UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
42
11%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
154
39%
Jesse Markin – Glow
36
9%
Windows95man – No rules!
52
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
57
15%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
35
9%
 
Ääniä yhteensä: 393

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2232
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Kwan tekee paluun. En nyt jaksa uskoa että olisivat millään tapaa UMK:ssa. Mutta voihan joku osaavampi spekuloida...

https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/b98 ... 71a7b1fa69
Nyt ne verhot kii

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2232
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

UMK:n kannanotto case Israel. Tuskin tämäkään hiljentää asiasta valittavia. Tästä olisi voinut ehkä tehdä oman näkyvänkin postauksen, mutta UMK on pingannut vastauksen sen joihinkin postauksiin :sorivaan:
Liitteet
Screenshot_2023-12-20-15-53-28-85_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg
Screenshot_2023-12-20-15-53-28-85_1c337646f29875672b5a61192b9010f9.jpg (438.52 KiB) Katsottu 2195 kertaa
Nyt ne verhot kii

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8336
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

En oikein usko, että Suomi lähtee boikotoimaan viisuja ja osoittamaan näin räikeää kritiikkiä Israelia kohtaan tuoreena Nato-jäsenmaana ja juuri DCA-sopimuksen USA:n kanssa allekirjoittaneena. Ainakaan yksin, jos tulee suurempaa liikehdintää, niin sit ehkä Suomikin voi lähteä mukaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8336
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tänään Ylen puoli yhdeksän uutisten yhtenä otsikkona näytti olevan että pitääkö Suomen boikotoida Euroviisuja Israelin vuoksi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13051
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Minä ehkä (tietysti) boikotoin viisuja, mutta en Israelin, vaan raatipelleilyn takia, jos siis sääntömuutoksia ei tammikuussa tule.

Avatar
Käärijä
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 211
Liittynyt: 02 Maalis 2023, 21:38

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Käärijä »

Speed kirjoitti: 19 Joulu 2023, 10:42 Palatakseni case Robiniin. Hänhän oli aikanaan Esko Eerikäisen Sunnuntaibrunssi-ohjelman vieraana, jossa Esko kysyi häneltä suoraan aikooko Robin osallistua UMK:hon. Tuolloin Robin kierteli ja kaarteli ja joitain valheitakin taisi päästä suusta. Robinin kohdalla konteksti paljasti, että Eskon kysymys osui "arkaan paikkaan", sillä hänen vastauksen tuottaminen juuri tähän kysymykseen takerteli todella pahasti. Hänen ilmaistessaan, ettei ole mukana UMK:ssa itselläni vain vahvistui, että hän nimenomaan on mukana.

Toki eri artistien taidot valehdella uskottavasti varmasti vaihtelevat.
"kahden nimekkään artistin yllättävä duo kovalla kertsillä"

Robin ja Alan Walker?
BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8336
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

MIH96 kirjoitti: 20 Joulu 2023, 19:32 Minä ehkä (tietysti) boikotoin viisuja, mutta en Israelin, vaan raatipelleilyn takia, jos siis sääntömuutoksia ei tammikuussa tule.
Ollutta ja mennyttä, ei sääntömuutokset toisi Käärijälle voittoa ja seuraavaan kertaan kun Suomi on voittokamppailussa mukana voi vierähtää tovi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Käärijä kirjoitti: 20 Joulu 2023, 19:33
Speed kirjoitti: 19 Joulu 2023, 10:42 Palatakseni case Robiniin. Hänhän oli aikanaan Esko Eerikäisen Sunnuntaibrunssi-ohjelman vieraana, jossa Esko kysyi häneltä suoraan aikooko Robin osallistua UMK:hon. Tuolloin Robin kierteli ja kaarteli ja joitain valheitakin taisi päästä suusta. Robinin kohdalla konteksti paljasti, että Eskon kysymys osui "arkaan paikkaan", sillä hänen vastauksen tuottaminen juuri tähän kysymykseen takerteli todella pahasti. Hänen ilmaistessaan, ettei ole mukana UMK:ssa itselläni vain vahvistui, että hän nimenomaan on mukana.

Toki eri artistien taidot valehdella uskottavasti varmasti vaihtelevat.
"kahden nimekkään artistin yllättävä duo kovalla kertsillä"

Robin ja Alan Walker?
Tuossa puhuttiin viimevuotisesta haastattelusta. Robbari on keikalla Logomossa 10.2. ja muuttaa keväällä Etelä-Koreaan tekemään musiikkia, joten ei varmastikaan ole mukana.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13051
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

hra47 kirjoitti: 20 Joulu 2023, 19:38
MIH96 kirjoitti: 20 Joulu 2023, 19:32 Minä ehkä (tietysti) boikotoin viisuja, mutta en Israelin, vaan raatipelleilyn takia, jos siis sääntömuutoksia ei tammikuussa tule.
Ollutta ja mennyttä, ei sääntömuutokset toisi Käärijälle voittoa ja seuraavaan kertaan kun Suomi on voittokamppailussa mukana voi vierähtää tovi.
Toivon sääntöjen muuttamista sellaisiksi, jotka olisivat tuoneet Käärijälle voiton.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2232
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

hra47 kirjoitti: 20 Joulu 2023, 18:31 Tänään Ylen puoli yhdeksän uutisten yhtenä otsikkona näytti olevan että pitääkö Suomen boikotoida Euroviisuja Israelin vuoksi.
Tuli sivukorvalla kuunneltua, ei mitään kummempaa aiheeseen liittyen. Jotenkin tuntuu että nyt kun UMK on iso juttu Suomessa niin tällaiset kansalaisaktivistit käyttävät UMK:ta keppihevosenaan. Joskus aikaisemmin ketään viisufaneja ulkopuolisempia ei olisi kiinnostanut kanavoida agendaansa UMK:n suuntaan.
Nyt ne verhot kii

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8336
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Joo, vähän tuollaiseltahan tää vaikuttaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1143
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Vaikka Israelin teot ovatkin täysin tuomittavia, niin vähän ehkä tuntuu ylimitoitetulta reaktiolta lähteä nyt boikotoimaan viisuja sen takia. Eri asia on sitten se, että pitäisikö Israelin olla mukana vai ei.

Tosiasia on se, että boikotti vaatii onnistuakseen yhtenäisen tuen. Ruotsi ei lähde varmasti boikotoimaan omia kotikisojaan. Jos Suomi ja muutama maa boikotoisi, niin siitä saatava ”hyöty” jäisi mielestäni aika mitättömäksi. Toki se olisi arvovalinta näyttää, ettei hyväksy Israelin toimia. Mielestäni tähän on kuitenkin parempiakin tapoja kuin yksinäinen viisuboikotti.

Tärkeintä on, että viisut eivät mene Israelin sotapropagandaksi. Sitä ei tule sallia missään nimessä. Israelin karsinnassa on ollut jo vahvasti propagandamaisia piirteitä, joita ei voisi katsoa viisuissa läpi sormien.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1653
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Minusta Ylen ja muiden yleisradioiden pitää ehdottomasti osoittaa, että eivät ole mukana jos Israel kisaa. Paras ratkaisu tietenkin olisi, että EBU osoittaisi sen verran selkärankaa ja arvojensa kunnioittamista, että antaa Israelille kenkää ilman että kenenkään muun pitää jäädä pois heidän sotarikoksiensa vuoksi :niinpa:
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6610
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Tykkään tuosta UMK:n Instassa olleesta vastauksesta ja siitä, että erotetaan viisut ja UMK, koska kaksi erillistä kisaahan ne ovat, vaikka toki UMK:ssa etsitään edustajaa Suomelle. Viisujen boikotoimiseen en jaksa uskoa Suomen lähtevän. Toki jos yhtäkkiä useampi maa nousisi barrikaadeille, niin ehkä sellaisessa Yle saattaisi olla mukana. Mutta sen verran hiljaista on ollut, etten jotenkin jaksa uskoa, että kummempia boikointiuhkauksia on luvassa. Ellei sota sitten pahene jotenkin todella radikaalisti.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 898
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

UMK finalistiseitsikkoon palatakseni, olen miettinyt tuota indiesuosikkia, jonka uran kenties paras biisi kyseessä. Kovasti toivoisin että se olisi Maustetytöt, mutta onhan se aika paljon luvattu jos todella olisi se uran kovin biisi, silloin jo näkisin heidät melkein siellä Malmön lavallakin (jos siis sinne asti edes mennään).
Mutta jotenkin tuntuu, että tässä haetaan jotain uudempaa indiesuosikkia, jolla ei ehkä ihan niin paljon sitä tuotantoa vielä ole. Kovasti joka puolelta, etenkin Ylen toimesta tuota Emma & Matilda duoa tunnutaan nostettavan esille, joten itse löisin tällä hetkellä vetoa juurikin heidän mukanaolonsa puolesta, siis tämän hetken tietämyksellä, keikkojen yms. puolesta voisivat hyvin siellä olla :joojoo:
Tuskin voittaisivat UMK:ta, mutta ovathan he todella herttaisia ja lahjakkaita ja pakko tunnustaa että olen ihan lääpälläni tähän biisiin <3

https://youtu.be/xoUIKAVw1Bo?si=HqFb-X_o1iOwfbL3
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37077
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Jollekulle kielentutkijalle Viisukuppilasta saisi ”mahtavan” aineiston liittyen siihen, miten vastakkainasettelun kieli on luikertelemassa tännekin. :lohduton:

Ihan hyvä kannanotto Yleltä, vaikkakin aika riskaabelia edes puhua vetäytymisestä. Kuten on todettu, Israelia ei saada pihalle, koska Moroccanoil. En ymmärrä, miksei tätä ymmärretä. (Ja nytkö minäkin vastakkainasettelen? :rullaati: )
Meow cat, please meow back.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2232
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Näiden someseurausten spekuloinnin takia haluisin mahduttaa Jenni Vartiaisen kilpailijaksi ehkä pikemmin kuin väliaikashowun. Pudas puhui jostain duosta väliaikanumerossa minkä en usko viittaavan Vartiaiseen (veikkasi niitä jo juontajiksi). Kilpailijana Vartiainen olisi mielenkiintoista nähdä tuossa intensiivisen biisin kategoriassa mutta en tiedä blokkaako tuo "tämän hetken kuunnelluimpia artisteja" tämän kiitos Jennin tauolla olemisen. Vai olisiko tämä UMK:n jossain (kummallisessa) todellisuudessa Sara Siipola ja Vartiainen sitten tuohon voimabiisiin. Jollain tapaa en usko että Vartiainen on duon osapuoli, ehkä enemmän sooloartisti. Tai jos on duossa niin sitten tuntuisi että hänen kumppaninsa olisi just joku saman aikakauden ja ikäluokan artisti Chisu. Sexmane ja Vartiainen olisi jotain niin kummallista.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

TomppaJr kirjoitti: 21 Joulu 2023, 08:58
Ihan hyvä kannanotto Yleltä, vaikkakin aika riskaabelia edes puhua vetäytymisestä. Kuten on todettu, Israelia ei saada pihalle, koska Moroccanoil. En ymmärrä, miksei tätä ymmärretä. (Ja nytkö minäkin vastakkainasettelen? :rullaati: )
Kyllähän kisojen boikotilla on myös symbolista arvoa, vaikkei tavoitteen saavuttaminen (=Israelin ulossulkeminen) olisikaan realistista. Se, mikä on realistista muuttuu myös. En myöskään näe, että tuo on ainoa tavoiteltu lopputulos: joillekin myös se on voitto itsessään, että Suomi ei kisoihin osallistu jos Israel on mukana.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2093
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Onko totta että Cyan Kicksin solisti Susanna on virolainen :mitvit:

kultainenvenla
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 09 Tammi 2019, 22:26

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kultainenvenla »

hercules kirjoitti:20 Joulu 2023, 13:40 Kwan tekee paluun. En nyt jaksa uskoa että olisivat millään tapaa UMK:ssa. Mutta voihan joku osaavampi spekuloida...

https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/b98 ... 71a7b1fa69
Tuskin olen osaavampi mutta ilmoituksen ajankohta sopii ikävän hyvin UMK-osanottoon… :roll:

Harkitsen lukitsisinko Kwanin lottorivin seiskaksi, ” A hard-hitting club banger by a well-known artist making a comeback”.

2009 ovat olleet mukana viisukarsinnoissakin, en edes muistanut

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2232
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Tässä vähän muistin virkistykseksi. Nyt tuleva comeback lienee toista laatuaan. Aika nopeaan hautasivat vissiin ensimmäisen comebackin, en muista mitään heistä viisukarsintojen jälkeen. Muistan kun olin innoissani Kwanista, ei lunastanut tuolloin odotuksia.



Tän comeback vihjeen on pakko olla Abreu, muuta en hyväksy. Olen miettinyt jo kaiken valmiiksi miten Abreu nousee Noa Kirelin, Eleni Foureiran ja Chanelin rinnalle ikoniksi hall of fameen :tuuletus: Tuleeko ihan dance break!? :uujee: :heh:
Nyt ne verhot kii

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8336
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ei ole Abreusta edellämainittujen kaltaiseksi viisukissaksi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1738
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

TomppaJr kirjoitti: 21 Joulu 2023, 08:58 Jollekulle kielentutkijalle Viisukuppilasta saisi ”mahtavan” aineiston liittyen siihen, miten vastakkainasettelun kieli on luikertelemassa tännekin. :lohduton:
On. Keskusteluilmapiiri on käynyt paikoin ahdistavaksi ja minusta hyvinkin lyhyessä ajassa, parin viime kuukauden aikana. Joidenkin keskustelujen seuraaminen on käynyt hyvin raskaaksi, ja oman lusikan työntäminen soppaan tuntuu vastenmieliseltä, vaikka sanottavaa olisikin. Olen surullinen asiasta, mutta kaipa se on ajan kuva, ja olisi ihme, jos Kuppila säilyisi sen ulkopuolella. :lohduton:

Off-topic. Yritin keksiä, mihin tämän siirtäisin, mutten keksinyt mitään hyvää paikkaa, eikä tämä rönsy välttämättä jatku, joten jääköön tähän toistaiseksi. :hiips:
Viimeksi muokannut DenEurovise, 22 Joulu 2023, 00:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6610
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Enpä olisi itsekään automaattisesti muistanut, että Kwan on joskus viisukarsinnoissa ollut mukana, mutta kyllä nyt joku muistikuva siitä palaa mieleen. On kyllä näköjään ollut silloin todella heikko biisi, jolla osallistuvat. Siinä mielessä nyt voi olla turvallisin mielin, että jos nyt olisivat uudestaan mukana, niin noin huono kappale ei enää nykyään pääse läpi esikarsinnoista. Täytyy tosin sanoa, etten nyt välttämättä Kwania kuitenkaan mukaan kaipaa.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 979
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Olipa heikko biisi tosiaan Kwanilta. Täysin unohtunut. Ehkä kuitenkin aavistuksen parempi kuin Look away.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8336
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Alkuhan tuossa Kwanin biisissä oli kovin lupaava, mutta sitten kun alkoi lauluosuudet, niin ihan kamalaa. Liekö ollut Ylen äänentoisto ja äänitarkkaamo taas töissä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37077
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

DenEurovise kirjoitti: 22 Joulu 2023, 00:04
TomppaJr kirjoitti: 21 Joulu 2023, 08:58 Jollekulle kielentutkijalle Viisukuppilasta saisi ”mahtavan” aineiston liittyen siihen, miten vastakkainasettelun kieli on luikertelemassa tännekin. :lohduton:
On. Keskusteluilmapiiri on käynyt paikoin ahdistavaksi ja minusta hyvinkin lyhyessä ajassa, parin viime kuukauden aikana. Joidenkin keskustelujen seuraaminen on käynyt hyvin raskaaksi, ja oman lusikan työntäminen soppaan tuntuu vastenmieliseltä, vaikka sanottavaa olisikin. Olen surullinen asiasta, mutta kaipa se on ajan kuva, ja olisi ihme, jos Kuppila säilyisi sen ulkopuolella. :lohduton:
Toki nyt taas tämänpäiväisestä keskustelusta tässä ketjussa olen valtavan ilahtunut. :peukku:
Meow cat, please meow back.

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1143
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Tuossa Kwanin esityksessä on kyllä mielestäni live-miksaus myös sen verran heikohko, ettei tee biisillekään suurta kunniaa. Vaikka UMK:nkin miksausta on haukuttu, niin ei tuokaan sen parempi ole.

Mitä tulee Kwanin UMK-osallistumiseen, niin onhan se tosiaan mahdollista. Itse uskon kuitenkin ennemmin, että se comeback-artisti on joku Cyan Kicks tai Ressu Redford.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 898
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

En kyllä vielä vaihtaisi klubibängeriehdokastani Abreusta Kwaniin, koska kaikki heidän uusi infonsa keskittyy lähinnä tuohon kesäkiertueeseen, eikä esim. uudesta musiikista hehkuteta missään, vaikka enpä tosin ole noita juttuja kovin tarkkaan lukenut. Ig-sivut avattu pari päivää sitten ja sielläkin operoidaan nimikkeellä kwantour, jos olisivat UMK:ssa niin kuvittelisin heidän mainostavan kokonaisuutta eli bändiä eikä vain noita kesän paluukeikkoja. Mutta toki voin olla ihan hakoteilläkin ja he ovat kuin ovatkin mukana, mutta olisipa biisi sitten ainakin yhtä hyvä kuin ”Shine” :peukku:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
MerirosvoKuningas
Siemailija
Siemailija
Viestit: 154
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 19:05

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MerirosvoKuningas »

Vaikka nostalgisia muistoja Kwaniin mullakin liittyy, niin en kyllä erityisesti heitä UMKoohon kaipaa. Olivat aika vahvasti aikansa tuote, johon liittyy ainakin minusta aika paljon 'aika kultaa muistot' mantraa. Oikeassa paikassa, oikeaan aikaan. Tuo aiempi viisuviritys oli aika kamala, eivätkä ne hittibiisitkään näin retrospektiivissä hirveen hyvin ole vanhenneet minusta ainakaan. Silti kiva että lähtevät comeback kiertueelle. Ehkä jopa käyn katsomassa ja muistelemassa peruskoulun limudiskoja. Mutta olen toki aina avoin positiivisille yllätyksille.

Mä jotenkin lämpenen aika kovasti ajatukselle että yllättävä duo ois Jenni Vartiainen ja Sexmane. Mutta tuskimpahan vain.

Vastaa Viestiin