Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

ESC 2008 -arkisto.

Teräsbetoni: Missä miehet ratsastaa

*****
58
31%
****
40
22%
***
15
8%
**
19
10%
*
53
29%
 
Ääniä yhteensä: 185

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Violette »

Minusta on kyllä kurjaa, että BruiseViolet joutui pahoittamaan mielensä aivan viattomasta sarkasmiksi tarkoitetusta heterojunttiäijä-termistä. Ei täällä Viisukuppilassa kannata ottaa kaikkea noin vakavasti :eiei: Kyse on tosiaan keskustelukulttuurista ja joskus toki kestää aikansa, ennen kuin tottuu uuden paikan tapoihin.

OK, nyt olen hiljaa... :hiips:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Margot »

Miksen löydä Nehakan viestistä kohtaa, jossa sanottaisiin, että Hanna Pakarinen on raskasta musiikkia? :raaps:
What color is your life?

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

ritsu89 kirjoitti:Raskasta musiikkia olemme kokeilleet tasankerran ja heti meni nappiin. Hanna Pakarisen muusikkia ei oikeasti voi sanoa raskaaksi(nolo) jos viitsisit tutustua muusiikkigendreihin.
Hmm, en mielestäni sanonut Hannan musiikkia raskaaksi...? Tarkoitin sitä, että yhdestä kerrasta ei voi vetää mitään luotettavia johtopäätöksiä.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Ritsu89, Kerkko Koskinen on laittanut viisuihin vain eteenpäin kulkevia melodisia viisuja. Hän on onnistunut sovittamaan soittimia mahtipontisesti sävelmiin, mikä ei ole noin vain tehty juttu. Kerkon viisua ei ole laulanut yksikään vain ulkoisista syistä Tangomarkkinoilla menestynyt artisti. Annika Eklund ei ole ollut missityyppinen koskaan, vaan täysin aito, oma itsensä. Mikael Konttinen on taas tuonut itsensä esille isolla estradilla taitavana artistina. Vuokko Hovatta ei liene koskaan edes osallistunut Tangomarkkinoille.

Lisäksi: Kerkon viisut ovat aina olleet monipuolisia!
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

BruiseViolet
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 418
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 23:56

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja BruiseViolet »

Violette kirjoitti:Minusta on kyllä kurjaa, että BruiseViolet joutui pahoittamaan mielensä aivan viattomasta sarkasmiksi tarkoitetusta heterojunttiäijä-termistä. Ei täällä Viisukuppilassa kannata ottaa kaikkea noin vakavasti :eiei: Kyse on tosiaan keskustelukulttuurista ja joskus toki kestää aikansa, ennen kuin tottuu uuden paikan tapoihin.

OK, nyt olen hiljaa... :hiips:
En ole pahoittanut mieltäni, en ole edes "äijä". Iski vain silmääni moinen heitto.

Eteenpäin.

northwinter62
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Helmi 2008, 22:23

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja northwinter62 »

Niin, voip olla vaikea laulaa, mutta kun se kappale on keskinkertainen. Herra Koskinen on kyllä tehnyt parempiakin kappaleita.

Avatar
Jaalo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2068
Liittynyt: 18 Joulu 2004, 15:29

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Jaalo »

Tämähän on ihan kuin heviversio Frederikistä :eiei: Aivan järkyttävää kuunneltavaa, tosin on tämä sentään monta kertaa parempi kuin Jennan kappale.

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 786
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

No tuosta tasankerran jutusta, koska silloinhan tuli voitto. No olen kai ihan hakosalla.Meidän pitää siis kokeilla Mikael Konttisen tyylistä juttua(jota emme ole koskaan kokeilleet.Sillanpääkään ei ollut yhtään samallainen) Mielestäni kannattaa jatkaa voitto reseptiä,eikä toistaa samoja virheitä.Mutta te tiedätte paremmin :heh: olette niin PROOO! Toisinku ulkomaalaisten sivuston keskustelijat jotka kannattavat teräsbetonia.

Siihen heterojuntti juttuun lisätäkseni. Olisikohan reaktio ollut eri jos oisin sanonut, että mielummin oon nahkahousuissa ilmanpaitaa kun kannatan jotain homojuntti Konttista...sitten ku te olisitte kauhtuneet olisin kertonut että se on vain minun sisäpiiri ilmaisu euroviisufriikeistä, jotka eivät ymmärrä ihmisiä jotka eivät välitä euroviisuista=)

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 786
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

:lohduton: pyysin vain perustelua miten Kerkko Koskisen biisit on parempia?

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Olen ällikällä lyöty. Tämä valtaisa Teräsbetoni-vastaisuus tuli minulle yllätyksenä. Erityisesti hämmentää, että se riehahti liekkeihin juuri nyt, kun Missä miehet ratsastaa tuli kuultaville. Sehän on nimittäin nimenomaan TB:n paremmasta päästä, eli kappaleen olisi pitänyt kääntä päitä oikeaan suuntaan eikä poispäin.

Kuuntelen biisiä tässä keskiyön hetkellä intoa puhkuen, koska uskon tämän olevan livenäkin mahtava paketti. Samalla olen kuitenkin suruissani, koska noin monet jo etukäteen lyövät päätään seinään tietäessään, että Teris on todennäköinen karsintavoittaja. Hei, ei tämä nyt noin kamala ole! :shock:

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

ritsu89 kirjoitti:No tuosta tasankerran jutusta, koska silloinhan tuli voitto. No olen kai ihan hakosalla.Meidän pitää siis kokeilla Mikael Konttisen tyylistä juttua(jota emme ole koskaan kokeilleet.Sillanpääkään ei ollut yhtään samallainen) Mielestäni kannattaa jatkaa voitto reseptiä,eikä toistaa samoja virheitä.Mutta te tiedätte paremmin :heh: olette niin PROOO! Toisinku ulkomaalaisten sivuston keskustelijat jotka kannattavat teräsbetonia.
Keskustelu kanssasi olisi helpompaa, jos et keksisi minun sanoneen asioita, joita en ole sanonut. Pointtini oli, että ei ole mitään perusteita olettaa, että raskaalla musiikilla pärjättäisiin, ihan vain siksi että Lordi voitti. Se ei liittynyt siihen, mitä tänä vuonna kannattaa lähettää. Siihen asiaan en ole ottanut kantaa.
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

Avatar
Aamu
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 437
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:40

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Siksihän se juuri leimahtikin kun biisi oli luultavasti jopa parempi mitä porukka odotti (ja samalla muut odotuksiin nähden huonompia). Nyt siis näyttää entistä varmemmalta Teräbetonin voitto, joka ymmärrettävästi kirvoittaa katkerat kielet.

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 786
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

kommentti ei ollut vain sinulle :draamaa:

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 786
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Vai käymmekö privakeskustelua? :rofl:

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja minnie »

Herra isä, kun ootte kirjoittanu kahdeksan sivullista kommentteja. Pakko jättää ne nyt ajan puutteen vuoksi lukematta -luen ne sitten paremmalla ajalla. Joten kommentoin suoriltaan. :kups:

Kappale kuulosti just niin huvittavalta kuin osasin odottaa. Ja ei ollu pettymys, vaan täytti odotukset paremmin kuin hyvin, nimittäin en ole tod. mikään Teräsbetonin musiikin ystävä. Tästä jäi mukava olo. Huumori pläjäys (ainakin sen sellaisena otan, sanokoot bändin poijjaat mitä tahansa). :tapu: Tää kohta sai melkein mut nauramaan ääneen Missä miehet ratsastaa - siellä lampaat ei laidunna tjs. :heh: Huh hah!

Ihan kelpo kappale. Saas kattoo millanen show on.
"Kyllä lähtee!" Neljä tähtee :joojoo:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Nyt tuon itseäni julki: arvatkaa miltä minusta on tuntunut, kun Suomi on valinnut aina vuodesta 2000 lähtien jonkin englanninkielisen viisun. Silti olen jaksanut uskoa parempaan tulevaisuuteen. Haaveeni oli, että joskus vielä voittaisi minunkin suosikkini kv. finaalin. Ja niin tapahtui. Ei se noin vakavaa ole tai saisi olla... Itsehän itkin kauhusta vuoden 2002 karsintoja katsellessani. Älkää lytätkö siis ketään tai mitään, vaikka et siitä itse pitäisikään!
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Nehaka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3689
Liittynyt: 03 Loka 2006, 20:41

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Nehaka »

En olettanutkaan, että viestisi olisi tarkoitettu yksin minulle. Oletan vain, että keskustellessa otettaisiin huomioon myös se, mitä muut sanovat. Mutta minun osaltani tämä keskustelu saa nyt jäädä, ei tässä ole mitään järkeä. :eiei:
Practically perfect people never permit sentiment to muddle their thinking.

northwinter62
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Helmi 2008, 22:23

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja northwinter62 »

northwinter62 kirjoitti:Niin, voip olla vaikea laulaa, mutta kun se kappale on keskinkertainen. Herra Koskinen on kyllä tehnyt parempiakin kappaleita.
Tarkoitin em. kommentilla tuota Koskisen säveltämää kipaletta........en siis TB.N kappaletta, sehän on voittajalaulu :tapu:

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 786
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

no niinhän minä otinki, jopa muidenkin kuin sinun kommentit :surrur:

Avatar
Alexander
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:05

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Jos Suomi haluaa lähettää Belgradiin kappaleen, jolla on edes jonkinlaisia menestysmahdollisuuksia, lienee Teräsbetoni ainoa vaihtoehto. Oli se sitten valitettavaa tai ei..

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2037
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Ihan hirveetä teko-heteroäijäskeidaa... :yrjo: Suosittelen esittäjille "musiikin" tekemisen lopettamista ja vahvaa psyykelääkitystä. :nohyi:

Lichi
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 346
Liittynyt: 25 Marras 2006, 20:07

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Lichi »

TOTUUDENPUHUJA kirjoitti:|
|
Sanoin Lordin aikoihin, että tehdään viisuista metallikisat, niin kauan on tuhrattu menestymättömyyden kanssa. Ja viime vuonna suosikkini oli Thunderstonen Forevermore. Muita hyviä olisivat Sonata Arctica ja Stratovarius.
|
Ruotsikin tuhraa Puudelsien ja E-typen kanssa, jotka "apinoi" metallia. Niiden kannattaisi pyytää Hammerfall.
|
|

Olen samaa mieltä, että melodista metallia tuonne viisuihin kuuluu lähettää.

Hammerfall kutsuttiin viime vuonna Ruotsin karsintoihin, mutta he kieltäytyivät kunnista, valitettavasti.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Hapa, jospa kirjoittaisit hiukan asiallisemmin?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Ääh, mitä nyt sanoisi sellaista jota ei jo sanottu. Keskustelu ainakin käy kuumana. :heh: :peukku:

Mietityttää vaan se että miten tämäkin ulkomailla otettaisiin vastaan. Ehkä se uppoaisi, ehkä ei. Katsotaan esitys nyt vielä. Jotain kai kertoo sekin, että mietin lähinnä kaikkea ulkomusiikillista tästäkin pläjäyksestä, enkä osaa itse kappaleesta sanoa juuta enkä jaata.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja minnie »

:loppu:
JukkaV kirjoitti:Hapa, jospa kirjoittaisit hiukan asiallisemmin?
En ny tiedä sitten onko tuo Hapan kirjoitustyyli sen asiattomampi kuin mitä nyt on saanu ihan viimeisen tunnin sisällä täällä Viisupuolella lukea eri kirjoittajien osalta. Vai mitä Jukka tykkää siitä, kun kirjoitetaan biisin olevan "suoraan sanoen paskaa..."? :mitvit: :roll:

Muuten Paska-topic on tuolla Pulinan puolella sitten, että sinne vaan tyhjentämään. :joojoo:

Edit. Itse suvaitsen kyllä värikkään kielenkäytön, mutta jos joku "ojentelee" muiden kirjoitustapaa, niin ojentaisi sitten kaikkien "asiattomien/asiattomuuksia" yhtälailla. :joojoo: Se siitä OT:stä.
Viimeksi muokannut minnie, 19 Helmi 2008, 01:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Oopperan kummitus
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 387
Liittynyt: 06 Touko 2006, 20:35

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Oopperan kummitus »

Kannatan Teräsbetonin valintaa, koska sillä on parhaat menestymismahdollisuudet.

Avatar
jamit
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:29
Paikkakunta: OULU

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja jamit »

Laittaisko joku linkin, missä näistä Suomen semifinalisteista on mielipiteitä? Siis tästä viimeisestä semistä?

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2037
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Ehkä uudet kirjoittaja ovat täällä isomman suurennuslasin alla ja vanhat saa sanoa mielipiteensä vapaammin. Nää asiallisuudet/asiattomuudet on makuasioita, ja niistähän aina eri foorumeilla kiistellään vuosi vuodelta uudestaan ja kyllästymiseen asti. Mutta tosta mun kommentista ei kai nyt tarvi tehdä sen suurempaa juttua eli se siitä, ja mennään takaisin aiheeseen!
minnie kirjoitti::Muuten Paska-topic on tuolla Pulinan puolella sitten, että sinne vaan tyhjentämään. :joojoo:
Kiitos Minnie vinkistä... :mrgreen: :peukku:

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2037
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Musta tuntuu, että Yle on väkisin tekemässä tästä voittajaa. Kuinka ollakaan, heti järjestyi semien paras esiintymispaikka ja finaalissa varmaan esiintymisnumerona on "kuin sattumalta" 8.

Toivottavasti olen väärässä. :eiei:

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Teräsbetoni - Missä miehet ratsastaa

Viesti Kirjoittaja itikka »

Sagapo kirjoitti:Olen ällikällä lyöty. Tämä valtaisa Teräsbetoni-vastaisuus tuli minulle yllätyksenä. Erityisesti hämmentää, että se riehahti liekkeihin juuri nyt, kun Missä miehet ratsastaa tuli kuultaville. Sehän on nimittäin nimenomaan TB:n paremmasta päästä, eli kappaleen olisi pitänyt kääntä päitä oikeaan suuntaan eikä poispäin.
No pakko se pettymys johonkin on purettava kun asikaiset, ninjat, cristalit yms pettivät.... :heh: Traumat ja turhaumat sitten purkautuu joukolla Teräsbetoniin. Mutta näissäkin karsinnoissa tuli todistettua se, että Suomen karsintoihin ei osata tehdä kunnon tarttuvaa poppia. Ja se taasen ei ole Teräsbetonin vika.

Teräsbetonin biisiin olen tyytyväinen, taitaa olla paras bändiltä kuulemani biisi. En toki kuuntelisi soittimestani tätä genreä päivittäin, mutta lavalla toiminee myös monta kertaa paremmin kuin ninjat ja asikaiset. Ja onhan noita sanojakin helpompi laulaa Belgradissa muiden maiden faneille, kun HRH:ssa meni Ateenassa ajoittain kieli solmuun... ;)

Semissään vienee reippaasti yli puolet äänistä, ansaitusti ja se ei ole häpeä meille suomalaisille. Sen sijaan suomalaisten popintekijöiden ja heidän tekeleittensä taso on häpeä.

:rok: :rok: :rok:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Lukittu