Annika Eklund - Shanghain valot

ESC 2006 -arkisto.

Annika Eklund - Shanghain valot

Äänestys on voimassa 21 Joulu 2041, 03:07 asti

*****
62
57%
****
26
24%
***
10
9%
**
5
5%
*
6
6%
 
Ääniä yhteensä: 109

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Roope »

Colby kirjoitti:Eli, yhteenveto. Mä haluan, ettei ihmiset ajattelis niinkään sitä, että "millä erotutaan, millä menestytään varmasti", vaan äänestäis sitä biisiä/kokonaisuutta, josta tykkää eniten!
Juuri näin, liialla laskelmoinnilla mennään metsään.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30886
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Colby kirjoitti:Ja kun ne kuultiin, ja esitykset nähtiin, oltiin "mjaa... no eipä nuo nyt ollut kovin hyviä kuitenkaan... MUTTA TOTTAKAI LORDI ATEENAAN! AINAKIN EROTUTAAN!!"
Tätä mielipidettä ei muuten Lordi-ketjussa paljon näy ja edelleenkin: Lordin semifinaaliesitys ei ollut läheskään parasta, mitä yhtyeellä on tarjota. Annikan esitys oli huonompi ja kauempana siitä, mitä biisi vaatii mutta _kukaan_ biisistä pitänyt ei ole tullut tähän otsikkoon kailottamaan, ettei Annikaa missään nimessä tällaisella Ateenaan, meidäthän nauretaan ulos lavalta. Jos Annikaan suhtauduttaisiin kuten Lordiin, näitäkin kommentteja olisi pitänyt näkyä. Miksei ole näkynyt?
Colby kirjoitti:Ja mä en kyllä käsitä Annikan esityksen dissausta. Ei se välttämättä täydellinen ollut, mutta huomattavasti keskivertoa parempi kuitenkin. (...) Mulle se itse biisi on pääasia, esitys vaan tukee sitä. Toki huono esitys voi pilata biisinkin, mutta mun mielestä Annikan kohdalla ei todellakaan voi puhua siitä. Johanna Pakosen kohdalla taas voi...
Niin, Pakonen oli todellakin tässä suhteessa aivan oma lukunsa mutta jos viisumenestyksestä puhutaan, niin esittäjän ja kappaleen pitäisi natsata yhteen just eikä melkein. Annikan kohdalla näin ei todellakaan ollut enkä näe Annikan persoonassa ja olemuksessa sellaista mukautumiskykyä, että näin voisi koskaan ollakaan. Tämä on vakava este viisumenestykselle.
Colby kirjoitti:Eli, yhteenveto. Mä haluan, ettei ihmiset ajattelis niinkään sitä, että "millä erotutaan, millä menestytään varmasti", vaan äänestäis sitä biisiä/kokonaisuutta, josta tykkää eniten!
Näin teenkin. Moneen kertaan, myös tässä otsikossa, olen todennutkin, että euroviisuja kuuluukin elää tunteella. Tästähän keskustelussa ei kuitenkaan ole ollut alkuunkaan kyse. Jos täällä Annikan Ateenaan haluamista perusteltaisiinkin vain sillä, että itse pidetään kappaleesta, niin siitä sitten vaan. Sitä voin korkeintaan ihmetellä, vastaan en voi väittää. Jos väitetään, että Annika menestyisi Ateenassa, aiheesta voidaankin jo väitellä. Seuraava kommentti on tietysti, ettei siitä kukaan mitään tiedä mutta pitäisikö tämäkin kysymys taas kääntää: miksi menestymismahdollisuuksista saa keskustella kaikkien muiden artistien paitsi Annikan ketjuissa? Jos Suomen euroviisukarsinnan ollessa käynnissä ei saisi ehdokkaiden mahdollisella Ateenan menestyksellä spekuloida, niin melko turhapa olisi koko Viisukuppila.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1775
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Mohno »

JuhaUK kirjoitti:Täällä upposi Shanghain valot (hieman nauttineeseen) kotikatsomoon kuin pommi. Suomalainen ystäväni sanoi, että jos tämä ei voita, hän vaihtaa kansalaisuutta (ei mikään kovin aktiivinen viisujen seuraaja). Vertailun vuoksi näytin Jennien ja Pakoskan tyrkkyjä, mutta ne tuomittiin roskana. Lordia ja Metsäketoa pidettiin myös laadukkaina vaihtoehtoina.

Ja kyllä minä eilen hyräilin heti sitä kertsiä (jota kuulemma ei ole? ??? ) ja se vielä muotoutui muotoon Saimaan valot päässäni :mrgreen: Tarttuva on, hyvä esitys, Annika osaa laulaa. 70-luvun sovitus muistuttaa liikaa suomalaisten yrityksistä sovittaa diskobiittiä isolle orkesterille livenä viisufinaaleissa (ja joka hyvin harvoin onnistui), taitaa olla taas joku snobismi edelleen, että pitää käyttää oikeita muusikoita, eikä elektronista taustaa joka saattaisi toimia paremmin oikein tehtynä.. :niinpa:
Aivan samat tunnelmat täällä Tukholmassa! Mikään muu biisi ei jaksa hetkauttaa Suomen rajojen ulkopuolella kuin Shanghain valot. Siinä on anglosaksiseen robbiewilliams- ja bond-tyyliin keksitty todella toimiva konsepti, jota ei vielä kertaakaan ole kokeiltu euroviisuissa! Miettikäähän sitä suomalaiset, kun äänestätte voittajaa!

Kaikki muut ehdokkaat tähän asti on tämän rinnalla ollut tylsääkin tylsempää, siis niitä samoja joilla Suomi tähän asti on niitä häntäpään sijoituksia käynyt hakemassa, jo 40 vuoden ajan. Itsellänikin on omakohtaista kokemusta ESC:stä yli 40 vuoden takaa (vuodesta 1963) ja voin vakuuttaa, että tällaisia helmiä ei ole ollut montaa Suomen karsinta- tai edes edustuskappaleiden joukossa! Elekää hyvät ihmiset nyt tehkö samaa virhettä kun teitte "Oot voimani sun" -kipaleen kanssa!

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Colby »

En mä oo spekulointia kieltämässäkään. Ihmettelen vaan miten joku voi nähdä ja kuulla niin totaalisen eri tavalla kuin minä :p Ja sitten kun eräätkin kirjoittajat ovat niin varmoja oman näkemyksensä oikeellisuudesta. "Tämä menestyisi Ateenassa varmasti, kun taas tuo ei missään tapauksessa!" Monihan viime vuonnakin hehkutti, kuinka Suomella oli "ehdottomasti paras biisi" ja "selkeästi paras paketti", mutta kuinkas sitten kävikään... Ainiin, mutta sehän ei ollutkaan biisin, eikä paketin syy, vaan äänestäjien tai jonkun muun seikan :p

Ja niin, jos ei vielä tullut selväksi, niin jos nyt näistä tän vuoden karsinnan "ennakkosuosikeista" puhutaan, niin tosiaan haluaisin, että Annika voittaisi mieluummin kuin Lordi. Mun mielestäni Lordin biisi ei ole tarpeeksi hyvä, enkä usko, että pelkillä mörköpuvuilla ja örinällä kovin pitkälle pötkitään, mutta mene ja tiedä sitten..
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Timoteus kirjoitti:Niin, Pakonen oli todellakin tässä suhteessa aivan oma lukunsa mutta jos viisumenestyksestä puhutaan, niin esittäjän ja kappaleen pitäisi natsata yhteen just eikä melkein. Annikan kohdalla näin ei todellakaan ollut enkä näe Annikan persoonassa ja olemuksessa sellaista mukautumiskykyä, että näin voisi koskaan ollakaan. Tämä on vakava este viisumenestykselle.
Minun mielestäni Annikan olemus ja kappale sopivat yhteen erinomaisesti! Jollei tietäisi, ei voisi millään arvata, että kyseessä on entinen tangolaulaja. Annikan ulkonäköä kuvailisin kauniiksi, jännittäväksi, nuorekkaaksi, raikkaaksi sekä hieman itämaiseksikin. Täysin samat adjektiivit voin liittää myös Annikan viisuun.
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1775
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Violette kirjoitti:Minä kyllä pahoin pelkään, että tämä veisu menee pilalle jos se käännetään. Ei niitä sanoja kukaan kuitenkaan niin tarkkaan kuuntelisi, etenkin jos ne ovat tönkköenglanniksi (ja onkos tämän kappaleen sanoma nyt niin huippu, epäilen...rakkauslaulu, joskin hyvä sellainen). Ja olisihan se nyt todella hienoa kuulla suomen kieltä kansainvälisessä loppukilpailussa! Muutkin maat uskaltavat jo pikkuhiljaa laulaa omilla kielillään, miksi emme me?
Olen samaa mieltä! Hienot suomalaiset sanat! Menee pilalle jos käännetään. Ollaan kerrankin ylpeitä suomalaisia ja lauletaan suomeksi! :puna:

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1775
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Mohno »

kaivanto kirjoitti:Jos SV edustaa Suomea englanniksi, mä muutan Barcelonaan ja haen Andorran kansalaisuutta! :mrgreen:
lol
Viimeksi muokannut Mohno, 29 Tammi 2006, 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja itikka »

Timoteus kirjoitti:Tästä tulikin mieleeni, että missä ovat Annikan esityksen puutetta kauhistelevat fanit?
Esim. tässä.... jo minä esityksestä viime viestissäni mainitsin, mutta lainailit vain muita kohtia. Eli en lähettäisi häntä Ateenaan, kun en edes usko hänen saavan esitystänsä viisukuntoon.

Mutta biisi on joka tapauksessa JUMALAINEN!
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1775
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Roope kirjoitti:Shanghain valoissa on sopivasti 14 kirjainta ja paikat 1-14 ekalla rivillä taitaa sitä kannatta :mrgreen:

Menikö sulla koko aamupäivä ton keksimiseen.. heh heh.. :roll:

Klaus.k
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 84
Liittynyt: 02 Marras 2004, 17:30

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Klaus.k »

Tää on ainakin paniikissa esityksen puutteesta, mutta niinhän on kaikkien suomalaisesitysten kohdalla.ei mene perille että tv on 1.visuaalinen juttu ja esitys tukee tai latistaa kappaleen. ja harmittaa kun kappale kerankin kunnossa.

Annikan persoona ei välittynyt ja ulkonäkö tarvitse ison muutoksen.ainakin se miestukka heti pois. asu uusiksi ja glampouria kehiin.teemaa tietenkin tohon idän suuntaan kuten yrotelmää asussa olikin,muta lopputulos näytti kaduntallaajalta.äänestä tykkään paljon-hyvä hyvä.

taustamuijat tehokkaamin käyttöön ja liikeet samanaikaisiksi ja tehokkaiksijotain pitää biisin aikana tapahtuakin,mutta ei mitää jennie teini piruetteja. voi kumpa joku ohjastaisi annikaa ja tiimiänsä.

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Mä luulen et esitystä saa kyllä petrattua, myös paremmilla esiintymisasuilla :mrgreen:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1775
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Klaus.k kirjoitti:Tää on ainakin paniikissa esityksen puutteesta, mutta niinhän on kaikkien suomalaisesitysten kohdalla.ei mene perille että tv on 1.visuaalinen juttu ja esitys tukee tai latistaa kappaleen. ja harmittaa kun kappale kerankin kunnossa.

Annikan persoona ei välittynyt ja ulkonäkö tarvitse ison muutoksen.ainakin se miestukka heti pois. asu uusiksi ja glampouria kehiin.teemaa tietenkin tohon idän suuntaan kuten yrotelmää asussa olikin,muta lopputulos näytti kaduntallaajalta.äänestä tykkään paljon-hyvä hyvä.

taustamuijat tehokkaamin käyttöön ja liikeet samanaikaisiksi ja tehokkaiksijotain pitää biisin aikana tapahtuakin,mutta ei mitää jennie teini piruetteja. voi kumpa joku ohjastaisi annikaa ja tiimiänsä.
Täysin samaa mieltä kanssasi. Aioin jo aiemmin kommentoida mielipidettäsi, mutta nyt kun tuot asian esille uudemman kerran niin voin täydellisesti tukea kantaasi! HYVÄ HYVÄ!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30886
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Mohno kirjoitti:konsepti, jota ei vielä kertaakaan ole kokeiltu euroviisuissa! Miettikäähän sitä suomalaiset, kun äänestätte voittajaa!
Mietimme. Tosin miettimättäkin tulee mieleen kolme muuta karsintamme kilpailijaa, joilla on myös konsepti, jota ei kertaakaan ole kokeiltu euroviisuissa, sekä yksi, jonka konseptia ei ainakaan puhelinäänestysaikana ole kokeiltu. Harmi, ettemme voi kokeilla kaikkia. Riittävän tarkalla rajauksella (SV:n saamiseen uniikiksi tarvittiin jo aika tarkka rajaus siihenkin...) varmaan kaikki viisut saadaan jaoteltua ikiomaan lokeroonsa.

Kun nyt kuitenkin miettii, minkälaisella popilla viisuissa puhelinäänestysaikana on pärjätty, niin ennemmin siellä on menestytty helpoilla kuin monimutkaisilla melodiankuljetuksilla ja sovituksissakin selkeys on vaikuttanut mahtipontisuutta ja krumeluurin määrää merkittävämmältä tekijältä. En tiedä, miksi SV rikkoisi sääntöä. _NIIN_ uniikki kappale SV ei ole, että sillä mitään genreääniä tulisi automaattisesti.
Colby kirjoitti:En mä oo spekulointia kieltämässäkään. Ihmettelen vaan miten joku voi nähdä ja kuulla niin totaalisen eri tavalla kuin minä
Kuin myös. Mitä kommenttisi jatkoon tulee, niin niitä oman näkemyksensä oikeellisuudesta varmoja on varsin paljon enemmän siellä Annika-fanaatikkojen puolella, vaan sepä on kai OK, kun he ovat kanssasi samaa mieltä.
Sagapo kirjoitti:Minun mielestäni Annikan olemus ja kappale sopivat yhteen erinomaisesti!
Mainitsemasi ominaisuudet voivat pitää paikkansa mutta yksi, ratkaiseva asia jää puuttumaan, kappale on sovitukseltaan iso, mahtipontinen, Annika olemukseltaan, kuten totesit, nuorekas, jopa tyttömäinen. Eivät natsaa yhteen. Tätä voi pitkälti muuttaa stailauksella mutta silti Annikan esiintyminen on enemmän iskelmä- kuin disco-/musikaalilinjan esiintymistä siitä äänestä nyt puhumattakaan. Paljon on toki mahdollista muuttaa mutta kun se paljonkaan ei riitä. Helpompaa olisi ollut tehdä Annikan näköinen kappale kuin yrittää muuttaa Annika kappaleen näköiseksi.
itikka kirjoitti:Esim. tässä.... jo minä esityksestä viime viestissäni mainitsin, mutta lainailit vain muita kohtia. Eli en lähettäisi häntä Ateenaan, kun en edes usko hänen saavan esitystänsä viisukuntoon.
Totta ja muutama muukin kommentoi samaan tapaan mutta yksikään näistä kommenteista ei täyttänyt kauhistelun kriteereitä. ;) Kauhistelu on dramaattista, negatiivista ylireagointia, joka pitää vielä ilmaista ehdottomana ja painokkain sanankääntein tai muita vahvistuskeinoja käyttäen. Diplomaattinen harmistuksen ilmaiseminen ei ole kauhistelua. ;) (Olikohan tämänkin määritteleminen tarpeellista... njoo... :hiips: )
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja itikka »

Timoteus kirjoitti:Totta ja muutama muukin kommentoi samaan tapaan mutta yksikään näistä kommenteista ei täyttänyt kauhistelun kriteereitä. ;) Kauhistelu on dramaattista, negatiivista ylireagointia, joka pitää vielä ilmaista ehdottomana ja painokkain sanankääntein tai muita vahvistuskeinoja käyttäen. Diplomaattinen harmistuksen ilmaiseminen ei ole kauhistelua. ;) (Olikohan tämänkin määritteleminen tarpeellista... njoo... :hiips: )
Mikä sitten olisi dramaattisempaa, kuin kieltää omasta mielestä vuosituhannen parhaimman suomalaistyrkyn osallistuminen kv. finaaliin esityksen huonouden takia... ???

:kups:

;)
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

IMHO, vuosituhannen paras ehdokas Suomen finaaleissa on ollut Nightwish. Jos vuotta 2000 ei lasketa tälle vuosituhannelle, niin sitten Urban Community.

Monia kokeilemattomia ja erottuvia konsepteja on mulla edelleen pöytälaatikossa ja varmaan keksin tulevaisuudessa lisää, mutta tuskin menevät YLEn törhöraadeista ja kansan puhelinäänestyksistä läpi, sehän se on vaikeus. Kyllä tiedän ja osaan sen, miten loppukilpailussa erottuisi ja pärjäisi, jos annettaisiin tilaisuus eli tilaus. Voittoa ei tietenkään voi kukaan luvata, niin tiedettä ei viisuista voi tehdä.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1775
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Timoteus kirjoitti: ..ennemmin siellä on menestytty helpoilla kuin monimutkaisilla melodiankuljetuksilla ja sovituksissakin selkeys on vaikuttanut mahtipontisuutta ja krumeluurin määrää merkittävämmältä tekijältä. En tiedä, miksi SV rikkoisi sääntöä. _NIIN_ uniikki kappale SV ei ole, että sillä mitään genreääniä tulisi automaattisesti.
Kiitos palauttestasi! Mikäli oikein ymmärsin, sekä sinä että ESC olette selkeyden kannalla. Mielestäni SV on nimenomaisesti selkeästisovitettu ja mukaansatempaava kappale - aivan muuta kuin voi näistä muista ehdokkaista sanoa. Genreääniä tuskin tarvitaan (eikä edes haluta) sillä UNIVERSAALISUUS on se avain!

Avatar
Lola
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 905
Liittynyt: 14 Tammi 2005, 20:17
Paikkakunta: Nürnberg

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Lola »

Tykkään kaivanto sun suoruudesta ja raikkaudesta. Oikeassa olet, pitäisi elää vaan avoimin mielin ja kokeilla uutta. Silleen saisi lisää mahdollisesti positiivisia kokemuksia (asiassa kuin asiassa) ja itsetunto kasvaisi. :clap:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30886
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

itikka kirjoitti:Mikä sitten olisi dramaattisempaa, kuin kieltää omasta mielestä vuosituhannen parhaimman suomalaistyrkyn osallistuminen kv. finaaliin esityksen huonouden takia... ???

:kups:

;)
lol
Mutkumutku... se kielto oli vain ehdollinen. :tosion: Et ole vielä valmis lähettämään ja esitykseen tarvitaan muutoksia. ;)

Vai taasko sä väität, etät multa puuttuu draamantaju? :enala:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja itikka »

Timoteus kirjoitti: Vai taasko sä väität, etät multa puuttuu draamantaju? :enala:
Jep, näin teen. Mutta sähän olet sen suhteen toivoton tapaus... :mrgreen:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Colby »

Timoteus kirjoitti:Mitä kommenttisi jatkoon tulee, niin niitä oman näkemyksensä oikeellisuudesta varmoja on varsin paljon enemmän siellä Annika-fanaatikkojen puolella, vaan sepä on kai OK, kun he ovat kanssasi samaa mieltä.
Itse asiassa, ei se mun mielestä sen enempää ole OK. En vaan siitä viitsi mainita, koska pidän Annikasta ja Annikan kappaleesta ;)
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Kerkko Koskinen on tehnyt huikean biisin!

Ihan mielettömän monikerroksisesti sovitettu, huikean mahtipontinen ja hengästyttävän hyvä kolmeminuuttinen!! :kiitos:

Annika oli Tohlopissa aivan ihastuttava tapaus! Aiku se vallan hämmentyi häneen kohdistuneesta ihailusta. Pieni on mimmi, mutta johan on sähäkkä paketti!

Esityksen videokopio pitäisi lähettää kiireesti Melodifestival-porukalle joka loihtisi siihen toimivan konseptin. KANSAINVÄLISEN!!

Mie vihaan YLE:n amatöörimäistä kuvausta ja kuvakulmien suunnittelua.
Eihän ne voi näyttää miltään, jos niitä harjoitellaan pari (?) kertaa ennen suoraa lähetystä. :roll: :niinpa:

Biisi on sen verran dramaattinen ja huikea, että tuommoisillakin asioilla on iso merkitys kotikatsomoihin. Kolme minuuttia vaatii kuitenkin jonkinlaisen käsikirjoituksen siitä miten se aiotaan kuvata ja toteuttaa.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Kertokaapas taas tyhmälle, mistä tässä jank... anteeksi, keskustelussa taas oikein on pohjimmiltaan kysymys? Tässä muutama ajatus:

a) Shanghain valoista ei saa pitää, koska joku raportoi jonkun kuulleen sen jo etukäteen ja teki siitä ennakkosuosikin
b) Ultra Bra oli huono ja siksi tämäkin on huono
c) Kunnon vastarannan kiisken on periaatteessa oltava eri mieltä yleisistä fanisuosikeista, sillä joukossahan tyhmyys tiivistyy
d) Viisufaneilla on tunnetusti huono maku, eivätkä he osaa poimia mahdollista menestyjää vaikka valittavana olisi mitä mestariteoksia

??? Minua ainakin ärsyttää, että jos pidän tästä, en osaa itse arvostella näkemääni ja kuulemaani, vaan olen jonkun joukkohysterian vietävissä. Alunperin olin Lordin kannalla, mutta koska tarjotut kappaleet eivät olleet lähellekään yhtä hyviä kuin esim. Monsterman, en enää usko että pelkällä mörkömäisyydellä kannattaa maailmalle lähteä. Shanghain valot sai hyvät vibat aikaan ja jäi mieleen. Toisaalta, ehkä eniten päässäni on pyörinyt Pakoskan Viimeinen kerta.

Ja sitten Taavitsainen menee ja voittaa karsinnan ja taas pähkäillään seuraavat 6 vuotta, että miten se Lordi tai SV olisivatkaan voittaneet koko roskan.

Minä lähettäisin tämänhetkisistä mieluiten Shanghain Ateenaan, menestyksestä viis, mutta oltaisiinpa mukana hyvällä biisillä ja Euroopan sääli, kun eivät tajua hyvän päälle :peukku:
Hello Hi!

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Kyllä niillä on kuvakäsikirjoitukset, ekassa semissä näin, mutta resurssit ja kokemus on mitä on verrattuna muihin maihin. Duunareita ei kannata syytellä, vaan niitä jotka jakavat rahaa.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

kaivanto kirjoitti:Kyllä niillä on kuvakäsikirjoitukset, ekassa semissä näin, mutta resurssit ja kokemus on mitä on verrattuna muihin maihin. Duunareita ei kannata syytellä, vaan niitä jotka jakavat rahaa.
Mutta onko ihan ylitsepääsemättömän vaikeaa saada kuvaa pysymään edes paikallaan, pitääkö ihan välttämättä kuvata käsivaralla?
Vai onko kyseessä joku uusi kuvausidea jolla artistia ei meinaa millään saada pysymään kamerassa? :roll:

JuhaUK! :peukku:

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Roope »

Mohno kirjoitti:Menikö sulla koko aamupäivä ton keksimiseen.. heh heh :roll:
14 sekuntia, kun piti nostaa 14 sormea pystyyn :peukku:

Tosiaankin, toivottavasti Caribiassa treenataan kuvakulmia muutakin kuin vain koko aamupäivä :roll:

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Jotenkin osasin arvata sen, että joku toivoo tämän pakkoenglannistamista. Muistakaapa sellainen juttu, että viimeisen sijan viimeisenä viitenä vuotena on saanut laulu, joka on laulettu kokonaan englanniksi. Enkkuversio singlellä on hyvä, mutta sitä ei tarvitse työntää kisaan mukaan.

Annika on ihan mukava nuori nainen. Minulla ei henkilökohtaisesti ole pienintäkään negatiivista sanottavaa hänestä. Kappale on mukava peruskappale, jollaista ei ole viisuissa ollut aikaisemmin. Silti siitä puuttuu kunnon modulaatio, mikä on pieni miinus.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

JukkaV kirjoitti:Jotenkin osasin arvata sen, että joku toivoo tämän pakkoenglannistamista. Muistakaapa sellainen juttu, että viimeisen sijan viimeisenä viitenä vuotena on saanut laulu, joka on laulettu kokonaan englanniksi. Enkkuversio singlellä on hyvä, mutta sitä ei tarvitse työntää kisaan mukaan.
Hmm...meille siis riittää varma semin toiseksiviimeinen sija! No okei...ei tällä biisillä viimeisten joukossa olla, vaikka Annika sitä esittääkin.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

JukkaV kirjoitti:Kappale on mukava peruskappale, jollaista ei ole viisuissa ollut aikaisemmin.
"Mukava peruskappale, jolloista ei ole viisuissa ollut aikaisemmin" ??? :shock:
Näitähän joka vuosi viisuissa ja jokaisen maan karsinnoissa ainakin 2-3!
JukkaV kirjoitti:Silti siitä puuttuu kunnon modulaatio, mikä on pieni miinus.
Minkälainen on "kunnon modulaatio" ??? "Shanghain valoissa" tulee ainakin se tavallinen modulaatio eli sävellajin kohotus siellä lopussa.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

JukkaV kirjoitti:Enkkuversio singlellä on hyvä, mutta sitä ei tarvitse työntää kisaan mukaan.
Olen aivan samaa mieltä. Mitä enemmän versioita tehdään, sen parempi, ainakin meille faneille ja muille asiasta kiinnostuneille. Instrumentaaliversio pitää tehdä myös ehdottomasti! Itse kappale voisi olla hyvin suomeksi ja kertsi englanniksi! :mrgreen:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Tuokin nyt on sinänsä vähän kaksipiippuinen juttu.

Siis siinä mielessä, että ehkä enkkuversio tuo kansainvälisyyttä lisää ja se on laajemman kuuntelijakunnan ymmärrettävissä, mutta biisi saattaa menettää aika paljon, jos se aletaan osin kääntämään englanniksi ja osin esitetään suomeksi.

Muistuu ihan näin ensihätään mieleen Turkki -00, joka kuulosti tosi valjulta, kun eka säkeistö oli turkiksi ja sitten kertosäkeestä eteenpäin englanniksi. Eikä sijoituskaan tainnut kovin kummoinen edes sekakieliversiolla olla. Voin tosin muistaa väärinkin. Omaksi suosikiksi nousi vasta Tukholmassa...

Oikaise, Huilari, jos olen väärässä. mutta eikös se nimenomaan ollut niin, että tämäkin kielivaihdos tehtiin vasta Tukholmassa? Sinähän nissä presseissä taisit ahkerimmin kiertää tukholmassa... :D
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Lukittu