Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4161
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Mickey Joe kirjoitti:Voi sitä myötähäpeän määrää, jos PKN pääsee Suomea edustamaan :puna: :shock:
Enää ei taida saada niitä t-paitojakaan, joissa lukee "Aina saa kärsiä ja hävetä"?
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja murka »

akfan33_ZZ kirjoitti:Myötähäpeän tuntemukset on varmaan yksi osa koko PKN juttua, ja siinä sitten voi miettiä mitä oikeastaan häpeää.
Jos ei tee mitään väärää, ei ole mitään häpeämistä. Kaverithan vaan yrittää parhaansa ja kansa sitten valitsee jos valitsee.
Voi olla että myötähäpeä lähteekin itsensä häpeämisestä, ja kun lakkaa häpeämästä näitä, lakkaa ehkä häpeämästä itseään.
Juuri näin!

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Koirankuonolainen kirjoitti:
Mickey Joe kirjoitti:Voi sitä myötähäpeän määrää, jos PKN pääsee Suomea edustamaan :puna: :shock:
Enää ei taida saada niitä t-paitojakaan, joissa lukee "Aina saa kärsiä ja hävetä"?
Parasta olisi teettää viisumatkalle paita, jossa lukee "Aina mun pitää kärsiä ja hävetä". Mielellään niin, että kolme viimeistä sanaa on kirjoitettu tosi pienellä siihen alle :mrgreen: (Vitsi vitsinä.)
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Daniela
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 574
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 16:05
Paikkakunta: tre

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Daniela »

Mielenkiintoisia kommentteja.. Tavallaan tämä aiheuttiais paljon keskustelua. Varsinkin tuolla kaukaasiassa, jossa kehitysvammaisuus on aika arka aihe. Toisaalta sitähän se sitten vain olisi, keskustelun herättämistä, ei niinkään itse biisistä puhumista.

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1500
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Aina mun pitää kestää PKN kannattajia, aina mun pitää kertoa miksen tykkään petri kurikan nimipäivistä, en saa edes omistaa omaa mielipidettä, tai nähdä muita ehdokkaita :draamaa:
<3

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 711
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Yks niistä puhuu tosi hyvää enkkua yhessä youtube videossa UK kiertueella, onkohan se vale-kehitysvammainen, voi sitä myötähäpeän määrää, kaikki ammatti-myötähäpeäjät varmaan nyt räjähtää myötähäpeästä.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4161
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Tekoripset kirjoitti:Aina mun pitää kestää PKN kannattajia, aina mun pitää kertoa miksen tykkään petri kurikan nimipäivistä, en saa edes omistaa omaa mielipidettä, tai nähdä muita ehdokkaita :draamaa:
Eihän meitä täällä nyt niin paljon ole?
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja skidi »

Tekoripset kirjoitti:Aina mun pitää kestää PKN kannattajia, aina mun pitää kertoa miksen tykkään petri kurikan nimipäivistä, en saa edes omistaa omaa mielipidettä, tai nähdä muita ehdokkaita :draamaa:
:supati: Kokeile jotain toista ketjua.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Basso
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 2
Liittynyt: 25 Helmi 2015, 10:34
Viesti:

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Basso »

Pertti Kurikan Nimipäivien laulajan Kari Aallon keskusteluohjelmassa vieraana vanha Euroviisuedustaja Krista Siegfrids!
https://www.youtube.com/watch?v=IEyUz7Now2g

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Koirankuonolainen kirjoitti:
Tekoripset kirjoitti:Aina mun pitää kestää PKN kannattajia, aina mun pitää kertoa miksen tykkään petri kurikan nimipäivistä, en saa edes omistaa omaa mielipidettä, tai nähdä muita ehdokkaita :draamaa:
Eihän meitä täällä nyt niin paljon ole?
Ei todellakaan ole. Vilkaisu tähtiäänestykseen kertoo totuuden. Eikä täällä ole tykkäämättömyyttä vaadittu perustelemaan. :suutukkoon:
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Olen pannut merkille miten jotkut lyhentävät yhtyeen nimen PNK:ksi ja toiset PKN:ksi. :heh:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4999
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mitenkähän ne ihmiset, jotka ovat sitä mieltä että suomen kielellä ei menestytä viisuissa, niin ovatkohan hekin PNK kannalla?

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

toivo kirjoitti:Mitenkähän ne ihmiset, jotka ovat sitä mieltä että suomen kielellä ei menestytä viisuissa, niin ovatkohan hekin PNK kannalla?
Tuo onkin aika mielenkiintoinen ristiriita, jota itsekin mietin! Se suomenkieli ei tosiaan tunnu PKN:n tapauksessa haittaavan ketään, en ainakaan ole huomannut sellaisia kommentteja missään.

Edit - tai olisko tuossa Iltiksen artikkelissa tämä kommentoija sitä mieltä, ettei edes PKN suomeksi?
En halua olla tympeä, mutta sääliä on turha hakea "epätavallisella" esiintyjällä, sellaisia ei vaan kaikkialla Euroopassakaan pidetä tasa-arvoisina ihmisinä. Mihinkään Lordiin on turha verrata.

Ykkössyy silti sille miksi suomenkielistä esiintyjää ei tule lähettää on suomenkieli itsessään. Suomi ei kuulosta kauniille ja sillä ei voiteta. Englannilla on pärjättävä.
Tuo artikkeli siis - kommentit on kyllä aika laidasta laitaan taas:

http://www.iltasanomat.fi/euroviisut/ar ... nts-anchor
Hello Hi!

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4999
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja toivo »

Serduchka kirjoitti:Olen pannut merkille miten jotkut lyhentävät yhtyeen nimen PNK:ksi ja toiset PKN:ksi. :heh:
LOL. Luin tän viestin ja tajusin että' juuri ite kirjoitin PNK :heh:

Pertti Kurikan Nimipäivät, vois kyllä muuttaa yhtyeen nimekseen PKN. Olis vähän niinkuin PMMP tai TaTu.

Avatar
Mickey Joe
Maistelija
Maistelija
Viestit: 47
Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mickey Joe »

Tuleeko se PKN alun perin sanoista Paska Konemainen Nuotti :miettii: ?

tozeurista turkuun
Maistelija
Maistelija
Viestit: 23
Liittynyt: 27 Touko 2012, 17:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tozeurista turkuun »

Serduchka kirjoitti:Olen pannut merkille miten jotkut lyhentävät yhtyeen nimen PNK:ksi ja toiset PKN:ksi. :heh:
Onhan tämä tätä pnkmusiikkia. :mrgreen:

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tinov »

tozeurista turkuun kirjoitti:
Serduchka kirjoitti:Olen pannut merkille miten jotkut lyhentävät yhtyeen nimen PNK:ksi ja toiset PKN:ksi. :heh:
Onhan tämä tätä pnkmusiikkia. :mrgreen:

En kyllä melusaastetta musiikisi kutsuisi. Tällä hetkellä kelpaa melkein mikä tahansa muu, vaikka pompo vojaas. :kups:

tozeurista turkuun
Maistelija
Maistelija
Viestit: 23
Liittynyt: 27 Touko 2012, 17:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tozeurista turkuun »

Bon Voyagen diskoiskelmähän sopii juuri vuoden 1977 henkeen, jolloin suuret mummojoukot vielä diggasivat iskelmää ja vastasyntynyt punk vaikutti monesta antimusiikilta. Täytynee tarkistaa kalenterista mikä vuosi nyt oikein onkaan. ;)

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Kari ei saa kävellä enää rauhassa kadulla. :ihana:

http://www.iltalehti.fi/umk-2015/201502 ... 5_um.shtml
Like a monument to all the time we spent

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Pertti on varma, että PKN voittaa viisut ja matkaa Itävaltaan. Sielläkin sitten voittavat, Pertin mukaan.
Luja on luottamus, ei voi muuta sanoa. Ei ainakaan asennetta puutu. :megafoni:

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Rumpali Toni toteaa Facebookissa, että jännittää, ja rohkaisee kannattajia äänestämään. "Teemme parhaamme ettemme pettäisi teitä."

https://www.facebook.com/events/1515598025394483
Like a monument to all the time we spent

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Hello Hi!

Avatar
Geronimo
Maistelija
Maistelija
Viestit: 34
Liittynyt: 22 Tammi 2015, 12:55

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Geronimo »

Näen vision. PKN voittaa ylivoimaisesti. Netti täyttyy "muutan Ruotsiin jos tämä pärjää" -kirjoituksista. Suomelle nauretaan viisufanien toimesta. Finaalissa PKN repäisee nahkaliivin auki jollain sokerisella aforismilla "erilaisuus on rikkautta, olen kaunis". Raadit kusevat hunajaa ja 12 pisteet paukkuvat.

Räkäkänniset suomalaiset vaeltavat myöhäisuutisten livekuvassa loskassa kauppatorilla julistaen "suomi finland perkele kylä me uskottiin poikiin alusta asti".

Ruotsinlaiva täyttyy kuppilalaisista. :violette:

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

^ Nähdään sit siinä tax-freen edessä :rofl:
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3680
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Ja kuka onkaan juuri tänään uuden Suomen Kuvalehden kannessa? No Pertti Kurikka tietysti.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

:eeek: Arvatkaa mitä???? :eeek: Arvatkaa kenet näin tänään aamupäivällä Pasilassa Radiokadulla kävelemässä Ylen studioita kohti?
No itsensä Kari Aallon! Istuin bussissa ja katsoin kun tutun oloinen hahmo käveli kadulla. Sitten kun bussi oli hänen kohdallaan, huomasin, kuka hän oli. Olikohan menossa harjoituksiin.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Edwina kirjoitti::eeek: Arvatkaa mitä???? :eeek: Arvatkaa kenet näin tänään aamupäivällä Pasilassa Radiokadulla kävelemässä Ylen studioita kohti?
No itsensä Kari Aallon! Istuin bussissa ja katsoin kun tutun oloinen hahmo käveli kadulla. Sitten kun bussi oli hänen kohdallaan, huomasin, kuka hän oli. Olikohan menossa harjoituksiin.
Tosimies (ja -punkkari) ei harjoittele...

BTW, Ylen englanninkielisissä uutisissa haastateltiin PKN:ää. Näyttihän toi englantikin ihan kohtuullisesti sujuvan...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kalonike »

hra47 kirjoitti:Näyttihän toi englantikin ihan kohtuullisesti sujuvan...
Niin myös tässä amerikkalaisen musasivuston Consequence of Sound (CoS) skype-haastattelussa
http://consequenceofsound.net/video/thi ... their-way/

PKN:stä juttua The Guardianissa
http://www.theguardian.com/tv-and-radio ... sion-title

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Onpa oudon kauluspaitainen kuva pojista Guardianin jutussa ekana. :D Juttu on ihan mielenkiintoinen. Siitä selviää mm., että Helle ei halua ääniä säälistä ja että Softengine kannattaa PKN:ää Wieniin.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Kun nyt muutamat ovat toistuvasti tuoneet esiin, ettei PKN saa niitä postiivisia ulkkiskommenteja niin kantsii lukea Guardianin artikkelin kommentit (toki olisi voinut lukea PKN Vevon ulkkiskommentit, aiempien mediaesiintymisten ulkkiskommentit Dead Kennedys fanisivun seinältä ja niistä artikkeleista myös jo aimmin ...). Ei sillä, että ne mitään menestyksestä todistaisivat tai takaisivat, mutta kun tämäkin on ollut puheena. Ja mukana on wiwiblogsin "toisinajattelijakin"(?), joka esittää jokseenkin terävän huomion, boldasin.

http://www.theguardian.com/tv-and-radio ... sion-title
AlanWatson
Perfect! If everyone enters dreary Euro-ballads and 3rd grade plastic pop it's hard to maintain even an ironic interest through the evening. You need somebody to shake it up, and this sounds like the Finns might just do that (again).

AFishInThePercolator
The spirit of punk lives on. Got something to say? Jjust pick up some instruments and have a bash.

That made my day.

gomezcat
I've seen them live, last year supporting Hard Skin in Islington, and they were excellent. I wish them every success.

RobynG
FYI, I'm part of wiwibloggs and I bloody love the song. It fascinates me that in the general Eurovision fan community there's so much tension around this song. When commercial punk rock has been turned into smooth-edged pop, it makes perfect sense that a group of middle-aged dudes with learning disabilities are going to be the ones to bother the system and turn previously hip Eurovision fans into the fuddy-duddy dads of the 1970s who just don't understand what all this racket is about.

Jne
Viimeksi muokannut ta1ja, 27 Helmi 2015, 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Lukittu