Vs: Suomen karsinta 2007: Johanna Kurkela

ESC 2007 -arkisto.
Lukittu

Suosikkini Johanna Kurkelan kappaleista

Olet uneni kaunein
89
66%
Jossain metsäin takana
45
34%
 
Ääniä yhteensä: 134

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Violette »

Jvvv kirjoitti:Kuuntelin juuri äsken Jossain metsäin takanaan kolme kertaa peräkkäin. Jokaisella kerralla jouduin hillitsemään itseni ja pidättämään kyyneliä :'( - töissä sentään, saattaisivat ihmetellä. En muista mikä biisi olisi koskaan vaikuttanut pienen ihmisen mieleen näin vahvasti. :kups:
Siis tää on niin ihanaa, kun raavaat miehetkin liikuttuvat kyyneliin! :tapu: En siis olekaan mikään itkuisa akka. :rofl:

Ja niille, jotka väittävät että kappale pitäisi automaattisesti kääntää englanniksi: MAI ÄÄÄÄÄÄÄS!!! :evil:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Jvvv kirjoitti: Kuuntelin juuri äsken Jossain metsäin takanaan kolme kertaa peräkkäin. Jokaisella kerralla jouduin hillitsemään itseni ja pidättämään kyyneliä :'( - töissä sentään, saattaisivat ihmetellä. En muista mikä biisi olisi koskaan vaikuttanut pienen ihmisen mieleen näin vahvasti. :kups:
Täältä tulee Rixun isolta pojalta lohdutushali  :hali:
Ihanaa kun ihmiset kuulee oikein  :joojoo:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Viulu_ukko
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1134
Liittynyt: 23 Loka 2005, 17:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Viulu_ukko »

kävin päivittämässä mun puntarin ja onhan siellä se "jossain metsäin takana" ykkösenä  :tapu: minkäs sille voi... paras mikä paras  :stara:
pieni kaunis kerjäläinen

Avatar
nkorppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Marras 2006, 18:25
Paikkakunta: Derby, Iso-Britannia

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja nkorppi »

Violette kirjoitti: Siis tää on niin ihanaa, kun raavaat miehetkin liikuttuvat kyyneliin! :tapu: En siis olekaan mikään itkuisa akka. :rofl:

Ja niille, jotka väittävät että kappale pitäisi automaattisesti kääntää englanniksi: MAI ÄÄÄÄÄÄÄS!!! :evil:
Ai sä et pitäny mun käännöksestä -- mun mielestä se oli hyvä... nyyh.  ;)

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Violette kirjoitti: Siis tää on niin ihanaa, kun raavaat miehetkin liikuttuvat kyyneliin! :tapu: En siis olekaan mikään itkuisa akka. :rofl:
"Raavaat miehet"  :mitvit:

Minä ja Jvvv:hän täällä vaan itkua tuherretaan :vollotus: :vollotus:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
nkorppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Marras 2006, 18:25
Paikkakunta: Derby, Iso-Britannia

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja nkorppi »

Okei, mun oli aivan pakko todistaa, että tämä toimii englanniksi, joten, uskokaa tai älkää, olen laulanut käännökseni tästä viisujen kakkossuosikista teidän kuultavaksi, hennolla kastraattiäänelläni, tietty: http://people.pwf.cam.ac.uk/nk283/Somew ... _woods.MP3:cool:

Toivottavasti saan käännytettyä tällä vähän epäilijöitä...

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Voi mahoton  :shock:

Olikos sulla tuo kokonainen englanninkielinen teksti jossain luettavissa :mitvit:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Hahhaaa, ku repesin tälle biisille. Kamalaa raiskausta  :rofl:. Tiedä sitten, miten Johannan äänellä toimisi, mutta minä silti haluan luottaa tässä kohtaa suomalaiseen versioon. Pitäisi mielestäni osallistua karsintoihin samalla versiolla kuin viisuihinkin.... vaikka jossain ketjussa mainitsinkin, etten suomenkielisistä tyrkyistä ole koskaan Riikan Toarieta lukuun ottamatta välittänyt. Mut ku tää on vaan niin ihku!  :loistava: :riemu:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
daa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1483
Liittynyt: 11 Maalis 2005, 22:20
Paikkakunta: Kuopio/Jyväskylä

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja daa »

En odottanut tältä artistilta paljon mitään, mutta voi taivas soikoon tuo Olet uneni kaunein iski heti. Todella kaunista  <3 Melkein voisin lähettää Helsinkiin tällaisen laulun... vaan saas nähdä ensin miten livenä vetää. Toivottavasti saa poweria esitykseen. Hyvä Johanna  :peukku:

Jossain metsän takana ei myöskään ole huono, mutta vaati muutaman kerran enemmän.. ensimmäinen kuitenkin selkeä suosikkini :)
Life Looks Better in Spring

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

nkorppi... Sä olet aivan huikea!!!  :hali:
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

xoda
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 206
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 12:49

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja xoda »

Vain ihan näteiltä kuulostivat kappaleet ensin, mutta ei jäänyt oikein mitään mieleen. Ei positiivista eikä negatiivista. Muutaman kerran kuunneltuna ensimmäinen biisi ei vaan mua kosketa. Toisesta kappaleesta pidän ja voisin jopa edustajaksi laittaa, mikäli esiintyminen on kunnossa. Jotain ihan erilaista kuin Lordi.

Ei kuitenkaan ihan minun juttuni tänä Kurkela.

viola
Siemailija
Siemailija
Viestit: 168
Liittynyt: 25 Touko 2006, 18:34

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja viola »

eilen vielä epäröin, että sopiiko Johannan kappaleet viisulavalle  :raaps:  Mutta nyt mä en tajua, että miks mä tollasta edes alunperin mietin - nämähän sopii sinne loistavasti.  :joojoo:  Kertakaikkisen huikeita kappaleita molemmat  :ihana:  Jollain tavalla Olet uneni kaunein sykähdyttää enemmän, mutta heti kun kuuntelen Jossain metsäin takana niin muutan mieleni.  :puna:  OUK:ssa on kuitenkin enempi semmosia koukkuja, jotka aukeaa ekalla kuuntelukerralla (ainakin mulle), joten ehkä se olis sopivampi viisuihin. Jos lavalle saadaan luotua oikea tunnelma, eikä Johannan live-esiintymisessä ole puutteita, niin tässä on mun suosikki tälle vuodelle  :peukku:  Ja kieli pysyköön suomena.  :mrgreen:

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Margot »

Timoteus kirjoitti:Halusin vain puuttua argumentaation logiikkaan.
Olen sanonut tän ennenkin, mutta sää olet sitten ihana. :kups:

Eikä tämä ollut sitten sitä mun kuuluisaa sarkasmia. :heh:
What color is your life?

Avatar
nkorppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Marras 2006, 18:25
Paikkakunta: Derby, Iso-Britannia

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja nkorppi »

tonywerner kirjoitti: Voi mahoton  :shock:

Olikos sulla tuo kokonainen englanninkielinen teksti jossain luettavissa :mitvit:
Ei vaan kirjoitin siihen yhteen säkeistöön ite sanat. Löydät ne tästä threadista.

Avatar
Lordi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1401
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 15:13

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Lordi »

Hienoja laulellemia kummatkin Johanna biisit, mutta eka joka selvästi saa porukat itkemäänkin, niin ehdottomasti jatkoon ,ja saas nähdä kun Turussa tuon livenä kuulen miten sit käy, mut Johanna on oikein mukava tyttö tähän kisaan :D

Avatar
WandA
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1416
Liittynyt: 15 Joulu 2006, 20:10
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja WandA »

No nyt tämä vasta alkaa aueta minulle... Olet uneni kauneinhan on ihan kaunis kipale. Hieman mahtipontisuutta nättiin sievistelyyn, niin se on siinä!  :peukku:
Anna minun sinua tykästää.

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Lordi kirjoitti: Hienoja laulellemia kummatkin Johanna biisit, mutta eka joka selvästi saa porukat itkemäänkin, niin ehdottomasti jatkoon
Tais olla se toka, joka sai porukan itkemään.  :joojoo:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Tiku
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 225
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 10:57

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Tiku »

barbarossa kirjoitti:Tais olla se toka, joka sai porukan itkemään.  :joojoo:
Mulla se oli toi eka biisi  :ihana: soi nyt taustalla. Kaunista.  :hali:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

nkorpilla on kyllä pointti: usein, kun viisuja käännetään englanniksi jostain syystä mennään siitä, mistä aita on matalin ja saadaan latistettua kappaleen fiilis. Eli jos edes käytettäisiin ammattisanoittajia, joilla on enkku äidinkielenään, niin ehkä kielellä olisi parempi mainekin. Oma mieliesimerrkini Tanska 2000. Alkuperäinen versio "Smuk som et stjerneskud", Kaunis kuin tähdenlento kääntyi latteuteen "Fly on the wings of love"  :roll:
Vertaa alkuperäistä:
http://www.diggiloo.net/?2000dk11
Hello Hi!

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12010
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja sziget »

Pitää kunnioittaa nkorpin sinnikkyyttä. Plane away -tulkinta oli huima, mutta tällä kertaa käännös- ja käännytystyö taitaa kääntyä itseään vastaan.  :/

Kielikiistan taustalla on sovittamaton arvoristiriita. Koska se on sovittamaton, eri kielipuolueiden (JukkaV:n termi) täytyy vain jotenkuten sietää toisiaan. Parhaassa mahdollisessa maailmassa Johanna laulaisi suomeksi, ihmiset ihastuisivat lauluun, haluaisivat ymmärtää sanat, ilahtuisivat kun saisivat käännöksen eteensä ja pitäisivät sen jälkeen laulusta entistä enemmän.

Tässä maailmassa osa laulun merkityksestä ei välity kielimuurin huonommalle puolelle. Jotkut haukottelevat, eivät huoli käännöstä missään muodossa vaan kuuntelevat mieluummin jotain helpompaa. Jotkut ihastuvat, vaikka eivät ymmärrä sanoja. Kilpailussa laulu ei menesty, se pitää vain hyväksyä ja ignoroida.

Jos jotain hyvää onnistuu tekemään, siitä on pidettävä kiinni. Ja nämä laulut ovat hyviä suomeksi.  :p
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

merxx
Maistelija
Maistelija
Viestit: 30
Liittynyt: 07 Loka 2006, 23:52

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja merxx »

Kaunista pikkusievää Anna Erikson tyylistä iskelmää.
Sopii tanssilavoille !!

Liian tavallista Suomalaista Euroviisuihin, valitettavasti.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

merxx kirjoitti: Kaunista pikkusievää Anna Erikson tyylistä iskelmää.
Sopii tanssilavoille !!
Vaikutat hauskalta.  :joojoo:
Ei kaikki suomeksi laulettu kevyempi musiikki ole "iskelmää" tai "sopivaa tanssilavoille".
Johanna Kurkela ei esiinny tanssilavoilla, vaan konserttisaleissa.
Anna Erikssonin kailottavaan laulutyyliin en myöskään löydä yhtäläisyyksiä Johannan heleästä äänestä ja kuulaiksi sovitetuista kappaleista?
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Robby »

tonywerner kirjoitti: kailottavaan laulutyyliin

Hahahaa :repeilee: :repeilee: :repeilee: :repeilee: :repeilee:

merxx
Maistelija
Maistelija
Viestit: 30
Liittynyt: 07 Loka 2006, 23:52

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja merxx »

Valitettavasti ensimmäiseksi äänestä tuli juuri Anna mieleeni ja kauniit muistot  tanssilavoilta.

Sorry, jos se jotakin loukkasi !

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

merxx kirjoitti: Sorry, jos se jotakin loukkasi !
Ei loukannut  :hali:
Minusta vertaus vain vaikutti hauskalta, koska Annassa ja JohAnnassa ei minun mielestäni ole mitään samaa...  :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

barbarossa kirjoitti:
Lordi kirjoitti: Hienoja laulellemia kummatkin Johanna biisit, mutta eka joka selvästi saa porukat itkemäänkin, niin ehdottomasti jatkoon
Tais olla se toka, joka sai porukan itkemään.  :joojoo:
Minä käsitin, että Johannan laulu oli eka biisi tänä vuonna, joka sai porukan itkemään...
Lillukanvarsia...  :hiips:
Kymmenen sientä.

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Ai sitähän tuo muuten saatto tarkoittaakin. Hups.  :rofl:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1774
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Siis, tää Johanna Kurkela -nälkä/jano ei sitten ota asettautuakseen millään, joten oli pahimpaan hätään pakko käydä YouTubessa kuuntelemassa ne joululaulut..  :puna:

Ja nyt on olo yhtä autuaallinen kuin olisi joulukirkossa käynyt..   :heh:  .. ei muuten mutta kun siihen seuraavaan jouluun on noin-about 11 kuukautta aikaa..   :eeek:

Avatar
jamit
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:29
Paikkakunta: OULU

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja jamit »

 Ei näissä Johannan kappaleissa sinänsä ole mitään vikaa, niinkuin jo kerran mainitsin tuon laituri teeman. Mutta nämä kappaleet Helsinkiin :eeek: 100%:sen varmasti käy samalla tavalla kuin Norjalle viime vuonna, oli finaalissa ja tippui kuin eno veneestä tämän vuoden semifinaaliin! Vaikka olikin monen mielestä hyvä (ei minun), niin taisi saada vain säälipisteitä naapureilta, ja muutaman pisteen muulta Euroopalta. Sitäpaitsi en usko tälläkään kertaan, että Suomi saisi pisteitä lavashowlla. Viimevuotiseen ei taida kukaan tässä maassa yltää!! Viisuksi liian laimea!!  :raaps:
Hello this is Serbia callink...............

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1774
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Vs: Johanna Kurkela

Viesti Kirjoittaja Mohno »

jamit kirjoitti:  Ei näissä Johannan kappaleissa sinänsä ole mitään vikaa. Mutta nämä kappaleet Helsinkiin :eeek: 100%:sen varmasti käy samalla tavalla kuin Norjalle viime vuonna, oli finaalissa ja tippui kuin eno veneestä tämän vuoden semifinaaliin!
Saattaapi hyvinkin olla niin. Itse en kuitenkaan suostu enää arvioimaan kappaleita sen mukaan, mitkä sen pinnankeräysmahikset ovat. Minulle riittää se, että kappale kolahtaa jossain sisuksissa. Tietty on aina hauskempaa, mitä useampi kokee saman riemun. Sen verran olen kuitenkin matkan varrella huomioinut, että on melkein mahdoton ennustaa sitä mikä kulloinkin kolahtaa ja kehen, joten siksi sovinnolla kuuntelen nykyisin ainoastaan sitä "sisäistä tuomariani".

Lukittu