Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Евровидение 2009 пройдет в Москве! Добро пожаловать! Euroviisut 2009 Moskovassa - Eurovision Song Contest 2009 in Moscow [rss]

Malena Ernman – La Voix

*****
70
38%
****
32
17%
***
31
17%
**
26
14%
*
25
14%
 
Ääniä yhteensä: 184

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Måns olisi ollut tosin paljon parempi vaihtoehto kuin tämä tantta :draamaa:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Teena
Siemailija
Siemailija
Viestit: 120
Liittynyt: 21 Touko 2008, 18:12

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja Teena »

Nainen näytti vähän siltä että se oli vetänyt jotain. Naamalla lähes kokoajan 8D- ilme. Eipä kappaleessakaan ollut kehumista. Tämä aiheutti minulle eniten myötähäpeää koko showsta : D. Kyllä me ruotti voitettaan.
It's impassipal

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Teena kirjoitti:Nainen näytti vähän siltä että se oli vetänyt jotain. Naamalla lähes kokoajan 8D- ilme. Eipä kappaleessakaan ollut kehumista. Tämä aiheutti minulle eniten myötähäpeää koko showsta : D. Kyllä me ruotti voitettaan.
Teena on oikeassa

Malena tosiaan näytti hieman oudolta :heihaloo:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Joblo
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 363
Liittynyt: 20 Helmi 2008, 17:35

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja Joblo »

Serduchka kirjoitti:Måns olisi ollut tosin paljon parempi vaihtoehto kuin tämä tantta :draamaa:
Mun mielestä Måns olisi taas ollut oikein tyypillisyyden ruummilistuma Ruotsin valinnaksi. :roll:

Olen erittäin onnellinen siitä, että ruotsalaisetkin kerrankin uskalsivat hypätä off the beaten track ja valita vähän erilaisen kappaleen. :ihana:
Ensimmäisessä semissä ääneni on 90 prosentin varmuudella menevä Malenalle.

piper
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 15:56
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja piper »

Teena kirjoitti:Nainen näytti vähän siltä että se oli vetänyt jotain. Naamalla lähes kokoajan 8D- ilme. Eipä kappaleessakaan ollut kehumista. Tämä aiheutti minulle eniten myötähäpeää koko showsta : D. Kyllä me ruotti voitettaan.
toi 8D-ilme on niiin totta! siis aivan kokoajan sillä oli semmonen ilme. :heh:
"When you look into my eyes, world becomes a better place." <3

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Malenalla oli säteilevä hymy ja säteilevä olemus. :draamaa:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Teena kirjoitti:Nainen näytti vähän siltä että se oli vetänyt jotain. Naamalla lähes kokoajan 8D- ilme. Eipä kappaleessakaan ollut kehumista. Tämä aiheutti minulle eniten myötähäpeää koko showsta : D. Kyllä me ruotti voitettaan.
Niistä naamanilmeistä tuli mieleen, et onkohan tämä nyt joku vitsiviisu vai mikä. Ei sopinut esitykseen ollenkaan.

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja aksim »

Serduchka kirjoitti:Måns olisi ollut tosin paljon parempi vaihtoehto kuin tämä tantta :draamaa:

Unohtakaa jo se hemmetin Måns :jupinaa: ei riittänyt sillä biisillä eväät voittoon ja thats it! Oli tosi jännä äänestys, Malena on ihan loistava valinta ja mun toinen suosikki Caroline tuli toiseksi :ihana: Pitäkää mua vaan junttina mutta musta noiden tanssijoiden koreografia on ihana :ihana: Olen puhunut.
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

aksim kirjoitti: Pitäkää mua vaan junttina mutta musta noiden tanssijoiden koreografia on ihana
Eihän euroviisufani voi olla juntti! Eihän? :rakkaus: :mrgreen:

Ja jos se Måns tosiaan olisi valittu, niin ei tarvitsisi olla mikään selvännäkijä tajutakseen, että naapurin kisat jää semiin. Tällä saattaa olla sentään parempaan mahdollisuudet. Omiin suosikkeihini ei lukeudu, mutta herättää näemmä sen verran kaksijakoisia mielipiteitä, että mitä tahansa saattaa tapahtua.

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja aksim »

Mansikka kirjoitti:
aksim kirjoitti: Pitäkää mua vaan junttina mutta musta noiden tanssijoiden koreografia on ihana
Eihän euroviisufani voi olla juntti! Eihän? :rakkaus: :mrgreen:

Ja jos se Måns tosiaan olisi valittu, niin ei tarvitsisi olla mikään selvännäkijä tajutakseen, että naapurin kisat jää semiin.

Kiitos :hali: :ihana:
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mansikka kirjoitti: Ja jos se Måns tosiaan olisi valittu, niin ei tarvitsisi olla mikään selvännäkijä tajutakseen, että naapurin kisat jää semiin.
:niinpa: Tuo ei ole totta
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

^Ei olekaan. Onnittelen, Serduchka, hyvästä musiikkimausta, mutta tyydytään nyt tähän valintaan ja jäädään odottamaan Månsin seuraavaa yritystä. Kolmas kerta toden sanoo! :peukku:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Leonardo kirjoitti:^Ei olekaan. Onnittelen, Serduchka, hyvästä musiikkimausta, mutta tyydytään nyt tähän valintaan ja jäädään odottamaan Månsin seuraavaa yritystä. Kolmas kerta toden sanoo! :peukku:
Kyllä vain :joojoo:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Serduchka kirjoitti:
Mansikka kirjoitti: Ja jos se Måns tosiaan olisi valittu, niin ei tarvitsisi olla mikään selvännäkijä tajutakseen, että naapurin kisat jää semiin.
:niinpa: Tuo ei ole totta
^Usko huviksesi, että on :heh: .

AKOE:n blogista löytyi muuten tällainen kommentti tästä valitusta:

The facts that juries (both the interational one and the domestic ones) rated the song so poorly means that it is very unlikely that Sweden can depend on the juries in Moscow to save them for a second year in a row, so "La Voix" has to finish in the Top 9 in semi one. Right now I think Sweden is behind Armenia, Belgium, Bosnia, Finland, Iceland, Portugal, Romania, Switzerland and Turkey and it needs at least one of these to fall away in Moscow and then hope that countries like Macedonia, Andorra, Czech Rep., Malta and Montenegro or Israel doesn't pull something out of the bag

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Can you keep a secret... Nykyviisuissa tärkeintä on räjäyttää tajunta kertakatsomalta - ja sen tämä Ruotsin edustaja kyllä tekee! Olipas aivan mahtavan hieno show (Suomessa ei ois ikipäivänä uskallettu tehdä tuollaista Venäjä-väliaikanumeroa :kups: ), jännittävä loppu ja hulvaton voittaja. Pitkästä aikaa voi diggailla taas Ruotsiakin :ihana:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Anna_M kirjoitti:(Suomessa ei ois ikipäivänä uskallettu tehdä tuollaista Venäjä-väliaikanumeroa :kups: )
Noin puskahuonoako? Samaa mieltä :joojoo: , tai siis onhan kerran tehty yhtä surkee, MUOKS Helsingin yleisurheilun MM-kisojen se aikakonejuttu, mutta kylä onneksi Kanerva sai kuullakin siitä, kun oli vastuussa väliäikaohjelman valinnasta.

Ja jälleen, en sano tätä, kuten Georgiankaan kohdalla, siksi ettei Venäjälle saisi v*ttuilla, mutta kyllä joku kiinnostava näkökulma olisi syytä löytää, ei riitä että "uskaltaa", siis että pointti on että "uskaltaa", sehän on yhtä rohkeaa kuin pikkulapsila, kun ne kulman takaa lällättää. Siis kun kuitenkin on kyse ainakin tavallaan jotenkin niinku taiteesta/viihteestä.
Viimeksi muokannut ta1ja, 15 Maalis 2009, 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11626
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja romualdo »

sanos muuta Anna! ... toi oli niin hyvin sanottu... jah, tosiaan viimeksi vuonna 2000 oli Ruohtilla uskomattoman hyvä kappale .....
Viimeksi muokannut romualdo, 15 Maalis 2009, 21:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TOTUUDENPUHUJA

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja TOTUUDENPUHUJA »

Albatrossi kirjoitti:
Jos tämä voittaa viisut, niin kuuluu kuluvan vuosituhannen huonoimpiin voittajiin. Nyt täytyy olla kuuntelematta, että jaksaa toukokuussa edes hivenen taas viehättyä Malenan esityksestä.
|
|
Miten se voi voittaa, kun ei pääse semistä läpi? :tapu: :tuuletus:
|
|

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1018
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja Antero »

Jos nyt olen oikein asian ymmärtänyt, tämä Malena on Ruotsissa tunnettu ja kait hyvin suosittukin oopperalaulaja. Ei siis ihme, että sai ruotsalaisilta niin vahvan kannatuksen. Lienee myös ihan symppis, ainakin esitys oli karismaattinen ja mukavasti flirttaileva eikä sellainen vakavissaan tehty pönötysjuttu... mutta sitten, tämä Kempen tusinatuotos on jotain uskomatonta, eikä lainkaan positiivisessa mielessä. Se on itse asiassa aika mitätön luritus, joka taitaa menettää entisestään tehoaan, kun kisan sääntöjä pitää noudattaa ja kuoro-osuudet korvata jollakin. Sillä kaitpa niitä sääntöjä noudatetaan tässäkin, kun kerran Georgian "poliittisluonteisten" syiden takia noudatettiin. :mitvit:

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Hazel kirjoitti:Mua tämä La Voix ei erikoisemmin sykähdytä, kolmen tähden kipale. Slovenia (2007), Irlanti (1996) ja myös Kroatia (1995) ovat tehneet tämän jo niin paljon paremmin. Onneksi Snälla ei voittanut, niin ärsyttävä solisti ja tyhjänpäiväinen kappale. Onneksi Måns ei voittanut, koska biisi oli vaan huono. Samat sanat Alcazarista. Katsotaan, miten Ruotsin käy.
Muakaan ei La voix nosta sfääreihin erityisesti. Helenen Aria Iso-Britannian karsinnoissa vuodelta 2000 on tämän kategorian ylivoimainen timantti. Malena taisi kuitenkin kiekua itsensä gay-ikonien viisutaivaan kartalle. Studioversio raikaa bileissä menestyksestä tai menestymättömyydestä riippumatta. :heh:

Snällä snällä oli viiden tähden taidetta. Jos sitä ei ymmärrä, niin sille ei voi mitään. :rakkaus:

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Snälla, Soppis, snälla...

Sinulla on erinomainen maku. :)
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minulle tuli siitä Ruotsin finaalin Venäjä-aiheisesta väliaikanumerosta mieleen Norjan karsinnat 2003, josta tulikin sitten se älytön skandaali. Vetivät kyllä vähän yli varsinkin kun otetaan huomioon, kuinka herkkänahkaisia venäläiset ovat. :roll: Tai en tiedä, ovatko herkkänahkaisia, mutta luulen niin. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja Nata »

Antero kirjoitti:Jos nyt olen oikein asian ymmärtänyt, tämä Malena on Ruotsissa tunnettu ja kait hyvin suosittukin oopperalaulaja. Ei siis ihme, että sai ruotsalaisilta niin vahvan kannatuksen.
Eikä vain Ruotsissa vaan kansainvälisestikin kohtalaisen tunnettu oopperanimi.

Mutta nyt minun pitää tunnustaa jotakin: luulin ihan tosissani Malenaa drag queeniksi :puna: Vasta kun rupesin penkomaan netistä lisää tietoa hänestä, totuus paljastui...

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Nata kirjoitti:luulin ihan tosissani Malenaa drag queeniksi :puna:
Ihan ymmärrettävää :heh:
Linnunpelätin, jolla on upea ääni :rofl:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ Malenasta (jee osasin ... kai :mitvit: ) on vihdoin tullut Wikipediasivukin (tai sitten tähän saakka kun oon kirjoittanut sen väärin niin en oo löytänyt haulla :draamaa: ) ja sen mukaan Malena on paitsi Ruotsissa etabloitunut oopperalaulaja, niin sillä myös kunnollinen kansainvälinen ura, ja sellaisia ei kyllä ole monia, niin että aika starasta kyse.
EDIT: Nata ehti ensiksi :heh:

Kaunis ääni ennen kaikkea.

Mutta jos nyt puhutaan niin Snälla oli kyllä munkin ykkössuosikki.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

ta1ja kirjoitti:on vihdoin tullut Wikipediasivukin
Hui
Luulin häntä 50-vuotiaaksi :puna:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja Pete »

Juu, siis Malena on tänään matkustanut Frankfurtiin, jossa hän laulaa viikon ajan Tuhkakuningas-oopperan PÄÄosaa. :joojoo: Lisäksi hän on työllistetty kahdeksi vuodeksi eteenpäin eri oopperoissa. :draamaa: Saa nähdä, kuinka käy sen semifinaalipäivän kanssa päällekkäin menevän oopperan (oliko se nyt Itävallassa) kanssa. :mitvit:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

:draamaa: Voi herranjee teidän kanssanne, Caroline ruma ja Malena dragtähti, vaikka ne on tolleen niinku normaalin inhimillisen naisen näköisiä eikä mitään missibarbeja - okei, Malenan ei tarvis blondata, mutta muuten :heh:

Ja tosiaan, kilpaillulla ooppera-alalla tollanen pääosien veto merkittävissä oopperakaupungeissa ON iso juttu. Tässä puhutaan Patricia Kaasin tasosta ja enemmänkin.

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja aksim »

Serduchka kirjoitti:
Nata kirjoitti:luulin ihan tosissani Malenaa drag queeniksi :puna:
Ihan ymmärrettävää :heh:
Linnunpelätin, jolla on upea ääni :rofl:

Aina sääkin jaksat :jupinaa: Malena on upea rotunainen
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ruotsi 2009: Malena Ernman – La Voix

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Pete kirjoitti:Minulle tuli siitä Ruotsin finaalin Venäjä-aiheisesta väliaikanumerosta mieleen Norjan karsinnat 2003, josta tulikin sitten se älytön skandaali. Vetivät kyllä vähän yli varsinkin kun otetaan huomioon, kuinka herkkänahkaisia venäläiset ovat. :roll: Tai en tiedä, ovatko herkkänahkaisia, mutta luulen niin. :heh:
Mua ei sinällään häirinnyt yhtään venäjään kohdistunut mikään, vaan se, että se oli niin aivotonta. Niinku Venäjä ois edelleen pelkästään harmaa neukkula, jossa kaikilla on karvahatut :roll: . Tai ne mafiajutut, eikö periaatteessa samanlaisia kuvia ollut jo Bondeissa 1960-luvulla. Niin kulahtanutta ja kulunutta ja lapsellista.

:miettii:
Vaikka ei silti, kotimaahanhan se oli suunnattu ja inside joket ei aukea ulkomaille. Onhan nääkin sveduvitsit aina yhtä hauskoja:

NMKY

Kummeli: World in Flames (meanwhile in Sweden)

Lukittu