Psycho
13. 🇩🇪 Sandra - Heaven Can Wait ('88) Requel
14. 🇫🇮 MelArt - Reilataan ('93) Teräsbekoni
15. 🇺🇸 Mega Bog - The Clown ('23) Hanhis
16. 🇫🇷 Guesch Patti - Étienne ('87) sziget

:stara: :stara: :stara:
17. 🇯🇵 Junko Yagami - Bay City ('83) Celda
18. 🇬🇧 Simian Mobile Disco - Hey Sister ('18) akuankka13
19. 🇬🇧 Elvis Costello & The Attractions - Beyond Belief ('82) Erakkorapu
20. 🇷🇺 Otyken - Storm ('22) Aleksi
21. 🇬🇧 Laika - Shut Off / Curl Up ('97) CottonJoel

:stara: :stara:
22. 🇯🇵 MEG - Model ('07, vaihtokappale) jdjj22

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3003
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58
Paikkakunta: Loimaa

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

No kerpele, sehän meni ihan keturalleen :rofl: Olisi ehkä pitänyt jättää vaihtamatta. Itse asiassa en edes alkuun honannut, että raadissa on sellainen twisti, missä kappaleen saa vaihtaa. Luettuani säännöt kunnolla päättelin Indahin olevan sellaisessa asemassa, jossa se joko karsiutuu tai könyää niukasti finaaliin. Tässä kohtaa päätin toteuttaa vaihdon, koska harvoinpa sellaista pääsisi tekemään. Aluksi ajattelin lähettää kappaleen joltain vanhalta (aliarvostetulta) raatiartistiltani, mutta sitten päätin etsiä itselleni kokonaan uuden kappaleen tuntemattomalta artistilta. MEGin bängeriin törmäsin ruokapuolitunnilla ja epäröimättä lähetin sitten sen. Ei täällä kyllä hyvän päälle ymmärretä :mrgreen: Onnittelut mainiolle voittajalle ja kiitos S-Tyypille jälleen yhdestä vuosiraadista (jotka kyllä mielestäni on nyt nähty).
Kaikille samat standardit pärstäkertoimesta riippumatta. Totuus ja rehellisyys kunniaan, iso ei mutuiluille!
Myös sodassa ja rakkaudessa <3


Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4667
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), semifinaalit/finaali

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Saturnus Psycho kirjoitti: 01 Huhti 2023, 23:27 Jufolta kyllä turha odottaa pisteitä :rofl:
Lyttäsithän minunkin Holliesin maanrakoon :kaunis: On meillä kuitenkin aika tasapuolinen raatisuhde jos ei muuta. Keljumpi on raatisuhde, jossa antaa jatkuvasti toiselle täysiä ja sieltä ei tule koskaan mitään.

Luulin Sylveriä S-tyypiksi ja onnittelin häntä jo täysistä pisteistäni. Olisihan se pitänyt arvata että Happy pehveli siellä oli taas biisin takana. Houstille vähän karua karsiutua jo ennen semejä, siksi kahden kappalen taktiikka varmaan jäikin niin epäsuosituksi.

Voittokappalekin oli yksi kolmesta, jolle minulta ei herunut pisteitä:

kuva

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3562
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), semifinaalit/finaali

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Jufo kirjoitti: 02 Huhti 2023, 12:02 Lyttäsithän minunkin Holliesin maanrakoon :kaunis: On meillä kuitenkin aika tasapuolinen raatisuhde jos ei muuta. Keljumpi on raatisuhde, jossa antaa jatkuvasti toiselle täysiä ja sieltä ei tule koskaan mitään.
Itse asiassa tämän innoittamana katsoin mun tilastot ja yhteistä historiaa on sen verran vähän että tilanne voi muuttua nopeastikin, mutta tähän mennessä oon antanut sulle kolmesti pisteitä ja sä mulle kerran! Tosin, mun jakauma on 6+4+1 (ja kutonen oli max 20 pisteen raadissa) kun taas sun ainoat pisteet mulle on kolmanneksi paras 8 pistettä. Näiden lisäksi annettiin vielä pakolliset neloset toisillemme raadissa 99! :mrgreen:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7674
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja Requel »

sziget kirjoitti: 02 Huhti 2023, 01:04 Ensimmäisessä raadissani bongattiin kaupunkien nimiä. Tulevan raadin teema on sama. :joojoo:

Pitäisikö antaa lisää vihjeitä ennen kuin joku järkyttyy?
En järkyttynyt, mutta lisävihjeet kelpaavat aina. :vonkaus:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11335
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

sziget kirjoitti: 02 Huhti 2023, 01:04 Ensimmäisessä raadissani bongattiin kaupunkien nimiä. Tulevan raadin teema on sama. :joojoo:

Pitäisikö antaa lisää vihjeitä ennen kuin joku järkyttyy?


Puolalaisten taidepaukkujen raati? :uujee:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4667
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), semifinaalit/finaali

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Saturnus Psycho kirjoitti: 02 Huhti 2023, 12:53 Itse asiassa tämän innoittamana katsoin mun tilastot ja yhteistä historiaa on sen verran vähän että tilanne voi muuttua nopeastikin, mutta tähän mennessä oon antanut sulle kolmesti pisteitä ja sä mulle kerran! Tosin, mun jakauma on 6+4+1 (ja kutonen oli max 20 pisteen raadissa) kun taas sun ainoat pisteet mulle on kolmanneksi paras 8 pistettä. Näiden lisäksi annettiin vielä pakolliset neloset toisillemme raadissa 99! :mrgreen:
Oho, onpas tasapuolista. Ajattelin itse asiassa että saattaisit olla Hey Sister koska se tuntui sun tyyliseltä. En ihan hakoteillä ollut kun annoit sille täydet. Itsekin annoin toiseksi korkeimmat pisteet. Meillä on siis varmasti jotain yhteneviä makusaarekkeitakin!

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12002
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja sziget »

Teräsbekoni kirjoitti: 02 Huhti 2023, 13:43 Puolalaisten taidepaukkujen raati? :uujee:
Puolalaisia taidepaukkuja en voi luvata. Olennaisin meni kuitenkin oikein (tai siis itsehän sen jo paljastin :heh: ).
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16706
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), semifinaalit/finaali

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Zera kirjoitti: 01 Huhti 2023, 23:35 Omaan sijaan olen tyytyväinen varsinkin kun alussa näytti vähän huonommalta ja muutenkin ajattelin, että tää Hurem olis vähän liian humppa suurelle yleisölle. Kiitos kaikille pisteitä antaneille ja erityisesti szigetille ja UFOPOLIlle täysistä. <3
Tässä kisassa oli kaksi hyvää kappaletta, ja olit niistä selvästi parempi :voitto:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6602
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

The Clownin menestys ilahduttaa. Jo finaalipaikka oli iloinen yllätys, mutta että finaalissakin se pärjäsi hyvin. :surrur: Tosin pienesti olen katkera UFOPOLIn pisteille ja katkeamattoman pisterivin munaamiselle. :heh:

En lähettänyt vuosista erillistä toivelistaa, ja vuosi 2023 tipahti viestipoksiini. Aleksin luotsaamassa uuden musiikin raadissa vuosirajaus tuntui etsintäintoa tukahduttavalta, mutta näin pari kuukautta myöhemmin uutta musiikkia löytyi pinoksi asti. The Clown erottui joukosta selkeydellään. Siinä on hyvä melodia, hyvä tuotanto ja hyvä tulkinta. Raameissaan pysyvä kappale. Mega Bog on itselleni uusi artistilöytö, ja olen myös hänen muuhun tuotantoonsa tutustunut maaliskuun aikana. Erittäin kuunneltavaa musiikkia! :surrur:

Finaalin taso oli mainio. Ukrainan kappaleelle en olisi tahtonut antaa pisteitä, ja onneksi sainkin jättää sen pisteittä. Muut kappaleet olivat vähintään kelvollisia. :joojoo: Never Gonna Cry! selviytyi lopulta pisterivini ykköseksi. Viihdyttävää hyvän tuulen musiikkia, joka toi mieleeni raatihistoriani aliarvostetun helmen: Jens Lekmanin Sipping On The Sweet Nectarin nollariraadista vuosien takaa. <3

Kiitos S-Tyypille suorastaan legendaarisen vaaliteeman elvyttämisestä, ja seuraavana pysäkkinä szigetin raati! :surrur:
Happy kirjoitti: 01 Huhti 2023, 21:27ja siis mitä mä muistan niin semifinaalillisissa raadeissa on saanut aina halutessaan vaihtaan biisinsä videota, siks vähän kyseenalastin hanhiksen kommentit: tosin sekin oli win-win tilanne koska se oli ilmaista mainosta biisilleni
Tyhmä sääntö, jonka tekee entistä tyhmemmäksi se, että sitä ei mainita säännöissä. Jos tällaisia sääntöjä on ollut aina voimassa, kai ne pitäisi jossain myös ilmoittaa. :sorivaan:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja Happy »

Hanhis kirjoitti: 03 Huhti 2023, 03:21
Tyhmä sääntö, jonka tekee entistä tyhmemmäksi se, että sitä ei mainita säännöissä. Jos tällaisia sääntöjä on ollut aina voimassa, kai ne pitäisi jossain myös ilmoittaa. :sorivaan:
miksi pitäisi ilmoittaa, miksi pitää takertua lillukanvarsiin? ymmärrän jos versio biisistä vaihtuu tyystiin mut leikitään ajatuksella että lähettäjä löytääkin biisistään version jossa vaikka miellyttääkin esteettisesti hänen silmäänsä enempi, miksei lähettäjä siis saisi halutessaan vaihtaa videotaan uudelle finaaliroundille jos tämä houstille kävisi?
Ymmärrän jos houstille aiheutuu siitä liikaa työtä eikä halua vaihtaa sen johdosta mut jos se on houstille fine niin mikä siinä on ongelma? keneltä se on pois? :heh:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2093
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

sziget kirjoitti: 02 Huhti 2023, 01:04 Ensimmäisessä raadissani bongattiin kaupunkien nimiä. Tulevan raadin teema on sama. :joojoo:
Jokos se avautuu, alkaa tulla nälkä :ruokaa:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12002
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja sziget »

^ Perjantaina luultavasti. Keskitytään tällä välin ravitseviin yöpaloihin ja Viisuraadin kansallisiin karsintoihin.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3741
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja Zera »

Hyvätasoinen raati taas, etenkin olen iloinen kun mukana oli vain kaksi huonoa, eikä kumpikaan edes päätynyt finaaliin.

Mulla ei juurikaan ollut muiden kiireiden takia aikaa etsiä tähän biisiä, joten otin oikeastaan ensimmäisen soittolistallani vastaan tulleen, joka oli tuolta mulle annetulta vuodelta 2013. Tosin oli kiva lähettää nyt sellainen biisi, joka on aika 100% mun musaa, kun tuossa edellisessä raadissa piti olla itselle epätyypillistä. Hurem oli muutenkin eka 10 pisteen biisi, jonka olen raateihin lähettänyt.

:tyhja: :tyhja: :tyhja: :tyhja: :tyhja:
01. :flag_hr: Severina - Hurem (10,0)
02. :flag_ua: Sofia Rotaru - Odin na svete (9,0)
03. :flag_gb: Simian Mobile Disco - Hey sister (8,5)

04. :flag_se: Sanna Nielsen - Nobody without you (8,5)

:tyhja: :tyhja: :tyhja: :tyhja:
05. :flag_de::flag_us: Sash! & La Trec - Stay (8,0)
06. :flag_be: Sylver - Livin' my life (8,0)
07. :flag_jp: Junko Yagami - Bay city (8,0)
08. :flag_us: Mega Bog - The clown (7,5)
09. :flag_gb: Eddy Huntington - May day (7,5)

10. :flag_us: Timbaland & Keri Hilson - The way I are (7,5)
11. :flag_fi: Jannika B - Seuraavaan elämään (7,5)
12. :flag_de: Sandra - Heaven can wait (7,5)
13. :flag_fi: Nightwish - Ever dream (7,5)
14. :flag_il: Lola Marsh - Wishing girl (7,5)
15. :flag_ru: Otyken - Storm (7,0)
16. :flag_fr: Guesch Patti - Étienne (7,0)
17. :flag_nl: LUNAX - Rooftop (Jordiz remix) (6,5)
18. :flag_gb: The Hollies - Stop in the name of love (6,5)

:tyhja: :tyhja: :tyhja:
19. :flag_gb: Laika - Shut off/curl up (6,0)
20. :flag_id: Indah - Utopia (6,0)
21. :flag_kr: inkii - Out of the world (6,0)
22. :flag_jp: MISIA - Never gonna cry (5,5)
23. :flag_us: Carrie Underwood - Blown away (5,5)
24. :flag_jp: MEG - Model (5,5)
25. :flag_fi: MelArt - Reilataan (5,5)

26. :flag_us: Alice in Chains - Them bones (5,0)

:tyhja: :tyhja:
27. :flag_gb: Elvis Costello & The Attractions - Beyond belief (4,0)
28. :flag_us: Whitney Houston - I will always love you (3,5)

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6602
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Happy kirjoitti: 03 Huhti 2023, 08:56
Hanhis kirjoitti: 03 Huhti 2023, 03:21
Tyhmä sääntö, jonka tekee entistä tyhmemmäksi se, että sitä ei mainita säännöissä. Jos tällaisia sääntöjä on ollut aina voimassa, kai ne pitäisi jossain myös ilmoittaa. :sorivaan:
miksi pitäisi ilmoittaa, miksi pitää takertua lillukanvarsiin? ymmärrän jos versio biisistä vaihtuu tyystiin mut leikitään ajatuksella että lähettäjä löytääkin biisistään version jossa vaikka miellyttääkin esteettisesti hänen silmäänsä enempi, miksei lähettäjä siis saisi halutessaan vaihtaa videotaan uudelle finaaliroundille jos tämä houstille kävisi?
Ymmärrän jos houstille aiheutuu siitä liikaa työtä eikä halua vaihtaa sen johdosta mut jos se on houstille fine niin mikä siinä on ongelma? keneltä se on pois? :heh:
Tällaiset mahdollisuudet kannattaisi ilmoittaa säännöissä, jotta ne olisivat jokaisen osallistujan tiedossa ja hyödynnettävissä. Minä en ole tiennyt, että finaalikierrokselle saa vaihtaa videota. Mistä olisin sen voinut tietää?

Jokainen arvioi raatikappaleita erilaisin kriteerein. Itse musiikin lisäksi kappaleen musiikkivideo, esittäjän ulkonäkö tai live-esityksen ilme (yms.) saattavat vaikuttaa arviointiin. Videon vaihto voi parhaassa tapauksessa avata samaa kappaletta eri kulmista. Kai sinullakin on ollut jokin syy sille, että jo etukäteen suunnittelit videon vaihtamista finaaliin?

Itselleni raativideon äänenlaatu on oleellinen asia. Olen usein harmitellut raatiin valitun videon heikkoa äänenlaatua, ja se on myös vaikuttanut alentavasti pisteisiini. Finaalissa kuultu versio Livin' My Lifesta on korviini parempi kuin semiversio. Olin ensin ilahtunut siitä, että joku on käyttänyt biisin vaihtomahdollisuutta onnistuneesti, kunnes tajusin, ettei lähettäjällä mitään vaihto-oikeutta ole ollut. Jos olisi ollut, olisin arvioinut finaaliversion semiversiota paremmaksi ja kappale olisi hyötynyt vaihdosta minun pisteissäni.

Minulle Livin' My Lifen muutos ei ollut lillukanvarsi, vaan kappaleen laatua kohottava muutos eli kilpailuetu. Koska etu oltiin saavutettu minun mielestäni epäreilusti, etu kääntyi pisteilläni miinukseksi. Minulle on sinänsä ihan sama kirjoitetaanko oleellisia sääntöjä esiin kaikkien luettavaksi ja hyödynnettäväksi kuten reiluun kilpailuun kuuluu: voinhan pisteissäni huomioida epäreilusti kisassa etenevät osallistujat. :mrgreen:

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2093
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

sziget kirjoitti: 04 Huhti 2023, 15:25 ^ Perjantaina luultavasti. Keskitytään tällä välin ravitseviin yöpaloihin ja Viisuraadin kansallisiin karsintoihin.
Niin ne viisuraadit tosiaan (itse kun en niistä välitä).
Ilmankos beksun raadissakin on niin pitkä pisteytysaika....

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja Happy »

Hanhis kirjoitti: 04 Huhti 2023, 19:53 Videon vaihto voi parhaassa tapauksessa avata samaa kappaletta eri kulmista. Kai sinullakin on ollut jokin syy sille, että jo etukäteen suunnittelit videon vaihtamista finaaliin?
siis kyllä tarkoituksena olikin avata kappaletta eri kulmista, sen jo tulosshowssa myönsinkin
semifinaalilliset raadit ovat vähän tylsiä siinä mielessä olleetkin että videoita: eri livejä &/tai studioversioita ei käytetä hyödyksi, raati vain matelee ja kuuntelemme pahimmassa tapauksessa kolmatta neljättä viikkoa ne samat vanhat biisit, Ufopolin jo ekassa semifinaalillisessa raadissa sai vaihtaa videota joten tottakai olen olettanut että tälläinen mahdollisuus on aina ollut olemassa vaikka kukaan sitä ei pahemmin höydynnäkään.
Siks ihmettelenkin miks tälläisestä pienestä vaihtoasiasta edes tehdään numero, edelleen en viestisi jälkeen sisäistänyt keneltä se on pois, mainitsemasi "kilpailuetu" on huuhaata siinä mielessä että siinä voi käydä myös päinvastoin kun joukossa on näitä pistepoliiseja: en vaan sisäistä tälläistä sääntökirjapirkkoilua kun kyse oli vain paremmasta äänenlaadusta, en siitä asenteesta että raateja vietäisiin siihen suuntaan että jokaisessa lillukanvarren tason asiasta pitää tehdä post it lappu.

Tiivistettynä: uskon että olisin ollut kakkossijalla myös tuolla vanhalla versiolla kun tarkastelen semituloksia, en näe että olisin saanut vaihdosta loppupeleistä sellaista haittaa tai hyötyä että olisi vaikuttanut lopputulemaan
Uskon että olisin ollut myös kakkossijalla vaikka olisin alunperin osallistunut tuolla paremmalla ääniversiolla,

ollaan kyl selkeesti tästä asiasta eri mieltä & asiasta jatkaminen menis vain jankkaamiseks, ymmärrän mitä ajat takaa mutta en ymmärrä miksi ajat sitä takaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12002
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja sziget »

Olen myös ollut siinä uskossa, että videota saa vaihtaa tai ainakin sitä voi kysyä järjestäjältä, jos jostain syystä haluaa. Jouduin vaihtamaan videota raadissa 62, kun mukaan ilmoittamani katosi YouTubesta kesken raadin. Koska ainakin tuosta syystä vaihto sallitaan, miksei jostain muustakin syystä. Yleiset säännöt ovat niukat, paljon jätetään järjestäjän päätettäväksi. Olin aktiivinen keskustelussa silloin kun nykyisiäkään sääntöjä ei ollut. Helposti siinä päädyttiin pitkiin vääntöihin ja outoihin väärinkäsityksiin. Kannatan silti edelleen suoraa puhetta ja tarvittaessa sääntöjen tarkentamista.
Hanhis kirjoitti: 04 Huhti 2023, 19:53 Finaalissa kuultu versio Livin' My Lifesta on korviini parempi kuin semiversio. Olin ensin ilahtunut siitä, että joku on käyttänyt biisin vaihtomahdollisuutta onnistuneesti, kunnes tajusin, ettei lähettäjällä mitään vaihto-oikeutta ole ollut. Jos olisi ollut, olisin arvioinut finaaliversion semiversiota paremmaksi ja kappale olisi hyötynyt vaihdosta minun pisteissäni.
Pariluistelussa soolohypyt arvioidaan heikomman suorituksen mukaan. Jos toinen tekee siistin kolmoistulpin ja toinen kehnon kaksoishypyn, elementin pisteet ovat jälkimmäisen mukaiset. Omissa arvioissani videon äänenlaatu on mahdollinen pisteisiin vaikuttava tekijä. Videon ollessa muuten kiinnostava ja näkemisen arvoinen saatan toisaalta katsoa teknistä häröä läpi sormien. Finaalissa huomasin Livin' My Lifen äänivideon kuulostavan paremmalta mutta jätin sen edelleen nollille, koska muut finalistit innostivat enemmän.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6602
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Happy kirjoitti: 04 Huhti 2023, 22:00Siks ihmettelenkin miks tälläisestä pienestä vaihtoasiasta edes tehdään numero, edelleen en viestisi jälkeen sisäistänyt keneltä se on pois,
Niiltä, jotka eivät tiedä kirjoittamattomia sääntöjä.
Happy kirjoitti: 04 Huhti 2023, 22:00Ufopolin jo ekassa semifinaalillisessa raadissa sai vaihtaa videota joten tottakai olen olettanut että tälläinen mahdollisuus on aina ollut olemassa vaikka kukaan sitä ei pahemmin höydynnäkään.
Ehkä sitä hyödynnettäisiin, jos mahdollisuudesta kerrottaisiin? Hassua olettaa, että osallistujat osaisivat toimia kuten raadissa, joka pidettiin yli neljä vuotta sitten.

Mutta joo: olen sitä mieltä, että auki kirjoitetut säännöt vain selkeyttävät asioita, mahdollistavat tasapuolisen kilpailun ja minimoivat väärinymmärryksiä eivätkä pilaa tunnelmaa. Puutteellisista säännöistä johtuvat jankkaamiset taas saattavat jonkun tunnelman pilata. Minusta säännöistä keskusteleminen on hauskaa, jos omaan jonkun mielipiteen asiaan. :mrgreen:

Itse en kannata videon vaihdon sallimista kesken raadin, koska on vaikea vetää raja sen suhteen, milloin uusi versio on riittävän samanlainen kuin ensimmäinen kisaversio. Jos järjestäjä kuitenkin tahtoo mahdollistaa vaihdon ja ottaa vastuulleen rajatapausten punninnan, siitä vaan. Sitä en itsessään vastusta. Vastustan sääntöjä, jotka vain osa osallistujista tietävät, ja koen sellaiset säännöt epäreiluiksi. Mitä reilua niissä on?
sziget kirjoitti: 04 Huhti 2023, 22:47 Jouduin vaihtamaan videota raadissa 62, kun mukaan ilmoittamani katosi YouTubesta kesken raadin. Koska ainakin tuosta syystä vaihto sallitaan, miksei jostain muustakin syystä.
Jos video katoaa YouTubesta raadin aikana, silloin se on pakko vaihtaa, jotta kappaleen lähettäjän kisa voi jatkua. Pakkotilanne ja "minä haluan" -tilanne ovat mielestäni vähän eri asioita. Nimimerkillä: järjestin raadin numero 62.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja Happy »

Hanhis kirjoitti: 04 Huhti 2023, 23:41
Happy kirjoitti: 04 Huhti 2023, 22:00Ufopolin jo ekassa semifinaalillisessa raadissa sai vaihtaa videota joten tottakai olen olettanut että tälläinen mahdollisuus on aina ollut olemassa vaikka kukaan sitä ei pahemmin höydynnäkään.
Ehkä sitä hyödynnettäisiin, jos mahdollisuudesta kerrottaisiin? Hassua olettaa, että osallistujat osaisivat toimia kuten raadissa, joka pidettiin yli neljä vuotta sitten.

en pidä sanamuodostasi joten korjaan vielä tai se tuntui antavan musta ylimielisen vaikutelman tässä asiassa:
olen itse ollut aina siinä uskossa että videota voi halutessaan vaihtaa, en ole olettanut että tämä on luokkaa "minä tiedän mitä muut ei tiedä" voi olla että vaihtoja on tapahtunut tässä neljän vuoden aikana enemmänkin mihin en ole kiinnittänyt huomiota, rehellisesti yllätyin että asia otettiin vasta nyt puheeksi sillä koen että tää on ollut aina ihan fine juttu että videota voi vaihtaa halutessaan ns laadukkaampaan, ja siksi koin että tikusta on tehty asiaa.
lähinnä vaan edelleen ihmettelen miksi sitä ei voisi vaihtaa jos housti on messissä asiassa.
Ymmärrän pointit joissa versio muutetaan ihan erillaiseksi yms mut tässä omassa vaihdossanihan siitä ei ollut edes kyse.


Toki siis en ole aiemmin vaihtanut videota kesken raadin sillä järkevänä ihmisenä osaan löytää biisistäni aina sen parhaan version, tähän pelasin nimenomaan sen epälaadukkamman videon, ja siis siinä uskossa että sen voi halutessaan muuttaa finaaliin pääsi sitten suoraan tai epäsuoraan jatkoon.
lähinnä mietin esim uusia raatilaisia jotka vahinossa esim osallistuu jollain tuhnuversiol ja sit harmistuu ku löytääkin myöhemmin sen paremman äänenlaadun samasta biisistä, miksi sellainen pitäisi automaattisesti kieltää?
Viimeksi muokannut Happy, 05 Huhti 2023, 00:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12002
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja sziget »

Hanhis kirjoitti: 04 Huhti 2023, 23:41 Jos video katoaa YouTubesta raadin aikana, silloin se on pakko vaihtaa, jotta kappaleen lähettäjän kisa voi jatkua. Pakkotilanne ja "minä haluan" -tilanne ovat mielestäni vähän eri asioita. Nimimerkillä: järjestin raadin numero 62.
Voisihan siitä pieni kalabaliikki syntyä, jos järjestäjä sanoisi että voi voi, oma vika kun lähettää tuollaisen katoavan videon, tämä kappale on nyt valitettavasti hylätty. :heh:

Sääntötulkintoja on toki aina kyselty ilmoittautumisvaiheessa. Silloin ei tule kysyneeksi, kun pitää asiaa kysymättäkin selvänä, vähäpätöisenä tai teoreettisena. Tai kun kysymys tulee eteen vasta myöhemmin.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6602
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Happy kirjoitti: 04 Huhti 2023, 22:00olen itse ollut aina siinä uskossa että videota voi halutessaan vaihtaa, en ole olettanut että tämä on luokkaa "minä tiedän mitä muut ei tiedä" voi olla että vaihtoja on tapahtunut tässä neljän vuoden aikana enemmänkin mihin en ole kiinnittänyt huomiota, rehellisesti yllätyin että asia otettiin vasta nyt puheeksi sillä koen että tää on ollut aina ihan fine juttu että videota voi vaihtaa halutessaan ns laadukkaampaan, ja siksi koin että tikusta on tehty asiaa.
lähinnä vaan edelleen ihmettelen miksi sitä ei voisi vaihtaa jos housti on messissä asiassa.
Ymmärrän pointit joissa versio muutetaan ihan erillaiseksi yms mut tässä omassa vaihdossanihan siitä ei ollut edes kyse.
Ja minä olen ihan rehellisesti kuvitellut, ettei videota saa vaihtaa finaaliin. Näin on voinut tapahtu Genregalleriassa ja muulloinkin, mutta mitään erityisen kirkasta muistikuvaa tällaisesta toiminnasta minulla ei ole. Olen vastustanut myös sitä, että All Stars -raatiin on saanut lähettää vaihtoehtoisen version aiemmasta raatikappaleesta, eli suhtaudun version vaihtamiseen vähän liiankin tiukkapipoisesti. Eri versio on minusta eri versio riippumatta muutoksien laajuudesta. Ymmärrän, että useimmille asia ei ole niin merkityksellinen.

Tein tikusta asiaa, koska tikku pisti minuun. Vaihdoit videon juuri sellaiseen versioon, jollaisen perään kappalekommentissani aiemmin haikailin. Siksi vaihto osui korviini niin selvästi. Paremman äänenlaadun avulla olisit saanut minulta finaalissa n. 2–5 pistettä enemmän kuin semifinaalin heikkolaatuisemmalla videolla. Olisit siis minun kohdallani hyötynyt paremmasta äänenlaadusta, ja pienikin piste-ero saattaa joskus ratkaista voittokisan.

En ole kuitenkaan tiennyt, että semifinaalin ja finaalin välissä saa vaihtaa saman kappaleen eri versioon, koska sellaisesta mahdollisuudesta ei ole kerrottu. Siksi tuntui väärältä palkita isoilla pisteillä kappaletta, joka on vaihdettu paremmin soivaan versioon hieman epämääräisellä tavalla.

En syytä sinua mistään enkä pidä sinua ylimielisenä. Sinähän nimenomaan toimit raadin järjestäjän luvalla. S-Tyypin laatimat säännöt tai levyraatien yleiset säännöt ovat tässä hieman vinksallaan. Jos tahdotaan, että kappaleen versiota saa oletusarvoisesti vaihtaa semifinaalin ja finaalin välillä, se tulisi kirjata muiden kuivien sääntöjen joukkoon levyraatien yleisiin sääntöihin. Kirjoitin aiheesta sääntöketjuun.
Happy kirjoitti: 04 Huhti 2023, 22:00lähinnä mietin esim uusia raatilaisia jotka vahinossa esim osallistuu jollain tuhnuversiol ja sit harmistuu ku löytääkin myöhemmin sen paremman äänenlaadun samasta biisistä, miksi sellainen pitäisi automaattisesti kieltää?
Ymmärrän, että vahingon saa korjata. Jos joku vaihtaisi pisteytyksen alussa kappaleensa parempilaatuisen versioon, en pahastuisi. Semifinaalin ja finaalin välisiä versiovaihtoja voi kuitenkin suunnittella: ne eivät ole vahinkoja. Siksi vaihtomahdollisuus pitäisi säännöissä ilmoittaa.

Olen puhunut. :mrgreen: Toivottavasti en ole vaikuttanut tahtomattani ilkeältä, koska se ei ole ollut tarkoitukseni. :hali:

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4667
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Raadissa 99 jouduin vaihtamaan kappaleen videon kuusi kertaa, koska edellinen poistettiin aina kun sata näyttökertaa tuli täyteen. Laadussa oli pieniä eroja mutta kukaan ei niihin reagoinut.

Joskus olen löytänyt pisteytyksen aikana kappaleesta paremmalla äänenlaadulla varustetun version ja vaihtanut sen tilalle. Minusta on ok vaihtaa pisteytyksen aikana parempaan versioon jos sellainen tulee vastaan. En tiedä onko sitten eri asia kun kyseessä on semit ja finaali.

Toki siinäkin tapauksessa että videon vaihto on mahdollista vain silloin kun ensin ilmoitettu video poistetaan niin mikäänhän ei estä osallistumasta itse Youtubeen ladatulla videolla ja poistamasta sitä itse :mrgreen:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37075
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Lr 120: Viisi vuosikymmentä (osa 3 - välivuodet), finaalin TULOKSET sivulta 5!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Onko semifinaalien exceleitä jossain? Tahtoisin tilastoida saamani ja antamani pisteet.
Meow cat, please meow back.

Vastaa Viestiin