Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16706
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Aintsu kirjoitti:Parapähkinä? Never heard! :D Millaisia ne on?
Ne ovat muuten ekologisesti järkevimpiä pähkinöitä, koska niiden kasvatus onnistuu ainoastaan kunnon sademetsässä. Syömällä parapähkinöitä siis edistää sademetsien säilyttämistä.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

^ Niinkö? :D Siinä(kin) tapauksessa mun pitää päästä testaamaan parapähkinöitä mitä pikimmiten!
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

mäkin tutustuin pinjansiemeniin (paremmin) kesällä! satuin vaan nappaamaan pari kaapissa olleesta pussista ja nehän oli NAMEI ! aiemmin olin maistanu vaan paahdettuja versioita ja ne oli ihan kamalia :shock: mutta raakana ihan mahtavia :ihana: VARSINKIN salaattiin lisukkeeks.....................................jatietenkinnaposteltavaksimyös
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Kiva, että muutkin ovat löytäneet pinjansiemenet! :peukku:

Kokeilin Rauchin Happy Day -mansikkamehua, mutta en kokeile toista kertaa. :eiei:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

olin aina ennen ostanut vispipuurohimon iskiessä Saarioisen vispipuuroa, mutta tällä kertaa vaihtoehtojen puutteessa ostin Pirkka-merkkistä. ihan lössöä ja mautonta verrattuna Saarioisen vispipuuroon :shock:

Saarioinen ftw :ylppis: btw, miksiköhän yleisesti käytetään Saarioinen-merkin genetiivissä muotoa "Saarioisten"? yhtiö on kuitenkin Saarioinen Oy eikä Saarioiset Oy...
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Piggybank
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2213
Liittynyt: 14 Loka 2009, 18:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Piggybank »

Kaupasta tarttui mukaan Elovenan lusikoitava välipala makuna mustikka-vilja. Oli pakko ostaa, koska tahdoin nähdä minkälaista oikein on tuollalailla nimetty tuote. Se oli vähän smoothien tyylinen. Tämä välipala maistui oikein hyvälle ja oli yllättävän täyttävä. :joojoo:
"Että siellä sitten ne, ne ei oo viisubileet, mutta ne on viisubileet"
- N20

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Juuri äsken melkein ostin samanlaisen, mutta jätin kuitenkin hyllylle. Pitää ostaa kokeilun vuoksi ensi kerralla. :joojoo:

Arlan PowerCow Mustikkamaitojuoma oli yllättävän hyvää. Se jopa muistutti etäisesti mustikkamaidon makua. :shock: Ostan varmasti jatkossakin. :peukku:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

^ eikä :draamaa: meillä oli noita koulussa mut mä en ottanu ku a) ei tehny hirveesti mieli ja b) en uskonut sen olevan niin hienon makuista ja c) kaveri sano vaan että iha ookoo hyvää. joten vein omani takasin. huoh... ei ois pitäny
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Kokeilin tänään saksanpähkinäöljyä! Ihan sairaan hyvää :ihana: En ehkä uskalla kokeilla paistamiseen, mutta salaatin kanssa mielettömän ihanaa. Suosittelen kaikille, jotka eivät pelkää rasvaa (varsinkaan terveellistä sellaista).
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^ Kiitos vinkistä! Meillä on jääkaapissa tekeytymässä chili-valkosipuliöljy. En oo vielä maistanut, mutta voisin kuvitella sen olevan hyvää.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Pete »

Coriander&CO:n Banaanikääryleet (10 kpl / pkt) olivat erinomaisia ja hauskan pieniä. :uujee: Maistuivat erinomaisesti vaniljajäätelön kanssa. :joojoo: Pakastetuote siis kyseessä.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Rasvatestailuni jatkuvat! :mrgreen: Suosittelen erittäin lämpimästi kylmäpuristettua rypsiöljyä (itselläni on Pirkkaa). Ihana pähkinäinen aromi, joka tavallisesta rypsiöljystä puuttuu. Ihanaa esim. salaattiin. :kuolaus: Bonuksena erinomaisen terveellinen rasvahappokoostumus. Omega-3:a saa juuri oikeassa suhteessa mikä on kiva uutinen etenkin minulle, joka en syö kalaa :joojoo:

EDIT: Ja tuotehan on myös kotimainen, joten siksikin hyvä valinta :peukku:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Rypsiöljy ei ole hyväksi edes trakrorin voiteluun :mrgreen: http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=99

No ihan miten vaan, jokainen syö mitä parhaaksi näkee :hali:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Violette »

^No kukin uskoo mihin tahtoo, itse haluan mieluummin vaikkapa jotain tieteellistä näyttöä, ei jotkut anttiheikkilöiden blogit mielipiteineen vielä mulle riitä :hali:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Chardonnay
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 212
Liittynyt: 20 Elo 2010, 18:37

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Chardonnay »

Mä nyt yritän jättää maitotuotteita pois ruokavaliosta ja mä ostin ekaa kertaa soijamaitoa. Namii namii oli <3
[color=#4000FF][b]Cause, I Heard they got so pretty big cock here in Helsinki, Finland. Welcome to the Monsterball. Now dance you Motharfukkars![/b][/color]

Avatar
Magnum
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3126
Liittynyt: 17 Loka 2005, 16:22
Paikkakunta: Miami

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Magnum »

Violette on oikeassa, se pähkinäinen maku on ihana.
"Nakuilu on ihan jees"
-Naali

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Niin on :ihana:

Ja vaikka tuosta rypsiöljyn väitetystä kelvottomuudesta ja vaarallisuudesta on jonkin verran ollut puhetta siellä täällä, suuri osa tutkijoista kuitenkin on vakuuttunut sen terveellisyydestä. Esimerkiksi ystävämme Wikipedia, johon monet luottavat täysin, kertoo öljyn olevan hyvin terveellistä: http://en.wikipedia.org/wiki/Canola_oil#Health_benefits Kyseisessä artikkelissa kerrotaan myös yllättävän laajalle levinneestä sähköpostihuijauksesta, jossa rypsiöljyä väitettiin erheellisesti syömäkelvottomaksi :hihi: Lukisin kyllä mielelläni tutkimuksia ja artikkeleita rypsiöljyn epäterveellisyydestä, mutta ei ole vielä netin syövereistä tullut vastaan. (Saa laittaa linkkejä!)

Mutta kuten sanottu, kukin uskoo mihin tahtoo. Itse haluan tieteellistä näyttöä, ennen kuin vedän mitään johtopäätöksiä mistään. Ja kun nyt kuitenkin on niin, että käytän myös monia muita rasvanlähteitä, en kerta kaikkiaan jaksa pelätä, että parista lusikallisesta rypsiöljyä silloin tällöin voisi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. :rofl: Enemmän kannattaisi varmaan huolestua vaikkapa vaan satunnaisesta tupakoinnista, runsaasta alkoholin nauttimisesta tai esimerkiksi kalan syömisestä elohopeajäämien ja kaiken maailman ympäristömyrkkyjen vuoksi.

Muuten, olen mielenkiinnolla seurannut viimeaikaista rasvakeskustelua. Voin kulutuskin on nyt lisääntynyt huimasti, kun on tuotu esille, etteivät eläinrasvat välttämättä olekaan niin haitallisia kuin on väitetty. Samaten hiilihydraateista ja niiden välttämättömyydestä on ollut paljon mielenkiintoista keskustelua. Mitäs mieltä kippulalaiset asiasta ovat?
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Hazel kirjoitti:Rypsiöljy ei ole hyväksi edes trakrorin voiteluun :mrgreen: http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=99

No ihan miten vaan, jokainen syö mitä parhaaksi näkee :hali:
Kyllä mä ymmärrän, että tolla Heikkilälläkin pointtinsa on. Silti mä olen täysin ravintosuositusten puolella. Tuskinpa niitäkään olisi "tiukennettu" rasvojen osalta, ellei siihen tutkimustulosten perusteella syytä olisi
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

No kuten sanottu, jokainen tyylillään. Mä kävin verikokeissa ja ne olivat entistä paremmat puolen vuoden karppausjaksoni jälkeen. Lääkäri harkitsee verenpainelääkityksen vähentämistä. Liiasta kolesterolista ei ollut tietoakaan, tosin se on ollut hyvä jo ennemminkin. Mutta siis mitään huononnusta ei ole tullut sen jälkeen kun vaihdoin teolliset "muovirasvat" voihin ja oliiviöljyyn. Veren sokeriarvot olivat erittäin hyvät (otettiin myös pitkäkestoinen verestä), paino on laskenut tasaiseen tahtiin ja ihon kutina ja liika kuivuminen on mennyttä. Lisäksi ei ole mitään turvotuksia eikä väsynyttä oloa syönnin jälkeen. Suurin syy näihin on tietty sokerin ja muiden hiilareiden karsiminen minimiin, mutta ei tuo rasvan vaihto ainakaan pahasta ole ollut.

So, minä siis uskon ihan tähän omaan hyvään olooni :)

Tässä yhteydessä pitänee tehdä tunnustus, en ole enää pelkästään kasvissyöjä, syön myös kalaa ja nyt olen kokeillut pitkästä aikaa myös lihaa, kun täältäkin saa luomuna naudan jauhelihaa. Tehotuotannolla tuotettua lihaa en suostu edelleenkään syömään ja kalankin saan yhdeltä ammatikseen kalastavalta suoraan. Syön silti edelleen paljon esim. soijaa, mutta ihan hyvältä tuo lihakin maistuu. Kunpa vielä saisi kanaa luomuna, mutta sitä ei ole missään. Onneksi luomumunia on joka kaupassa.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Müllerin rasvattomat jugurtit ovat todella hyviä ja kevyitä. :kuolaus: Ja niitä on hirveesti eri makuja, mm. toffeejugurtti, joka käy jälkiruuasta vallan mainiosti ja on silti hyvin vähäkalorinen. :joojoo:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Violette »

Minusta tässä nykyisessä ravitsemuskeskustelussa kaikkein huvittavinta on se, että jaksetaan olla kauhuissaan siitä, mitä muut syövät. Ravitsemus on kuitenkin aika henkilökohtainen juttu sinänsä, ja eiköhän aikuiset ihmiset osaa itse tehdä päätöksen ruokavaliostaan, oli se sitten hyvä tai huono. Mulle on ainakin ihan sama karttaako joku rypsiöljyä vai ei, laittakoon salaattiinsa vaikka lamppuöljyä, suvaitsen senkin. Samaten minusta voi jättää vaikka kaikki kasvikset pois ruokavaliostaan, en tuomitse. :) Suomalaisilla ravitsemussuosituksilla on omat kannattajansa, niin myös muilla ruokavalioilla. Asiat eivät ole mustavalkoisia tässäkään. Kukin valitkoon oman ruokavalionsa ja riskit, mitä siihen saattaa liittyä.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Joo, olen samaa mieltä :joojoo: Kaikille ei välttämättä sovi sama ruokavalio, siksi tuossa sanoinkin, että olen kuunnellut omaa kroppaani ja muita tuntemuksia. Kyllä sen itse huomaa mikä parhaiten sopii.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Minä en voi ymmärtää, miksi kukaan syö sulanutta juustoa. :eiei:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Tarkoitatko sulatejuustoa vai sellaista mikä on esimerkiksi pizzan päällä? :mitvit: Rakastan molempia. :kuolaus:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Esimerkiksi sellaista, jota on lasagnen tai täytettyjen tomaattien päällä. En käyttäisi sitä edes traktorini voitelemiseen. :eiei:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Sulaa juustoa voisi syödä ihan sellaisenaan kilotolkulla. :kuolaus:

En muista testanneeni uusia elintarvikkeita.
Viimeksi muokannut Jvvv, 12 Loka 2010, 01:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Sulanut juustohan kruunaa ruoan, ihanaa!!!
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hazel kirjoitti:Kunpa vielä saisi kanaa luomuna, mutta sitä ei ole missään. Onneksi luomumunia on joka kaupassa.
Tämä onkin yhtälö, jota olen ihmetellyt. Kun kerran on luomumunia, on pakko olla myös luomukanoja, mutta minne ne menevät sitten kun ne on tapettu? Kompostiin? Syötetään vielä henkiinjätetyille? Luomuminkkien rehuksi? Jos joku havaitsee Tampereen seudun kaupan lihatiskillä luomukanaa, ilmoittakaa minulle heti, tahtoo ostaa!

Oletteko muuten syöneet hevosta? Lapsena suolattu hevosenliha oli oikein herkkuani, ja Nokialla asuessa tuli syötyä, kun paikallinen K-kauppa sitä hommasi jostain lähiseudun teurastamosta. Hevosharrastajat ovat vakuutelleet, että kotimaisen hevosenlihan syöminen on oikein eläinystävällistä, jos nimittäin saa jotain lähikylillä asunutta heppaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Rousku kirjoitti:
Hazel kirjoitti:Kunpa vielä saisi kanaa luomuna, mutta sitä ei ole missään. Onneksi luomumunia on joka kaupassa.
Tämä onkin yhtälö, jota olen ihmetellyt. Kun kerran on luomumunia, on pakko olla myös luomukanoja, mutta minne ne menevät sitten kun ne on tapettu? Kompostiin? Syötetään vielä henkiinjätetyille? Luomuminkkien rehuksi? Jos joku havaitsee Tampereen seudun kaupan lihatiskillä luomukanaa, ilmoittakaa minulle heti, tahtoo ostaa!
Suurin osa syötävää kanaahan on broileria, eikä broilereita kasvateta luomuna. Munivat kanat menevät yleensä eläinten ruokiin, koska ne ovat iältään sen verran vanhoja, ettei niitä käytetä enää ihmisten ruokiin.

Myös luomumaitotilojen lehmistä valitettavan suuri osa päätyy lihana tavallisen lihan joukkoon. Luomukarja pitää teurastaa omissa teurastamoissaan. Jos ne teurastetaan tavallisessa teurastamossa, liha sekoitetaan tavalliseen lihaan, eikä sitä enää saa myydä luomuna. Näin käy myös luomukanoille, niillä ei ole erillisiä teurastamoja. Luomueläinten teurastukseen tarkoitettuja teurastamoja pitäisi lisätä ja sallia tilateurastukset isommassa määrin.
Rousku kirjoitti: Luomuminkkien rehuksi?
Sori, mutta tämä oli vaan niin koomista :heh: Ehkä se oli sarkastinen heitto? Luomuminkkihän on villiminkki, eikä sitä ihminen ruoki :heh:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Fyra bugg och en coca-cola (Elintarviketestausta)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hazel kirjoitti:Suurin osa syötävää kanaahan on broileria
Minusta broileri on broileria eli syöttökananpoika, ja kanaksi otus muuttuu (=poikuutensa menettää?) vasta munittuaan. Eipä meinaa epäluomuakaan kanaa löytää enää mistään; ennen niitä sentään sai pakastettuna.
Hazel kirjoitti:Munivat kanat menevät yleensä eläinten ruokiin, koska ne ovat iältään sen verran vanhoja, ettei niitä käytetä enää ihmisten ruokiin.
Vaikka ihan hyvin voisi käyttää. Maailman sivuhan ihmiset ovat kanoja syöneet, siis niitä aikansa munineita otuksia. Mummolassakin oli aitoja kanoja, ja niistä tehty soosi oli äärimmäisen herkullista ja mukavan rasvaista.
Hazel kirjoitti:
Rousku kirjoitti: Luomuminkkien rehuksi?
Sori, mutta tämä oli vaan niin koomista :heh: Ehkä se oli sarkastinen heitto? Luomuminkkihän on villiminkki, eikä sitä ihminen ruoki :heh:
Olihan se toki juu sarkastista. Mutta eikös yhtä lailla luomukana olisi villikana, jota ihminen ei ruoki? Onhan sellaisiakin, meilläkin luonnonvaraisia kanalintuja on.
Rise, angel, shine, love!

Vastaa Viestiin