Lipstick (Meikit ja muu kosmetiikka)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^ Saunan tuoksuinen hajuste oliskin mainio :uujee: . Ja sellainen mikä tuoksuisi koivun lehdille.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Moiiii Meikkaajana suosittelen tilamaan täältä erinäisii tuotteita!
http://www.coastalscents.com/cfwebstore/index.cfm
Sudit on Mac tasoa
Luomiväribaletit hyväbigmenttisii ja sopii ammattilaiskäyttöön
Helmiäisluomivärit upeita ja niitä voi tilata näytteenä
Silca puuteri vie ihohuokoset ja Make for Everillä maksaa noin 50e ja tuolla pussukka samaa putskuu 4 dollarii
http://www.coastalscents.com/cfwebstore ... sh-set.cfm
itse tilasin juuri tuollaisen sutisetin :)
http://www.coastalscents.com/cfwebstore ... alette.cfm
ja tälläeisen baletin jota oon jo Teresalta lainaillu erinäisiin kuvauksiin

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Kyseisiä ihania meikkejä ja suteja käytin myös Nina Lassanderin esityksessä

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Roope »

ESC_Hullu kirjoitti: tuolla pussukka samaa putskuu 4 dollarii
Halvalla lähti ja tulos on huikea! :tapu: Mikä ammattitaito! Kuva

Ennen:
Kuva

Jälkeen:
Kuva

Coastalscentsilta löytyy glitteriakin kaikissa sateenkaaren väreissä :sateenkaarisavel: :solttu:

http://www.coastalscents.com/cfwebstore ... gory_ID=96

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ostin jokin aika sitten Bruno Bananin Not For Everybody -deodoranttia, ja pidän kovasti. :joojoo: Ostan varmasti jatkossakin. :peukku:

Kuva
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Aina on tilaa vielä yhdelle, joka käyttää bananin dödöä, mutta ei kaikille?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Weewa »

^Loistava kommentti! :rofl: Asiasta toiseen, vanha biologian opettajani hoki aina tuota "vielä on tilaa yhdelle, joka käyttää Rexonaa!", varsinkin jos piti etsiä vapaaehtoisia johonkin hommaan. :heh:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Ostin kokeilumielessä Avon Solutions Complete Balance sarjan puhdistusgeelin, kasvoveden ja päivä- ja yövoiteen, jotka on tarkoitettu sekaiholle. Mullahan on nimenomaan sekaiho ja poskipäillä on ollut pidemmän aikaa ihme "akneläikkiä", jännä ettei finnejä tule mulle tuollaisina läikkinä muuten kuin poskipäille. :heh: Nyt kuitenkin olen noin viikon ajan käyttänyt kyseistä sarjaa ja nämä läikät ovat haalentuneet todella paljon ja toiselta puolelta hävinnyt lähes kokonaan. :uujee: Aion todellakin jatkaa tätä kokeiluani, jospa läikät lähtisivät kokonaan. Olen kyllä positiivisesti yllättynyt, koska mikään muu kasvojenpuhdistusarja ei ole näin tehokkaasti toiminut.
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Violette »

En löydä Isadoran irtopuuteria enää mistään!!! :shock: Ei siis taida enää olla valikoimissa ainakaan tässä NL-maassa. Olen käyttänyt kyseistä puuteria jo yli kymmenen vuotta, mikä nyt neuvoksi? Osaako joku suositella jotain edullista tai edullisehkoa irtopuuteria, joka on yhtä vaaleaa? Silloin kun tätä Isadoraa aloin käyttää, kaikki markkinoiden muut puuterit olivat liian tummia. Ostin kokeeksi Rimmelin puuterin, mutta se on liian tummaa. :niinpa: Lumenea en viitsi edes yrittää kun samoja kokemuksia on siitäkin.

Muita hyvin vaaleaihoisia puuterinkäyttäjiä (tai sellaisia, joita häiritsee ruskea raja kasvoilla tai kaulalla)? Apua? :(
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

^ Käy tsekkaamassa Olslon kaupoista, jos sieltä vaikka löytyisi.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Näin aion tehdä, mutta kun käyttäisin puuteria mielelläni ennen sitäkin. :heh:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä en osaa auttaa Violettea, koska kohtasin saman ongelman jokin aika sitten. :lohduton: Käytin siis myös tuota puuteria. Suurin osa edullisempien kosmetiikkasarjojen puutereista on epäilyttävän ruskeita/oransseja. Itse ratkaisin ongelman tilaamalla Meow Cosmeticsilta Top Cat Finishing Powder -mineraalipuuterin, kun muutenkin käytän jo mineraalipohjaa meikkivoiteen sijaan. Tää ei vaan tosiaan just nyt auta, kun tuolta kestää tilauksen tuleminen pari viikkoa. Cliniquen irtopuuteri on tosi suosittu ja olisin kokeillut sitä itsekin, jos olisin raaskinut laittaa puuteriin vähän enemmän rahaa.
What color is your life?

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Violette »

Olen harkinnut tuota Cliniquen puuteria. Onko siinä tarpeeksi vaaleita sävyjä myynnissä, siis Suomessakin? Minkäköhän hintaista se sitten on? Voin kyllä maksaa laadusta ihan ilomielin.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Margot »

Sävy "transparency neutral" on semmoinen, jota yhdellä foorumilla suositeltiin (myydään Suomessakin). Sen pitäisi olla lähes väritöntä ja sopia suomalaisille, mutta en ole itse tsekannut, joten en mene vannomaan mitään. Stokkalta tai Sokokseltahan voisi varmaan saada pienen näytteenkin, kun on kyse kalliimmasta meikistä.
What color is your life?

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Violette »

Täytyypä käydä kyselemässä, kiitos vinkistä :)

Oon ikuisesti katkera siitä, ettei tuota Isadoraa enää saa. :niinpa:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Margot »

Olepa hyvä. :hali:

Mäkin olen katkera. :niinpa: Vielä katkerampi olen siitä, että Lumene lopetti irtopuuterinsa valmistuksen. Mun ei kohta kannata alkaa käyttää mitään, kun aina se lopetetaan. :draamaa:
What color is your life?

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Violette »

En muutenkaan ymmärrä, mikä tämä irtopuutereidenlopettamistrendi on. Kivipuuteria kyllä on joka sarjassa, mutta kuka sitä nyt käyttää muuten kuin meikin korjailuun? Sitä tulee kakkumainen, ruma meikkipinta, eikä se todellakaan kiinnitä meikkiä yhtä hyvin.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Violette »

Ostin nyt sitä Cliniquen irtopuuteria, tax free -myymälästä lentokentältä. Maksoi muistaakseni 22 euroa. Ihan laadukkaalta tuotteelta vaikuttaa, tosin tuleekohan suurin osa hinnasta siitä, että pakkauksessa on päheä puuterihuisku puuterivipan sijaan? :roll: En muuten oikein ymmärrä puuterihuiskun ideaa, sehän vain pölläyttelee puuteria ympäriinsä. Vipalla saa kivan mattapinnan. Täytyy käydä ostamassa tuohon vippa. Puuteri vaikuttaisi olevan sopivan vaaleaa, tai ainakin parempaa kuin kokeeksi ostamani Rimmelin ruskea puuteri. :nohyi: Kertokaa toki, jos huomaatte naamani näyttävän ruskeammalta kuin pitäisi. :heh:

Olen muuten viime aikoina pannut merkille, että yllättävän moni vaaleaihoinen suomalainen käyttää liian tummaa meikkipohjaa. Ruskea raja kaulalla näkyy ihan selvästi, ja joillakin jopa peitepuikko on selvästi väärää sävyä, eli iholla näkyy muuta naamaa tummempi läntti. :eiei:

Mikä idea noissa mineraalimeikeissä ym. on? Olen jostain lukenut, että monet ovat korvanneet niillä perinteisen meikkivoide+puuteri-pohjan, mistä on kyse? Nimim. olen pihalla nykymeikeistä
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Margot »

Ne on puhtaampia (vähemmän ainesosia eikä väriaineita tai hajusteita) ja antavat ihon hengittää paremmin. Ainakin mulla ne myös näyttää paremmilta ja pysyy vähän paremmin. Plus tykkään enemmän levittää naamalle puuterimaisia kuin tahnaisia tuotteita. Ainakin osassa on sitten vielä sekin puoli, että niitä ei ole testattu eläimillä.
What color is your life?

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Violette kirjoitti:Ostin nyt sitä Cliniquen irtopuuteria, tax free -myymälästä lentokentältä. Maksoi muistaakseni 22 euroa.
Oho! Tosi edullisen tuotteen sait! Minun suosimani Lancomen irtopuuteri maksaa 50- 60 € :niinpa: . Kovin usein en siis raaski moiseen sijoittaa. Viimeeksi laivalla etsin just tuota Cliniquen vastaavaa mut sitä ei ollut. Ostin sitten niitten kivipuuterin mut eihän se nyt samaa asiaa aja, varmaan jää käyttämättä koko juttu.
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Halla »

Mä olen vaihtanut lähes kokonaan mineraalimeikkipohjaan. Sitä en osaa sanoa, onko se vaikuttanut mun ihonii kuntoon, mutta etenkin helteellä tuommoinen jauhepohja tuntuu naamalla rasvaa paremmalta. Ja mä kun tuppaan hikoilemaan naamasta ihan hulluna, niin kunnon mineraalipohja kestää semmoisesnkin paremmin. :joojoo:
Se on paljon parempi.... ettei ala ittellensä mitään rimoja duunailemaan minnekään tai kurottaa minnekään... -Remu-

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja skidi »

Minulle on pari kertaa laitettu sellaista mineraalimeikkiä, ja suoraan sanottuna se näytti kamalalta. Voisin muuten väittää, että meikkaaja oli vain huono, mutta kun hän oli kosmetologi, niin olen kallistunut sille kannalle, että meikki oli vain huonoa.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Margot »

Näin ei varmaan saisi sanoa, mutta mähän en luota kauneuden ammattilaisiin tuoteasioissa yhtään. :puna: Aika monet eivät tiedä yhtään, mitä heidän myymänsä/käyttämänsä tuotteet sisältävät.

Noita mineraalimeikkejä on myös "feikkiversioita". Siis sellaisia, jotka ovat oikeasti vaan puuterimaisia tuotteita, mutta sisältävät ihan samalla tavalla kaikkea ylimääräistä moskaa kuin tavalliset meikkivoiteetkin. Ehkä skidille on laitettu jotain sellaista? Tosin eihän kaikki tietenkään koskaan sovi kaikille.
What color is your life?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Axen Shock-suihkugeelissä on miellyttävä metsäinen tuoksu, ei lainkaan shokeeraava. Miksei samanlaista voi olla vaikka hiusaineissa? Kuivaihoisena en juurikaan voi tuota suihkugeeliä käyttää, mutta jäykkää tukkaani joudun järjestämään joka aamu kolmen tai neljän toinen toistaan väkevämmältä lemuavan ögmentin voimin. En ole onnistunut löytämään vaihtoehtoja, jotka olisivat sekä hyväntuoksuisia (miel. mieto se tuoksu) että tehokkaita.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Violette »

Voisin kokeilla jotain mineraalimeikkijuttua. Onko esim. puuteri siis sellaista peittävää, ettei erillistä meikkivoidetta tarvitse? Osaisiko joku, esim. Margot, suositella jotain hyvää merkkiä joka on tarpeeksi vaaleaa sävyltään?
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mä käytän itse Lily Lolon (joo, on huvittava nimi :mrgreen:) mineraalipohjaa, vaaleinta sävyä Porcelain. Se on ainakin tosi vaalea, tuntuu välillä hitusen liiankin vaalealta. Sävyltään se on neutraali, vaikka mun iho on kyllä enemmänkin punapohjainen, mutta tuo sopii silti ihan hyvin. Varmaan vielä sopivamman löytäisi joltain firmalta, jos jaksaisi paneutua. Muita suosittuja firmoja ovat ainakin Everyday Minerals, Meow Cosmetics ja Alima. Firmoja on nykyään ihan älyttömästi, listaa löytyy esim. täältä.

Monet käyttää pelkkää mineraalipohjaa, mutta mun iho on niin rasvainen, että käytän lisäksi puuteria, tällä hetkellä Meow Cosmeticsin Top Cat Finishing/Setting Powderia. Puuterin ei ole mikään pakko olla juuri mineraalipuuteria kylläkään.
What color is your life?

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Violette »

^Kiitos! Täytyy tutustua! Ei ole ollut tapana tilailla netistä meikkejä, mutta kaipa sitä nyt sitten täytyy alistua, kun Suomessa tuntuu olevan niin kurjat valikoimat :draamaa:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Halla »

Mä käytän kanssa tota Lily Loloa. Ei se ehkä paras mahdollinen tuote mulle ole, mutta tarpeeksi hyvä kuitenkin. Tilasin justiinsa uuden purkin Feeluniquen kautta, säästin siinä pari penniä, kun siellä ei ole postikuluja. :joojoo: Mutta niinku tuolla ylhäällä jo sanottiin, niin kaikki tuotteet ei sovi kaikille. Yks mun kaveri sai tuosta Lily Lolosta näppyjä, mulle itselleni tuote on sopinut hyvin.

Semmoinen huono puoli tuossa on, että jos sitä pohjaa levittää karkealla siveltimellä, niin se saattaa alkaa kirvelemään naaman hikoillessa. En tiedä, mikä ainesosa tuota aiheuttaa, mutta mulla vika korjaantui ihan sillä, että hankin paremman sudin. :D
Se on paljon parempi.... ettei ala ittellensä mitään rimoja duunailemaan minnekään tai kurottaa minnekään... -Remu-

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja skidi »

Margot kirjoitti:Näin ei varmaan saisi sanoa, mutta mähän en luota kauneuden ammattilaisiin tuoteasioissa yhtään. :puna: Aika monet eivät tiedä yhtään, mitä heidän myymänsä/käyttämänsä tuotteet sisältävät.

Noita mineraalimeikkejä on myös "feikkiversioita". Siis sellaisia, jotka ovat oikeasti vaan puuterimaisia tuotteita, mutta sisältävät ihan samalla tavalla kaikkea ylimääräistä moskaa kuin tavalliset meikkivoiteetkin. Ehkä skidille on laitettu jotain sellaista? Tosin eihän kaikki tietenkään koskaan sovi kaikille.
Mä en oikeasti edes tiedä, mitä se oli. Kovasti se mulle oli sitä kuitenkin myymässä, mutta totesin, että näytän kaameammalta se meikki naamassa kuin ilman meikkiä.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Meikit ja muu kosmetiikka

Viesti Kirjoittaja Margot »

Olen aina tykännyt hajuvesistä, mutta nyt kun olen miettinyt uuden ostamista, olen todennut niiden kaikkien haisevan tunkkaisilta ja jotenkin ahdistavilta. Ei mulle siis edelleenkään niistä päänsärkyä tai oikeasti huonoa oloa tule, niin kuin joillekin, mutta semmoinen epämukava olo. Hämmentävää. Olen kokeillut myös tuoksuöljyjä, mutta niissä ihan sama juttu. Mikään ei tunnu enää hyvältä. Ehkä vaan lopetan tuoksujen käytön. :joojoo: Eiköhän kaikki mun naama- ja tukkakosmetiikka löyhkää ihan tarpeeksi. :heh:
What color is your life?

Vastaa Viestiin