Haba Haba (Kuntopiiri)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Mikä olet?

Himohiihtäjä
33
18%
Launtailenkkeilijä
64
35%
"Eikö lenkki kerran kuussa riitä" -henkilö
39
21%
Sohvaseppo tai -seija
32
17%
Hyvä jos ylös sängystä jaksan nousta...
15
8%
 
Ääniä yhteensä: 183

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Kävin tänään ekaa kertaa BodyCombat tunnilla. Tykkäsin ihan hirveesti! Tunnilla taistellaan kuviteltua vastustajaa vastaan ja lyödään ilmaa ja potkitaan. Tunti oli tosi vauhdikas, mutta pysyin ihan hyvin perässä, vaikka koreografia olikin vähän hankala. Välillä huidoin omiani siellä. :heh: Oli ihan mielettömän energistä, hyvin sai purettua agressionsa siellä. Piti heti varata ensi viikolle uusi tunti. Jee! Olen löytänyt ainakin yhden liikuntalajin, josta pidän. :tapu:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Mun pitäis huomenna mennä etsimään itselleni sali täältä. SATS olis muutaman sadan metrin päässä, joten sinne varmaan. Typerää ettei tästä kaupungista löydy CMS-salia, koskapa yli puoli vuotta jäsenyyttä Tarton salilla olisi jäljellä, mutta minkäs teet.

Ihan loistavaa, että kotiovelta lähtee kunnon lenkkeilyradat Jyväsjärven ympäri, 13,5 km lenkki; se on taas tänäänkin koirien kanssa tarvottu.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Mikkelsson kirjoitti:Mun pitäis huomenna mennä etsimään itselleni sali täältä. SATS olis muutaman sadan metrin päässä, joten sinne varmaan.
Jyväskylän SATS testattu :uujee: Ihan ok. Ohjattuja tunteja, jos sellaisia kaipaat, näytti olevan runsaahkosti. Mutta spinnipyörät oli jotenkin kauheen rimpulat :eiei:
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Voih, spinningiä tässä olen kaipaillut muuttohötäköissä. No, poljetaan sitten rimpuiloilla.

-On se iso tekijä, että sali olis tosiaan kivenheiton päässä kotoa; kaikenlaisia verukkeita lähtemiselle kauemmas kun on niin helppo keksiä.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Salilla kavin tanaan. :joojoo:

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

No, ei ne ehkä niin pahoja olleet, mutta eivät olleet Tomahawk-pyöriä, joista itse tykkään, vaan sellaisia kepoisempirunkoisia. Voihan olla, että tykkäätkin. Eivät sentään olleet sellaisia hankalia "body bikejä", jollaisia jossain vielä näkee, esim. Hgin Töölö Gymissä :eiei: Taitavat olla aika makuasioita nuo pyörät.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33357
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Pete »

Weewa kirjoitti:Kävin tänään ekaa kertaa BodyCombat tunnilla. Tykkäsin ihan hirveesti! Tunnilla taistellaan kuviteltua vastustajaa vastaan ja lyödään ilmaa ja potkitaan. Tunti oli tosi vauhdikas, mutta pysyin ihan hyvin perässä, vaikka koreografia olikin vähän hankala.
Tuohan kuulostaa mielenkiintoiselta! :uujee: Sais leikkiä Mortal Kombat- ja Street Fighter-ukkeleita. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Aancon kirjoitti:Salilla kavin tanaan. :joojoo:
Minäkin kävin samana päivänä :joojoo: Mulla oli rinta-, vatsa ja ojentajapäivä :joojoo:

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Miulla on välipäivä tänään salilta. Mut menen työkavereiden kaa keilaamaan.
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mikkelsson kirjoitti:Mun pitäis huomenna mennä etsimään itselleni sali täältä. SATS olis muutaman sadan metrin päässä, joten sinne varmaan.
Minä käyn juuri tuolla Satsilla! :uujee:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Treno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2165
Liittynyt: 26 Huhti 2004, 17:20

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Treno »

Kavin eilen WorldClass-salillla ja sen jalkeen samoissa tiloissa olevan Seltjarnarnes-uimalan lampimissa altaissa ja porekylvyissa rentoutumassa. Oli kylla maailmanluokan laitteet, mutta ei hinnat: kassapaatteet eivat toimineet, joten 13 euroa saastyi :uujee: Sen verran harvakseen on viime viikkoina kuitenkin tullut harjoiteltua, etta todennakoisesti huomenna voipi jalleen olla paikat kipeina. Eli jonkinlainen hinta toki pitaa aina maksaa.

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Weewa kirjoitti:
Mikkelsson kirjoitti:Mun pitäis huomenna mennä etsimään itselleni sali täältä. SATS olis muutaman sadan metrin päässä, joten sinne varmaan.
Minä käyn juuri tuolla Satsilla! :uujee:
Sittenpä tavataan satsilla. :vonkaus:

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

mä oon ollu ny ihan hirveen laiska. Viimeset kolme päivää oon aamupäivällä päättäny, että koulun jälkeen meen joko bodystepiin tai bosumuokkaukseen, mutta kun koulupäivä päättyy, oon niin väsyny, että päätän ottaa päikkärit. Nytkin olis 16.30 bosumuokkaus, mutta mua väsyttää hirveesti ja tekis mieli ottaa päikkärit ja jättää väliin...jos sit viikonlopusta alkaen koittais virkistyä :uujee:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Kehotan tänään lukemaan Ilta-Sanomien Plus-liitteen, missä nimimerkki Wadde kertoo alkaneesta kuntoilu-urastaan :heh:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Jee kavin salilla tanaan ja eilen! :uujee: No nyt oonki sit ahminu itteni tayteen... :niinpa:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mulla oli perjantaina se Personal Trainer, tehtiin lihaskuntotestejä ja mulle tehtiin saliohjelma. Tosin vielä en saa mennä sitä kokeilemaan, kun me käymme sen yhdessä läpi seuraavalla kerralla. Teen pian väärin ne liikkeet ja hyöty on nolla. PT käski mun myös mennä nyt kolmesti viikolla salille tai ohjatuille tunneille. :uujee: Ja koska loppuviikosta olen reissussa, joudun käymään nyt kolmena päivänä peräkkäin salilla, että saan mun kiintiön täyteen. Ainakin mut on saatu liikkumaan, jos ei muuta. :peukku:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Mikäli näin oikein kuntosalin pukuhuoneen peilistä, niin mielestäni olkapäässäni liikahti jonkinlainen lihaksentapainen. :shock: Ihanaa kolme kuukautta/neljä kertaa viikossa harjoittelu on tuottanut tuloksen :niinpa:

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Meillä olisi täällä Kangasalla aika kiva kuntosali, jossa ei ole mitään jäsenmaksuja. Erilaisia kortteja on useita, ihan kertakäynnistä alkaen. Mietin, että josko ottaisi vaikka yhden kk:n kortin ensin ja katsoisi, tuleeko käytyä.

http://www.linja-gym.fi/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Leena »

Mullakin ihan palkallista kuntopiiriä on tarjolla.Kangasalan kunta kera Kelan ovat valmiit maksamaan neljän viikon Aslak-kuntoutukseni Turun Ruissalossa.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Hazel »

No sinne sitten vaan Leena, toihan on hieno mahdollisuus :peukku: .
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Leena »

Hazel kirjoitti:No sinne sitten vaan Leena, toihan on hieno mahdollisuus :peukku: .
Juu,toi on kyllä mulle tosi mahtava juttu.Itsetuntoani kyllä hivelee se seikka että ko.ryhmään päästäkseen ikäiseni pitää olla suhteellisen hyväkuntoinen :)

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16735
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

tonywerner kirjoitti:Mikäli näin oikein kuntosalin pukuhuoneen peilistä, niin mielestäni olkapäässäni liikahti jonkinlainen lihaksentapainen. :shock: Ihanaa kolme kuukautta/neljä kertaa viikossa harjoittelu on tuottanut tuloksen :niinpa:
Tuloksia saa monesti odottaa pitkään ensin, mutta sitten kun niitä alkaa tulla, niitä tuleekin tiiviimpään tahtiin. Näissä asioissa on myös elintärkeää, että ravinto on kohdallaan. Jollei saa riittävästi proteiinia ennen ja jälkeen harjoituksen, mikään ei kasva. Mutta tämänpä varmaan tiedätkin.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

mutta eikös se ole myöskin niin, ettei painonpudotus ja lihasten kasvatus yhtäaikaa oikein toimi? :mitvit: Eli ensin kannattaa pudottaa painoa ja samalla kevyttä lihaskuntoa (=ei hirveästi muutoksia lihasten suhteen?) ja sitten alkaa vasta vähentään lihaskunnossa toistoja, mutta lisäämään painoja (=pikkuhiljaa alkaa lihasmassa lisääntymään => muutoksia)

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16735
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

JeSSSe kirjoitti:mutta eikös se ole myöskin niin, ettei painonpudotus ja lihasten kasvatus yhtäaikaa oikein toimi? :mitvit:
Joo niissä kannattaa vähintään vuorotella, sillä yhtäaikaisina kumpikin on puolinaista.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

UFOPOLI kirjoitti:Tuloksia saa monesti odottaa pitkään ensin, mutta sitten kun niitä alkaa tulla, niitä tuleekin tiiviimpään tahtiin. Näissä asioissa on myös elintärkeää, että ravinto on kohdallaan. Jollei saa riittävästi proteiinia ennen ja jälkeen harjoituksen, mikään ei kasva. Mutta tämänpä varmaan tiedätkin.
Kyllähän tuo vähän sellaista tasapainoilua onkin tuon ikuisen painontarkkailun ja kuntosaliharjoittelun välillä. Ensi sijainen tavoitteeni onkin kuitenkin painonpudotus eikä niinkään "muskeleiden" hankinta. Jotenkin vain oletin, että jokin lihas saattaisi siinä sivussa ehkä kasvaakin.
:sorivaan:
Proteiinia olen kyllä nauttinut kalorimäärän sallimissa puitteissa ja juon oman sekoituksen treenien yhteydessä (soijaproteiinijauhetta ja kreatiinia veteen sekoitettuna sokerittomalla kaakaojauheella maustettuna). Ehkä jonain päivänä - JONAIN PÄIVÄNÄ - tulee vastaan hetki, ettei tarvitsisi pudottaa painoa, ja saisin keskittyä lihaskuntoharjoituksiin lihasten kehittyminen mielessäni.
Eli tavallaan tiesinkin neuvosi pointin, mutta silti kurkottelen kuuta taivaalta ja odotan ihmettä ihmettä että paino putoaisi ja vartalon muoto kehittyisi samanaikaisesti. :heh:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Me en kayta mitaan proteiinijuttuja! :shock:

Syon vain kontiin tultuani jotain proteiinipitoista... Eiko se sitten riita?
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Riitää ihan hyvin. :joojoo:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mikkelsson kirjoitti:Riitää ihan hyvin. :joojoo:
:tuuletus:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16735
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

tonywerner kirjoitti:Eli tavallaan tiesinkin neuvosi pointin, mutta silti kurkottelen kuuta taivaalta ja odotan ihmettä ihmettä että paino putoaisi ja vartalon muoto kehittyisi samanaikaisesti. :heh:
Tuttu tunne. Melkein suosittelisin painon pudottamista ensin ja lihaksia sitten. Tällöin paino kannattanee viedä ensin vähän tavoitteen ohi, jotta voi sitten hyvin mielin keskittyä ruokkimaan lihaksia.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Kuntopiiri

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Mitka on tehokkaimmat painonpudotuskeinot salilla?
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Vastaa Viestiin