Jääkiekko

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8358
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Britit taistelevat itselleen merkityksettömässä, mutta Suomelle merkityksellisessä ottelussa Itävaltaa vastaan, 2. erä ja tilanne 1-1.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5760
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Nyt tilanne on jo 1–2 ja Iso-Britannia johtaa. :sekava: Olin katsovinani pelitapahtumista, että brittien ensimmäinen maali tuli 5–3-ylivoimalla? En siis elätellyt toivoa, että tasaviisikoin tulisi maaleja.. Tuo toinenkin maali tuli näemmä ylivoimalla, mutta peliä on vielä rutkasti jäljellä, melkein koko erä.

Britannia ei tosiaan ole voittanut yhtäkään peliä turnauksessa, joten vaikka peli on kokonaissijoituksen kannalta merkityksetön, niin ehkä he kuitenkin haluaisivat voittaa edes kerran?

Edit: Anteeksi mitä? Britit tekivät kolmannen maalin ajassa 50:25. Heti perään brittien alivoimaa. Voi mennä vielä jännäksi.

Edit2: 1–4 ajassa 55:31. :kups:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8358
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

1-4 briteille! Illan Suomi-Sveitsin panoksesta on parhaillaan pääsemässä ilmat pihalle. Toivottavasti tulee kuitenkin intensiivinen ja kova taistelu. Suomenkin hyvä saada onnistuminen alle ennen Ruotsin kohtaamista.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8358
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Itävalta kaatui 2-4. Kitooos Britannia! Saivat pelinsä kulkemaan myöhässä itsensä kannalta, mutta juuri oikeaan aikaan Suomen kannalta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5760
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Vielä Itävallalle maali ajassa 59:15, mutta eipä enää riittänyt. Kieltämättä panos Sveitsi-pelistä hävisi tyystin, joskin onnistumisen saaminen on hyvä pointti. Ruotsi tosin on voittanut kaikki pelinsä varsinaisella peliajalla (yksi pelaamatta), joten odotusarvo Ruotsi–Suomi-ottelussa on vähintäänkin kuumottava. :heh:

Pitänee vähän tonkia, milloin Suomi on viimeksi jäänyt mitalipelien ulkopuolelle ja milloin alkusarjaan. Hämärästi muistelen, että kummastakaan ei mitenkään erityisen kauaa edes ole?

Edit: Kas, Suomi on jäänyt mitalipelien ulkopuolelle viimeksi viime vuonna. Alkusarjaan jäämisestä taitaakin olla hitusen kauemmin..

Snude
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1585
Liittynyt: 25 Syys 2016, 11:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Snude »

Tegu kirjoitti: 21 Touko 2024, 15:37 Pitänee vähän tonkia, milloin Suomi on viimeksi jäänyt mitalipelien ulkopuolelle ja milloin alkusarjaan. Hämärästi muistelen, että kummastakaan ei mitenkään erityisen kauaa edes ole?
Mitalipelien ulkopuolelle esimerkiksi viime vuonna. :heh: Kanadalle hävittiin puolivälierässä ja Kanada meni lopulta siitä mestaruuteen. Puolivälieräaikana (90-luvun alkupuolelta) Suomi ei ole jäänyt alkusarjaan kertaakaan, sitä ennen usein johonkin alempaan loppusarjaan kylläkin. Kahdeksan parhaan ulkopuolelle on sijoituttu vain kahdesti: 1939 ja 1955.
Siinä vielä tarkemmin.
Lähden kyllä taas kellariin dokaamaan. Siellä ei ainakaan uskota, että Suomi valitsi oikein Euroviisuihin 2024.

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5800
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Suomen elintärkeä ottelu Sveitsiä vastaan muuttuikin sitten Suomen kannalta täysin panoksettomaksi tämän myötä :heh:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16274
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Torin peruminen peruttu? :mrgreen:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5760
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Snude kirjoitti: 21 Touko 2024, 15:47 Mitalipelien ulkopuolelle esimerkiksi viime vuonna. :heh: Kanadalle hävittiin puolivälierässä ja Kanada meni lopulta siitä mestaruuteen.
Eihän nyt tämmöisiä enää voi muistaa. :hihi:

Kiitos myös tarkemmasta linkistä! En olisi yhtään osannut pelkistä sanoa, millainen turnausformaatti minäkin vuonna on ollut.

Jos Sveitsillä olisi yksikin piste vähemmän, niin olisi panoksia vielä Suomen lohkosijoituksen parantamiseen. Vaan kun pistetilanne on Suomella 10 ja Sveitsillä 14, niin ainoastaan Sveitsillä on panoksia Tšekin ohittamiseen (nyt 15 pistettä). Siihen riittäisi yksi piste, koska Sveitsi voitti Tšekkiä vastaan pelaamansa ottelun.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8358
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

ESC93 kirjoitti: 21 Touko 2024, 15:54 Torin peruminen peruttu? :mrgreen:
Suomen konttaaminen alkulohkossa tarkoittaa kivistä tietä finaaliin. Sieltä on tulossa Ruotsin lisäksi vielä vastaan Kanadat sun muut. Vaan onnistuihan se legendaarisissa 2019 kisoissa. Nyt ei ole kuitenkaan onnenamuletteina mukana Mörkö-Anttilaa ja Sakari Mannista.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7264
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Ohoh Iso-Britannia! :shock:. No kelpaa, mutta harmittaa kyllä Itävallan osalta. Torstaina puolivälierää odotellessa, johon Ruotsi lähtee ylivoimaisena ennakkosuosikkina!

Iso-Britannia & Puola tippuivat I Divisioonaan ensi vuodeksi, josta Ruotsin & Tanskan kisoihin nousivat Slovenia & Unkari.
I, I went to hell and back to find myself on track
I broke the code, oh ohh
Like ammonites, I just gave it some time

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13074
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Kas, Britannia avitti meitä sopivasti ja nyt puolivälieräpaikka onkin taskussa jo ennen Sveitsi-ottelua. :mrgreen: Pelataan silti kunnialla, että voidaan lähteä luottavaisin mielin Ruotsi-puolivälierään.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13074
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

2-0-tappiolla ollaan ja Granlundin kaivattu maali vietiin paitsiona. :lohduton: Kavennusmaali toisi minulle lohtua.

Edit: Innala kavensi. :peukku:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8358
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Olipa eriskummallinen Sveitsin eka maali. Onkohan ne harjoitelleet tuota kuviota etukäteen?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13074
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Voiko sanoa enää, että pienemmälle hävittiin, kun nyt Sveitsi vei voiton ennakko-odotusten mukaisesti?

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5800
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Ei ollut hyvää peliä Suomelta kyllä yhtään. Ihme saa tapahtua jos Ruotsi voitetaan :eiei:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13074
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Ei sentään tehty kyseenalaista historiaa putoamalla puolivälieristä, mutta vain Ruotsin kaadolla voidaan välttää kahdeksas sija, joka sekin olisi Suomen heikoin MM-sijoitus sitten vuoden 1955. Toivottavasti Ruotsi-peli olisi edes tiukka. :pliis: Jos pitää jotain positiivista hakea Suomen turnauksesta, niin se on ehdottomasti loistava alivoima.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8358
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joopa, täytyy kiittää brittejä vielä uudestaan, että päästiin puolivälieriin. Kiitos! Kiitos! Kiitos!
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8358
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kuis pitkään tässä joutuu vielä odottelemaan tietoa Granlundin mahdollisesta pelikiellosta? Kai ne tänä iltana jo tietävät jos napsahtaa?

Harmi että silleen menetti hermonsa pelissä joka oli panokseton vielä kaiken lisäksi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37154
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

And when I cry I cry for both of us.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8358
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Voi voi. Pitänee ottaa matsi kuitenkin kaikesta huolimatta boksille siltä varalta jos se on kuinkakin historiallinen...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42762
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ajattelin, että voisihan tuota Suomi - Ruotsia katsoa kolmannen erän verran, mutta enpä sitten huomannut ajatella, mistä sitä näkisi. Ei sitten. Lähiräkälässä varmaan olisi, mutta en ehkä viitsi lyllertää sinne.
Rise, angel, shine, love!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13074
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Leijonat taistelivat Ruotsia vastaan jatkoajalle. :tapu:

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5800
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Ja sehän päättyi varsin odotetusti. Ensi vuonna Suomelta sitten parempaa pelaamista, jooko? :roll:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13074
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Jatkoajalla Ruotsi sai sitten iskettyä sen ratkaisun :lohduton:, mutta loistava taistelu kuitenkin oli. Ei suinkaan huono esitys Jalosen viimeiseksi otteluksi, kun noustiin vielä viimeisen varsinaisen peliminuutin alkaessa tasoihin. :peukku: Toivotaan, että ensi vuonna Antti Pennasen alaisuudessa saataisiin parempi joukkue mukaan.

Ruotsi oli vienyt B-lohkon puhtaalla pelillä ja noussut monella mestarisuosikiksi - mutta tämänpäiväinen valoi minulle vähän uskoa, ettei sitä kultaa hurreille välttämättä tulisi.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8358
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ruotsin ylivoimaa ja kovuutta hehkutettiin turhan paljon. Pelasivat helpommassa alkulohkossa ja eihän siellä ollut muita haastajia kuin USA, joka alisuoriutuu aina aikuisten MM-kisoissa. Njäh njäh, saivat svedut tehdä ainakin täyden päivätyön Suomea vastaan jatkoon pääsemiseksi. :heh: Tuomarit tuntuivat olevan hiukan kallellaan Ruotsiin päin sen perusteella miten jäähyjä jakoivat.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5760
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Kasper_ kirjoitti: 23 Touko 2024, 23:55 Ja sehän päättyi varsin odotetusti.
No siis joo, mutta itse odotin paljon, paljon selkeämpää eroa. Se olisi (ehkä?) harmittanut vähemmän kuin nyt, kun 0–0-vääntö jatkui niin pitkään. Jatkoajan alivoimaan se varmaan sitten ratkesi käytännössä. Kolmella kolmea vastaan kun on sellaista kiekonhallintaa korostavaa kiertelyä ja kaartelua, niin kun toinen saa neljännen, niin kuvio on heti ihan erilainen. Harmittavasti eivät tainneet jatkoajan alivoimalla saada edes aloitusvoittoja, niin ei saanut kiekkoa hallintaan.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8358
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Iloisempia uutisia mielestäni toisesta puolivälierästä kun isäntämaa Tshekki voitti USA:n 1-0. Tekee varmaan hyvää kisoille kun isäntämaa on mitalipeleissä. Toivottavasti yltävät finaaliin asti.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5372
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Hienosti Suomi pelasi! Mv Larmi oli lois-ta-va. :kiitos: Vaan ei ollut tuuria loppuun asti. :eiei:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8358
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekko

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Välieräparit:

Ruotsi - Tshekki
Kanada - Sveitsi

Tshekki ja Sveitsi finaaliin ja Sveitsi mestariksi. Olisi ensikertalainen maailmanmestari pitkiin aikoihin, Slovakia viimeksi vuonna 2002. Olis hieno vuosi Sveitsille, ensin voittivat Euroviisut ja sit tulis pitkään jahdattu jääkiekon MM.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin