UMK: osa 2, pe 3.2.

Euroviisut 2012 Bakussa

Ketkä neljä olivat mielestäsi parhaat ja täten jatkopaikan ansainneet?

Mica Ikonen – Antaa mennä
49
21%
Aili – Mun taivas
44
19%
Jari & Taika – Aamuyön ikuisuus
14
6%
Stig – Laululeija
42
18%
Kirahvi nimeltä Tuike – Sinisulkien viimeinen
21
9%
Pernilla Karlsson – När jag blundar
64
27%
 
Ääniä yhteensä: 234

Nellie
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 61
Liittynyt: 18 Maalis 2010, 23:42

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja Nellie »

Jäin muuten ohjelmaa katsoessani vielä miettimään sellaista, että mitenhän moni näistä pärjäisi siellä miljoonayleisön edessä. Aili taisi olla ensimmäistä kertaa telkkarissa, eikä sitä esiintymiskokemusta monella muullakaan niin hirveästi ehkä ole. Tokihan sitä ehtii vielä karttuakin, ei sen puoleen.

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Ei näitä kisoja kuulkaa seuraa ko me viisufanit ja kaikkien artistien tukijoukot. Lähetin kolmelle ystävälleni viestin tästä kisasta ja kaikki kolme olivat kääntäneet toiselle kanavalle. Hirrrveen kiva :peukku:

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Rakas YLE. Minä ihan oikeasti yritin. Yritin ja yritin. Mutta ei. Tämä UMK, ei vaan ole minua varten. Itkettää ihan.

Olen myös surullinen Kirahvin ja Jari & Taikan puolesta. Ihan oikeasti. Mua käy heitä sääliksi. Mikä saavutus on päästä 540 joukosta 12 parhaan kärkeen, kun luvattu tv-näkyvyys jää minuutin mittaiseen pätkään. Tyyppien rakkaudella väsäämät biisit pyöräytettiin uuden tuotantomankelin läpi. Mutta mitä näki tai kuuli sohvalle istunut, ensimmäistä kertaa kappaleeseen tutustunut tv-katsoja. Tosiaan lyhyen otannan biisistä ja esityksestä.

Uuden Musiikin Kilpailu on kyllä jännä kilpailu, kun se uusi musiikki on täysin sivuroolissa. Minäkään en pitänyt niistä alatyylisistä ja mauttomista vitseistä. Olisin mieluummin halunnut nähdä Kirahvin esiintymisen alusta loppuun. Niin varmaan hekin.

Ja tosiaan. "Nyt ei etsitä euroviisua". Tuli kyllä harvinaisen selväksi. Käyköhän tämä Harri Hakanen ilmoittamassa jäähalliin vaivautuneille katsojille saman ennen suoran lähetyksen alkua. Tai vielä parempaa. Lähetyksen aluksi. Äänestäkää kuitenkin voittaja. Se pääsee/joutuu Bakun euroviisuihin ja esiintymään sadalle miljoonalle tv-katsojalle. "Nyt etsitään parasta biisiä." Ja kännykät sykkimään. Laulutaidosta tai karismasta viis. Biisi edellä mennään. Tää on UMK!

Ja vielä: En ymmärrä sen klubikeikan pointtia? Selittäkää mulle mikä sen tarkoitus on?

Loppukaneetti: Kivoja biisejä mukana, mutta tuo ohjelman toteutus. Surullista.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja toivo »

Tän ohjelman ainut mielenkiintoinen asia on se että kilpailun voittaja pääsee edustamaan suomea euroviisuissa Bakussa. Mutta kuitenkin oikein tuomareita neuvotaan että NYT EI ETSITÄ EUROVIISUA. Tajuaakohan yle jos tää kilpailu ei liittyisi millään tapaa euroviisuihin ja voittaja ei lähtisi sinne vaan saisi jonkun muun palkinnon , niin ei tätä ohjelmaa katsois kukaan kun jotkut sokeet ja kuurot mummot jossain vanhainkodissa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Leo kirjoitti:Jari & Taika: Tämän olisin Stigin tilalle laittanut jatkoon. Kaunis euroviisumaisen melodinen kappale (anteeksi, sellaista ei etsitty :puna: ),mutta kaunis, aito, vilpitön. .
Ailista samaa mieltä (vaikkei edelleenkään laula itselle silleen että koskettaisi, mutta hyvinhän se silti vetää), myös banjoa kaipailin samoin lisäksi, mutta Jariin ja Taikaan olin pettynyt. Laulu nimittäin siinä lyhyessä livepätkässä kuulosti alavireiseltä, mikä haittaa tämän tyyppistä kappaletta ja bändiä suunnattomasti. Muutoinkin kuulosti laiskalta. Kuten siinä se oliko Hannu Korkeamäki :mitvit: vai kuka, en oikein keskittyneesti katonut ja seurannut, sanoi, ilmeisesti studiossa onnistuîvat vetämään korjailematta tms, mikä on tällaisen musiikin voima, muusikanttius ja musikaalisuus siis. Mutta tuomarien edessä ei vaikuttanut siltä. Vai onko YLEn äänet vaan niin huonot?
Viimeksi muokannut ta1ja, 03 Helmi 2012, 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

MuzaMaza kirjoitti:
Olen myös surullinen Kirahvin ja Jari & Taikan puolesta. Ihan oikeasti. Mua käy heitä sääliksi. Mikä saavutus on päästä 540 joukosta 12 parhaan kärkeen, kun luvattu tv-näkyvyys jää minuutin mittaiseen pätkään.
.

Nimenomaan. "Katsokaa netistä". :niinpa: Ei pidä luvata jos lupauksia ei ole aikomustakaan pitää.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1018
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja Antero »

Ikävä on sitä sähköistä tunnelmaa, minkä vain suora tv-lähetys voi saada aikaan. Jo 1970-luvulla viisujen, siis niiden romukoppaan heitettyjen euroviisujen esikarsinnatkin (silloin kun niitä järjestettiin) olivat suoria lähetyksiä. Nyt... en viitsi edes toistaa = lukenut jo monissa tämänkin ketjun viesteissä. Miksi ei edes suoria lähetyksiä ja näitä hyviä biisejä kokonaisina live-esityksinä?

harmus
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 93
Liittynyt: 28 Touko 2010, 21:18

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja harmus »

Tosi-tv:stä oli siis otettu Euroviisuihin nuo tympeät Tuomarit ja tuomarien tympeät kommentit, joita ilmeisesti ajatellaan kansan rakastavan. Olen kyllä itse ainakin katsellut euroviisuja sen takia, että ne ovat olleet jotain ihan muuta ja uniikkia. Nyt saatiin vain tätä ala-arvoista kilpailijoiden vähättelyä. Se mitä tuomariston edustaja sanoi Jari ja Taika yhtyeen kohdalla oli vain tympeää, tylsää ja tosi-tv formaatin mukaista tunteettomuutta.

Stig, Aili ja Pernilla ovat liikkeellä ihan hyvillä kappaleilla.

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

'
En ehtinyt seuraamaan tämän illan jaksoa UMK:sta.
Oli muuta menoa.

Kommenteista päätellen en kuitenkaan - välttämättä - menettänyt mitään mitään kovin ihmeellistä taide-elämystä.
Ja näkeehän tuon tämän kertaisen jakson näistä Kauniista ja rohkeista myöhemmin YLE Areenasta........kai :mitvit:
Timoteus kirjoitti:Jari & Taika ja Kirahvi nimeltä Tuike putosivat.
Muut (Pernilla, Stig, Aili, Mica) jatkoon eli klubikeikalle.
Jari & Taika putosi. - Hyvä. Jouti mennä. Oli puntarini viimeinen.
Kirahvi siis putosi myös. - Hmmmm. Olisi voinut jatkaakin.

No, enpä ota kantaa tämän enempää ennen kuin tsekkaan tuon ohjelman YLE Areenasta.

'

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Lisätty äänestys (äänestä neljää).
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6603
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

...

Huoh. Olen yrittänyt olla UMK:n suhteen positiivinen, mutta viimeistään näiden lähetyksien alkaessa tämä näyttää entistä onnettomalta. Ei näin, perusteluja on lueteltu jo monet kerrat tässä topicissa. Mulla on ikävä aikaisempia vuosia jolloin sai jännittää ja oli live-lähetyksien hektinen tunnelma tv-ruudun takanakin. Hienoja biisejä on kyllä nytkin mukana, mutta toteutus on niin onneton. :lohduton:

Onneksi huomenna alkaa vihdoin kunnon euroviisukarsinnat!

Avatar
Jyrmi
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 17
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 21:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja Jyrmi »

Järjestelyt pois Yleltä!
Tää uus formaatti ei toimi! :lohduton:
Onnex aika harva euroviisumaa seuraa näitä Suomen karsintoja... :eeek:

Avatar
Mickey Joe
Maistelija
Maistelija
Viestit: 47
Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja Mickey Joe »

Oikeat kappaleet putos jatkosta, Kirahvi ja Jari taikoineen olivat kyllä tosi amatöörimäisiä.

Nyt vain sitten odottelemaan Laululeijan putoamista... :clap:

Aililla on edelleen hyvä kappale, mutta stailaus täytyy saada kokonaan uusiks,
vois alottaa vaikka pistämällä vähän meikkiä ja peruukin päähän :mrgreen: .

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20767
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Sinisellä olevat minun 4, jotka pitäisi laittaa jatkoon.
Punaisella olevat minun 2, joita ei pitäisi laittaa jatkoon.

Mica Ikonen - Antaa mennä (Jatkossa)
Pernilla Karlsson - När Jag Blundar (Jatkossa)
Jari & Taika - Aamuyön Ikuisuus (Putosi)
Aili - Mun Taivas (Jatkossa)
Stig - Laululeija (Jatkossa)
Kirahvi Nimeltä Tuike - Sinisulkien Viimeinen (Putosi)

Eli 3/4 oikeaa jatkoon näistä kuudesta. Ihan hyvin siis alkoi tämä, vaikka edelleen suorastaan järkyttää tämä UMK ja kaikkien niiden suursuosikkien putoaminen. Harmillista!
Got a fire and a country heart 🔥

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

En ymmärrä teitä muita yhtään, mielestäni koko jakso oli hyvin koostettu ja varsinkin tiedot pudotuksista täynnä jännitystä ja draamaa.
Se, että kaikkea ei tehdä "Niin kuin ennen" ei aina ole huono juttu.
Klubikeikkojen ideana on testata, miten esiintyminen suuremmalle yleisölle toimii + katsoa yleisön reaktioita & sitä miten artisti on toteuttanut tuomarien antaman palautteen, näin olen tämän itse käsittänyt.
Huonoa tämän päiväsessä jaksossa oli se, ettei kappaleita kuunneltu kokonaan, mutta toisaalta, olenpa ne itse jo kuullut, joten mitä turhaan!
Minä henkilökohtaisesti pidin niistä teidän "turhista jutuistanne" eli tuomarien haastatteluista (okei okei vitsit meni vähän yli.. :D) ja artistien tuntojen kertaamisesta tms.
Sori, sekalainen viesti, mutta ärsyttää se, että kun yle kerrakin yrittää niin te teilaatte sankoin (?) joukoin koko formaattia ja uhkaatte olla katsomatta finaalia, olkaa sitten, kunhan minun ei sitä täältä foorumilta tarvitse enää yhtään kertaa lukea. Jotkut sentään yrittää löytää tästä formaatista jotain positiivista... Toiset on ollut kokoajan negatiivisia, heti nimen julkistamisesta lähtien.
Tietysti kritiikkiä saa antaa, mutta toi samojen asioiden toistelu ja naljailu ja jopa haukkuminen menee kyllä yli.
+ Tänään tuomarit tekivät täysin oikeat valinnat neljä parasta jatkoon! :)

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Mielenkiintoinen ohjelma, kivasti toteutettu. Ei minusta suora lähetys mikään pakko ole, vaikka tietty jännitys ja fiilis siitä tulee.
Kiva, että ei tarvitse katsoa mitään MF-tyyppistä vanhanaikaista menneisyytensä vankia. Viimeksi( kun satuin katsomaan) siinä oli mielenkiintoista se väliaikatingaliin.

Jatkoon olisin itse päästänyt Jarin mieluummin kuin Stigin, muut ok!
Love shine a light

Avatar
Andyliini
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 247
Liittynyt: 17 Tammi 2010, 18:11
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja Andyliini »

Kai mä olen vähän vastarannan kiiski, mutta pidin eilen katsomastani ohjelmasta. Granted, kappaleet olisin halunnut kuulla kokonaan ihan senkin takia, että olisin saanut paremman käsityksen siitä, kuinka hyvin live-esiintyminen artistilta onnistuu. Parhaiten onnistuivat mielestäni Mica Ikonen ja Aili. Oli myös mielenkiintoista kuulla uudelleen sovittamisten taustoista ihan suoraan tuottajilta etc.

Jari & Taika vetivät ihan perushyvän esityksen, Kirahvi sen sijaan myös omalla tavallaan, joskin tuomariston kommenteista näkyi heti, että se putoaa. Toiseksi putoajaksi veikkasin Ailia, mutta hänpä pääsikin jatkoon. Jari & Taika oli kyllä ihan asiallista pudottaa, taisivat itsekin todeta, ettei tämä tainnut olla kilpailu heidän musiikilleen.

Stig veti mielestäni todella hyvin. Letkeään lauluun sopi hyvin letkeä esitys, joskin taustalaulajia suosittelen harjoittelemaan paremmin klubille. Heidän äänensä kun ei oikein sopinut Stigin esityksen kanssa yhteen. Ja sitten Pernilla... No, kyllähän se laulu sujui ihan oukei, mutta neiti vaikutti lavalla olevan hukassa kuin punahilkka konsanaan. Sai todellakin sellaisen käsityksen, että ensimmäistä kertaa ollaan pappia kyydissä, ja hieman kylmäksi jätti. Itselleni tuli sama fiilis, että ellei esitystä klubille petrata, saattaa edessä olla pudotus. Toisaalta, eiköhän tämä kielikiintiöllä finaaliin etene vaikka mikä vastaan tulisi.

Viikon päästä sitten omasta mielestäni kovatasoisempi karsinta. Siellä esiintyvät suosikkini Iconcrash ja Freeman & Uusi Fantasia.

Kerrotaan vielä, että kyllä tuossa jännitystä riitti, kun sai kuulla, mitkä menevät jatkoon. Kyllä tästä vielä hyvä formaatti saadaan. :joojoo:
Eurovision all year long!

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Andyliini kirjoitti:Stig veti mielestäni todella hyvin. Letkeään lauluun sopi hyvin letkeä esitys, joskin taustalaulajia suosittelen harjoittelemaan paremmin klubille. Heidän äänensä kun ei oikein sopinut Stigin esityksen kanssa yhteen.
Niinpä, taustalaulajat kun osasivat laulaa, ja olivat läsnä tilanteessa - ei se oikein Stigin kanssa sovikaan yhteen.

Avatar
jeejee
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 08 Touko 2010, 16:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja jeejee »

Kyllä tuntuu niin turhalta, että tuomaristo valitsi viikko sitten isolla tohinalla 540 kappaleesta 12 "parasta" ja sitten nyt joutui todellakin pakon edessä pudottamaan esityksiä ja täysin sen perusteella, että joidenkin näiden ns. huipputusinan live-esiintyminen oli kaikkea muuta kuin miellyttävää saati innostavaa katsottavaa.

Eikö noin suuresta joukosta kappaleita olisi voitu asettaa lauluja esim. varasijoille 12 jälkeen, sitten lähteä testaamaan miten nuo tuomariston mielestä 12 parasta toimivat livenä, ja kylmästi vaihtaa parhaan tusinan joukkoon päässeistä onnettomat esitykset niihin varasijojen kappaleisiin, jotka näyttävät ja kuulostavat hyvinä livenä?

Näin edes näihin 12 parhaan joukkoon saataisiin kappaleet, jotka KAIKKI olisivat jollain tavalla kelvollisia lavalle.

Totuushan on, ettei nyt jatkoon päässeistä kukaan muu kuin Mica Ikonen vaikuta edes vähääkään ammattitaitoiselta esiintyjältä. Ja voi hyvin kuvitella miten Isoissa Viisuissa tavisjollottajien ja kattoontuijottelijoiden nykypäivänä käy...
Take me as I truly am,
I am divine, perfectly out of line, every shade in the sky.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11660
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Mansikka kirjoitti:
MuzaMaza kirjoitti:
Olen myös surullinen Kirahvin ja Jari & Taikan puolesta. Ihan oikeasti. Mua käy heitä sääliksi. Mikä saavutus on päästä 540 joukosta 12 parhaan kärkeen, kun luvattu tv-näkyvyys jää minuutin mittaiseen pätkään.
.

Nimenomaan. "Katsokaa netistä". :niinpa: Ei pidä luvata jos lupauksia ei ole aikomustakaan pitää.
voi hitto, tuosta Muziksen viestistä vasta muistin että nämähän olivat ne työstetyt, lopulliset versiot... tuntui sitten sitäkin irvokkaammalta nuo taiteeseen kohdistuneet raiskaukset... kuvitelkaa jos Ruotsin Melodifestivaalien 1 t 30 minuttinen olisi ahdettu ja leikaten lyhennetty tuohon kiveen kaiverrettuun ja metsässä kuulutettuun 50 minuuttiseen .... !
Viimeksi muokannut romualdo, 05 Helmi 2012, 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

juuso
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 383
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 19:17

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja juuso »

Jotenkin vaan tuntuu että Yle häpeää järjestää Euroviisuja, kovasti ne ainakin yritetään hävittää kartalta. Kohta vaan Yle hävittää euroviisu fanitkin pois ruudunäärestä jotka vuosi toisensa jälkeen on pitännyt euroviisuja Suomessa pinnalla, sääli. Itse en voi ottaa kantaa itse eiliseen ohjelmaan koska en edes vaivutunut katsomaan koko ohjelmaa, se on ensimmäinen kerta moneen vuoteen.
Euroviisufanina en vaan voi katsoa yhden suuren asian hävittämistä pois Suomalaisesta kulttuurista :eiei:

Avatar
Sarppa
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 340
Liittynyt: 03 Elo 2005, 20:19
Paikkakunta: Hellsinki

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja Sarppa »

Ensi vuonna Yle varmaan peruuttaa koko viisut vedoten yleisön kiinnostuksen puutteeseen ja tämän vuoden huonoihin katsojalukuihin :peukku:

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19866
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Tai tekee sisäisen valinnan. Niin pitkään, kuin kansainväliset viisut keräävät Suomessa 1,3 miljoonaa katsojaa Suomen ollessa finaalissa, ei pitäisi olla riskiä, että Suomi vetäytyy viisuista kokonaan.

Ja oikeasti: pitäisin sisäisiä valintoja Suomelle parempana vaihtoehtona kuin tällaisia pellekarsintoja.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33319
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja Pete »

Täysin sisäisiä valintoja ei vaan saa ensi vuonna enää järjestää. :tosion:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19866
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Ai niin, unohdin tuon. :lohduton:

Avatar
valtamerilaiva
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 788
Liittynyt: 14 Touko 2009, 12:55
Paikkakunta: Uusimaa

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja valtamerilaiva »

Mä olin niin innoissani silloin kun kuulin UMK:n tulosta. JES! muutosta PAREMPAAN. Eihän nyt tälläinen uudistus voi muuta tarkoittaa kuin formaatin parannusta. Ehkä nyt euroviisuinnostus voi levitä suomessa surempaan mittakaavaan. Hmph..

Fiilikset tippui hiukan jo kappalaiden julkistamisen jälkeen... Minäkin olen yrittänyt innostua. Mutta ei.
Tämä uusi "Idols tuomaristo" järjestelmä on vaan ihan hanurista! Mitä järkeä on siinä ETTEI etsitä euroviisupiisiä??!!?!

Olen muutenkin todella skeptinen suomeksi/ruotsiksi lauletuille kappaleille. Eikä siinäkään olisi mitään, jos olisi tajunnan räjäyttävä piisi tai melodia. Mutta ei.. MIksi hitossa nähdään tarvetta kilpailulle, jossa voittajan tuloksena on jatkosta karsiutuminen Bakussa? Miksi pistää suuri summa rahaa ja vaivaa kilpailuun, markkinointiin ym. , jos tarkoituksena ei ole etsiä suurempaan formaattiin sopivaa kappaletta/esitystä? Valitsemmeko Lontoon olympialaisiinkiin mahdollisimman suomalaisen näköiset ja persoonalliset urheilijat, jotka urheiluliiton mielestä olisivat mahdollisimman erilaisia ja symppiksiä edustajia?!

Ihan P*****a!!! Kiitos yle..

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja Roope »

Kakkosjakso ei mahtunut kakkosen viime viikon top20 listalle :sorivaan:

http://www.finnpanel.fi/tulokset/tv/vko ... /yle2.html

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

^Tämä on sitten sitä YLE:n toivomaa TV2:n nuorennusleikkausta... Katsojat kaikkoavat mummoväkeä myöten.. Jo nyt kanavalta katosi Jääkiekon MM-kisat, Hiihdon Maailmancup ja monet suosikkisarjat kuten vaikkapa Mansikkapaikka. Maaliskuun alkuun mennessä katoavat myös ihanat kuuluttajanaiset. Täysin käsittämätöntä, että yksi YLE:n tunnetuimmista, katsotuimmista ja puhutuimmista ohjelmaformaateista, Euroviisut haluttiin myös skipata yli laidan. Todella tuhoisin seurauksin.

Ennen työkamujen ja muiden ns. taviskamujen kanssa ruodittiin meidän euroviisukarsintoja. Puhetta riitti puolesta ja vastaan. Nyt ei tunnu oikein ketään lähipiirissäni enää kiinnostavan tämä UMK. Enkä kyllä yhtään ihmettele, miksi. :lohduton:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ Käsi sydämellä nyt: uskotko että entisellä formaatilla olisi voitu jatkaa ja poissaolollaan loistaneet tunnetut artistit olisivat tulleet mukaan kun niitä olisi esim. riittävästi haukuttu esim. täällä viisuvihaajiksi? Suomen euroviisut olivat vanhentuneet ja marginalisoitumassa jo ennen UMK:ta ja matkalla täydelliseen kriisiin. Niihin eivät isot nimet halunneet mukaan, koska se maine ja mielikuva oli niin banaali.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Re: UMK: osa 2, pe 3.2.

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

ta1ja kirjoitti:^ Käsi sydämellä nyt: uskotko että entisellä formaatilla olisi voitu jatkaa ja poissaolollaan loistaneet tunnetut artistit olisivat tulleet mukaan kun niitä olisi esim. riittävästi haukuttu esim. täällä viisuvihaajiksi? Suomen euroviisut olivat vanhentuneet ja marginalisoitumassa jo ennen UMK:ta ja matkalla täydelliseen kriisiin. Niihin eivät isot nimet halunneet mukaan, koska se maine ja mielikuva oli niin banaali.
Käsi sydämellä, uskotko sinä, että tällä uudella formaatilla sitten houkutellaan mukaan niitä isoja nimiä, jotka ovat poissaolollaan muka tähän asti loistaneet? Nightwish, Jenni Vartianen ja muut esiintymässä UMK-tuomariston edessä kuulemassa tuomion?

Siis ihan oikeesti?
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Lukittu