Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10942
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Tajusin vasta nyt, että Suomi laulaa suomeksi :heh: Pitkästä aikaan :joojoo: Kappale vaan on kuraa...
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Suomi alkaa kuulostaa raikkaalta tämän vuoden balladi joukossa. :uujee: :rofl:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

sammyboy
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 27 Tammi 2015, 22:16

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sammyboy »

Serduchka kirjoitti:Suomi alkaa kuulostaa raikkaalta tämän vuoden balladi joukossa. :uujee: :rofl:
Like a breath of fresh air :uujee:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Esc insightilta, kirjoittajana OnEuropen Roy D Hacksaw, jonka aiemminkin muistan olleen makuasioissa laajakirjoisempi kuin keskimääräinen viisufani. Eli ymmärtää myös rockin ja stereotypiana muun miesten tykkäämän musiikin päälle. Royn listasta puuttuu myös esimerkiksi Tsekin Kabat, mikä vaan tuo lisäpainoa väitteelle.

Eurovision’s Biggest Prejudice
The torrent of nasty abuse that met the election of Finnish punk rock legends Pertti Kurikan Nimipäivät to our favourite stage only underlined one of the most deep-seated prejudices in the Eurovision world today. Yes, Eurovision fandom hates ugly middle-aged men.

Just one look at the line ups of all those Worst Eurovision Entry Ever polls that litter the forums in the off-season will show you the extent of the problem. Sure, there’s the odd off-key singing girl and the occasional genre-defying mash-up that’s bewildered the masses, but for the most part those lists are crowded with songs performed by ugly, middle-aged – and it has to be said, heterosexual – men, no matter how long, successful and critically acclaimed their career may have happened to be.
Viimeksi muokannut ta1ja, 05 Maalis 2015, 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja phale »

Pahoittelen, jos nämä ovat jo täällä olleet, en jaksa kahlata koko ketjua läpi. Nyt-liitteessä jo aiemmin ilmestynyt PKN-historiikki on nyt käännetty myös englanniksi. Alkuperäisestä löytyi myös linkki varsin mielenkiintoiseen, kaksi vuotta vanhaan juttuun yhtyeen Amerikan-esiintymisestä.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Olen nyt taas eilen ja tänään joutunut vastaanottamaan ihmisten päivitystä tämän valinnasta, päivittelyä laskelmoidusta euroviisumusiikista ja kauhistelua, kuinka siellä ei enää musiikilla ole mitään tekemistä. :niinpa: Kun kuulemma viime vuonnakin voitettiin ihan muilla ansioilla kuin musiikilla. Oon kyllä järkyttynyt, että ihmiset ovat oikeasti tuota mieltä. :shock:

Eräs vanhempi henkilö puolestaan oli kauhistunut, kun oli nähnyt PKN:n teeveessä ja siellä oli heiluteltu keskisormea ja tehty kurkunleikkauseleitä. Että "eivät kai siellä euroviisuissa sitten". Sinänsä kyllä ihan mielenkiintoinen pointti: mitä jos tekisi jotain sopimattomia juttuja oman esityksensä aikana, tyyliin näyttäisi keskisormea? EBU tuskin katsoisi hyvällä? Voisko tulla jotain rangaistuksia ihan?

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Eiköhän PKN:n pojille joku tee selväksi , että lavalla ei sitten keskaria näytetä. Vaikka miten olisi punk-asenne. :heh:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Vielä lisäisin lainauksen edellä postittamastani Hacksawn blogikirjoituksesta, sillä siinä koetaan PKN:n ja sen kannatukseen kohdistettu fanireaktio hyvin samoin, kuin miltä täälläkin on myös minusta tuntunut. Ja nyt seiis kyseessä on brittiläinen euroviisufani, eikä mikään väitetty viisukuppilan "vallannut" "PKN-puolue".
The stream of quite vile abuse that’s been levelled at them over these past week has been nothing short of hideous, with people accusing them of everything from being a cynical, recently formed band to try and cash in on people’s sympathy, to accusations that they’re not as disabled as they appear. Indeed, many of their critics claim that they shouldn’t even be allowed to perform on the Eurovision stage – forgetting that they played in some of the most unforgiving punk rock venues on this planet and been treated as equals.

I fully understand that there will be very few Eurovision fans who will enjoy the band’s music – that’s a given. I wouldn’t expect them to be too deeply versed the genre’s long and anti-establishment history, and to most people this song will just be a proper old racket. But to those of us with punk rock running through our veins, this is probably the most punk rock thing that has ever happened. And there’s absolutely nothing the mean-spirited bleaters and naysayers can do about it.
Lisäksi yhteenveto näistä kaikista fani-inhon kohteeksi joutuneista kappaleista:
So there you are. Time and again over the years we valiant few ugly middle-aged people have been mocked and marginalised. Songs that would be considered as high art and feted by the music critics in the real world are decried as joke songs, while flimsy bits of disco fliff are held up as the high watermark of artistic endeavour.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Edwina kirjoitti:Eiköhän PKN:n pojille joku tee selväksi , että lavalla ei sitten keskaria näytetä. Vaikka miten olisi punk-asenne. :heh:
Sitä en epäile, mutta näin hypoteettisesti: jos joku näin tekisi, niin tulisiko rankkua? Mitä kaikkea lavalla ei saa tehdä? Ei saa olla yli kuutta ihmistä, ei saa olla eläimiä jne. Mitä muita pykäliä on?

Kiisa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 192
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Wadde kirjoitti:
Edwina kirjoitti:Eiköhän PKN:n pojille joku tee selväksi , että lavalla ei sitten keskaria näytetä. Vaikka miten olisi punk-asenne. :heh:
Sitä en epäile, mutta näin hypoteettisesti: jos joku näin tekisi, niin tulisiko rankkua? Mitä kaikkea lavalla ei saa tehdä? Ei saa olla yli kuutta ihmistä, ei saa olla eläimiä jne. Mitä muita pykäliä on?
Sääntöjen viimeinen artikla kuuluu näin:

"The lyrics and/or performance of the songs shall not bring the Shows, the Eurovision Song Contest as such or the EBU into disrepute. No lyrics, speeches, gestures of a political or similar nature shall be permitted during the Eurovision Song Contest. No swearing or other unacceptable language shall be allowed in the lyrics or in the performances of the songs. No messages promoting any organisation, institution, political cause or other, company, brand, products or services shall be allowed in the Shows and within any official Eurovision Song Contest premises (i.e. at the venue, the Eurovision village, the Press Centre, etc.). A breach of this rule may result in disqualification."

Eli kansainväliset herjaavat käsimerkit ja esimerkiksi kiroilu saattaapi johtaa diskaamiseen. Todella siis toivon, että tämä asia on PKN:lle selvä, eikä punk-henki ota liiaksi valtaa. Kauhuskenaarioni on se, että siinä huumassa tämä sääntö unohtuu ja aiheuttaa jotain peruuttamatonta.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4161
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Wadde kirjoitti:
Edwina kirjoitti:Eiköhän PKN:n pojille joku tee selväksi , että lavalla ei sitten keskaria näytetä. Vaikka miten olisi punk-asenne. :heh:
Sitä en epäile, mutta näin hypoteettisesti: jos joku näin tekisi, niin tulisiko rankkua? Mitä kaikkea lavalla ei saa tehdä? Ei saa olla yli kuutta ihmistä, ei saa olla eläimiä jne. Mitä muita pykäliä on?
Ilmeisesti ainakin vähäpukeisuudessa on jokin raja tullut vastaan - eikös Dita van Teese joutunut vähän lisäämään vaatetustaan alkuperäisestä suunnitelmasta, vai muistanko oikein? (Vähäpukeisuus nyt ei varmastikaan koske PKN:ää, tulipahan muuten vain mieleen...)
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Mistähän maista tämä todennäköisimmin voisi saada pisteitä? Virosta nyt varmaan mutta muuten? Kaiketi lännestä ennemmin kuin idästä? Aika vähän vaan ykkkössemissä noita läntisen Euroopan maita: Belgia, Hollanti, Tanska... siinä ne melkein onkin. Ai niin ja äänestämässä myös UK, Ranska ja Itävalta. Ja Australia.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Royn lista ei ihan kamalasti vakuuta, jos tarkoitus on osoittaa, että ongelma on faniyhteisön sisäinen. Luetelluista kuudesta kappaleesta kolme floppasi viisusemissä. Niitä eivät siis ymmärtäneet muutkaan kuin fanit. PKN:n viisutulosta ei vielä tiedetä. Lopuista kahdesta toisen esitti stand-up-koomikko ja toisen vain viisuja varten koottu kööri vain viisuja varten tehdyllä hokemabiisillä, jossa julistauduttiin ennalta koko kilpailun voittajiksi. Molemmilla oli ansionsa, mutta niiden julistaminen taiteellisen kunnianhimon triumfeiksi on lievästi huvittavaa. Kumpikaan ei saanut viisumenestystään niillä elitistisillä perusteilla, joilla Roy niitä ylistää.

Faniäänestysten kärkipäässä ovat paistatelleet esim. Željko Joksimović (40 v., Serbia 2012), Dino Merlin (48 v., Bosnia-H. 2011), N'Evergreen (40 v., Tanska 2010), Waldo (42 v., Suomi 2009) ja DJ BoBo (39 v., Sveitsi 2007). Kaikki heistä eivät ole rumia mutta eivät kaikki Royn listallakaan ole. Enemmän tässä on kyse genremieltymyksistä kuin ikä- ja sukupuolisyrjinnästä. Olisi vain vähemmän raflaavaa todeta, että viisufaneilla on tietynlaisia genremieltymyksiä. Eikä kai kenellekään uutinen.
Kiisa kirjoitti:Eli kansainväliset herjaavat käsimerkit ja esimerkiksi kiroilu saattaapi johtaa diskaamiseen.
Diskauskynnys on todella korkealla. Realistinen sanktio lienee tiukka nuhtelu. Ääritapauksessa voisin kuvitella EBU:n turvautuvan jonkinlaiseen uhkasakkoon, joka lankeaisi Ylen maksettavaksi, jos homma ei suju sovitusti.

Eipä silti. Jos voittotaistelussa ei olla, kilpailusta ulos sulkeminen voisi olla punkbändille seuraavaksi paras skenaario. Eurovision Seal of Disapproval ei voi olla siinä skenessä kuin meriitti. :mrgreen:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Tuolla kun aiemmin linkattiin tuo Nightcore-versio niin tässä toinen, akustinen versio (ja ihana tuon laulajan suomi-aksentti ;)):


Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Timoteus kirjoitti:Faniäänestysten kärkipäässä ovat paistatelleet esim. Željko Joksimović (40 v., Serbia 2012), Dino Merlin (48 v., Bosnia-H. 2011), N'Evergreen (40 v., Tanska 2010), Waldo (42 v., Suomi 2009) ja DJ BoBo (39 v., Sveitsi 2007). Kaikki heistä eivät ole rumia mutta eivät kaikki Royn listallakaan ole. Enemmän tässä on kyse genremieltymyksistä kuin ikä- ja sukupuolisyrjinnästä. Olisi vain vähemmän raflaavaa todeta, että viisufaneilla on tietynlaisia genremieltymyksiä. Eikä kai kenellekään uutinen.
Joo, samaa mieltä, viisut eivät syleiele sellaista musiikkia, joka on stereotyyppisesti heteromiesten suosiossa. Osin saavat syyttää itseään, mitäs eivät katso, mutta toisaalta vastustus on kova. Ei tosin pelkästää viisuissa, kulttuuri on yhä enenevässä määrin ei-stereotyyppisesti-maskuliinisesti määriteltyä ja vartioitua siten, että ne maskuliiniset maut menevät enenevästi marginaaleihin ja ns. matalan piiriin.

Zeljko, Dino, Waldo, N'Evergreen, DJ BoBo ovat kyllä kaikki paitsi euroviisugenreä myös olemukseltaab viisumuodin mukaisia, Dino ehkä jotain muuta. Sen sijaan Royn listan henkilöt eivät ole, siihen Kabatin lisäksi voi lisätä sen Serbian kiharapään joka veti kansanmusiikkibiisin. Siitä ei tykätty, mutta jos solistina on nätti poika tai tyttö niin sitten vastaava käy paremmin. Kyse on moniulotteisemmasta kokonaisuudesta, jossa esittäjän habitus ja genre nivoutuvat kokonaisuudeksi.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 427
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Joko täällä on muuten ollut kappaleen "englanninkieliset sanat"?
Kari itse käänsi biisin. =)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jonttu kirjoitti:^^ Biisi kuulostaa paremmalta tossa koska laulajan ääni on erilainen. Tästä nopeutetusta versiosta huomasin ekana mikä minua tökkii biisissä eniten: laulajan ääni.
Musta laulaja kuulosti tässä pikkuoravalta... enemmänkin mun mielestä originaalissa mättää tempo. Tässä nopeutetussa versiossa oli enemmän sitä punk-asennetta ja wtf-efektiä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Yiorgos
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 334
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 14:37
Paikkakunta: Κοτκα

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Yiorgos »

Tästä tulee muuten aika mielenkiintoinen mielleyhtymä erääseen "Pertti Keinonen yhtyeineen" - nimiseen poppooseen. Biisejä mm. Hän mies ja Tuomiopäivä. Etenkin Tuomiopäivää kuunnellessa tuli pientä repeilyä... :heh:
Viimeksi muokannut Yiorgos, 07 Maalis 2015, 04:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ Nämähän ovat coveroineet Devon Mongoloidin vuodelta 1977 niin että ehkä tuo Pertin Nimipäivätkään ei ihan sattumaa ole. Itseironiaa ja huumoria riittää.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mongoloidi_(single)
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 427
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Sahara kirjoitti:Joko täällä on muuten ollut kappaleen "englanninkieliset sanat"?
Kari itse käänsi biisin. =)
No laitan silti, vaikkei kukaan vastannutkaan mitään.
Sori sitten, jos on jo toiseen kertaan.


"Kari Aalto itse käänsi "Aina mun pitää" -kappaleen sanat kansainvälistä yleisöä varten. Käännös kuuluu näin:
//
Bands singer Kari Aalto translated "Aina mun pitää" -lyrics for PKNs international audience. Here you go:

I'M DO IT

I'm do it race
I'm do it handscap
I'm do it hostels
I'm do it furging
No coming machine
No it's television
I'm not see you my friend
I'm do it home
I'm do it asking
I'm do it to food is i'm ready
I'm ready to the drinking
No nothing in the caramellos
No do it coke
No drinking alcohol
I'm do it easy
I'm do it morning
I'm do it in the my eyes
I'm do it the costel's lousch"



(lähde: Facebook-sivu: "Pertti Kurikan Nimipäivät" 2.3.2015)

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6425
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Onko I'M DO IT edes oikea lause?
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 427
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Mahtaako sanoittaja oikeastaan edes osata kovin paljon englantia...
Mutta tossa on sitä jotain! :mrgreen:

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja phale »

Kovasikajuttu katsottavissa YLE Areenasta koko kevään ajan: http://areena.yle.fi/tv/1758942

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Serduchka kirjoitti:Suomi alkaa kuulostaa raikkaalta tämän vuoden balladi joukossa. :uujee: :rofl:
Mietin eilen samaa: Suomi on tähän asti valituista yksi menevimmistä kappaleista! :uujee: :rofl:
Koirankuonolainen kirjoitti:Ilmeisesti ainakin vähäpukeisuudessa on jokin raja tullut vastaan - eikös Dita van Teese joutunut vähän lisäämään vaatetustaan alkuperäisestä suunnitelmasta, vai muistanko oikein? (Vähäpukeisuus nyt ei varmastikaan koske PKN:ää, tulipahan muuten vain mieleen...)
Muistaakseni myös Saksalla oli vuonna 2000 (kappale, josta nimimerkkini on saanut innoituksensa :heh: ) jotain vääntöä pukeutumisasioissa. Eli siis olisivat halunneet esiintyä vähäpukeisimpina kuin mihin lopulta saivat luvan.

Ja muistanko oikein, että Venäjän t.A.T.u:n tytöt eivät saaneet pussailla keskenään vuoden 2003 viisuissa? :mitvit: Kristallahan siinä ei ollut mitään ongelmaa kymmenen vuotta myöhemmin, että tietysti säännötkin muuttuu.

Tietääkö kukaan, onko mikään maa saanut rangaistusta mistään koskaan? Siis lavalla tapahtuneista seikoista.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4161
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Sahara kirjoitti:Mahtaako sanoittaja oikeastaan edes osata kovin paljon englantia...
Mutta tossa on sitä jotain! :mrgreen:
Yritteliäisyyttä näiltä ei ainakaan puutu :peukku: Tuota ei välttämättä ole kauhean vakavissaan tehty eikä "I'm do it" tosiaan ole oikea lause, mutta onhan ihan viisulavallakin laulettu esimerkiksi "Undo my sad" :heh: Tuo "caramellos"-kohta on ihan mahtava.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4161
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Wadde kirjoitti: Muistaakseni myös Saksalla oli vuonna 2000 (kappale, josta nimimerkkini on saanut innoituksensa :heh: ) jotain vääntöä pukeutumisasioissa. Eli siis olisivat halunneet esiintyä vähäpukeisimpina kuin mihin lopulta saivat luvan.

Ja muistanko oikein, että Venäjän t.A.T.u:n tytöt eivät saaneet pussailla keskenään vuoden 2003 viisuissa? :mitvit: Kristallahan siinä ei ollut mitään ongelmaa kymmenen vuotta myöhemmin, että tietysti säännötkin muuttuu.
Tosiaan, "Wadde hadde dudde da" :heh: Muistelen laulajan sanoneen, että hän kuuli vanhemman naishenkilön sanovan niin koiralleen, jolla oli suussaan jotain epämääräistä. Siitä idea laulun nimeen. (Miksi sitä muistaa tuollaisia asioita, kun olisi paljon hyödyllisempää muistaa esimerkiksi irrottaa auton moottorinlämmittimen johto ennen kuin lähtee ajamaan?)

t.A.T.u. ainakin etukäteen uhosi pussailevansa, mutta eivät tainneet lopulta harjoituksissakaan tehdä niin.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Wadde kirjoitti:Tietääkö kukaan, onko mikään maa saanut rangaistusta mistään koskaan? Siis lavalla tapahtuneista seikoista.
Nyt kun kysyit, muistui mieleen, että vuonna 2011 taidettiin jaella sopimattomasta kielenkäytöstä sakkoja, tosin greenroomissa eikä lavalla tapahtuneesta. Pisteidenlaskun aikana Tanskan Tim Schou ilmoitti, että haluaisi harjoittaa haureutta Alankomaiden pisteidenlukijan kanssa. Tämä ei käynyt EBU:n pirtaan.

Alexei Vorobyov puolestaan lipsautti ruokottomia finaalipaikan ratkettua. "Это Россия, блять" eli "tämä on Venäjä" ja yleiskäyttöinen voimasana päälle.

Muistelen lukeneeni, että näistä tuli pikku rapsut Tanskan ja Venäjän tv-yhtiöille. On toki mahdollista, että muistan omiani ja selvisivät toruilla.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Kari Aallon keksimät englanninkieliset sanat. Hehhehhehhee... :heh: :tapu:

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Mulla olis sellainen muistikuva, että Islannin Silvia Night olisi joutunut muuttamaan sanoitustaan rangaistuksen uhalla.

Ja ilmeisesti muistan oikein, diggiloo-sivusto antaa ainakin eri sanat studioversiolle ja live-esitykselle:

The vote is in, I'll fucking win -> The vote is in, I'll freaking win.
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

^Ja eikös siitä jumalalle soittelustakin ollut jotain kohinaa. :miettii:

Lukittu