Tämä logo tähdittää tämän vuoden viisuja

Tavallisesti olemme saaneet tietoomme samaan aikaan sekä sloganin että visuaalisen ilmeen – vaan ei tällä kertaa. Slogan ”Dare to Dream” julkistettiin jo lokakuussa. Visuaalista ilmettä jouduttiin odottamaan yli 2 kuukautta tämän jälkeen, mutta odotus on vihdoin päättynyt.

Logo muistuttaa tähteä, joka muodostuu erinäisistä kolmioista. Samaa tyyliä on nähtävissä Florian Wiederin lavasuunnitelmassa, josta on julkaistu kuvia jo aikaisemmin. Israelilainen televisioyhtiö KAN kertookin logon olevan inspiroitunut lavan muodoista.

Logosta vastasi Studio Adam Feinberg, joka teki tästä myös kaksi vaihtoehtoista versiota. Yhdessä näkyy punakeltainen valokolmio, kun taas toisessa se on violetti. Ensisijaisena näistä kolmesta vaihtoehdosta toimii kuitenkin sinisellä kolmiolla varustettu logo.

Lue eurovision.tv:n uutinen aiheesta (englanniksi)

Keskustele aiheesta foorumillamme

Kuvat: EBU/Eurovision.tv