Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11350
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Niin. Saihan se Cascadankin osallistuminen huomiota dance-piireissä, ja suomalaisillakin radiokanavilla taisi biisi olla soitossa. Ja kuinkas sitten kävikään?
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

ta1ja kirjoitti: RobynG
FYI, I'm part of wiwibloggs and I bloody love the song. It fascinates me that in the general Eurovision fan community there's so much tension around this song. When commercial punk rock has been turned into smooth-edged pop, it makes perfect sense that a group of middle-aged dudes with learning disabilities are going to be the ones to bother the system and turn previously hip Eurovision fans into the fuddy-duddy dads of the 1970s who just don't understand what all this racket is about.
:rofl: Tässähän tuntee itsensä radikaaliksi. :megafoni:
Nobudget
Nearest thing to real music the Guardian has covered for ages.
Viimeksi muokannut JuliaS, 27 Helmi 2015, 16:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11350
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Joo, ihan varmasti... :hihi: Tekisi mieli sanoa, että nyt on vähän itsepetoksen makua havaittavissa, mutta mielipiteensä toki kullakin. Siinä olet kyllä oikeassa, että uniikimpi tämä on.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Terasbekoni kirjoitti:nyt on vähän itsepetoksen makua havaittavissa


:tajutkaa: :hiips:
Like a monument to all the time we spent

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Lisään vielä tämän kommentin - Fuel lienee Britanniassa asuva tai asunut suomalainen, mutta teksti ilmentää kyllä hyvää tietämystä :heh: (=olen samaa mieltä). Kuten sen saamassa kommentissa NotSoLittleMouse toteaakin.
Fuel -> Anthony Ko
Opera Skaala. Honestly? It's an uninvemtive techno beat with operatic warbling on top. Considering the brilliant, textured electronica put out by the likes of Finland's Jori Hulkkonen, Sasu Ripatti and Phantom it's dull tasteless cheese that builds on the formula of Finnish bands like Two Times Terror who mix techno and metal.

Satin Circus are like those US and UK bands who sound nostalgic for their youth before they're even out of it and they're nowhere as good as the likes of The Givers or able to write a pop hook like Finland's Teemu Brunila can. In fact, they're generic and without the edge or wit of French Films, Satellite Stories or I Was a Teengae Satan Worshipper.

Shava are well worth a shout but their bhangra fails to soar like it should in a couple of places.

There's only one artist there that is truly passionate rather than prententious. That artist is PKN. Listen again and you'll realise no other entry consumately matches lyrics and music as well as Aina Mun Pitää. It is perfect.


NotSoLittleMouse -> Fuel
Great review. Not sure about what but well articulated.
I shall try some of those bands.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Tää oli mun mielikommentti Guardianissa:
Call me cynical but I call this cynical.
:heh:
Hello Hi!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Tässä alkaa jo jonkun verran porukkaa ympäri maailmaa olla kollektiivisen itsepetoksen vallassa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11350
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Sitä minä vaan, että ihan yhtä tyhjä on tuo teidän mediahuomio-argumenttinne kuin taannoinen aitouden hehkuttaminenkin. Ja jännästi tällaisia tyhjiä argumentteja vilisee juuri tässä ketjussa - mieleen nousee väkisinkin ajatus, ettei itse kappaleen hyvyys riitä sittenkään perusteeksi... :hiips: Mutta joo, nytpä poistun tästä muurahaispesästä. Jatkakaa...
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Vai ei suosikin saamaa huomiota saisi hehkuttaa edes ihan silkasta ilosta? Taas meitä analysoidaan. Onneksi tähän alkaa jo tottua. :roll:
Viimeksi muokannut JuliaS, 27 Helmi 2015, 19:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ tai ainakin meistä osaa, kannattajia, kappale koskettaa enemmän kuin joku poppis ja siksi koemme kappaleen aidommaksi kuin sellaisen joka ei kosketa. Aitouden kokemus on subjektiivinen ja kulttuurinen. Mutta se että se on sitä ei tee siitä tyhjää - tai sen enempää tyhjää kuin "hyvästä" "harmonisesta" tai ylipäänsä mistään muusta esteettisestä määreestä. Toisaalta ellei mennä mittailemaan ja tarkastelemaan äänenkorkeutta ja kestoa fysiikan näkökulmasta niin musiikki ja taide perustuvat kulttuurisille määrittelyille ja arvostuksille sekä subjektiiviselle kokemukselle.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Wiwibloggs iloitsee Twitterissä siitä, että ovat olleet Guardianissa. Kuka sen julkisuuden toikaan? :-*
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Mickey Joe
Maistelija
Maistelija
Viestit: 47
Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mickey Joe »

Helsingin Sanomat 20.5.2015:

"Voimme olla ylpeitä pojistamme; he tekivät parhaansa ja toivat erilaisuuden sanomaa rohkeasti esille.
Eurooppa ei valitettavasti ollut vielä valmis tällaiselle musiikille, mutta mehän emme siitä välitä.
Jäämme näin odottelemaan lauantain finaalia ilman Suomen esitystä ja jännittämään, viekö naapurimaamme voiton." :niinpa:

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Mielenkiinnolla odotan sitä paniikkia mikä täällä syntyy huomenna kun nimipäivät hoitaa homman kotiin :heh:

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Olen jo aikaisemmin sanonut, että jos PKN voittaa UMK:n, siirryn sujuvasti kannustamaan ulkomaisia suosikkejani. Ei siis mitään paniikkia ainakaan omalla kohdallani. Siirryn odottamaan seuraavaa UMK-kisaa ja toivon parempaa. :shock:

sheep
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 223
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 15:00

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sheep »

Ja minä odotan kannattajien takinkäännöksiä, kun toukokuussa tälle ei heru pisteen pistettä. <3
Pitäkää punkkinne!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8358
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja hra47 »

sheep kirjoitti:Ja minä odotan kannattajien takinkäännöksiä, kun toukokuussa tälle ei heru pisteen pistettä. <3
No siinä tapauksessahan syyllinen on jo valmiina: eurooppalaisten suvaitsemattomuus ja vammaisia kohtaan kokema fobia, ihan niin kuin Siegfridsin Marry Me:n kylmä kohtalo oli eurooppalaisen "rasismin" ja "homofobian" syytä... näinhän täällä viisukuppilassakin ensimmäisten pettymysten purkautuessa julistettiin...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42762
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Tsekkasin muistin virkistämiseksi vuoden 2013 kirjoituksia. Muutama julistaja löytyi, mutta saman verran vastaaninttäjiä heille. Ja enimmät näkyvät puhuneen jostakin ihan muusta. Että en nyt sanoisi että ihan yleisesti täällä olisi suvaitsemattomuus-korttia silloin heiluteltu.
Rise, angel, shine, love!

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja phale »

sheep kirjoitti:Ja minä odotan kannattajien takinkäännöksiä, kun toukokuussa tälle ei heru pisteen pistettä. <3
En ainakaan itse koe mitään tarvetta takin kääntämisellä. En tietääkseni ole luvannut kenellekään missään että yhtye välttämättä keräisi paljon pisteitä.

Edit: Mielenkiintoista tosin olisi nähdä Kuppilan reaktiot, jos niitä pisteitä sattuisikin tulemaan. :heh:
Viimeksi muokannut phale, 28 Helmi 2015, 03:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42762
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Näinpä. Ei minustakaan viisumenestys ole tärkeintä.

(Pitäisiköhän väärien käsitysten välttämiseksi vaikka allekirjoituksessaan mainita, että tuskin äänestän Aina mun pitäätä illalla, ainakaan kovin monella äänellä, mutta että se minusta silti olisi ihan kelpo edustaja?)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

huolestuttaa selviytyykö pojat edustusrumbasta . viisuissa on paljon juhlia missä esiinnytään ,hektistä menoa ja paljon haastatteluja yms ..monelle ihan kokeneellekkin artistille vaativa koitos saati sitten kehitysvammaiselle. olen ylpeä pojista ,mutta kappale on karseinta huttua mitä oon kuullu ja vaikea uskoa ,että viisuissa olisi mikään menestystarina .

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Tässä maailmantilanteessa PKN:n valinnan voisi tädistä kokea olevan jopa kannanotto sanavapauden puolesta, mutta se ei silti muuta sitä tosiasiaa, että täti ei voi ymmärtää tämän musiikillisia arvoja. #valmistautuupahimpaan
:rakkaus: Thomas G:son :rakkaus:

tozeurista turkuun
Maistelija
Maistelija
Viestit: 23
Liittynyt: 27 Touko 2012, 17:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja tozeurista turkuun »

Rakkautta heittereille, vaikka PKN:n kannattajanakin tuntuu siltä, että torilla tavataan lähinnä sattumalta muikkukukkoa ostaessa.

Kuva

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4175
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

TantePätsi kirjoitti:Tässä maailmantilanteessa PKN:n valinnan voisi tädistä kokea olevan jopa kannanotto sanavapauden puolesta, mutta se ei silti muuta sitä tosiasiaa, että täti ei voi ymmärtää tämän musiikillisia arvoja. #valmistautuupahimpaan
Ei kaikkea tarvitsekaan ymmärtää pitääkseen siitä <3 En minäkään yleensä ymmärrä oopperasta yhtään mitään, mutta kuuntelen ja katselen sitä hyvin mielelläni.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Leiska
Maistelija
Maistelija
Viestit: 29
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 12:14

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Leiska »

Älkää äänestäkö tätä schaibaa. kiitos :)
"Close your eyes pretend it's just the two of us again."
"Make believe this moment's here to stay."

Johnny logan - "Hold me now" - 1987

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Voin laittaa puolestasi ekstra-äänen. ;)
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4175
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Aina mun pitää äänestää! :tapu:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja skidi »

Ajattelin jättää äänestämättä, mutta vetoomuksen vuoksi aionkin äänestää tätä. Hyvää kampanjointia!
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

En aio äänestää tätä. Mutta jos tämä voittaa, niin en myöskään tule itkemään tälle palstalle. :parku: :rauhaa:

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6373
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja mariah »

Ei huolta, en todellakaan aio äänestää tätä :heh: äänestän ihan jotain muuta :-*

Avatar
maire
Siemailija
Siemailija
Viestit: 187
Liittynyt: 04 Joulu 2014, 19:46
Paikkakunta: Tammisaari

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja maire »

En äänestäisi tätä vaikka olisi ainut osallistuja.

Lukittu