Saara Aalto – No fear
Re: Saara Aalto – No fear
Niinku sanottua näyttää hyvinkin tutulta Saara Aalto jutulta.
Re: Saara Aalto – No fear
Jännittävää nähdä miltä esitys tulee kokonaisuudessa näyttämään. Asu oli minusta Saaran tyylinen.
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"
Melovin - Under The Ladder
The Decision Has Got To Be Made"
Melovin - Under The Ladder
Re: Saara Aalto – No fear
Ellei UMK:n säännöt salli taustalaulujen tulevan taustanauhalta. Muistelen että jonain vuonna niitä olisi ollut, olisiko ollut Softenginellä? Melodifestivalenissa oli myös Heroesissa mielestäni lauluja nauhalta viime vuonna.toivo kirjoitti:Taustalaulajia on muuten pakko käyttää koska siinä yhdessä vaiheessa ne taustalaulajat alkaa laulamaan sitä "here we loving" ja Saara laulaa sitä "no fearia". Ei se yksin pysty laulamaan kahta lausetta yhtä aikaa. Lavalla siis varmaan vähintään 9 ihmistä?
Re: Saara Aalto – No fear
Miksi ihmeessä tehdä homma noin monimutkaisesti? Ymmärrän, jos rakennetaan joku koko illan kestävä spektaakkeli yhden artistin ympärille, mutta viisuissa, jossa erilaisia kappaleita tulee ja menee, tuo harvoin on hyvä idea (okei Ukraina 2009 oli hyvä).En muista, olenko ikinä ollut näin monimutkaisessa show'ssa. Kolmeen minuuttiin on saatu mahdutettua niin paljon liikkuvia osia ja jännitysmomentteja
Tietysti sittenhän sen näkee, toimiiko tuo. Pelkään ettei kovin hyvin. Asu oli aika pönäkkä ainakin.
Minusta kuulosti, kuin MIAUn laulusta osa ainakin olisi tullut nauhalta. Oli liian moniäänisen oloista kolmelle laulajalle.phale kirjoitti:Ellei UMK:n säännöt salli taustalaulujen tulevan taustanauhalta. Muistelen että jonain vuonna niitä olisi ollut, olisiko ollut Softenginellä?
Rise, angel, shine, love!
Re: Saara Aalto – No fear
Softenginellä oo-oo-oot tulivat taustanauhalta, huomasi kun jossain vaiheessa ketään ei ollut mikin ääressä. Madcraftilla oli vastaava juttu. Viime vuonna meni ihan överiksi, Norlanilla about puolet laulusta tuli nauhalta. Tuntui että Aikuinen ei laulanut välillä ollenkaan, näytti siltä että aukoi vaan suutaan, ja joikubiisissä kuulosti siltä, että joiku tuli vahvasti taustanauhalta.
Saaran puku näyttää minusta kivalta, valkoinen ja kulta sopii Saaralle hyvin ja taitteluidea on mielenkiintoinen. Voi tuosta ihan näyttävä juttu tulla. Nuo hartioilla olevat valkoiset laskokset ainakin lähtevät esityksen aikana ja alla on kultainen yläosa, saa nähdä lähteekö alaosakin. Jännä nähdä miten kaikki toimii sitten esityksessä.
Saaran puku näyttää minusta kivalta, valkoinen ja kulta sopii Saaralle hyvin ja taitteluidea on mielenkiintoinen. Voi tuosta ihan näyttävä juttu tulla. Nuo hartioilla olevat valkoiset laskokset ainakin lähtevät esityksen aikana ja alla on kultainen yläosa, saa nähdä lähteekö alaosakin. Jännä nähdä miten kaikki toimii sitten esityksessä.
Re: Saara Aalto – No fear
Harmillista kyllä, että UMK:ssa voi laulut tulla taustanauhalta (?) ja väkeäkin saa olla lavalla kuin pipoa. Mun mielestä pitäis tarjota yleisölle se, mitä pystyy tarjoamaan itse kisoissakin. Toki showta saa ja pitääkin hioa ennen kansainvälisiä karkeloita, mut onhan se nyt vähän erinäköistä, jos lavalla olisi vaikka 10 tanssijaa ja 10 taustalaulajaa ja sitten Tukholmassa se väkimäärä saa olla max 6.
Re: Saara Aalto – No fear
Viime vuonna käytettiin kai kaikkien kilpailijoiden taustalla kertosäkeistössä studioversiota, siis monistettiin pääsolistin ääntä. Taisi olla sama juttu toissa vuonna viimeistään finaalissa. Toissa vuoden semeissä, varsinkaan ykkössemissä, äänet eivät tv-lähetyksessä kuulostaneet oikein miltään, joten siksi kai tällainen viritys.
Puristeja aina ahdistaa se, kun säännöt eivät ole täsmälleen samat kuin kansainvälisessä kilpailussa. Minua ei ahdista, kunhan kilpailijat kilpailevat keskenään samoin säännöin. Jos yhdellä saa olla ihmisääntä taustanauhalla ja kaksitoista ihmistä lavalla mutta toisella ei, se on tietenkin väärin.
UMK-lähetysten äänipuolessa on ollut toivomisen varaa. Koska en tunne asiaan liittyvää tekniikkaa, en lähde arvailemaan syitä. Jos keino on kuitenkin ainoa saada biisit kuulostamaan lähetyksessä edes joltakin, olkoon sitten niin. Tälläkin tapaa on käynyt ihan riittävän selväksi, kuka klaaraa livelaulun ja kuka ei.
Puristeja aina ahdistaa se, kun säännöt eivät ole täsmälleen samat kuin kansainvälisessä kilpailussa. Minua ei ahdista, kunhan kilpailijat kilpailevat keskenään samoin säännöin. Jos yhdellä saa olla ihmisääntä taustanauhalla ja kaksitoista ihmistä lavalla mutta toisella ei, se on tietenkin väärin.
UMK-lähetysten äänipuolessa on ollut toivomisen varaa. Koska en tunne asiaan liittyvää tekniikkaa, en lähde arvailemaan syitä. Jos keino on kuitenkin ainoa saada biisit kuulostamaan lähetyksessä edes joltakin, olkoon sitten niin. Tälläkin tapaa on käynyt ihan riittävän selväksi, kuka klaaraa livelaulun ja kuka ei.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Re: Saara Aalto – No fear
Opera Skaalan eli käytännössä Essin kohdalla kuulostaisi perin omituiselta...Timoteus kirjoitti:Viime vuonna käytettiin kai kaikkien kilpailijoiden taustalla kertosäkeistössä studioversiota, siis monistettiin pääsolistin ääntä.
Rise, angel, shine, love!
Re: Saara Aalto – No fear
^ No, ehkä Opera Skaalan esityksessä ei sitten käytetty. Minusta asia ei ole lainkaan tärkeä enkä siksi ole täikamman kanssa käynyt esityksiä läpi. Joka tapauksessa monessa esityksessä käytettiin. Ei ollut mikään Norlanin ja Aikuisen erikoisoikeus, vaikka heidän esityksistään asia oli helpoin havaita.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
Re: Saara Aalto – No fear
Tätäkin keskustelua ehkä vaikeuttaa se, että UMK:n säännöt ovat niin epäselvät? Siis tosiaan joudumme täällä arvailemaan, saavatko kaikki käyttää väkeä niin paljon kuin lystäävät vaan onko oikeus vain joillain. Veikkaan, että oikeus on niillä, jotka vain hoksaavat oikeutta pyytää?
Re: Saara Aalto – No fear
Sehän eikä sitten taas ole niiden vika jotka hoksaa pyytää vaan niiden jotka ei hoksaa.
Ja näyttää tosiaan puku jo niin Saaramaiselta et melkein uskaltaa jo luvata et koko juttu on todella Saaran näköinen juttu, joten hyvä siitä tulee.
Ja näyttää tosiaan puku jo niin Saaramaiselta et melkein uskaltaa jo luvata et koko juttu on todella Saaran näköinen juttu, joten hyvä siitä tulee.
Re: Saara Aalto – No fear
Relevantit sääntökohdat.Wadde kirjoitti:Tätäkin keskustelua ehkä vaikeuttaa se, että UMK:n säännöt ovat niin epäselvät?
Viimevuotisten sääntöjen mukaan kuusi henkilöä oli lavaesityksissä maksimi (ei pitänyt paikkaansa) ja tv-esiintymisten oli määrä tapahtua live-on-tape- tai instrumentaalitaustojen kanssa. Terminologia on minulle vieras. Mitä "live-on-tape" käytännössä tarkoittaa? Jotakin muuta kuin puhtaasti instrumentaalista taustaa kuitenkin, kun nämä olivat säännöissä vaihtoehtoisia. Tämän vuoden säännöistä "live-on-tape"-mahdollisuus on pudotettu pois.UMK 2016 -säännöt kirjoitti:3.5. TV-esiintymisissä kilpailijoiden lavaesityksessä voi olla yli kuusi henkilöä, mutta kilpailijoiden on otettava huomioon, että EBU-sääntöjen mukaan Eurovision laulukilpailussa lavalla saa olla korkeintaan kuusi henkilöä. Lopullinen päätäntävalta esittävästä kokoonpanosta ja esityksen lavastuksesta on Ylellä.
3.7. Kaikki kilpailun tv-esiintymiset tapahtuvat singbackina instrumentaalitaustojen kanssa. Taustat on toimitettava Ylelle myöhemmin ilmoitettavaan määräaikaan mennessä.
En usko näiden asioiden osalta kilpailijoiden eriarvoiseen kohteluun. Ylen etu on, että kaikki kilpailukappaleet saadaan lavalla toimimaan. Tarkoitus on kuitenkin tuottaa laadukasta tv-viihdettä. Jos Yle haluaa vaikuttaa valintoihin, siihen on helpompiakin tapoja, ihan lähtien siitä, että Yle voi itse valita kilpailijat ja määritellä äänestyksen säännöt juuri sellaisiksi kuin haluaa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
- Koirankuonolainen
- Kanta-asiakas
- Viestit: 4185
- Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04
Re: Saara Aalto – No fear
Mielenkiintoista - määritelmien mukaan "live-on-tape" ei liity kappaleiden taustoihin vaan ohjelman esittämiseen, mm. Teoston sivuilla https://www.teosto.fi/teosto/sanasto/li ... 0-ohjelmat live-on-tape määritellään näin: "TV-ohjelma, jota ei esitetä suorana vaan viimeistään viikon kuluttua tallentamisesta. Kyseisen viikon sisällä ohjelma voidaan uusia korkeintaan kaksi kertaa." Tunnetusti (epä)luotettavassa tietolähteessä Wikipediassa https://en.wikipedia.org/wiki/Glossary_ ... ting_terms määritellään näin: "A recorded program produced in real time, usually with a studio audience, for later broadcast. .. Also applies to live broadcasting which is simultaneously recorded for rebroadcast at a later time or date." Nuo kaksi määritelmää ainakin tukevat toisiaan, mutta ehkä Ylellä on ihan omat määritelmänsä?Timoteus kirjoitti: Viimevuotisten sääntöjen mukaan kuusi henkilöä oli lavaesityksissä maksimi (ei pitänyt paikkaansa) ja tv-esiintymisten oli määrä tapahtua live-on-tape- tai instrumentaalitaustojen kanssa. Terminologia on minulle vieras. Mitä "live-on-tape" käytännössä tarkoittaa? Jotakin muuta kuin puhtaasti instrumentaalista taustaa kuitenkin, kun nämä olivat säännöissä vaihtoehtoisia. Tämän vuoden säännöistä "live-on-tape"-mahdollisuus on pudotettu pois.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.
Re: Saara Aalto – No fear
Ja se juttu et onnistuiko Saara niinku ns. säikäyttämään jotain sillä et puhui tuosta live esityksestä et on otettu riskejä on iso ja mahtipontinen ja et suuriinpiirtein puhuu et iik mihinkähän sitä on taas ryhdytty.
Kokemuksesta voin sanoa et ns. älkää uskoko et siellä olisi asiat jotenkin levällään. Se on melkeinpä aina noiden isojen ja Saaralle jännien juttujen alla puheet tuon suuntaisia ja melkeinpä mitä suurempaan sävyyn Saara voivoittelee esityksensä kanssa et mihin sitä on jouduttu niin sitä paremmin ja hienommin juttu onnistuu.
Kokemuksesta voin sanoa et ns. älkää uskoko et siellä olisi asiat jotenkin levällään. Se on melkeinpä aina noiden isojen ja Saaralle jännien juttujen alla puheet tuon suuntaisia ja melkeinpä mitä suurempaan sävyyn Saara voivoittelee esityksensä kanssa et mihin sitä on jouduttu niin sitä paremmin ja hienommin juttu onnistuu.
Re: Saara Aalto – No fear
Ruotsin Melodeissa asia on sillä lailla, että taustalaulut saavat tulla nauhalta, mutta solisti(e)n ääni/äänet pitää tulla livenä.kalonike kirjoitti:Softenginellä oo-oo-oot tulivat taustanauhalta, huomasi kun jossain vaiheessa ketään ei ollut mikin ääressä. Madcraftilla oli vastaava juttu. Viime vuonna meni ihan överiksi, Norlanilla about puolet laulusta tuli nauhalta. Tuntui että Aikuinen ei laulanut välillä ollenkaan, näytti siltä että aukoi vaan suutaan, ja joikubiisissä kuulosti siltä, että joiku tuli vahvasti taustanauhalta.
Re: Saara Aalto – No fear
Puku oli ihan nätti, mutta todella kömpelön ja raskaan oloinen. Koreografia voi olla hyvinkin toimiva, luottoni Reija Wäreeseen on aika kova. Saaran laulun kannalta on parempi, että hän pönöttää paikallaan ja keskittyy sielunkurotuksiin edestakaisin steppailun sijaan. Jostain syystä olisin kuitenkin mieluummin nähnyt nais- kuin miestanssijat.
Toisaalta mietin, mikä pointti on luoda suuri ja monimutkainen show, jota ei voi sitten samalla vaivalla toteuttaa viisulavalla - tavallaan koko esitys luodaan "turhaan". Vähintään joudutaan heivaamaan yksi tanssijoista, ja jos taustalaulajat jäävät pois, kertosäkeet latistuvat hirveästi. Jos taas tanssijat heivataan taustalaulajien tieltä Tukholmassa, ei origamipukuperformanssia voida toteuttaa. Kummin vain, show joudutaan muuttamaan joka tapauksessa. Miksi ei voida tehdä samantien sellaista esitystä, jolla mennään myös Viisuissa? Myös katsojat tietäisivät, millaista kokonaisuutta äänestävät. Mielenkiinnolla odotan kuitenkin UMK-show'ta, ei se miltään täydelliseltä katastrofilta tässä vaiheessa vaikuta.
Edit. Alemmassa kuvassa puvun helma näyttää ihan lonkeroilta, tulee mieleen Pienen Merenneidon Ursula.
Toisaalta mietin, mikä pointti on luoda suuri ja monimutkainen show, jota ei voi sitten samalla vaivalla toteuttaa viisulavalla - tavallaan koko esitys luodaan "turhaan". Vähintään joudutaan heivaamaan yksi tanssijoista, ja jos taustalaulajat jäävät pois, kertosäkeet latistuvat hirveästi. Jos taas tanssijat heivataan taustalaulajien tieltä Tukholmassa, ei origamipukuperformanssia voida toteuttaa. Kummin vain, show joudutaan muuttamaan joka tapauksessa. Miksi ei voida tehdä samantien sellaista esitystä, jolla mennään myös Viisuissa? Myös katsojat tietäisivät, millaista kokonaisuutta äänestävät. Mielenkiinnolla odotan kuitenkin UMK-show'ta, ei se miltään täydelliseltä katastrofilta tässä vaiheessa vaikuta.
Edit. Alemmassa kuvassa puvun helma näyttää ihan lonkeroilta, tulee mieleen Pienen Merenneidon Ursula.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me
Empire of the freaks, all drinks on me
Re: Saara Aalto – No fear
^ Saaralla on niin kova into päästä viisuihin, että haluaa käyttää kaikki mahdolliset keinot että show on näyttävä ja monimutkainen. Ei se turhaa ole, jos umk-voitto napsahtaa. Uskon että, jos Tukholmaan lähtee, niin keksii varmasti jotain muuta showhun. Kristallakin oli umk-lavalla yli 10 ihmistä, mutta show ei ainakaan kärsinyt siitä, että euroviisulavalla oli vaan 6.
Re: Saara Aalto – No fear
Juu ei se mielikuvituksen ja kekseliäsyyden puutteesta jää kiinni että mahdolliset tarvittavat muutokset sit tehdään onnistuneesti Euroviisu esitykseenkin.
Mut jos Saara puhu vähäisestä tanssimisesta edes itsekin show'ssa niin ei ton koko puvun kanssa paljon tanssita et voi olla et esityksen aikana puku vähän jollain tavalla ns. kevenee
Mut jos Saara puhu vähäisestä tanssimisesta edes itsekin show'ssa niin ei ton koko puvun kanssa paljon tanssita et voi olla et esityksen aikana puku vähän jollain tavalla ns. kevenee
Re: Saara Aalto – No fear
En voi mitään vahvistuvalle pellolle, et nyt mennään show edellä ja musa kärsii. Mun mielestä Saaralle, biisiin ja sen teemaan sopisi vahva laulu ja samalla suht yksinkertainen show. Varsinkin mahd vaatteiden vähentäminen tuntuu nykyviisuihin vanhanaikaiselta. Mut voihan homma toimiakin ja Saaran kaunis ääni pääsee lumoamaan kaikesta ylimääräisestä touhuilusta huolimatta. Tai sit Saara joutuu keskittymään liikaa siihen touhuiluun ja samanaikaiseen laulutekniikkaan et ei kosketa kuulijoiden sydäntä. No joo, mä kuulun ryhmään vähemmän on enemmän ja tosiaan parempi kai arvostella vasta liven jälkeen.
Re: Saara Aalto – No fear
Moi päätinpä viimeinkin kirjautua monen vuoden ajan olen täällä seurannut näitä keskusteluja mielenkiinnolla. Saara Aallosta oma mielipide on aina ollut juuri, että pakkoko tytön on joka kilpailuun itseänsä tunkea ja laulaa niitä omia hrveitä biisejään. Nykyään Aalto ei enää niin ärsytä ja olen alkanut näkemään naisen paljoon inhimillisempänä.
Biisistä sen verran, että aluksi biisi kuulosti aivan hirveältä mongerrukselta ja lisäksi pidin kappaletta kunnon vitsi biisinä, mutta nykyään se minusta monen kuuntelun jälkeen kuulostaa hyvältä. Biisissä hyvää on Saaran ääni ja se myös, että se ei ole tyypillinen Saaran voimaballaadi. Huonoa ovat todellakin musiikkivideo ja myös se, että biisistä huomaa sen olevan itse tehty. Saara olisi kyllä mahtava kuulla jonkun huippu säveltäjän biisillä joskus uudestaankin euroviisuissa
Biisistä sen verran, että aluksi biisi kuulosti aivan hirveältä mongerrukselta ja lisäksi pidin kappaletta kunnon vitsi biisinä, mutta nykyään se minusta monen kuuntelun jälkeen kuulostaa hyvältä. Biisissä hyvää on Saaran ääni ja se myös, että se ei ole tyypillinen Saaran voimaballaadi. Huonoa ovat todellakin musiikkivideo ja myös se, että biisistä huomaa sen olevan itse tehty. Saara olisi kyllä mahtava kuulla jonkun huippu säveltäjän biisillä joskus uudestaankin euroviisuissa
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti.
Re: Saara Aalto – No fear
Jännittävä nähdä mitä tuosta puvusta seuraa. Asetelmassa on mielenkiintoakin tanssijoineen siinä ympärillä. Mutta en kyllä tajua yhtään miten tuo puku liittyy tai kuvaa musiikkia, se on aivan eri maailmasta, hämmentävää. Yhtä hämmentävää kuin kultainen barbiprinsessamekko soulahtavan kappaleen kera klubilla. Tähän saakka Saara on hämmentänyt ylöspanoillaan lähinnä huonossa merkityksessä, mutta olen valmis muuttamaan mieltäni. Jos tuo ei näytä kamerassa halvalta kyhäelmältä ja koreografiat ja muut toimivat ja pukutemppu on kiva eikä typerä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: Saara Aalto – No fear
Pikkuisen alkoi pelottamaan, miten tuollainen puvun kanssa taiteilu livetilanteessa onnistuu? Voi olla joko upeaa tai mennä pieleenkin. Ainakin jännitystä piisaa. Mutta toivotaan parasta ja että laulu onnistuu, vaikka tanssijapojat kuinka sähläävät helman kanssa!
Re: Saara Aalto – No fear
Niin siis sitä ei minusta tarvi ns. pelätä että pysyykö se Saaran lavashow niinku kasassa ja uskallan luvata et se on kaikin puolin vähintäänkin ihan toimiva kokonaisuus.
Tällaiselle isolle fanille kertoo toi paljon et Saara puhuu ns. onnistuessaan et IIK mitähän tästä tulee jne. Noita puheita kuulee Saaran suusta lähes joka kerta kun se on tekemässä itselleen jotain jännää tai menossa esiintyyn jonnekin itselleen jäännää paikkaan. Voi kuullostaa ristiriitaiselta et kun itse Saara puhuu noin ja minä sanonkin et homma täysin ns. hanskassa vaikka se noin puhuu, mutta kokemuksesta voin sanoa niin se vain menee.
Tällaiselle isolle fanille kertoo toi paljon et Saara puhuu ns. onnistuessaan et IIK mitähän tästä tulee jne. Noita puheita kuulee Saaran suusta lähes joka kerta kun se on tekemässä itselleen jotain jännää tai menossa esiintyyn jonnekin itselleen jäännää paikkaan. Voi kuullostaa ristiriitaiselta et kun itse Saara puhuu noin ja minä sanonkin et homma täysin ns. hanskassa vaikka se noin puhuu, mutta kokemuksesta voin sanoa niin se vain menee.
Re: Saara Aalto – No fear
Niinpä. Mutta jos temppu olisikin niin päin, että vaatteita lisätään? Joskus olen nähnyt burleskiesityksen, jossa toimittiinkin noin päin, se oli hauska.lilja kirjoitti:Varsinkin mahd vaatteiden vähentäminen tuntuu nykyviisuihin vanhanaikaiselta.
Olin odottanut Saaralle biisin henkeen jotain itämaisempaa viritystä, mutta tuohan on ihan tavis länsimainen prinsessaunelma. Minulle tulee mieleen lähinnä Eva Boto (Slovenia 2012).
Rise, angel, shine, love!
Re: Saara Aalto – No fear
Mutta piti kysyä, vähän kuin rönsynä Espanja 2016 -ketjusta: onko tämä siis tosiaan tanssibiisi? Minä olen pitänyt vain jonain (ns.) balladin tapaisena. Tuleeko tästä tanssibiisi sillä, kun jossakin vaiheessa mukaan liimataan tuo mekaaninen humppa-hömppä-jumppa-pumppa -komppi? Miten tätä siis muka tanssitaan?
Toisaalta ehkä en vain hahmota hommaa siksi, että olen ihan surkea tanssija, enkä tunnista tanssibiisiä, vaikka se kävelisi vastaan ja tarraisi jalkoihini ja kamppaisi minut.
Toisaalta ehkä en vain hahmota hommaa siksi, että olen ihan surkea tanssija, enkä tunnista tanssibiisiä, vaikka se kävelisi vastaan ja tarraisi jalkoihini ja kamppaisi minut.
Rise, angel, shine, love!
Re: Saara Aalto – No fear
En minäkään juurikaan tunne tekniikkapuolta, mutta se ei estä arvailemasta. Voisiko tuon moititun Ylen äänenlaadun takana olla niinkin yksinkertainen asia, että Yle ei kompressoi lähetyksiään niin kuin esim. SVT(?), jonka Melloihin äänenlaatua usein tunnutaan verrattavan. Mielestäni Ylen äänessä kun ei ole ollut muuta vikaa kuin että ääni tulee tavattoman hiljaa ja telkkarista joutuu säätämään volyymit tappiinsa. Kompressoidussa lähetteessä ääni tulee kovempaa (jokainen tuntee tämän ilmiön ja voi havaita mainoskatkoilla, jolloin mainosten äänet räjähtävät korville jos mainoksia on kompressoitu, mutta itse ohjelmaa ei). Kun viisubiisit ovat tasapaksua jumputusta enimmäkseen, eikä mitään klassista musiikkia, kompressiolla menetetyn dynamiikan ei luulisi olevan niin suuri ongelma, että sitä pitäisi karttaa...Timoteus kirjoitti: UMK-lähetysten äänipuolessa on ollut toivomisen varaa. Koska en tunne asiaan liittyvää tekniikkaa, en lähde arvailemaan syitä. Jos keino on kuitenkin ainoa saada biisit kuulostamaan lähetyksessä edes joltakin, olkoon sitten niin. Tälläkin tapaa on käynyt ihan riittävän selväksi, kuka klaaraa livelaulun ja kuka ei.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin
Re: Saara Aalto – No fear
Se et miellyttääkö se kokonaisuus kutakin yksittäistä ihmistä niin senhän päättää jokainen henkkoht itse, mutta kokonainen kokonaisuus sieltä tulee ihan varmasti. Vaikka siin onkin liikkuvia osia niin en usko et kokonaisuus on sekavaa että uskon vakaasti et juttu on yhtenäinen kokonaisuus.
-
- Vessajonossa
- Viestit: 62
- Liittynyt: 20 Tammi 2016, 11:54
Re: Saara Aalto – No fear
Kertosäe hyppää shuffle-kompille, alkaa ikäänkuin laukkaamaan, vaikka muu sävelkudos ja tekstuuri on suoraa komennusta. Ihan oikeen oot ymmärtänyt - ei tuota ole helppo tanssia.Rousku kirjoitti:Mutta piti kysyä, vähän kuin rönsynä Espanja 2016 -ketjusta: onko tämä siis tosiaan tanssibiisi? Minä olen pitänyt vain jonain (ns.) balladin tapaisena. Tuleeko tästä tanssibiisi sillä, kun jossakin vaiheessa mukaan liimataan tuo mekaaninen humppa-hömppä-jumppa-pumppa -komppi? Miten tätä siis muka tanssitaan?
Toisaalta ehkä en vain hahmota hommaa siksi, että olen ihan surkea tanssija, enkä tunnista tanssibiisiä, vaikka se kävelisi vastaan ja tarraisi jalkoihini ja kamppaisi minut.
Edit. tuon kappaleen rakenne aivan introsta alkaen on epätanssillinen ja enpä usko että tässä on sitä puolta edes lähdetty hakemaan. Argh! Miksi ei voinolla helppoa kaava- ja sointurakennetta sekä mieleenpainuvaa melodiaa? Vaikka siis ihan sekstin alueellahan tuossa säveltaidetta tuotetaan niin silti ihme kiimailuja..
e2. 5->6
Heidå
Re: Saara Aalto – No fear
Jos tuo "No fear"-hokema ei jää päähän soimaan, vaikkei haluaisikaan, niin olen kyllä kateellinen moisista teflonkorvista.audiokahvi kirjoitti:Miksi ei voinolla helppoa kaava- ja sointurakennetta sekä mieleenpainuvaa melodiaa?
Re: Saara Aalto – No fear
Saaralle tulossa esitykseen korkeat korkkarit. Mää jotenkin ajattelin että olisi esiintynyt paljain varpain.