Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Yhdessä tähdessä on ja pysyy! Ei vaan ole minun juttuni. Suomi on omalta osaltani paitsiossa tänä vuonna eikä haittaisi, vaikka tämä kipale jäisi semiin. Näillä mennään, valitettavasti. :shock:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Pysyy mullakin yhdessä tähdessä ja puntarin pohjalla, mutta kyllä mä heitä kannustan ja toivon menestystä :joojoo: Ja onhan tää ihan hauskaa olla näin erilaisella paketilla liikenteessä :joojoo:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Katinka kirjoitti:Yhdessä tähdessä on ja pysyy! Ei vaan ole minun juttuni. Suomi on omalta osaltani paitsiossa tänä vuonna eikä haittaisi, vaikka tämä kipale jäisi semiin. Näillä mennään, valitettavasti. :shock:
Täysin samaa mieltä. Vaikka surkeita kappaleita onkin valittu, ei tämän huonompaa kappaletta vaan ole eikä tule, ainakaan tämän vuoden kisoihin. :lohduton: Bändille toivon menestystä muuten, mutta en kyllä haluaisi tätä finaalissa nähdä.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Haluaisin kysyä teiltä jotka olette jo nyt päättäneet että "Suomen viisu pysyy yhdessä tähdessä, eikä ole teidän juttu" että MIKSI? Siksikö että oma suosikki ei voittanut karsintaa? Vai että ette pidä yhtyeestä? Vai kenties punk on vieras seikka? Vaiko sävelmän "heikkouden" vuoksi?

Itselläkin oli toki toiset suosikit UMK-karsinnassa. Pidin "Aina mun pitää"-sävelmää kuitenkin erottuvana ja ryhmää kiinnostavana. Voitto ei minua yllättänyt, eikä aiheuttanut suurta pettymyksen tunnetta saati latistunutta tunnelmaa Pasilassa. Yleinen "viha-tunnelma" on yllättänyt ja aiheuttanut itselleni suuremman hämmästyksen kuin tämän valinta. Tämä jakaa selkeästi (itse kullakin erinäisistä syistä?) viisuväen kahdeksi.

Oman euroviisuharrastukseni (ja osittain -työnkin) myötä olen oppinut tuntemaan erilaisuutta myös musiikin lajien suhteen. Kaikesta en minäkään osaa pitää mutta mieli avoimena tahdon yrittää. Minusta jokaisessa musiikin genressä lienee jotain josta voi ammentaa omaan elämäänkin. Punk oli itselleni suhteellisen vieras käsite ennen tätä karsintaa. Listoja seuranneena, se 1970-luvun loppu ei vielä ollut omassa seurannassani, tuolloin alhaisen ikäni vuoksi. Itse tulen tästä puolitoistaminuuttisesta todella hyvälle tuulelle, kokonaisuus tuntuu piristävältä ja omanlaiselta. :peukku:

Silti pidän edelleen myös "jugo-balladeista", kekseliäämmästä discosta, old-school-iskelmästä, melodisemmasta radiopopista, upeista solisteista jne. Tämä laulu, ryhmä ja genre mahtuu minun kevääseeni hyvin. Keskustelua on ollut jo hivenen raskas seurata, enkä ole kovin mielelläni tässä topicissa vieraillutkaan. Nyt kuitenkin teki mieli esittää Suomen euroviisuun suuria vihan tunteitaan tuhlaaville kysymys: Miksei tästä omanlaisesta edustajastamme voisi edes koittaa välittää? Ja kannustaa Suomea suurin sydämin? Mikä estää? Genre? Ryhmä? Sävelmä?

En ole kahlannut topicia paljoakaan taaksepäin, eli jos olette perustelleet dissaamisenne muutenkin kuin parilla adjektiivilla, pyydän anteeksi. Muuten en osaa olla pahoillani laisin. :joojoo: Aina mun pitää pahoitella. :heh:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Omalta osaltani voin sanoa, että punk ei musiikkina ole minun juttuni. Lisäksi tämä kappale ei tyylilajissaan ole mikään helmi vaan mielestäni köykäinen tekele. Bändiä vastaan minulla ei ole mitään, mutta kappaleen pitäisi olla mielestäni omaan musiikkimakuuni osuakseen huomattavasti parempi. Makuasioitahan nämä ovat.
Mutta kunnioitan toki äänestystulosta, näillä mennään. On viisuihin Suomesta mennyt ennenkin kappaleita, joista en ole pitänyt. Viimeksi Kristan Marry me oli kappaleena mielestäni kehno. En tunne vihaa, pikemminkin harmittaa, mutta onhan viisuissa tänäkin vuonna paljon muutakin musiikkia, jota kuunnella! Nautitaan joka tapauksessa! :peukku:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mua huvittaa se asia, kun PKN kappaletta haukutaan huonoksi, niin heti seuraavassa lauseessa aina sitten kerrotaan , että "minulla ei ole mitään itse bändiä vastaan tai arvostan tosi paljon tätä yhtyettä" tjsp. :heh: Ihmiset pelkäävät haukkua kappaletta ja yhtyettä, koska esiintyjinä on kehtitysvammaiset.

aurora34
Maistelija
Maistelija
Viestit: 44
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 12:59

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja aurora34 »

No minä en pelkää ollenkaan pysyä mielipiteessäni joka on ollut sama alusta asti. Eli olisin toivonut minkä tahansa muun kappaleen edustavan Suomea paitsi en PKN:n. Suurena euroviisufanina en vaan näe tätä sopivana kappaleena euroviisuihin. Ja kyllä, minulle nimenomaan on joka vuosi viisuista pompannut hyviä kappaleita, jotka jäävät soimaan päähän pitkäksi aikaa viisujen jälkeenkin. Hyvä show, hyvä kappale, näillä mennään. PKN:ssä ei mielestäni ole mitään, mikä hivelisi tällaisen vannoutuneen viisufanin korvia. Itse ajattelen tulevia viisuja ilman Suomea, minulle on itsestäänselvyys että PKN jää semiin.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Aancon »

AntSa kirjoitti:Haluaisin kysyä teiltä jotka olette jo nyt päättäneet että "Suomen viisu pysyy yhdessä tähdessä, eikä ole teidän juttu" että MIKSI? Siksikö että oma suosikki ei voittanut karsintaa? Vai että ette pidä yhtyeestä? Vai kenties punk on vieras seikka? Vaiko sävelmän "heikkouden" vuoksi?
Lähinnä tuo vika pointti. Onhan tää heikoimpia "sävellyksiä" koskaan? Mun on vaikeeta ylipäätänsä suhtautua tähän biisinä tai musiikkina. Toisekseen mua ärsyttää, että tää on niin käsittämättömän lyhyt, mikä puolestaan puoltaa ekaa pointtiani. Tämän lisäks mua aina ärsyttää euroviisuissa, jos biisi valitaan selkeesti muun ku biisin takia. Varmaan häviävän pieni osa tämän biisin äänestäjistä oikeasti pitivät "biisistä". Tai ehkä punk tosiaan onkin mulle vieras käsite enkä vaan hiffaa? :mitvit: Niin tai näin, kuten sanoin, kyllä mä heitä kannustan ja ihan hauskaahan on että heitä meitä edustavat. Biisi (eikä bändi) ei kuitenkaan yli yhtä tähteä "ansaitse".
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Axell
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2401
Liittynyt: 13 Kesä 2013, 09:55

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Axell »

Aancon kirjoitti:
AntSa kirjoitti:Haluaisin kysyä teiltä jotka olette jo nyt päättäneet että "Suomen viisu pysyy yhdessä tähdessä, eikä ole teidän juttu" että MIKSI? Siksikö että oma suosikki ei voittanut karsintaa? Vai että ette pidä yhtyeestä? Vai kenties punk on vieras seikka? Vaiko sävelmän "heikkouden" vuoksi?
Lähinnä tuo vika pointti. Onhan tää heikoimpia "sävellyksiä" koskaan? Mun on vaikeeta ylipäätänsä suhtautua tähän biisinä tai musiikkina. Toisekseen mua ärsyttää, että tää on niin käsittämättömän lyhyt, mikä puolestaan puoltaa ekaa pointtiani. Tämän lisäks mua aina ärsyttää euroviisuissa, jos biisi valitaan selkeesti muun ku biisin takia. Varmaan häviävän pieni osa tämän biisin äänestäjistä oikeasti pitivät "biisistä". Tai ehkä punk tosiaan onkin mulle vieras käsite enkä vaan hiffaa? :mitvit: Niin tai näin, kuten sanoin, kyllä mä heitä kannustan ja ihan hauskaahan on että heitä meitä edustavat. Biisi (eikä bändi) ei kuitenkaan yli yhtä tähteä "ansaitse".
Voin niin allekirjoittaa kaiken mitä sanoit :joojoo: :hali:

suchanovellife
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 224
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 17:28

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja suchanovellife »

Musta tuntuu koko ajan siltä että ei suomi edes osallistu :D En vaan kykene ymmärtämään että me lähetettiin PKN, ja se siis johtuu siitä että biisi on mun mielestä ihan skeidaa. Mua ärsyttää suunnattomasti just toi kuinka suurin osa ihmisistä sanoo että "HUOMHUOM MULLA EI OLE MITÄÄN BÄNDIÄ VASTAAN mutta en tykkää biisistä", ihan vaan koska pelkäävät että heti tulee suvaitsemattoman leima otsaan. Mun mielestä se on ehdottomasti suvaitsevinta poikia kohtaan että ei anneta kehitysvamman vaikuttaa, vaan arvostellaan samalla asteikolla muiden kanssa. Mutta eipä tässä vaiheessa enää ole hirveästi merkitystä, ens vuonna sitten! :joojoo:

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

AntSalta erittäin hyvä viesti. Minusta tuntuu, etteivät ihmiset ymmärrä tämän kappaleen hienoutta. Tämän sanat koskettavat kyllä.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42804
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jonttu kirjoitti:eikö tätä biisiä voisi nyt tuunata paremmaksi?
Ei kai punkbiisejä kuulu tuunata?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37172
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Facebookin "Huonojen vitsien kerho"-ryhmästä bongattu:

Montako euroviisuedustajaa Suomella tänä vuonna on?
-Vajaat neljä

Kyllä minä sille vähän tirskahdin. :hiips:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20777
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Serduchka kirjoitti:No niin. Nyt tääkin on mulla sitten viidessä tähdessä. :puna: Tomaattisadetta odotellessa. :tomaatti:
:rofl: Ihanaa saada sinutkin "pimeälle puolelle!"
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Huonoimpia sävellyksiä koskaan? Mitä helvettiä se tarkoittaa? Taitaa olla ihmisellä mahtavat korvat ja jotakin muutakin, elämänlanka tai jotakin sinne päin, kun on kuullut kaikki maailmassa tehdyt biisit ikiajoista tähän pisteeseen? Noh, annan minä anteeksi, kun ihminen paljastaa, ettei musiikinkuunteleminen ole mieluisa harrastus. Siis musiikinkuunteleminen tarkoittaa rivistöä eri musagenrejä.

Ja toisekseen PKN ja AMP on omaa ja rehtiä, kun esimerkiksi Ruotsin David Guetta ja animaatio ovat pelkkää kopiomeemiä.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Aancon »

No niin :)
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja AntSa »

JukkaV kirjoitti:AntSalta erittäin hyvä viesti. Minusta tuntuu, etteivät ihmiset ymmärrä tämän kappaleen hienoutta. Tämän sanat koskettavat kyllä.
Kiitos, JukkaV. Ja kiitos kaikille vastauksistanne. Tosiaankin, makuasioista ei sopine kiistellä. Itse vain peräänkuulutan perusteluja voimakkaalle negaatiolle. Haluan hämmennykselleni ymmärryksen.

Pertti Kurikan Nimipäivät! :ihana: :tapu: :peukku: :joojoo:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Aancon kirjoitti:
AntSa kirjoitti:Haluaisin kysyä teiltä jotka olette jo nyt päättäneet että "Suomen viisu pysyy yhdessä tähdessä, eikä ole teidän juttu" että MIKSI? Siksikö että oma suosikki ei voittanut karsintaa? Vai että ette pidä yhtyeestä? Vai kenties punk on vieras seikka? Vaiko sävelmän "heikkouden" vuoksi?
Lähinnä tuo vika pointti. Onhan tää heikoimpia "sävellyksiä" koskaan? Mun on vaikeeta ylipäätänsä suhtautua tähän biisinä tai musiikkina. Toisekseen mua ärsyttää, että tää on niin käsittämättömän lyhyt, mikä puolestaan puoltaa ekaa pointtiani. Tämän lisäks mua aina ärsyttää euroviisuissa, jos biisi valitaan selkeesti muun ku biisin takia. Varmaan häviävän pieni osa tämän biisin äänestäjistä oikeasti pitivät "biisistä".
Minäkin voin yhtyä tähän Aanconin kommenttiin. Oikeastaan kaikki tässä kappaleessa on mielestäni todella huonoa. Kappaleen sävellys ja melodia on kaikessa yksinkertaisuudessaan huono, laulajalta ei kunnon lauluääntä löydy, en pidä sanoituksesta ja kappaleen live-esityskin on vähän kiusallista katsottavaa. Tämä on totta kai oma mielipiteeni. Se että punk on minulle vieras seikka ei vaikuta mielipiteeseen juurikaan yhtään, sillä olen mielestäni aika avoin uusille musiikkityylilajeille.
AntSa kirjoitti:Nyt kuitenkin teki mieli esittää Suomen euroviisuun suuria vihan tunteitaan tuhlaaville kysymys: Miksei tästä omanlaisesta edustajastamme voisi edes koittaa välittää? Ja kannustaa Suomea suurin sydämin? Mikä estää? Genre? Ryhmä? Sävelmä?
Isänmaan kannustaminen ei ole koskaan ollut minulle tärkeää, ei ollut viime vuonna eikä tänäkään vuonna. Tähänkin samat syyt löytyy yläpuolelta.

Ja onhan niitä suuria fani-inhokkeja ollut edellisinä vuosinakin, eikä niiden vihaamiseen ole tarvittu näin paljon perusteluja. Miksi nyt? Koska kyseessä on Suomi? Koska kyseessä on kehitysvammaiset?

Tämän viestin jälkeen en aio perustella kenellekään, miksi en pidä tästä kappaleesta. En myöskään (ainakaan muistaakseni) ole kysynyt keneltäkään perusteluja sille, miksi pitää tai ei pidä jostain kappaleesta. :joojoo: En myöskään tule avaamaan tässä viestissä esittämääni perusteluani tätä enempää.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Niin ja onhan tämä biisi (tai tällaiset biisit) omiaan herättämään vahvaa negaatiota, tuskin se on kellekään yllätys ollut. Ja eikös se ole yksi punkin tavoitteista? :mrgreen: Euroviisuissa vahvat negatiiviset tunteet on paljon parempi juttu ku ihankivakasimiikat. Ehkä tää pärjää :peukku:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Kiitos jälleen vastauksistanne.

Minusta rakkaus voittaa vihan.

Joku kyseli täällä, että miksi nyt tarvitaan perusteluita? Itseäni vain nyt hämmästyttää tämä yleinen negaatio tätä kokonaisuutta kohtaan. Siksi itse tahdoin selkeitä perusteluita aktiivikäyttäjiltämme. Ja tein sen julkisesti, kuten keskustelu täällä muutenkin vuolaana etenee. Ihan positiivisessa mielessä, tälläkin erää.

Aina mun pitää tivata. :rofl: :uujee:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Mä oon alkanut lämmetä tälle nyt. :apuva: Ei kuulostanut enää niin pahalle. Nostan kahteen tähteen.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Siitä se lähtee. :uujee: :heh:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Onhan tämä kappale kyllä ihan eri planeetalta muuhun tämänvuotiseen tarjontaan verrattuna. Kisojen poikkeavin kappale. No, ainakin se huomataan ja on jo huomattukin.

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1020
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Antero »

Edwina kirjoitti:Onhan tämä kappale kyllä ihan eri planeetalta muuhun tämänvuotiseen tarjontaan verrattuna. Kisojen poikkeavin kappale. No, ainakin se huomataan ja on jo huomattukin.
Tässäpä se on. 38 muuta vai kuinka paljon niitä osallistujia on, ovat joko muoviballadeja tai muovipoppiksia. Suomen pojat ovat liikkeellä aidolla omalla meiningillä. Sama se miten sitten menee. Välinpitämättömäksi se ei jätä ketään.

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja phale »

Minulle valkeni yksi seikka, joka ehkä selittää, miksi PKN:n menestystä ei tunnuta aina ymmärtävän. Olennainen osa yhtyettä on nimittäin asenne. PKN on punkyhtye ja punkissa on kyse asenteesta: me olemme mitä olemme, teemme mitä haluamme, emmekä välitä pätkääkään siitä, mitä muut ajattelevat. Ja PKN on tämän punk-asenteen suorastaan ruumiillistuma. Mikä voisi olla enemmän punk, kuin joukko ihmisiä, joka tekee sitä mitä haluaa välittämättä siitä mitä heiltä normaalisti odotetaan, joilla on sanottavaa ja halua kertoa se muille rippumatta taitotasosta tai muista rajoitteista?

”Punk rock was rock and roll by people who didn't have very much skills as musicians but still felt the need to express themselves through music."

Syytökset menestyksen johtumisesta pelkästään kehitysvammaisuudesta ovat virheellisiä. Toki sillä on vaikutusta, ei yhtye olisi välttämättä voittanut ilman tätä ulottuvuutta. Kuten ei olisi luultavasti Lordi tai Conchitakaan. Mutta voitto ei tullut pelkästään tästä syystä. Jos PKN olisi soittanut humppaa tai kantria, voitto olisi todennäköisestii jäänyt saavuttamatta. Siltä olisi puuttunut oikea asenne. PKN ei ole mikä tahansa kehitysvammaisista koostuva yhtye, PKN on kehitysvammaisista koostuva punkyhtye. Kehitysvammaisuudella on väliä, sillä se lisää yhtyeen asennetta, tekee siitä enemmän punk.

Jos ei ymmärrä punkkia, ei ymmärrä PKN:ää, vaan leimaa virheellisesti yhtyeen menestyksen johtuvan pelkästään ulkomusiikillisista seikoista. Mutta kyse on kuitenkin musiikista, punkista, johon kaikki muut seikat kietoutuvat erottamattomaksi paketiksi, josta ei voi analysoida osia toisistaan irrallisina. Kyse on aina kokonaisuudesta, paketista, joka on ”kasassa”.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

AntSan kysymykseen viitatakseni, musta nää Kuppilan tähtirankkaukset on usein hyvin hämmentäviä. Edellisenä päivänä tyypit saattaa olla, että "yhden tähden viisu" ja seuraavana päivänä tänne kirjoitetaan, että "nostin viiteen tähteen". Öh, voiko se olla edes mahdollista? :mitvit: Ja tämä ei tosiaan ole ainoa kappale, jonka kohdalla noin on käynyt. Ja sitten jotkut käyttävät myös jotain kuuden tähden rankingia, kun jotkut kappaleet ovat muka arvosteluasteikon yläpuolella.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42804
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

phale kirjoitti:Kehitysvammaisuudella on väliä, sillä se lisää yhtyeen asennetta, tekee siitä enemmän punk.
Tämän kyllä voin allekirjoittaa. Erittäin punk tekele. Olkoonkin joidenkin mielestä pökäle, mutta sitä punkimpi se vain on!
phale kirjoitti:”Punk rock was rock and roll by people who didn't have very much skills as musicians but still felt the need to express themselves through music."
Ehkä arvostelijoille ei punkin tämä olennainen ulottuvuus ole tuttu :miettii:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

^^ Jos minuun viittasit tuolla viimeisellä lauseella, niin en lopulta tehnyt sitä kuuden tähden rankingia enkä nostanut arovsteluasteikon yläpuolelle mitään. (Mietin sitä leikilläni siksi, että mielestäni Italia on vielä huikean paljon parempi kuin muut viiden tähden arvoiset kappaleet.) Samoin ymmärrän, jos joillakin on joskus ollut puntareissaan kappaleita, jotka eivät heidän mielestään ansaitse edes yhtä tähteä ja ovat siksi "asteikon alapuolella". Mielestäni puntareiden teossa voi ihan hyvin olla enemmän vapauksia, koska ketjuäänestykset ovat kuitenkin "standardisoituja" viiden tähden asteikkoja. :)

Tuota yhdestä tähdestä viiteen nostamista tosin ihmettelen. Itselläni nousua/laskua on tapahtunut parhaimmillaan kahden tähden verran, ja sekin johtuu yleensä siitä että kappale alkaa kuulostaa sitä paremmalta mitä enemmän sitä kuuntelee, tai vaihtoehtoisesti johonkin kyllästyy renkutettuaan sitä liikaa :miettii: Tämä siis yleistä pohdintaa, ei liity pelkästään tähän kappaleeseen.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42804
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^OT-lätinää tähdityksistä: Minulla on käynyt niin, että olen yhtäkkiä jotenkin oivaltanut biisin, ja silloin tähditys on noussut kertaheitolla. Tulee mieleen ainakin vuodelta 2012 Georgia (ja vähän lievempänä saman vuoden Espanja). Laskut tapaavat olla hitaampia.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Toki niin voi käydä, että jotain kappaletta inhoaa ja sitten sitä rakastaakin (minullekin niin on käynyt) mutta välillä vain ihmettelen, kuinka usein täällä tapahtuu jättimäisiä nousuja. Ja HUOM! En viitannut erityisesti kehenkään. Joka tapauksessa, musta olisi aina kiva lukea perusteluita nousuihin/laskuihin. Nyt täällä näkyy tosi paljon viestejä, joissa lukee tyyliin "nostin viiteen tähteen". Eivät ne mulle ainakaan anna yhtään mitään informaatiota, kun en todellakaan kyttäile ihmisten puntareita ja tiedä, mikä tähtimäärä sillä aikaisemmin on ollut ja miksi.

Lukittu