Kirjasto

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

ashanti kirjoitti:Aloitin eilen Da Vinci Koodin, vihdoin.
Pitäisiköhän minun jatkaa taas? Joskus helmikuussa ostin pokkarina, päätin harjoitella englantia siinä sivussa. Mutta ehkä jonnekin sivulle 86 pääsin, ennen kuin Rakel Liehun runot tulivat tielle. Ja sitten olikin 100 000 muuta kirjaa luettavana.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Minulta ei tule syvempää analyysia Da Vinci Koodista. Hyvää viihdykettä ja rassaa aivoja jutuillaan, jäin koukkuun mutta taidan unohtaa (valitettavan?) nopsaan. Jos et ole lukenut niin varaa kesälukemisiksi.

Dokkari aiheesta YLEllä oli muuten ihan kökkö. Turha.
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Leena »

Himolukiana jos ei muuta löydy niin luen vaikka puhelinluetteloo. Mulle lukeminen on maailman tärkein juttu.
Tänäpäivänä kun oon väsynyt niin nautin viihdekirjallisuudesta.
Cathy Kelly ja Joy Fielding osaavat kirjoittaa hyvää luettavaa viihdettä,suosittelen. Olen kokenut monet onnenhetket heidän kirjojen parissa.
Bra vibrationer!

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Minulle taas ehdotonta luettavaa silloin, kun olen väsynyt, ovat dekkarit. Mikään ei paremmin kuin murha tai pari... (luettuna siis).

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Leena »

ZetZet, suosittele mulle pari hyvää murhadekkaria,sellasii mistä ite tykkäät.
Bra vibrationer!

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Jos olet kiinnostunut yhteiskunnallisemmasta näkökulmasta ja realistisemmasta tyylistä, parhaat nimet ovat pohjoismaisia: Anne Holt, Karin Fossum, Åke Edvardsson ja Leena Lehtolainen.

Jos taas perinteisempi brittityyli vetoaa, niin kokeilepa Elisabeth Georgea. Tai jos kaipaat viihteellistä ja helppolukuista jännitystä romantiikalla höystettynä, niin Mary Higgins Clark voisi olla se sopiva.

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Zeta: unohdit pohjoismaisista Henning Mankellin Wallander-romaanit. Muuten aika kattava lista.

Ja jos kevyemmät pohjoismaiset dekkarit innostavat, suosittelen Maria Langia. Mä luin ne kaikki (tosin pakosta) lukioaikana ruotsiksi, mutta vanhempana olen innostunut lukemaan uudelleen molemmilla kielillä.
Viimeksi muokannut Katten-Gustaf, 12 Touko 2005, 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Itse asiassa unohdus oli tietoinen. Ekat Wallanderit olivat loistavia, mutta viimeisimmissä on minusta veto jokseenkin poissa.

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Leena »

Kiitos ZetZet dekkarivinkeistä!
Bra vibrationer!

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Leena vielä sellainen juttu, että mainitsemani Anne Holtin tuorein kirja on aika toivoton ja synkkä - ei ehkä paras ekakokemus, jos ko. kirjailijan tuotantoon ei ole aiemmin tutustunut.

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Upea aurinkoinen päivä ja tekee mieli vetäytyä takapihan nurkkaan lukemaan. Mutta: ei yhtään lukematonta kirjaa käsillä. Tieni kirjastoon käy? Sepäs voisi olla piristävää vaihtelua, aikoihin en ole käynyt.
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Naali »

Minulla on lähes päinvastainen tilanne kuin ashantilla. Vein tänään viimeisetkin kirjaston kirjat takaisin kirjastoon muiden lainattavaksi. Tuntuu kerrassaan puhdistuneelta ja vapaalta, koska olen koko talven joutunut pitämään huikeita kirjavuoria kotonani opiskelun takia. Nyt luen kaikkea kivaa, mitä kotihyllystä löytyy. :)
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Kitty
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 884
Liittynyt: 24 Touko 2005, 17:51
Paikkakunta: Lappeenranta

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Kitty »

leena, mie oon ihan äskettäin löytänyt tuon Cathy Kellyn ja tykästynyt kovasti hänen kirjoihin :)
Hur svårt kan de va?

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Akateemisessa kirjakaupassa oli Ossi Runnen elämäkerta 8 euroa, olen sen periaatteessa halunnut ostaakin, mutta on aina jäänyt tuonnemmaksi, kun normaalihinta on ollut 40 euron luokkaa.

Samassa kaupassa myös Sleepy Sleepers - Jytinää Eestissä -historiikkikirja 10 euroa. En nyt muista, oliko joku täältä vaiko jostain muusta yhteydestä, ken sitä haikaili :raaps:

Kaikki pokkarit olivat 19.6. asti -20%, joten nyt sitten lomalukemista hakemaan, jos paikkakunnallasi Akateeminen on.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Albatrossi

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Da Vinci Koodi oli lopulta aika tylsä. Alku tempaisi mukaansa ja
ihan kohtalaisesti rakanneltu jännitystä. Oli aika paljon toistoa
ilman sen kummempia perusteluja. En viitsi yksityiskohtaisemmin
ruotia etten vie joltain sitä iloa, mikä tulee luettaessa, kun ei tiedä
etukäteen kirjasta mitään.

Ihmettelen kyllä kirjasta noussutta kohua, fiktiivinen jännäri,
miksi siitä pitää noin hirveästi ääntä pitää.
Miten se voidaan ottaa noin todesta, kun sisältö on enimmäkseen
ihan huuhaata?

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Jos joku tykkää lukea dekkareita englanniksi, suosittelen lämpimästi kirjailijaa nimetä Robert Harris. En ole huomannut teoksiaan vielä käännetyn suomeksi.

http://www.fantasticfiction.co.uk/autho ... Harris.htm

Parasta näissä on niiden pohjautuminen hyvin asiantuntevasti historialliseen faktaan tiettyyn pisteeseen asti, mutta jossakin vaiheessa fiktio pääsee vallalle. Esim. Fatherland tapahtuu fiktiivisessä tilanteessa, jossa natsi-Saksa on voittanut II maailmansodan. Enigmasta tehtiin leffakin, joka ei tosin tehnyt kirjalle oikeutta. Pompeii odottaa hyllyssäni vuoroaan.
Hello Hi!

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja male »

Löysin Salon kirjastosta Viron vuoden 2003 viisuedustaja Ruffuksen levyn (bändin vanhalla nimellä tosin). Tää vaan oli harmikseen unohtanut kortin kotiin.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

JuhaUK kirjoitti:Parasta näissä on niiden pohjautuminen hyvin asiantuntevasti historialliseen faktaan tiettyyn pisteeseen asti, mutta jossakin vaiheessa fiktio pääsee vallalle. Esim. Fatherland tapahtuu fiktiivisessä tilanteessa, jossa natsi-Saksa on voittanut II maailmansodan. Enigmasta tehtiin leffakin, joka ei tosin tehnyt kirjalle oikeutta.
Myös Fatherland on filmatisoitu. Eikä sekään elokuva tehnyt (tod.näk.) oikeutta kirjalle... aihe oli kuitenkin sen verran kiintoisa, että leffan katsoi ihan mielellään. Pääosissa taisi olla vanha luunaama Rutger Hauer.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Taasko tämä on ainoa, joka odottaa innolla ylihuomenna julkaistavaa Harry Potter kuutosta?
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Nysa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1559
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 13:23
Paikkakunta: Pielavesi

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Nysa »

No ei kyllä se tasan ainoa oo... :cool: Ostaiskohan taas sekä suomenkielisen että englanninkielisen painoksen...
Hyvän olon salaisuus on löytää oma Tikrujen herkkunsa. Silloin pysyy terveenä ja vahvana. Ja kun jaksat pomppia, voit näyttää isommalta!

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Naali »

Odotan suomennosta, koska en jaksa ruveta vaivaamaan aivojani. Lisäksi kirjakasassani on nyt niin monta muutakin mielenkiintoista teosta, joita en töiden takia ole ehtinyt lukea :niinpa: No, jaksan kyllä odottaa. Ärsyttävää on vain spoilereiden varominen.
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Nysa kirjoitti:No ei kyllä se tasan ainoa oo... :cool: Ostaiskohan taas sekä suomenkielisen että englanninkielisen painoksen...
Ongelma on pikemminkin se, menisikö lauantaina kello 2 Kirkkonummelle kauppaan vaiko jättäisikö vasta kello 7:ään ja menisi johonkin lähemmäs... :mrgreen:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Violette »

Kyllähän minäkin odotan uutta Potteria innolla, mutta en kylläkään tiedä viitsinkö sitä ihan omaksi ostaa. Ja siihen menee varmasti aikaa, ennen kuin sen kirjastosta saa... Edellisen onnistuin saamaan kaverilta lainaksi, mitenköhän nyt :raaps: Mutta kyllä minä jaksan sitä odottaakin. Joskaan suomennoksen odottamista en pidä tarpeellisena, kyllä tuo englanniksi lukeminen sen verraan sujuvasti kuitenkin sujuu.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Sadannetta kertaa (yhtään liioittelematta ;) ) uusintakierroksessa Markus Kajon Kettusen Kootut. Sopivan lyhyitä pätkiä helteen pehmittämille aivoille.

Uusimmat ostokset ovat Juha Vuorista: Kristianin nuoruusvuodet sekä novellikokoelma Tuupovaaran tuijottaja. Opinpahan ainakin uusia haukkumasanoja taas taksikuski-Juhan elämän seuraavaa osaa, Vaippaihottumaa, odotellessa... :mrgreen:
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

On "muutama" tuttu menossa ihan linepartyihin odottamaan Potteria. Vaikka minä nyt tykkäänkin lukea niitä, en silti raahaa luitani sängystä yhtään mihinkään, kylmään aikaan. Jotain järkeä sentään.

Mutta ihan eri asia olisi jos Kylie olisi tullut ovelle koputtamaan, siinä ei kauaa odoteltaisi että tämä lentää sängystä. :rofl:

Hankin sen sitten suomenkielisenä omaksi, joskus pahimman ruuhkan jälkeen ja lainaan kirjastosta sen jälkeen englanniksi. Näin se on ennenkin mennyt ja muuhun ei ole tarvetta.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

ashanti kirjoitti:Sadannetta kertaa (yhtään liioittelematta ;) ) uusintakierroksessa Markus Kajon Kettusen Kootut. Sopivan lyhyitä pätkiä helteen pehmittämille aivoille.
Kai olet kuitenkin kahlannut läpi kaikki Kettusen kirjat? Uusinta, Ihmisen käsikirjaa myöten?

Ei liene vaikea arvata, kenestä minä tein lukiossa kirjailijaesitelmäni... :mrgreen:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Jvvv, en ole lukenut kaikkia, en mainitsemaasi uusintakaan. Eli en ole 100% fani.
Viimeksi muokannut ashanti, 15 Heinä 2005, 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

:shock:

Huijui, kipin kapin kirjastoon tai kirjakauppaan! Kaikki neljä kirjaa ovat niin mainioita että jos Kootuista noinkin paljon pitää, on kirjasarjan läpikahlaaminen ehdoton velvollisuus. ;)

Ykkösestä on jopa Markuksen itsensä lukema äänikirja, jota myös suosittelen lämpimästi. Sitä en tiedä, kuinka laajalti tuo kuuluu kirjastojen valikoimiin.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Noniin, HP6 on nyt tuossa pöydällä (ostettu 2:07). Enkä joutunut edes yksin Kirkkonummelle sitä hakemaan. Eikä oltu edes ainoita paikalla - kello 2 Kirkkonummen piskuisella Kirkkotorilla oli yli 50 pölvästiä hakemassa odotettua opusta.

Ja jos olin jonossa noin 7 ostaja, olen silloin noin 14 ensimmäisen suomalaisen joukossa, joka kirjan sai (koska Oulussa myytiin myöskin kirjoja nyt yöllä). :mrgreen: Vieläpä samaan aikaan lontoolaisten kanssa.

Nyt pikainen vilkaisu Kuppilan uusiin viesteihin ja sitten kirjan kimppuun! :peukku:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Kirjasto

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

:roll: No, kai jokaisella on oikeus omiin hullutuksiinsa. :)
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Vastaa Viestiin